Adawis Zgłoś #241 Napisano 16 Listopada 2018 Link eBayhttps://www.ebay.co.uk/itm/VW-Passat-B5-3B-3BG-Kabelbaum-Multifunktionslenkrad-Kabel-Adapter-MuFu-MFL-V6-W8/122670414301 około 4 lata temu miałem passata z tym samym silnikiem AVF tyle że był z 2002 roku, ten jest z 2004 i montowałem tam tempomat. I własnie tam dokładałem tylko manetke i wiązkę, którą udostępniłes. zastanawia mnie ta czarna wtyczka ze zdjęcia 1, która jest podłączona to tego ustrojstwa ze zdjęcia 3 i do czego ona służy. do tego czegos podlaczona jest również żółta wytczka . na 99% jestem pewien, ze nie miałem tego w poprzednim pasku (tam tez bylo esp). piszę kolorami bo kompletnie nie znam sie na tych oznaczeniach T51, itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #242 Napisano 16 Listopada 2018 No można to kupić tylko trzeba później sprawdzić czy piny są w odpowiednich miejscach, taniej będzie kupić na szrocie 2 w pełni wyposażone gniazda przekaźników i dolutować się w odpowiednie miejsca. Obie wtyczki są podłączone do "zwijaka" czarna służy do ustalania kąta przekręcenia kierownicy przez sterownik ABS/ESP, żółta jest od airbaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #243 Napisano 16 Listopada 2018 co do tej wiązki z ebaya. ta wtyczka jest podłączana to którejś z manetek z tego co wydedukowałem, tak? a podłączenie kabli według opisu z #1 postu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #244 Napisano 16 Listopada 2018 Tak, tylko najpierw sprawdź czy już nie masz przygotowanego miejsca na "przekaźnik" od multifunkcji, w skodzie superb były puste kratki i musiałem kupić gniazdo, autor pierwszego posta z kolei już miał wszystko gotowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #245 Napisano 16 Listopada 2018 czyli jak bedzie gniazdo na przekaźnik, to kupując przykładowo tą wiązkę z eBaya, bede ją musiał tylko wlutować w to gniazdo bez konieczności modyfikacji wtyczki z poduszki oraz obsadzić pin nr 11 zielonej wtyczki od radia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #246 Napisano 16 Listopada 2018 Poduchę i radio na 100% trzeba będzie modyfikować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #247 Napisano 17 Listopada 2018 w takim razie tej wiazki nie ma po co kupować ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #248 Napisano 21 Listopada 2018 Kupiłem kierownicę multifunkcyjną i nie działa klakson. Czy jest możliwe, że trzeba zrobić adaptację kierownicy? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #249 Napisano 23 Listopada 2018 W takim razie najprawdopodobniej masz coś źle podłączone - sprawdź kable Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #250 Napisano 24 Listopada 2018 Klakson przy starej kierownicy działa normalnie. Podejrzewam że może to być brak przekaźnika i ogólnie wiązki od kiery. Kierownice co prawda odesłałem a międzyczasie sam z siebie się smialme odnośnie wiązki. Znalazłem coś na allegro. Już prawie zrezygnowałem z tej kiery ale wrócę do pomysłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adawis Zgłoś #251 Napisano 24 Listopada 2018 Skoro przy starej działa, byłem święcie przekonany że klakson w nowej też będzie działał ? i źle myślałem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #252 Napisano 26 Listopada 2018 Dnia 24.11.2018 o 18:57, Adawis napisał: Skoro przy starej działa, byłem święcie przekonany że klakson w nowej też będzie działał ? i źle myślałem ? Jakbyś przeczytał uważnie pierwszy post to byś wiedział, że na 100% bez wiązki i sterownika (mylnie nazywanego przekaźnikiem) nie będzie działał klakson. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sz@fran Zgłoś #253 Napisano 16 Stycznia 2019 (edytowane) Witam, czy tak ma wyglądać"wnętrze" kierownicy, chodzi o wiązki elektryczne. Podłączyłem mf według instrukcji i niestety kierownica nawet nie podświetla się. Druga wtyczka w przyciskach zostaje nie obsadzona? Czy może trzeba zastosować inną wiązkę od poduszki? Edytowane 16 Stycznia 2019 przez Sz@fran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechbedford Zgłoś #254 Napisano 17 Stycznia 2019 w aucie oczywiscie masz podpieta wiazke do MF i przekaźnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sz@fran Zgłoś #255 Napisano 17 Stycznia 2019 Wiązki i przekaźnik 452 oczywiście podłączone. Wydaje mi się, że wszystko zrobiłem poprawnie, według opisu. Jeśli dobrze zrozumiałem opis, to w tej żółtej wtyczce ( w kierownicy)widocznej na drugim zdjęciu nic nie zmieniamy. Pozostają 4 kabelki. Dwa od poduszki, dwa od klaksonu? Obsadzamy pin 1 oraz pin 3 (klaksonu) w tej wtyczce 5 pinowej przy zwijaku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamkalekaka Zgłoś #256 Napisano 9 Marca 2019 (edytowane) Jestem w trakcie podłączenia multi. Zrobiłem tak jak należy pod przekaźnik 452. I tak, niedziała klakson co może być przyczyną? aa i za plastikami schowany był oryginalny kabel z telefonu...diody świecą czyli podłączony gdzieś tam jest. Pytanie teraz czy nie musze zmieniać tego wszystkiego pod przekaźnik nr. 451? Sprawdziłem to nigdzie nie widze tuneru TMC nawet w oryginalnym miejscu. Jakies rady pomocnicze? Passat B5 2004 AVF Dodam radio to Pioneer nieoryginalne a kierownica była założona mf ale też chyba nie oryginalnie bo nie było pod niej instalacji dlatego sam dorobiłem Może to coś da: nie działa nawet podświetlenie, ale to moze zasługa tego ze nie jest jeszcze zakodowana? Sprawdziłem miernikiem to zasilanie w przekaźniku jest tak jakma być Edytowane 9 Marca 2019 przez Kamkalekaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pete.c Zgłoś #257 Napisano 10 Września 2020 i ja założyłem kierę, centralka 451, vcds pokazuje że wszystko działa w blokach pomiarowych, jest podświetlenie, jedyny problem to klakson który.... nie działa. Nie wiem jak to jest realizowane, bo wszystko idzie raptem na dwóch kabelkach, ale... nie działa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adimen100 Zgłoś #258 Napisano 2 Marca 2021 Witam mam skode superb 2003 rok chce zrobić multifunkcje musze zakupić przekaźnik 451 czy 452 ? Kierownica ma tylko sterować radiem na fisie nic nie ma sie wyświetlać radio MFA 1 wersja G z 2006roku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dancioo1987 Zgłoś #259 Napisano 29 Marca 2021 (edytowane) Witam. Odgrzewam temat bo dopiero mam możliwość zamontowania multifunkcji. Problem mój polega na tym że nie działa sterowanie z radia. Nie wiem co poszło nie tak. Próbowałem na przekaźniku 452. Tempomat działa. Mam radio mcd z wiązką telefonu i manetkę tempomatu. Podłączyłem wszystko zgodnie z pierwszym postem od Mr X i za cholere nie da się sterować radiem. Nie widzę nigdzie rozpiski dokładnej dla przekaźnika 451 w który też się ubezpieczyłem. Którego w końcu mam użyć? Z tego co widziałem w temacie któryś z użytkowników wstawił schemat dla obu przekaźników ale tam jest tylko podłączenie radia. Rozumiem że tempomat podłącza się tak samo jak w przypadku 451? Nie mam już siły do tego. Co najlepsze i nie wiem czy ma to z tym związek to po zamontowaniu wszystkiego zaczęło wywalać na fisie check brake pads gdzie w hamulcach w vcds nie ma żadnego błędu a klocki są w dobrym stanie bo tydzień wcześniej były czyszczone.. W sobotę dla pewności sprawdzałem czy dobrze jest podłączone (nic nie zmieniałem) i podczas jazdy przestał dziać tempomat (nie włącza się). Nie wiem czy to ma jakiś z tym związek. Dziś wymontowałem tą wiązkę. Wracając do multifunkcji chciałbym się uporać z tym i w końcu zrobić żeby to działało jak należy. Próbowałem przy pierwszej próbie montażu wysunąć białą wtyczkę pod komputerem. może tam coś nie łączy? Jakieś pomysły? Sory za litanię ale chciałem opisać jak najdokładniej. Dodam jeszcze żę przyglądałem się wtyczce telefonu idącej do radia i nie widzę tam przewodów oznaczonych jako can l i can h, chyba że komunikacja can jest po innych przewodach. Pozdrawiam. Edytowane 30 Marca 2021 przez dancioo1987 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gasior Zgłoś #260 Napisano 17 Listopada 2021 Witam wszystkich. Chciałbym odkopać temat i przedstawić problem. Kierownica multifunkcyjna została podłączona wg instrukcji z pierwszego posta, w oparciu o przekaźnik/sterownik 452. Całym zabiegiem zajął się elektronik samochodowy. Niestety nie działa sterowanie radiem (MCD) choć poinformowano mnie, że sygnały dochodzą do urządzenia (głośność i zmiana stacji itp.) ale brak reakcji. Tempomat z kierownicy działa, podświetlenie przycisków, regulacja podświetlenia również. Pojazd to Passat B5 FL 2004 z radiem VW MCD. Jakieś pomysły co może być nie tak? Może radio padło lub nieodpowiedni/wadliwy przekaźnik/sterownik? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach