Skocz do zawartości
arkadio

"Korbowód wyszedł mu bokiem" 1.9TDI 110PS

Rekomendowane odpowiedzi

A więc czysto teoretycznie:

Zamontowanie zaworu na zasilaniu turbiny w olej z silnika odetnie dopływ oleju zatrze turbinę i zgasi silnik. Jeżeli taki zawór by był montowany fabrycznie i aktywował się przy powiedzmy 8-9 tyś na obrotomierzu silnik by był uratowany.

 

To takie moje spostrzeżenia rozbiegany silnik kolega miał w lublinku i taki huk był że jedyne co zrobił to wjechał do rowu i sp......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie to w IC'ku i w przewodach może być zapas oleju na kilka minut pracy silnika..

 

a nie wystarczy odpiąć klemy aku??

Nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teoretycznie to w IC'ku i w przewodach może być zapas oleju na kilka minut pracy silnika.

 

Może i ale przy obrotach 8 - 10 tyś to jest ogromny przepływ powietrza i wątpię aby go tam tyle było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamontowanie zaworu na zasilaniu turbiny w olej z silnika odetnie dopływ oleju

 

Dokładnie kolego, każdy logicznie myślący człowiek wie, że to ciekawy pomysł.

Zawór winien być sterowany z ECU, uwarunkowany np obrotami 200/m wyższymi niż odcięcie. Można by również badać skład spalin i na tej podstawie ustalać odcięcie zarówno oleju jak i .... no właśnie.... Przy pierwszych sygnałach o zbyt dużej zawartości spalonego oleju w wydechu można odciąć paliwo i nawet do rozbiegnięcia nie dopuścić.

Tylko powiedzcie Panowie której firmie automotive zależy na tym, aby silniki były bezawaryjne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie wystarczy odpiąć klemy aku??

 

Kolego - w Dieslu następuje samozapłon pod wpływem temperatury sprężania. Żadnych iskier - samo się spala. Normalnie ropę dostarczają wtryskiwacze. A jak puści turbina olej - silnik zaczyna szaleć. Spala olej silnikowy, który jest dostarczany przez turbinę. Wiadomo, że wyższe obroty, to większa temperatura. Szybciej się wszystko spala. Więc dmucha więcej w wydech, co nakręca turbinę do jeszcze wydajniejszej pracy i dostarczania większej ilości powietrza i oleju silnikowego. W takim przypadku co da odcięcie akumulatora? To już lepiej w dolot wody nalać i zalać to dziadostwo w diabły. Akumulator w przypadku rozbieganego silnika nie ma nic do rzeczy.

 

Tu macie idealnie ten przypadek:

 

[ame]

[/ame] Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia jeszcze czemu na większości filmów w necie pokazujących wściekłe diesle, w roli głównej występują bawarki? Czy to tylko przypadek, czy faktycznie one na to częściej chorują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalanie woda da podobny efekt jak przy rozbieganiu, woda się nie spręża. jak wpadnie do cylindrów to tylko wióry zostaną przy tak rozpędzonym silniku.

Teoretycznie klapa gasząca powinna załatwić sprawę jest przed kolektorem i zamyka dopływ powietrza.

Można by taka klapę zrobić z zaworu kulowego taki ze 2cale by wystarczył. Wtedy tylko maska w górę jeden ruch i silnik ma szczelnie odcięcie powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
..Szybciej się powietrze spala.

 

No, no ciekawe teorie :):).

 

Całe szczęście, że ja pozbyłem się swojej legendarnej germańskiej techniki TDI PD i udało mi się uniknąć podobnych sytuacji.

Znowu jeżdżę benzyniakiem i jestem cały happy z tego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie jeszcze jedno ciekawi a mianowicie,po takiej awarii(oczywiście gdy uda się zgasić rozbieganego traktora)trzeba rozbierać górę silnika,cały dolot i nie wiem co jeszcze aby to wszystko wyczyścić czy wymyć z tej zassanej oliwy czy resztki same się wypalą?

Dodam że jest to dla mnie straszne patrząc na filmiki z rozszalałym tdi-kiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po takiej awarii(oczywiście gdy uda się zgasić rozbieganego traktora)trzeba rozbierać górę silnika,cały dolot i nie wiem co jeszcze aby to wszystko wyczyścić czy wymyć z tej zassanej oliwy czy resztki same się wypalą

 

 

Góra pół biedy, można zostawić. Gorzej z katem i wydechem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie z boku: jak gaszony jest AFN? Poprzez pompe, elektryke czy jakas klapke? Przy EGR nic nie ma...

 

Dalej - czyscic nie trzeba bo i tak przypadloscia TDi jest olej w ukladzie dolotowym..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie pytanie z boku: jak gaszony jest AFN? Poprzez pompe, elektryke czy jakas klapke? Przy EGR nic nie ma...

 

Na głowiczce pompy wtryskowej jest elektrozawór odcinający dopływ paliwa. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żeby rozbiegać silnik trzeba się trochę napracować, ale nie zawsze. Chyba wolałbym nie zatrzymywać rozbieganego silnika sprzęgłem. Koszt takiej naprawy byłby większy niż remont silnika i wymiana dwumasy i sprzęgła. Dwumasa nie wytrzyma takiej temperatury. Nawet jak się komuś uda zagasić takiego dizelka, to i tak czeka go nietania naprawa lub wymiana, nie widzę potrzeby by angażować w to sprzęgło.

Brat ostatnio dzwonił z trasy, że poleciał troche 170kmph po autostradzie i mu strasznie dymi na biało i jest mocno słaby. Silnik się jeszcze nie rozbiegał. Przejechał jeszcze na takim 20 km i w tym czasie turbina wywaliła 4 litry oleju. Czyli nie jest wcale tak łatwo go rozbiegać, a często dużo wcześniej widać jakieś niepokojące objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już chyba diesla nie kupię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magda,piszemy o skrajnościach,nie popadajmy w uprzedzenia.Ja użytkuję diesla 2 lata i na dzień dzisiejszy nie zmieniałbym samochodu(co naturalne) oraz silnika-genialna konstrukcja:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Magda,piszemy o skrajnościach,nie popadajmy w uprzedzenia.Ja użytkuję diesla 2 lata i na dzień dzisiejszy nie zmieniałbym samochodu(co naturalne) oraz silnika-genialna konstrukcja:dobrze

Ja wiem że w każdej marce auta z turbodoładowanym dieselem może się to zdażyć ale naprawdę jestem przerażona tym co widziałam na tych filmikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na żywo jest hałas niesamowity

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem są to odosobnione przypadki , jak się dba to się ma...i sie silnik nie rozbiega..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...to jest rosyjska ruletka :D

 

Możesz chuchać i dmuchać, a jak w pewien felerny dzień dostanie "lewy" olej to....:zeco:przestraszony

Ja tam się nie obawiam - życie chłoszcze i tak codziennie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności