Skocz do zawartości
Mr. X

Montaż kierownicy multifunkcyjnej passat 3BG - fotoporada

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! A taka sytuacja - nie mam telefonu, ale trafiła mi się kierownica z.

 

Jeżeli zastosuję przekaźnik 452 to będzie wszystko działało z wyjątkiem przycisku od telefonu?

 

Czy mając częściowy CAN (Golf IV 2003') mogę zastosować przekaźnik 451 i wykorzystać przycisk telefonu do sterowania czymś innym (np. jako wł/wył radio lub coś podobnego)?

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez Krazorek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować 451 ale tego przycisku łatwo nie wykorzystasz do niczego innego no chyba ze specjalnie podłączysz ori moduł telefonu po CAN i znajdziesz sposób aby po naciskaniu tego przycisku przełączał się przekaźnik podłączony gdzieś do płytki elektroniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź!

 

Właśnie nabyłem przekaźnik 451. Mam przy podłączeniu postępować tak jak przy 452 i przycisk MODE (pod logiem telefonu) będzie się zachowywał jak CANCEL? Czy są jakieś inne rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę przy podłączaniu 451 bez funkcji telefonu i tunera?

 

Bo oferujecie się, że wrzucicie instrukcję do 451, a nikt nie wrzucił...

 

Radio Beta pod 451 jak podłączać? Z 5 pinu przekaźnika 451 czy jakoś samo po CANie to idzie bo nie wywnioskowałem jednoznacznie...

Edytowane przez Krazorek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W załączniku schemat który obejmuje instalacje sterownika 452 oraz 451.

Multi_5.2002.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem wszystko, VCDS widzi sterownik, ale nie mogę zmienić kodowania. Za każdym razem pomimo wpisania pięciu cyfr wywala mi błąd, że kodowanie musi składać się z pięciu cyfr (absurd). Nawet jak nic nie zmieniam - zatwierdzam to co jest to wywala błąd. Próbowałem na VCDSie 1.1 i 1.2 - ten sam skutek. Zmieniałem jeszcze kodowanie na module komfortu - tam wszystko poszło bez problemu. Gdzie leży przyczyna tego stanu rzeczy?

 

P.s. Pod CAN i K-line wpiąłem się przy OBDII - można tak?

 

Pracowałem na 64-bitowym Win 7.

 

Kuleje, kuleje moja sztuka czytania ze zrozumieniem. Zaczynając od początku przyznaje się do grzechu jakim jest chytrość. Kupiłem Sterownik 4B0 907 487A - czyli ten od Audi (tańszy o połowę). Elektryk powiedział, że będzie działał... Błąd polega na tym - chodziło mu o to, że Workshop Code (WSC) był sześciocyfrowy z Audi a w VW potrzebny jest 5-cio cyfrowy. Zmieniłem na jakikolwiek, ale czego bym nie wpisywał w pole kodowania wywala mi albo 00000 albo 00100. Stąd moje pytanie: jaki powinien być ten numer dla przekaźnika 1J0 907 487A? Szukam cały czas w sieci i nie mogę znaleźć. Dlatego będę wdzięczny jak by ktoś go podrzucił...

Edytowane przez Krazorek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za fotoporadę. Przydała się wyśmienicie...

Teraz powalczę z tempomatem, aby cieszyć się nią w pełnym wymiarze...

Pytania przeniosłem do tematu o zamontowaniu tempomatu.

 

EDIT:

Ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć opisu pinout'u sterownika 452, poszukałem na innych stronach i znalazłem.

pomyślałem, że przyda się to komuś, więc wklejam.

sterownik 451i452.jpg

Edytowane przez cypber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po próbie przekodowania pojawia się coś takiego:

https://imageshack.com/i/mrb9fwj

Co jest z tym nie tak?

 

A jakie jest kodowanie obecnie?

i na jakie chcesz ustawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego musisz jeszcze zakupic przekażnik o numerze 452 + kostka do niego (zeby podlaczyc jak nalezy). Powodzenia z szukaniem jaśka do kiery. Troszke sianka bedziesz musial wurzucic za komplet.

 

Witajcie koledzy, zbieram części potrzebne do wymiany kiery i w związku z tym zrodziło się pytanie:

zacytowałem wyżej kolegę BRATHA, czy mam rozumieć, że kostka, o której mówi, to ten element gdzie Mr.X pisze, że miejsce na listwie przekaźników jest fabrycznie przystosowane do montażu przekaźnika, a fizycznie nie ma tam tej kostki (czy to ten numer 4A0937529?). Muszę ją nabyć, zrobić wiązkę z kabli, których rozpiska jest w poście nr 1 (link Google), włożyć w to miejsce i dopiero później montować przekaźnik? Potwierdźcie lub wytknijcie błąd ;-))

Pozdrawiam

Piotr

p.s.

Jeśli odpowiedź na powyższe moje pytania brzmi tak, to czy kostka z tej aukcji jest już z wyprowadzeniami do wiązki multifunkcji???

http://allegro.pl/kostka-wtyczka-zlacze-audi-vw-4a0937529-i4037966706.html

Edytowane przez Piotr1971
Gramatyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz pod przekaźnik podstawę (pot. kostkę) przekaźnika.

Ale musi być dedykowana pod niego, a nie np. ta z linku allegro, bo jak masz w niej inaczej obsadzone piny to nie będziesz miał z niej żadnego użytku.

Reszta jak piszesz, robisz wiązkę, podpinasz wszystko a podstawę przekaźnika montujesz w wolne (przeznaczone dla niego) miejsce.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebujesz pod przekaźnik podstawę (pot. kostkę) przekaźnika.

Ale musi być dedykowana pod niego, a nie np. ta z linku allegro, bo jak masz w niej inaczej obsadzone piny to nie będziesz miał z niej żadnego użytku.

Reszta jak piszesz, robisz wiązkę, podpinasz wszystko a podstawę przekaźnika montujesz w wolne (przeznaczone dla niego) miejsce.

Pozdro.

 

Dokładnie jak pisze kolega wyżej. Sama kostka pasuje, ale ma za mało pinów obsadzonych. Szukaj takiej z wszystkimi pinami. Ja kupiłem sobie taka koloru brązowego. Nie miała obsadzonego jednego pinu, ale dołożyłem sobie z innej kostki.

Jak już będziesz się bawił, to pomyśl o podłączeniu tempomatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potrzebujesz pod przekaźnik podstawę (pot. kostkę) przekaźnika.

Ale musi być dedykowana pod niego, a nie np. ta z linku allegro, bo jak masz w niej inaczej obsadzone piny to nie będziesz miał z niej żadnego użytku.

Reszta jak piszesz, robisz wiązkę, podpinasz wszystko a podstawę przekaźnika montujesz w wolne (przeznaczone dla niego) miejsce.

Pozdro.

 

Ok, dzięki za info, tak jak myślałem, tylko nie wiem czy teraz się dostanie samą tę podstawkę. u Gajosa figuruje cena, ale ilość dostępnych sztuk jest zero czyli chyba nie ma już w ofercie :-(. Sprawdzę jeszcze u Gajewskiej w Wawie, ale numer chyba jest ok - wzięty z tłumaczenia linku w Google?

Pozdro

p.s. Tak Cypber masz rację i takie mam plany;-)

mam zamiar dołożyć zegary full fis, tempomat i kierę, a skoro to i tak wybebeszanie wozu w tym samym miejscu to chcę trzy pieczenie w jednym załatwić ;-))

p.s.2

jest jeszcze taka aukcja:

http://allegro.pl/kostka-wtyczka-zlacze-audi-vw-4a0937529-i4037966196.html

tylko mam stracha, że jak się okaże że coś z pinami jest nie tak to mogę wywalić ją na śmietnik. Chyba będę szukał czystej nieobsadzonej kostki i sam pinami z kabli ją obsadzał.

Edytowane przez Piotr1971

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

p.s.2

jest jeszcze taka aukcja:

http://allegro.pl/kostka-wtyczka-zlacze-audi-vw-4a0937529-i4037966196.html

tylko mam stracha, że jak się okaże że coś z pinami jest nie tak to mogę wywalić ją na śmietnik. Chyba będę szukał czystej nieobsadzonej kostki i sam pinami z kabli ją obsadzał.

Ja właśnie takie cudo kupiłem. Cena też podobna.

Brakuje tylko jednego pina (chyba nr1 albo nr 3) ale możesz go wyciągnąć z jakiegoś miejsca, gdzie nie będzie potrzebny i wsadzić.

 

Zerknij jeszcze tu: http://allegro.pl/vw-audi-seat-skoda-gniazdo-zlacze-przekaznika-i3998475117.html

Ja kupowałem u niego i telefonicznie się dogadałem. Dodatkowo gościu przysłał mi 2 kostki pojedyncze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

kolejne pytania się mnożą jak tylko człowiek zaczyna coś działać w swoim pasku ;-)). Nabyłem kostkę przekaźnika wraz z częścią wiązki tempomatu, kierę multiplikacyjną i pytanie: u mnie z kostki czarnej tempomatu nr 8E0971980 (anglik) wychodzą tylko 3przewody (czerwono-biały, i dwa czarno-białe) odpowiednio z pola nr: 7, 4 i 6. Co ciekawe czarno-białe kończą się w metalowej tulejce, która jest wsunięta w plastikowy kapturek (rodzaj kondomu;-)) i stamtąd wychodzą z powrotem (2 sztuki) i są ucięte. Natomiast czerwony idzie samodzielnie do takiego samego kapturka ;-) ale wychodzą stamtąd aż 4 ucięte przewody czerwono-białe. I co ja teraz mam z tym zrobić? Postaram się cyknąć fotki tych zakończeń metalowo-plastikowych i wstawić, żeby to rozjaśnić. Czy powodem jest to że manetka tempomatu jest ta nowsza: tylko pozycją on-off?

Edytowane przez Piotr1971
Nie ten temat!! Przeniose do tempomatu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć wszystkim,

kolejne pytania się mnożą jak tylko człowiek zaczyna coś działać w swoim pasku ;-)). Nabyłem kostkę przekaźnika wraz z częścią wiązki tempomatu, kierę multiplikacyjną i pytanie: u mnie z kostki czarnej tempomatu nr 8E0971980 (anglik) wychodzą tylko 3przewody (czerwono-biały, i dwa czarno-białe) odpowiednio z pola nr: 7, 4 i 6. Co ciekawe czarno-białe kończą się w metalowej tulejce, która jest wsunięta w plastikowy kapturek (rodzaj kondomu;-)) i stamtąd wychodzą z powrotem (2 sztuki) i są ucięte. Natomiast czerwony idzie samodzielnie do takiego samego kapturka ;-) ale wychodzą stamtąd aż 4 ucięte przewody czerwono-białe. I co ja teraz mam z tym zrobić? Postaram się cyknąć fotki tych zakończeń metalowo-plastikowych i wstawić, żeby to rozjaśnić. Czy powodem jest to że manetka tempomatu jest ta nowsza: tylko pozycją on-off?

 

miałem podobnie. to załączanie/wyłaczanie tempomatu. podłącz miernik uniwersalny i sprawdź sobie, ale obstawiam, ze to załączenie i nic więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Cyprian ,

dopiero wczoraj wieczorem zajarzyłem, że pisze nie w tym wątku ;-) Cóż cały dzień na świeżym powietrzu to i w głowie się mogło zakręcić od nadmiaru tlenu ;-). Przenoszę to pytanie do wątku o tempomacie. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Podłączyłem kierownicę MF, przekaźnik 451. Mam nadzieję, że niczego nie pomyliłem. Nie miałem jeszcze możliwości jej aktywowania.

Ale pojawił się problem, zniknęły mi światła stopu. Pojawił się błąd 16955. Sprawdziłem włącznik i jest dobry.

Czy przy podłączaniu ingeruje się w obwód świateł stopu? Jeżeli tak, to gdzie może być tego przyczyna?

Czy może być tak, że jeżeli kierownica nie jest aktywowana to światła stopu nie będą działać?

Miałby ktoś chwilę czasu żeby pomóc ustalić co się mogło stać i w aktywacji kierownicy?

 

Edit: Jak było do przewidzenia Murphy czuwa ;)

Czyli, jak się coś ma spieprzyć to w najmniej odpowiednim momencie.

A wracając do tematu, to połowa kierownicy działa ( sterowanie radiem), jeszcze trzeba powalczyć z tempomatem.

Edytowane przez Keramak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy, dwa pytania:

1. mam kierę MF i rozebrałem ją, bo chcę dać do obszycia i oto pod prawą "klawiaturą" (głośność + i - oraz klawisz "wyżej niżej") mam tylko podłączony jeden przewód pod dolny przełącznik "wyżej niżej"? Zonk, czy to tak ma być, kiera wygląda na nieruszaną. Co z ustawieniami głośności, będzie to działać czy nie i jeśli nie to jak to ogarnąć, żeby działało. Nie po to zmieniam kierę, żeby radio pogłaśniać pokrętłem ;-(

2. Czy ww. MF będzie sterować radiem Gamma przez przekaźnik 452, czy nie? Potrzebny jest w tym przypadku moduł TMC czy nie? Będzie to współgrało z licznikiem full fis 3B0920849A (kolega z forum zmienia podświetlenie na białe w tej chwili). Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. wszystko ok. ma być jeden kabelek.

2. będzie działać sterowanie gammy po 452, ale nie będzie wyświetlania info na liczniku 849, musiał byś zainstalować MCD lub MFD-verG + TMC. ewentualnie licznik 845, 846 lub 847.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam, właśnie wczoraj założyłem multi do swojego passata, wydaje mi się że wszystko podłączyłem dobrze, klakson, podświetlenie działa, jednakże z pozostałymi możliwościami tego bajeru mam problemy:

 

1. przyciski tempomatu nie reagują, jedynie odpowiadający za zmniejszenie prędkości powoduje że auto utrzymuje obecną prędkość, pozostałe nie reagują a starałem się podłączyć jak było w fotoporadzie. Posiadam wiązke tempomatu z passata b5 (3B), może być jakaś różnica w ułożeniu pinów?

2. czy jest możliwosć podłączenia multi pod niefabryczne radio? dodam że radio przystosowane jest do sterowania z kierownicy, tyle, że wychodzą tam dwa kable pod sterowanie, proszę o info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności