elmer83 Zgłoś #141 Napisano 15 Listopada 2014 (edytowane) Panowie mam pytanie. Który pin z manetki odpowiada za przycisk "SET -". U mnie po montażu nie działa on z kierownicy:/ z manetki sterowanie jest prawidłowe a w kierownicy nie reaguje:/ Na które przewody powinienem zwrócić uwagę?? Panowie czy mogę prosić byście zerknęli na zdjęcia czy wszystko jest podłączone jak należy:) Edytowane 15 Listopada 2014 przez elmer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #142 Napisano 15 Listopada 2014 Cos musialeś namieszać proponuje sprawdzić jeszcze raz czy dobrze podłączyłeś. Masz może zdjecie gdzie podpiołeś klakson, chodzi o wtyczke bo sie przybieram u siebie zrobic ten klakson ale czasu nie moge znalesc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #143 Napisano 15 Listopada 2014 mam chcę wrzucić zdjęcia wszystkich podłączeń bo orginalny opis jest trochę zbyt ubogi w szczegóły np. gdzie szukać 58d, albo który to przewód od podświetlenia instrumentów. To wtyczka przekaźnika pierwszego z lewej i od dołu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczyglas Zgłoś #144 Napisano 15 Listopada 2014 Witam serdecznie forumowiczów potrzebuje waszej pomocy. Też chciałbym wyposażyć się w kierownice multi do mojego Passata 3bg 2004 r z telefonem Cullman. Jak wygląda podłączenie tej kierownicy z wariantem gdzie z lewej strony są przyciski odbioru telefonu i MODE dodam, że mam radio MFD G, bo wszędzie gdzie patrzyłem na opisy to jest stosowany wariant o pusty przycisk i Cancel. Dla ułatwienia zdjęcie niżej. Oczywista sprawą będzie przekaźnik 451 do mojego auta. Drugie pytanie kto z Poznania i okolic chce zarobić i ma pojęcie jak zamontować tą kierownicę, powiem szczerze, że bo je się ze jak zacznę to sam robić to mogę coś popsuć a wolałbym tego uniknąć, oczywiście umilę czas 4-paczkiem zimnego piwka . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #145 Napisano 15 Listopada 2014 Panowie proszę o pomoc. Mam problem z taśmą ESP. Po montażu kierownicy podczas cofania przekręciłem kierownicę maksymalnie w Lewo i zapaliły mi się lampki ABS oraz ESP. Zrobiłem kodowanie taśmy z godnie z instrukcją. Ale po tej operacji wyświetliło mi jeszcze migający wykrzyknik od ręcznego:/ Rozebrałem taśmę i ustawiłem wszystko na środku. Z próbowałem ponownie i nic:/ Pomóżcie proszę Załączam zdjęcia. [ATTACH=CONFIG]125269[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]125270[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]125271[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]125272[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]125272[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #146 Napisano 15 Listopada 2014 chcę wrzucić zdjęcia wszystkich podłączeń bo orginalny opis jest trochę zbyt ubogi w szczegóły np. gdzie szukać 58d, albo który to przewód od podświetlenia instrumentów. to jest opis dla osób mających jakiekolwiek pojęcie o elektryce a nie dla laików, którzy nie powinni sami zabierać się za takie rzeczy sami przewodu na styku 58d należy szukać na każdym z dostępnych włączników, które są podświetlane po włączeniu świateł (o ile mnie pamięć nie myli powinien to być przewód koloru szaro-niebieskiego) jakoś do tej pory nikt nie miał problemów ze zlokalizowaniem tego przewodu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #147 Napisano 15 Listopada 2014 (edytowane) Mr. X przepraszam jezeli poczules sie dotkniety. Oczywiscie masz racje o tym ze jest to instrukcja dla kumatych. Tak sie sklada ze jestem elektrykiem i automatykiem, ale jak pewnie sie domyslasz to nie to samo co elektryka samochodowa. Jezeli pozwolisz to po sprawdzeniu czemu nie dziala u mnie przycisk set - zamieszcze kilka fotek by inne laiki mogli sobie zainstalowac taka kierownice. Mr. X Czy mogę Cię prosić o podpowiedz który przewód odpowiada za przycisk "Set -" ?? Pozdrawiam Edytowane 16 Listopada 2014 przez elmer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #148 Napisano 16 Listopada 2014 Mr. X przepraszam jezeli poczules sie dotkniety. Oczywiscie masz racje o tym ze jest to instrukcja dla kumatych. Tak sie sklada ze jestem elektrykiem i automatykiem, ale jak pewnie sie domyslasz to nie to samo co elektryka samochodowa. Jezeli pozwolisz to po sprawdzeniu czemu nie dziala u mnie przycisk set - zamieszcze kilka fotek by inne laiki mogli sobie zainstalowac taka kierownice. spoko, nie czuję się urażony jedynie uważam, że ktoś kto nie ma pojęcia o pewnych rzeczach nie powinien się za nie zabierać, oczywiście możesz do mojego opisu dorzucić fotki wraz z opisem Mr. X Czy mogę Cię prosić o podpowiedz który przewód odpowiada za przycisk "Set -"?? niestety nie pomogę Ci bo z doświadczenia wiem, że były różne kolory przewodów wiązek do tempomatu (zapewne w oryginale były standardowych kolorów wg schematów), również nie jestem w stanie Ci powiedzieć, z którego pinu wtyczki tempomatu idzie sygnał na SET- najlepszym rozwiązaniem było by miernikiem sprawdzić, na którym pinie będzie zwarcie do masy po wciśnięciu SET- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #149 Napisano 16 Listopada 2014 Jasne. dziękuje Dziś niedziela, więc sobie odpuszcze, ale jutro to zsprawdzę. Z tego co ustaliłem że przewód z T10/3 do T15a/9 idzie na Set - w opisie jest to czerwono-zielony. Tylko u mnie takiego nie ma:) Z twojego opisu "8 - zrównoleglić z przewodem idącym na pin nr 3 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu" wynika że idzie on na 8 pin przekaźnika 542. Jutro sprawdzę czy jest dobrze podpięty. Jak już wszystko będzie działać wrzucę fotki wszystkich przyłączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #150 Napisano 17 Listopada 2014 (edytowane) Witajcie Tak jak myślałem. Pomyliłem przewód z pola 3 z przewodem z pola 5. Oba są czerwone tylko że jeden ma żółty pasek a drugi siwy:) Podłączałem w mroku z latarką w zębach:) Zmieniłem i wszystko jest OK Mam tylko jedno pytanie do znawców:) Czy przyciskami przy kierownicy można zmieniać zapamiętane stację czy tylko wyszukiwać po całym etrze?? Problem jest taki że mieszkam przy granicy na 20 stacji tylko 5-6 jest polskich:) szkoda że nie można przełączać między zapamiętanymi stacjami:( Tak jak obiecałem wrzucam zdjęcia by inne Laiki (takie jak ja) miały łatwiej:) Na początku przyznam się że nie chciało mi się czekać na elementy, którą były opisane w pierwszym poście. Po prostu pojechałem do serwisu VW w Gorzowie Wlkp i powiedzieli że muszą to zamówić (czytaj przywieść z Frankfurtu i naliczyć marże) Mi też nie chciało się jechać kolejnych 80km. Więc wziąłem zwykłe wsuwki i koszulki termokurczliwe i zrobiłem po swojemu:) Oczywiście jak będę przy okazji w Słubicach to zajadę do serwisu w Frankfurcie i kupie niezbędne elementy. Na razie wygląda to tak:) Tak wyglądają wszyskie przyłącza przy wtyczce T10. Kolorów nie opisuje bo mogą być inne w różnych rocznikach. Przewód czerwono-biały został przecięty niechcący, więc nie sugerować się tym proszę. 6 - pod zielony przewód lini diadnostycznej K idący do wtyczki OBDII, 9 - zrównoleglić z przewodem brązowo-żółtym idącym na pin 6 wtyczki S6 przekaźnika nr 53 dwutonowego sygnału dźwiękowego, W gnieździe przekaźnika 53 są dwa przewody brązowo-żółte, jeden jest gruby(prądowy) i jeden cienki ( sygnałowy). Trzeba podłączyć do tego cienkiego. 10 - masa (obok rączki do otwierania pokrywy silnika), Proszę nie sugerować się przekaźnikiem 53 ze zdjęcia, to nie jest ten od sygnału (klaksonu). Na zdjęciu zamieściłem gdzie podpiąłem masę. 12 - pod bezpiecznik nr 5 oraz na pole nr 3 żółtej wtyczki T5 przy taśmie airbag, Oraz mostek na manetkę. 14 - przewód dolutować do uprzednio przeciętego przewodu idącęgo z pina nr 7 białej wtyczki umiejscowionej pod sterownikiem silnika T15a na pin nr 5 czarnej wtyczki T10 manetki tempomatu (jeśli zamiast przeciąć przewód dołączymy równolegle do niego przewód z pola 14 wtyczki przekaźnika nie będzie nam działać przycisk CANCEL w kierownicy), Przewód wychodzący z manetki załamałem i zgrzałem rurką. W ten sposób przewód się nie wysunie. 15 - pod zasilanie podświetlenia instrumentów (58d), Zdjęcie przedstawia wtyczkę potencjometrów od regulacji jasności podświetlenia instrumentów. 18 - na pole nr 1 żółtej wtyczki T5 przy taśmie airbag, Powiem szczerze że nie miałem oryginalnych wsuwek, więc wykorzystałem wsuwkę z wtyczki od starej kierownicy. Na koniec dopisze, żeby wyciągnąć radio Beta (inne chyba też) wystarczy wyciąś z twardej chudej blaszki dwa paski o wymiarach: długość 80mm , i szerokość: 8-10mm Edytowane 18 Listopada 2014 przez elmer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #151 Napisano 17 Listopada 2014 Czy przyciskami przy kierownicy można zmieniać zapamiętane stację czy tylko wyszukiwać po całym etrze?? niestety te klawisze nie przełączają zapamiętanych stacji tylko przeszukują po kolei pasmo w przód i w tył - - - - - aktualizacja - - - - - wziąłem zwykłe wsuwki i koszulki termokurczliwe i zrobiłem po swojemu trzeba było kupić wtyczkę z pinami na szrocie grubo taniej niż w ASO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #152 Napisano 17 Listopada 2014 Ze szrotami bywa roznie niektórzy cenia sobie rzeczy jak by ze złota były. Ja kupiłem kiere za 200zl i pytałem czy z poduszka bo tanio a mi sprzedawca odpowiedział że on sprzedaje cześci nie kolekcjonuje jak wiekszość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #153 Napisano 17 Listopada 2014 no ja akurat za taką wtyczkę dużego przekaźnika płaciłem bodajże 10pln, jeszcze sobie wybrałem taką by była jak najbardziej obsadzona pinami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #154 Napisano 18 Listopada 2014 (edytowane) U ja dzwoniłem po szrotach w sprawie kiery i foteli z pamięcią, które tech chcę zakupić do swojego autka. Nie mili kiery więc pomyślałem że gniazd też nie mają, ale przecież są inne podwójne przekaźniki w aucie, więc mogłem dzwonić i pytać A czy ktoś zna protokół danych do radia Beta. Bo z tego co wiem to w innych radiach wystarczy sterować opornikami. Szukałem w necie ale nie znalazłem jakie sygnały mają iść na REM-C:/ Znalazłem adapter pod Can. http://www.tme.eu/dok/C/CAN-EMU.pdf cyta: Umożliwia Obsługa sterowania z kierownicy REM C. Dostępne funkcje to VOL+/ SEEK+/ oraz po przytrzymaniu PROG+/- Ciewa czy by zadziałało:) Edytowane 18 Listopada 2014 przez elmer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #155 Napisano 21 Listopada 2014 Witajcie Odpowiadam sobie na własne pytanie odnośnie typu komunikacji radio- przekaźnik 452. Pomierzyłem multimetrem i wychodzi że gadają przez Can Na pinie 11 radia jest stale 5V i przy wciskaniu przycisków na kierownicy pojawia się jakaś częstotliwość czyli idą dane. A może da się zmienić adaptację radia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol6376 Zgłoś #156 Napisano 22 Lutego 2015 Panowie udało mi sie podpiąć kiere tylko mam pytanie to jest normalne, że działa ona tylko na włączonym zapłonie? Bez kluczyka nie podświetla sie i nie działają żadne funkcje od radia. U Was też tak jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #157 Napisano 22 Lutego 2015 U Was też tak jest? Tak. :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawcioo88 Zgłoś #158 Napisano 29 Maja 2015 Jestem właśnie po montażu kierownicy multifunkcyjnej wszystko działa jak należy ale mam pytanka, czy ktoś odklejał znaczek (logo VW) z kierownicy chciałbym podmienić ze starej bo jest w lepszym stanie, jak to zrobić aby nic nie uszkodzić, znaczek trzyma się bardzo mocno. Drugie pytanko dotyczące taśmy kierownicy mam na niej wyżej jeszcze jedno złącze 5-pin do tego ono może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zorin Zgłoś #159 Napisano 29 Maja 2015 Do ESP druga wtyczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawcioo88 Zgłoś #160 Napisano 29 Maja 2015 (edytowane) Już wiem te piny były wykorzystywane np w audi do przycisków zmiany biegów w kierownicy. Edytowane 29 Maja 2015 przez slawcioo88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach