Skocz do zawartości
Mr. X

Montaż kierownicy multifunkcyjnej passat 3BG - fotoporada

Rekomendowane odpowiedzi

Mam MFD wer D i can podpiąłem do kabli idących od przekaźnika do licznika. Do licznika był doprowadzony can. Do radia podpiąłem zgodnie z rozpiską na radiu do kości 26 pin. Później poprowadziłem też kabel z przekaźnika pin 5 do radia na żółtą kostkę pin 11. Ale i tak nie działa sterowanie. Kodowanie przekaźnika mam kod 00118 ponieważ na 00008 nie mam podświetlenia kierownicy. Czy może coś źle podpiąłem?

 

rozumiem, że podłączyłeś pin 13 i 26 z wtyczki 26 pinowej navi pod sygnał CAN oraz masz podłączone piny 1 i 3 sterownika multifunkcji na piny 8 i 9 zielonej wtyczki licznika?

przy takim połączeniu nie ma potrzeby łączenia jednoprzewodowo navi z pinu 11 zielonej kostki mini iso na 5 pin sterownika multifunkcji

albo ma być komunikacja po CAN albo bez CAN jednoprzewodowo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podłączone tak jak napisałeś. Dodatkowy kabel prowadziłem ponieważ chciałem jeszcze sprawdzić czy tak za działa. Ale nie działa dalej. Co może być powodem? I dlaczego wyskakuje błąd 01336-80-10. Czy to może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja, a w czym problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pod długiej walce i pomocy kolegów "vipereeek" i "Mr. X" problem rozwiązany. Kierownica działa na przekaźniku 451. Podłączenie podobne jak przekaźnika 452 tylko dwa kable więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy jest ktos z łódzkiego lub świętokrzyskiego kto podjąłby się montażu multi kierownicy w moim b5 FL.?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

oczywiście nie za friko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a powiedzcie czym się różni manetka tempomatu zwykła od tej z wersji z kierą multi? Nie mam teraz ani tempomatu ani kiery multi a myślę o założeniu takiej kiery więc wypadało by dołożyć też manetkę aby od razu mieć tempomat. Tylko czym one się różnią? Sprawa dotyczy co prawda Sharana 7M ale to chyba to samo co B5 FL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

artkon , jest tak, że manetka do multi ma tylko włącznik tempomatu, a zwykła jeszcze przyciski do ustawień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo tak, obie mogą być do MF, a ta z przełącznikami tylko do zwykłej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak w passacie nie ma kostek mini ISO co dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowisz o zielonej kostce do radia? Ja znalazlem jakis co pasowal z tylu radia podlutowalem kabelek nacagnolem na pin termokurczliwa koszulke i wpiolem i dziala juz rok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a jak w passacie nie ma kostek mini ISO co dalej?

 

Podjedź na jakiś szrot, tam raczej powinni mieć takie wtyczki choćby w rozbieranych autach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to musze podjechac na szrot a tak czytam czytam to zeby bylo sterowanie radia w kierownicy to do radia trzeba pociagnac jeden kabel tak z ego co pisze mr x.i jeszcze pytanko teraz mam gamme zaniedlugo bedzie mfd czy bedzie to wszystko dzialac na mfd z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to musze podjechac na szrot a tak czytam czytam to zeby bylo sterowanie radia w kierownicy to do radia trzeba pociagnac jeden kabel tak z ego co pisze mr x.i jeszcze pytanko teraz mam gamme zaniedlugo bedzie mfd czy bedzie to wszystko dzialac na mfd z gory dziekuje

 

Tak będzie ale jeśli masz w planach licznik full fis to dociągnij do zielonej wtyczki licznika od zielonej mini iso również 3 przewody by były informacje z radia na fisie wyświetlane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Mr.X..tylko nie napisales do sterowania radiem z przekaznizka 452 idzie tylko jeden kabel do kostki zielonej mini iso tak i tona tyle?.a full fis bedzie w przyszlosci takze dzieki za porade:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

i jeszcze pytanko czy droga jest wymiana na full fis?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

i czy samemu da rade to zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki Mr.X..tylko nie napisales do sterowania radiem z przekaznizka 452 idzie tylko jeden kabel do kostki zielonej mini iso tak i tona tyle?.a full fis bedzie w przyszlosci takze dzieki za porade:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

i jeszcze pytanko czy droga jest wymiana na full fis?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

i czy samemu da rade to zrobic?

 

Jasne, żeby da radę. Jeśli masz 1/2 FIS to nawet kabli nie trzeba ciągnąć aby licznik zadziałał. Tylko ewentualnie te 3 do zielonej wtyczki licznika by komunikaty z radia na fosie były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przy okazji przekładki anglika postanowiłem założyć kierownicę multifunkcyjną. Jak do tej pory w samochodzie było radio gamma, auto to passat z 2002 roku. Z racji iż miałem przekaźnik 451 to na nim zbudowałem instalację. Próbowałem podłączyć z pinu 5 przekaźnika na pin 11 zielonej kostki mini-iso sterowanie radiem mając nadzieję że przekaźnik 451 również będzie działał poza can. Nie mogę jednak aktywować tempomatu (przy okazji też dołożyłem do wyposażenia) ani przycisków sterowania radiem. Mam wersję lite vcdsa, czy to może być powodem? Z połączeniem z innymi modułami w aucie radzi sobie bez problemu. Wszystko podłączyłem według schematu, jedynie co mogę zrobić to z pinów 1 i 3 przekaźnika 451 podłączyć can do radia, tylko gdzie? Próbowałem na odtwarzaczu mcd, w odtwarzaczu mam kostke 10-pinową, czy mam podłączyć can pod canL canH w tej wtyczce? Docelowo mam już kupioną stację GMS 6501 jednak chciałem najpierw uruchomić kierę na fabrycznym radiu, co radzicie? Może jest ktoś z małopolski albo śląska do kogo mógłbym to zawieźć, wiadomo nie za darmo:)20160420_101931.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołgiem. No to teraz pytanie za "milijon"...

 

Multifunkcja działa, tempomat działa. Manetka pozostała póki co z tempomatem.

 

Nie działa przycisk CANCEL. Podpięte wg. schematów zgodnie ze sztuką. Obecnie do manetki dochodzą tylko 3 przewody - zasilanie i dwa wyjścia do ECU. I tu pytanie:

 

Jaki stan powinien być w grupie 006 w ECU przy przełączeniu na ON? U mnie dwie ostatnie jedynki się pojawiają, reszta 0. Wtedy wsio działa. I co najciekawsze, na OFF w grupie 6 pokazuje wszystko sprawnie, hamulec, ON, sprzegło, natomiast po włączeniu na ON nie widzi już reakcji sprzęgła...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie działa przycisk CANCEL.

Gdzie masz dolutowany przewód z PIN14 przekaźnika od MF ? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co do ECU mam podlutowane bezpośrednio do niego, do manetki tempomatu dochodzą obecnie tylko 2 przewody z ecu - włączenie tempomatu i podtrzymanie bodajże ( te, które odpowiadają za dwie jedynki w grupie 6 ecu).

Po włączeniu manetki na ON mam 000011, czyli OK. Jak jest tylko jedna jedynka obojętnie która to nie działa w ogóle.

tempomat.jpg

 

 

ECU jakie mam to 012A, ale wątpię, że to jest powodem problemów...

Edytowane przez polonez15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności