mariusz_1 Zgłoś #21 Napisano 30 Stycznia 2011 Daj dwa tylne na przód i będziesz wiedział po co dwa razy zmieniac i jezeli to opona to i tak będziesz musiał wymienic dwie chyba że masz jedną taką samą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #22 Napisano 30 Stycznia 2011 Miałem kiedyś piękne Dunlopy, nigdy nie przypuszczałem że mogą być przyczyną ściągania. Wymieniłem parę. Nie chciało mi sie wierzyć, że to były one. A jednak. Jezeli opona ciągnęła cie najpierw w lewo, a po przełozeniu w prawo, to będzie to ta, która ma wieksze opory toczenia. Ale jak wymienisz jedną, to nowa będzie miała jeszcze mniejsze opory toczenia, od tej co została. Proponuję: albo wymieniaj parami, albo tylne przełóz do przodu i odwrotnie. Sprawdź cisnienie. Powinno grać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol555 Zgłoś #23 Napisano 31 Stycznia 2011 zwiększone opory toczenia wynikają z tego, że opona jest krzywo wytarta? mierzyłem suwmiarką i rzeczywiście bieżnik na jednej z opon jest z jednej strony bardziej wytarty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #24 Napisano 31 Stycznia 2011 (edytowane) zwiększone opory toczenia wynikają z tego, że opona jest krzywo wytarta No widzisz, teraz to już nie dojdziesz. Jak cię ciagnie w prawo, to prawdopodobnie prawa opona, ma wieksze opory toczenia od lewej. No ale nalezy pamietać, ze najmniejsze opory toczenia ma "łysa" opona, dobrze napompowana - nie trzyma sie nawierzchni ale ma małe opory toczenia. Dlatego wymienia się je parami. Proponuje przełóż te z tyłu na przód, sprawdź ciśnienie. Jak pojedziesz trochę to wyjdzie czy to opona. Swoja droga to nienaturalne, gdy wyciera sie tylko jedna opona. Sprawdź sobie nie tylko zbieżność ale i całą geometrię: pochylenie koła i kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy. One prawdopodobnie sa nieregulowane ale może się któryś przegub-sforzeń wysypał i dlatego drze jedną oponę. Zakładam że nie jeździłeś z nierówno obciążonym samochodem ani też po jakiejś nienormalnej nawierzchni powodujacej darcie jednej opony. Edytowane 31 Stycznia 2011 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cypis876 Zgłoś #25 Napisano 19 Października 2016 Mam ten sam problem robiona cała geometria i jest OK , a woz ciagnie w prawo , co ciekawe problem znika na chwile jak auto dużej postoi, zawiecha sprawdzona. Nie mam pojęcia co może być powodem. A czy czujnik skrętu kół jest razem z przekładnią w tym modelu czy idzie go wymienić osobno ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly500 Zgłoś #26 Napisano 21 Października 2016 Witam. A czy ktoś z was spotkał się z problemem : w momencie przyspieszania takiego dość dynamicznego ściąga w prawo odpuszczając gaz auto jakby wraca na swój tor, jadąc jednostajnie auto jedzie jak po jak po szynach. Macie jakieś pomysły ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #27 Napisano 21 Października 2016 Poduszka skrzyni biegów ma luz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BraveX Zgłoś #28 Napisano 23 Października 2016 a powietrze w oponie sprawdzane. Też dużo daje. wystarczy różnica 0.2 bara i ściąga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregga Zgłoś #29 Napisano 23 Października 2016 Witam.A czy ktoś z was spotkał się z problemem : w momencie przyspieszania takiego dość dynamicznego ściąga w prawo odpuszczając gaz auto jakby wraca na swój tor, jadąc jednostajnie auto jedzie jak po jak po szynach. Macie jakieś pomysły ? Tak. Ja miałem ten problem ostatnio. Winna okazała się któraś z opon. Najpierw przełożyłem koła z przodu do tyłu - nie pomogło. Potem przelozylem stronami - przestal. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly500 Zgłoś #30 Napisano 23 Października 2016 Tak. Ja miałem ten problem ostatnio. Winna okazała się któraś z opon. Najpierw przełożyłem koła z przodu do tyłu - nie pomogło. Potem przelozylem stronami - przestal. Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka Zbliża się zmiana kółek na zimę więc będę mógł to zweryfikować powywarzam wszystko pomierzę głębokość bieżnika i zobaczę. Odezwę się po. Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam. :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #31 Napisano 25 Listopada 2016 Koledzy podłaczę się. Passat B6 2008 kombi. Ścinało mi prawą oponę z przodu. W miedzyczasie zauważyłem, że zjadło mi klocek od kierowcy na tyle. Patrze - pęknięta spreżyna zawieszenia. Pojechałem wymieniłem i ustawiłem zbieżność. Mechanicy jednak nie do końca byli w stanie chyba poradzić sobie z prawym kołem - gdyż nadal jest na czerwono. Pytanie czy te parametry obecne - dalej bedą powodować ścinanie opony - bo chyba były gorsze przed ustawieniem zbieżności. Tylnej osi nie tykałem - bo mam zapieczone tuleje. I nic się nie działo z oponami. Dodam, że auto nieobciążone - tylko jeżdżę ja sam. Pytanie do znawców - czy ten klocek się mógł tak zużyć z powodu pękniętej spreżyny na tyle? I czy z takimi parametrami jak na obrazie -1 stopnia na prawym kole - bedę dalej miał problem ze ścinaniem opony przedniej? Dodam, że jeździłem na zimówce 1.5 i nawet nie najgorzej wyglądała na koniec. ale była rożnica lewa vs prawa. Mechanik mówi że musialem mieć uderzone auto z prawej w koło. I że tego się nie da ustawić - tego skręcenia - poza próbą wymiany po kolei części. wolałbym uniknać i dojeździć jeszcze 2 lata dzięki za opinię! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygrys Zgłoś #32 Napisano 25 Listopada 2016 Koledzy podłaczę się. Passat B6 2008 kombi. Ścinało mi prawą oponę z przodu. W miedzyczasie zauważyłem, że zjadło mi klocek od kierowcy na tyle. Patrze - pęknięta spreżyna zawieszenia. Pojechałem wymieniłem i ustawiłem zbieżność. Mechanicy jednak nie do końca byli w stanie chyba poradzić sobie z prawym kołem - gdyż nadal jest na czerwono. Pytanie czy te parametry obecne - dalej bedą powodować ścinanie opony - bo chyba były gorsze przed ustawieniem zbieżności. Tylnej osi nie tykałem - bo mam zapieczone tuleje. I nic się nie działo z oponami. Dodam, że auto nieobciążone - tylko jeżdżę ja sam. Pytanie do znawców - czy ten klocek się mógł tak zużyć z powodu pękniętej spreżyny na tyle? I czy z takimi parametrami jak na obrazie -1 stopnia na prawym kole - bedę dalej miał problem ze ścinaniem opony przedniej? Dodam, że jeździłem na zimówce 1.5 i nawet nie najgorzej wyglądała na koniec. ale była rożnica lewa vs prawa. Mechanik mówi że musialem mieć uderzone auto z prawej w koło. I że tego się nie da ustawić - tego skręcenia - poza próbą wymiany po kolei części. wolałbym uniknać i dojeździć jeszcze 2 lata [ATTACH=CONFIG]149748[/ATTACH] dzięki za opinię! Moim zdaniem sprężyna nie ma nic do klocka,klocek padł podejrzewam dlatego że prowadnice mogą być zapieczone i nie odbija i sobie trze o tarcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polakko Zgłoś #33 Napisano 26 Listopada 2016 Zbierznosc.z.przodu.da.rade.ustawic zawsze pochylenie nie wiec nak pochylenia sa ok to.zbierznosc jest pacnieta to bedzie ciagac jak jest ok to do sprawdzenia tulejki tyl czy sa obie takie same czy ktoras. Jest bardziej miekka czy cos. Jak jedna jest miekka a druga sztywna to wymienic obie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #34 Napisano 29 Listopada 2016 No ale nalezy pamietać, ze najmniejsze opory toczenia ma "łysa" opona, dobrze napompowana - nie trzyma sie nawierzchni ale ma małe opory toczenia. Śmiem wątpić. Idealna opona na suchą nawierzchnię to opona łysa. (patrz sprzęty F1).Ze względu na opady i inne takie, wymyślono kompromis, czyli bieżnik.Wyciska wodę jak trzeba, ale za to klocki mają zapewnić należytą przyczepność, przy zmniejszonym styku gumy z asfaltem. Czyli im większa powierzchnia styku, tym lepsza przyczepność ale i opory toczenia.Można to zmniejszyć, pompując gumę ile wlezie, tylko po co? Zatem im mniejsza powierzchnia styku opony z podłożem, tym mniejsza przyczepność i mniejsze opory toczenia. Dla ścisłości- opona łysa na deszczu czy śniegu działa całkiem odwrotnie, ale tylko z powodu tworzenia się "warstwy smarującej" z wody czy śniegu, pomiędzy asfaltem i oponą. Tyle :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buli117 Zgłoś #35 Napisano 10 Marca 2017 Koledzy po przeglądzie muszę wymienić osłony przegubów przy okazji wymieniam końcówki drążków i tuleje poprzeczne wiem że trzeba zrobić zbieżność lecz tylko zbieżność przodu czy wszystko jako geometrie przód z tyłem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #36 Napisano 10 Marca 2017 Wystarczy jak zrobisz przód po tych wymianach. Ja tak robiłem po takiej wymianie i było bardzo dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
res159 Zgłoś #37 Napisano 17 Marca 2017 a ja mam takie pytanie odnośnie zbieżności.. Byłem niedawno na ustawianiu zbieżności i mechanik powiedział mi że moim aucie nie da się ustawić idealnie zbieżności ponieważ koło siedzi na sztywno w zwrotnicy i nie ma jakichś "fasolek" którymi można regulować góra-dół i że to trzeba coś szlifować...ustawili mi niby tylko zbieżność kół aby jechały na wprost czyli opony przednie przód-tył(nie wiem jak to wytłumaczyć perfekcyjnym mechanicznym językiem) a że jeszcze trzeba coś szlifować aby koła nie były w pozycji ukośnej (góra-dół) - i teraz pytanie czy to rzeczywiście prawda że trzeba coś szlifować czy w passacie tak po prostu ma być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #38 Napisano 17 Marca 2017 Instrukcja przewiduje regulację "pośrednią" przesuwaniem lewo-prawo wspornika silnika (popularnie "wózka"). Trzeba do tego zaopatrzyć się w 6 nowych śrub, bo są dokręcane na kąt (rozciągane). Jak coś mogę wrzucić zrzut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #39 Napisano 17 Marca 2017 Ja tez mialem taki problem jak mi wjechali w dupe. Niby wszystko ustawili w serwisie bo byl jeszcze na gwarancji, ale jednak go ciągło lekko w prawo. Na szczescie mam w robocie urzadzenie 3D. Nie wystarczy tylko ustawic zbieznosci , katow kol i przesuniecia kata sworznia, trzeba auto poprostu zmierzyć. U mnie przednie zawieszenie przesunalem w lewo a tylne w prawo, po tym od nowa kąty i zbieżność. Wychodzilo na to że robił 4 ślady, teraz jest idealnie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
res159 Zgłoś #40 Napisano 18 Marca 2017 (edytowane) kolego radekrp90 czyli rozumiem że jest to normalną rzeczą w passacie że oprócz prawo-lewo jest jeszcze regulacja pochyła ale już bez zbędnego szlifowania ? pytam dlatego bo jeszcze nie spotkałem się z czymś takim aby była potrzeba szlifowania czegoś przy regulacji zbieżności a nie chcę żeby jakiś mechanik popsuł mi coś w aucie bo już trafiłem na różnych "speców" dlatego zapobiegawczo pytam się was użytkowników kolego popiolek: z tego co mi wiadomo to moje auto nie uczestniczyło w wypadku to takie moje informacje pośrednie bo przecież auto było sprowadzane a historii poprzedniej jego już nie znam. Ustawili mi panowie zbieżność w 3D ale powiedzieli że to jeszcze nie jest idealne ustawienie i że trzeba coś szlifować.. Wcześniej mnie ściągało w lewo ale okazało się że miałem oponę przednią "wybuloną" po ustawieniu zbieżności i wymianie opon już mnie wogóle nie ściąga a auto jedzie prosto jak po nitce- dlatego wciąż się zastanawiam czy mimo to powinienem przeprowadzić to "szlifowanie" czy jak jedzie prosto to dać sobie spokój. Edytowane 18 Marca 2017 przez res159 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach