Skocz do zawartości
latinoo_80

Czyszczenie EGR-a i przepustnicy 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też ostatnio z ciekawości wziąłem na tapetę przepustnice po tym jak zauważyłem wycieki oleju w okolicy przepustnicy. Odpiąłem kostkę a tu olej?!?!?! myślę trzeba rozebrać. Oto efekty:

20122013675.jpg

Tak z ciekawości czy ktoś wie po co jest ten otwór zaznaczony na czerwono na 4 zdjęciu??? I jak olej dostaje się do elektroniki???(do wnętrza w mechanizmem sterującym i elektroniką)

czy olej w elektronice może coś spowodować???

EGR też jest wyjęty i jest lekko zanieczyszczony ale w poruwnaniu do zdjęć w powyższych postach u mnie jest lux wrzyciłem na noc w aceton jutro doczyszcze i założymy(fotki tez bedą)

czy ktoś zakładał blachę np z trzema dziurami miedzy przewodem EGR a EGR-em????

Taka uszczeka ograniczy zasysanie spalin w efekcie Auto będzie żwawsze?!?!

 

PO wyczyszczeniu przepustnicy i EGR nie występuje Stuki /telepanie podczas gaszenia na zimnym silniku

20122013670.jpg

20122013672.jpg

20122013674.jpg

Edytowane przez Angelus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam identyczną przepustnicę. Cały czas pojawia mi się błąd przepustnicy o nr 8465 P2111. zdjąłem dekielek z elektroniką i okazało się mam dyłamany drugi ząb na zębatce półksiężyca.

 

Identycznie jak kolega w poście 12

http://forum.vw-passat.pl/threads/119249-Ktos-wymienial-EGR-lub-przepustnice-w-silniku-CR

 

Jutro spróbuję w jakiś sposób to naprawić. Może uda mi się dospawać taki ząb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mireck

jestem nowicjuszem w tym temacie , moglbys mi podpowiedziec gdzie znajduje sie czujnik doladowania cisnienia, dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jestem nowicjuszem w tym temacie , moglbys mi podpowiedziec gdzie znajduje sie czujnik doladowania cisnienia, dziekuje

 

Ale w jakim pasztecie ? B5 czy B6 ? To temat B6 a Ty masz w opisie B5 . Aczkolwiek z tego co pamiętam to i w tym i w tym jest tak samo . Otwierasz maskę i patrząc pionowo w dół między wlotem powietrza , a przepustnicą na samym dole zobaczysz kostkę przykręconą na dwie śrubki do plastikowej rury . To czujnik doładowania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy ja mam taz problem z przepustnica tyle ze u mnie wywala mi bezpiecznik. Po podlaczeniu wyskakuje blad przepustnicy. Czy wystarczy ja wyczyscic czy jak wywala bezpiecznik to juz do wurzucenia? Tez mam silnik bma wiec taki jak kolega ktory zronil manuala. I jaki preparat bo z tego co sie orientowalem to sa na czyszczenie zasniedzialych stykow, do plytek elektronicznych i jeszcze tam jakies inne i nie wiem ktory w koncy wziac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj najpierw wyczyścić , a wtedy się okaże co dalej . Najlepszy będzie IZOPROPANOL !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj czyscilem srodkiem kontakt s do czyszczenia stykow. Wyczyscilem te jakby dwa slizgacze tym srodkiem i patyczkami poza tym troszke suchym patyczkiem przetarlem to co sie dalo poza tymi stykami. I zonk, dalej to samo. Bezpiecznik sie pali. Tym izopropanolem mozna tam do srodka napryskac az bedzie czysto i wysuszyc? Czy ten kontakt s to to samo co izopropanol?

Edytowane przez przemekd2vip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontakt s to nie to samo co izopropanol . Ale jeśli czyszczenie nic nie pomogło to znaczy , że walnięty jest silniczek obracający przepustnicę lub też układ sterujący nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko na twoich zdjeciach widzialem ze caly srodek jest ladny czysty a ja mialem jeszcze sporo brudu bo czyscilem tylko to co bylo zaznaczone a reszty sie balem ze wzgledu na ten srodek czyszczacy. Kupie ten izopropanol (jak gdzies u mnie dostane) i sprobuje jeszcze raz. Podziele sie rezultatem:P tylko nie wiem kiedy bede mial czas.

Moze jeszcze jedno pytanie. Czytalem ze pasuje tez przepustnica z plastikowym odkrecanym deklem, prawda to? W razie czego bedzie trzeba kupic nowa a ona jest WIELE tansza a podobno lepsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytalem ze pasuje tez przepustnica z plastikowym odkrecanym deklem, prawda to?

 

Szczerze pisząc to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki. Moze sie znajdzie jeszcze ktos kto to przerabial:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lurgen

Panowie możecie mi pomóc zlokalizować EGR? Przeglądałem forum i wątki i u wszystkich EGR jest na przedzie silnika. Mnie się wydaje że u mnie jest z tyłu, a to będzie piekielnie dużo rozkręcania. A może się mylę? Mój model to Volkswagen Passat 2.0 TDI 2005 B6, 103 kW.

Foto http://i59.tinypic.com/2aioea1.jpg Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie u Ciebie ja i u mnie EGR skręcony jest z przepustnicą z tyłu silnika. Dobre torx-y małe łapki i w miarę szybko się z tym uporasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy na forum, ja posiadam silnik BMR-PD 170km. No i jestem już bezsilny.. Auto nie ma mocy od samego dołu do 2500 - 3000 obrotów, kiedyś zauważyłem też że na postoju obroty podniosły się do 1000 obrotów. Wymieniłem już czujnik doładowania, zawór N75, czyściłem turbinę.. Spróbuję jeszcze tą przepustnicę i EGR wyczyścić/wymienić. Jeżeli to nie pomoże to chyba sprzedam za psie pieniądze :/..

Edytowane przez creeder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, jestem nowy na forum, ja posiadam silnik BMR-PD 170km. No i jestem już bezsilny.. Auto nie ma mocy od samego dołu do 2500 - 3000 obrotów, kiedyś zauważyłem też że na postoju obroty podniosły się do 1000 obrotów. Wymieniłem już czujnik doładowania, zawór N75, czyściłem turbinę.. Spróbuję jeszcze tą przepustnicę i EGR wyczyścić/wymienić. Jeżeli to nie pomoże to chyba sprzedam za psie pieniądze :/..

 

Proponuję najpierw sprawdzić siłownik sterujący klapami w dolocie. Poczytaj mojej posty w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/121836-B6-2-0-TDI-BMR-170KM-dziwne-objawy-co-do-mocy-silnika/page4 str. 3 i 4.

 

Możesz pisać do mnie na [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuję najpierw sprawdzić siłownik sterujący klapami w dolocie. Poczytaj mojej posty w tym temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/121836-B6-2-0-TDI-BMR-170KM-dziwne-objawy-co-do-mocy-silnika/page4 str. 3 i 4.

 

Możesz pisać do mnie na [email protected]

Dzięki za szybką odpowiedź, mógł byś mi jeszcze wkleić zdjęcie tego siłownika? Chciałbym wiedzieć jak on wygląda.

 

Czy to taka część?

67_1253466022.jpg

cee3df2b10d3e.jpg

Czy może taka ( numer 22/23 ):

460129400.png

Albo numer 3 z tego schematu:

448129300.gif?s=017D&k=73bf97334c690ee17d6f8c6549757fb8

Edytowane przez creeder
dodanie zdjęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie o ten siłownik chodzi (nr 3 z drugiego obrazka).. U mnie miał on oznaczenie 03G 129 061C, ale dokładnie sprawdzą Ci w serwisie po VINie - ponoć w między czasie była jakaś zmiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Część już zamówiona, dokładnie ta z numerem 3 i miała takie samo oznaczenie ( silnik BMR ), będzie w poniedziałek więc jak wrócę z trasy to w środę wymiana. Mam nadzieje że będzie dobrze, jak nie to szukam kupca hehe :) Dzięki za pomoc kolego :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja również dzisiaj zabrałem się za czyszczenie EGR-a i przepustnicy. Passat ma przebieg 188 tyś. Nigdy EGR nie był czyszczony a wyglądał tak ja zamieszczonych poniżej zdjęciach:

[ATTACH=CONFIG]123798[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123800[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123801[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123807[/ATTACH]

 

Po czyszczeniu dużo lepiej:

[ATTACH=CONFIG]123802[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123803[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123804[/ATTACH]

 

Dla ułatwienia pracy polecam wszystkim w/g mnie znakomity środek do mycia za pomocą , którego umyte elementy wyglądają jak na powyższych zdjęciach oraz torx jak na poniższym zdjęciu przy pomocy, którego odkręcenie EGR-a nie stanowi żadnego problemu.

[ATTACH=CONFIG]123805[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]123806[/ATTACH]

Edytowane przez mgboczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Też ostatnio musiałem wyczyścić EGR i przepustnice. Ale niestety błąd a raczej jego część powraca.

Przed czyszczeniem wywalało błąd jak hamowałem silnikiem i ruszałem na wstecznym, nie miałem czasu się tym zająć wiedz śmigałem dalej.

Jak zaczęło sypać błędami w trakcie jazdy to za to dopiero się zabrałem.

Po czyszczeniu mogę hamować silnikiem - nie łapie błędów. Niestety po przejechaniu jakiś 50 km zaczyna sypać błędami np. Przy ruszania z pod świateł.

Jak ostygnie wszystko zaczyna działa prawidłowo. Zebatka jest cała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności