owies Zgłoś #61 Napisano 9 Września 2012 Zapraszam jeśli ktoś chciałby sprawdzić swoje radio. Posiłkowałem się tymi dwoma schematami które dostałem od kolegi z forum golfa (thomas1919): Ponieważ sam do końca nie byłem przekonany czy 451 zda u mnie egzamin (mam mało czasu na dłubanie w aucie) dla bezpieczeństwa przygotowałem instalację pod oba przekaźniki. Dużo fajnych informacji jest na stronach tdiclub. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #62 Napisano 9 Września 2012 Zapraszam jeśli ktoś chciałby sprawdzić swoje radio. No i nastała jasność ,,umysłu,, Widzę w moim przypadku wystarczy przekaźnik 452. owies, mógłbyś jeszcze umieścić na schemacie z przekaźnikiem 452 podłączenie pinów o numerach 4,8,14,16 bo w opisie trochę to zagmatwane. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #63 Napisano 14 Grudnia 2012 Panowie będę montował tempomat w pasku a i tak muszę ściągnąć kierownice więc dlaczego by nie zmienić ją na multifunkcje , teraz czy kierownica z 3BG będzie pasowała do mojego paszczaka, i będzie współpracowała z navi MFD, co jest potrzebne do takiego swapa, czy poduszka zostaje moja czy muszę kupić kierę razem z poduchą? aktualnie mam 3-ramienna pasek 3B z 2000r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #64 Napisano 14 Grudnia 2012 No poduszka z trójramiennej na pewno nie będzie pasować. Przecież to są całkiem inne kształty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #65 Napisano 15 Grudnia 2012 No poduszka z trójramiennej na pewno nie będzie pasować. Przecież to są całkiem inne kształty. no spoko miałem inna wizję , a co z resztą kiera z poduchą plus pewnie wiązka idzie coś jeszcze i czy z 3BG będzie pasowało do 3B pod MFD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamdonc Zgłoś #66 Napisano 16 Grudnia 2012 Sorry to w jakim dziale mam to napisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tepek88 Zgłoś #67 Napisano 25 Grudnia 2012 Witam mam pytanie calkiem z innej bajki chce zamontować sobie multifunkcyjna kierownice ale do nie org radia tylko mam wstawione sony zamierzam dokupić odpowiedni modul do sterowania od kierownicy który to jest kabel odpowiedzialny za sygnal z kierownicy bo mialem przerabiana wiązkę i przy radiu mam tylko kostki iso a tej dużej org kostki vw nie mam i co w tym przypadku mam zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #68 Napisano 27 Grudnia 2012 Najlepiej byłoby gdybyś zobrazował swoje słowa. Jeśli nie masz przy radiu mini iso (zielona kostka, widoczna na pierwszej stronie tematu) a chcesz założyć MF i adapter do innego radia to przecież wystarczy podać na ten adapter sygnał z pinu nr 5 przekaźnika 452, a dalej adapter już sobie będzie z nim radził i tłumaczył na to twoje sony. Schematy obrazowe w pierwszym poście na tej stronie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkmarcin Zgłoś #69 Napisano 8 Stycznia 2013 Witam, z tego co tu rozumiem to oprócz kiery multifunkcyjnej trzeba dokupić przekaźnik 451 i kostkę z kablami do tego ? Ma może ktoś taką do sprzdania ? Passat B5FL 2003 radio MFD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tepek88 Zgłoś #70 Napisano 8 Stycznia 2013 witam mam jeszcze jedno pytanie jesli moj passat nie posiada tempomatu czy musze go montować ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paco432 Zgłoś #71 Napisano 25 Stycznia 2013 zamontowałem multi na przekaźniku 452 i radiem gamma V, dziś wymieniłem radio na MCD i nie działa mi sterowanie z kierownicy co może być przyczyną usterki ?? czy mcd trzeba dopisać do kompa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #72 Napisano 25 Stycznia 2013 wymieniłem radio na MCD ok, a jakie to mcd ? nie czasem to najnowsze gdzie sterowanie leci CANem ? Masz FIS ? komunikaty radia/nawigacji wyświetla na nim ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paco432 Zgłoś #73 Napisano 25 Stycznia 2013 (edytowane) fisuu nie mam, mcd ver. C a z tego co pamiętam od G jest na Can Edytowane 25 Stycznia 2013 przez paco432 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dziko6 Zgłoś #74 Napisano 28 Stycznia 2013 Witam Jestem tu nowy, ale forum śledzę dłuższy czas. Posiadam skodę superb z 2003 roku, dołożyłem kierownicę multi , mam oryginalne radio Symphony, oraz przekaźnik 451 z podstawką, oraz oryginalny tempomat. Wg ETKA w Superbie szły tylko przekaźniki 451 czyli 1J0907487A dopiero po 2006 do końca zamiast 1J0.. był 3U0.. i znaczek skody a nie VW, ale nr TRW ten sam 61122415. Mam wyciągniętą z angielskiego superba podstawę z kablami po prostu wyciętą na szrocie oraz przekaźnik 451 i kilka numerków w kostce mi się nie pokrywa z tymi w opisie dla 452. Jeśli można to prosiłbym o opis wyjść dla 451, ewentualnie co też byłoby dla mnie cenne schemat podłączenie tylko sterowania oryginalnym radiem i klakson Tempomat używam kilka razy do roku, więc zadowolę się klasyczną manetką, zależy mi jedynie na radiu, więc jeśli jest taka opcja to wolę proste rozwiązanie. Pozdrawiam - Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #75 Napisano 5 Lutego 2013 Witam. Koledzy załanczam zdjęcie mijej kostki od AIRBAB-u w kierownicu.Mam problem z podłączenirem a mianowicie mam tam same czarne kable i w innej kolejności niż w opisie z pierwszy i drugi pin idzie do poduszki, a 3i4 do klaksonu. Jak teraz podłączyć według opisu z 1 postu czy kabli od poduszkii nie ruszać tylko pozostałe dwa podłączyć jak w opisie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkmarcin Zgłoś #76 Napisano 5 Lutego 2013 A jak sprawdzić czy się ma ten immo3 ? Właśnie nie, w internecie brakuje jednoznacznej informacji na ten temat ale 451 potrafi również sterować starym radiem/navi po jednym przewodzie w analogowy sposób. Sprawdziłem to na sobie, najpierw miałem jakiś czas starą MCD bez DX a teraz śmiga z deltą 6. Do działania 451 najwyraźniej potrzebny jest CAN komfortu (a w zasadzie licznik immo3 bo ja wciąż mam komfort 1J0), zanim wstawiłem do auta to uruchamiałem wszystko na stole i nie chciało śmigać, dołożyłem licznik immo3 i od razu ruszyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #77 Napisano 5 Lutego 2013 Kolego jeżeli passek taki jak w opisie to masz immo 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #78 Napisano 5 Lutego 2013 A jak sprawdzić czy się ma ten immo3 ? Jak pytasz o auto z twojego podpisu to go masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #79 Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) Witam.Koledzy załanczam zdjęcie mijej kostki od AIRBAB-u w kierownicu.Mam problem z podłączenirem a mianowicie mam tam same czarne kable i w innej kolejności niż w opisie z pierwszy i drugi pin idzie do poduszki, a 3i4 do klaksonu. Jak teraz podłączyć według opisu z 1 postu czy kabli od poduszkii nie ruszać tylko pozostałe dwa podłączyć jak w opisie? Mi się wydaje, że przyjąłeś odwrotną kolejność numeracji pinów we wtyczce poduchy. Poducha zasilana jest z pinów 4 i 5 a wg Ciebie z pinów 1 i 2, masz wolne jedno pole na obsadzenie pinu, nie jest to jednak pole nr 5 tylko nr 1. Jeśli chodzi o kolory przewodów to jakie by nie były to sugeruj się kolejnością ich osadzenia we wtyczce. Do klaksonu idzie jak by nie liczyć z każdej ze stron przewód z pola nr 3 a pole nr 2 (wg Ciebie 4) to masa. Jeśli jednak jest tak jak piszesz to Twój VW jest ewenementem i ma instalację inaczej niż my wszyscy Edytowane 5 Lutego 2013 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkmarcin Zgłoś #80 Napisano 7 Lutego 2013 No właśnie nie mam, bo ni jak się nie da sterować multifunkcją, niby połączenie z modułem i przez CAN jest - ale nic nie działa i nie da się nim sterować. Dziś musiałem kupić moduł 452 i dopiero dało się "odpalić kierę" . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach