Skocz do zawartości
MłodyWilk22

wymiana sprzęgła + weryfikacja stanu dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

Jak widać na filmie luz wynosi 12mm a poprzeczny jest jakby taki sprężysty, muszę mocno ciągnąć aby się odgięło. Boje się luk z roku 2013 to nie ten luk co z 2000 a poza tym koszt wymiany dwumas+docisk+tarcza+łożysko+wysprzęglik+śruby to koszmar! jakieś 3kzł + robocizna, masakra. Jak bym miał na stole nowego LUK-a to bym sam porównał hmm....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 miechy temu zakładałem nowego LUK'a, miał sporo poniżej 25mm.

Pozdro.

Ile miało nabiegane Twoje koło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Boje się luk z roku 2013 to nie ten luk co z 2000 a poza tym koszt wymiany

Nie przeczę. To jak z jakością nowych Mietków i tych z przed 15 lat. :hyhy

 

dwumas+docisk+tarcza+łożysko+wysprzęglik+śruby to koszmar! jakieś 3kzł + robocizna, masakra.

Że co?

Ja za swój zestaw dałem 1500zł (bez wysprzęglika) + 300zł robota.

 

Ile miało nabiegane Twoje koło?

Nie powiem Ci dokładnie, bo 2 lata temu wrzucałem komplet (używkę).

Rozsypał mi się docisk, i tym razem postanowiłem wrzucić nowy komplet.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak widać na filmie luz wynosi 12mm a poprzeczny jest jakby taki sprężysty, muszę mocno ciągnąć aby się odgięło. Boje się luk z roku 2013 to nie ten luk co z 2000 a poza tym koszt wymiany dwumas+docisk+tarcza+łożysko+wysprzęglik+śruby to koszmar! jakieś 3kzł + robocizna, masakra. Jak bym miał na stole nowego LUK-a to bym sam porównał hmm....

 

mocno przesadziałeś chyba z tymi cenami. Napisz do kogos z forum dadzą dobra cenę lub targuj sie w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena samego koła LUK 240mm w Aso to 3100 brutto w IC 1680zł , w zaprzyjaźnionym warsztacie 1500zł

Fakt na allegro LUK lub Sachs kosztuje 1600zł cały komplet bez wysprzęglika hmmm obawiam się że to

made in china a z wyegzekowaniem gwarancji będzie kłopocik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wstawiłem kompletny zestaw VALEO - sztywne koło. Całość z robocizną wyniosła mnie 2000zł. Mimo negatywnych opinii, ja jestem zadowolony z tego rozwiązania. O dwumasie już nie myślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wstawiłem kompletny zestaw VALEO - sztywne koło.

Muszę przyznać że brałem pod uwagę sztywne koło valeo. Myśłałem sobie ok co za różnica czy to

dwumasa tłumi drgania czy tarcza najwyżej motor będzie wolniej reagował hmmm ale jak zobaczyłem

po wymontowaniu że nie mam sztywnej tarczy a jest tam też tłumik drgań to zrezygnowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , przymierzam się do wymiany dwumasy na zestaw od 1z i tu mam pytanie w tym temacie nr kompletu sprzęgła to 623 113 900 http://forum.vw-passat.pl/threads/73716-Zmiana-2-massa-na-1-massa- a czy się różni taki zestaw http://allegro.pl/sprzeglo-luk-kpl-audi-80-b4-1-9td-91-96-motor-1z-i3571878782.html nr.623 0829 00 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy może od Luk'a lepszy będzie sachs?? proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy może od Luk'a lepszy będzie sachs?? proszę o pomoc.

 

Zdecydowanie LUK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w slepie komplet 550 luk'a a tu http://allegro.pl/sprzeglo-luk-kpl-audi-80-b4-1-9td-91-96-motor-1z-i3571878782.html 450 tyle tylko czy bezpiecznie mozna to zamawiać czy nie okaże się to jakaś chińska podróbka??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączę się pod temat. Czy do mojego passata idzie dwumasa czy zwykłe, bo na allegro pasują i to i to.

Trochę to wprowadzające w błąd. A może tylko po rozłożeniu skrzyni można to stwierdzić?

Dane auta: rok produkcji 2001, 150 koni, czyli 1.8T, silnik AWT, kombiak. Z góry dzięki za informację.

Pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, podłączę się pod temat. Czy do mojego passata idzie dwumasa czy zwykłe, bo na allegro pasują i to i to.

Trochę to wprowadzające w błąd. A może tylko po rozłożeniu skrzyni można to stwierdzić?

Dane auta: rok produkcji 2001, 150 koni, czyli 1.8T, silnik AWT, kombiak. Z góry dzięki za informację.

Pozdrawiam forumowiczów.

dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

podłącze się!

od pewnego czasu(ok. 2 tyg) jestem posiadaczem Passata 3B 1.9 tdi 90km z 1998

pewnego pięknego dnia wsiadłem do passata odpaliłem wcisnąłem sprzęgło, próbowałem wrzucić bieg i lipa :blink

na wyłączonym silniku biegi wchodzą, na włączonym nie. gdy wrzucę 1 na wyłączonym i odpalę auto to szarpie do przodu na wciśniętym sprzęgle. poproszę o jakieś porady gdyż w temacie passatów jak narazie jestem ciemny :sciana czytam to i owo na forum i się dokształcam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że zapowietrzony układ, sprawdź poziom płynu hamulcowego. Jeżeli stan płynu jest oki to powciskaj sprzęgło kilkanaście razy przed wrzuceniem biegu na odpalonym silniku jak będzie trochę lepiej to wysprzęglik może być do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślę że zapowietrzony układ, sprawdź poziom płynu hamulcowego. Jeżeli stan płynu jest oki to powciskaj sprzęgło kilkanaście razy przed wrzuceniem biegu na odpalonym silniku jak będzie trochę lepiej to wysprzęglik może być do wymiany.

 

no niestety dalej to samo.

czytając forum podejrzewam że to może być dwumasa.

na odpalonym silniku wciskając sprzęgło słychać jakichś rzęchot :blink

jeżeli tak , to chciałbym się zapytać o wymianę sprzęgła i opcje(jednomasa czy dwumasa)oraz oczywiście ceny.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 tygodnie temu bylem na 8 dniowym szkoleniu LUK, jak bede na warsztacie jutro to wezme dokumentacje I wrzuce wam wszelkie info od producenta.

Jako ciekawostke (wlasnie tam sie dowiedzialem bo tez zylem przekonaniem ze sachs jest lepszy) powiem wam ze czy Valeo, czy Sachs to to samo co LUK wiec nie piszcie glupot co lepsze.

Wszystkie sa na licencji LUK I na ich projekcie konstrukcyjnym wiec odpowiedz jest jedna....

Edytowane przez Lenin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem wam ze czy Valeo, czy Sachs to to samo co LUK wiec nie piszcie glupot co lepsze.

 

Potwierdzam.... u mnie tarcza ma wybity na cześci metalowej napis Sachs, obok zaraz nadrukowane LUK a na samej okładzinie nadrukowane Valeo. Trzy firmy na jednej rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie moglem porobic zdjec opisow bo siadl mi telefown wiec myslalem ze cos dam rade z nim zrobic.

Niestety nie I poszedl do naprawy tak wiec napisze najwazniejsza informacje z LUK.

 

Kola 2 masowe maja dopuszczalny luc osiowy prawo lewo 29 stopni.

Rowniez nie maja prawa miec luzu gora dol czy przod tyl. Podczas badania luzu skretnego nalezy upewnic sie ze polamana sprezyna wewnatrz nie blokuje kola bo wtedy moze sie okazac ze podczas jazdy tlucze a przy sprawdzaniu jest jak nowka.

 

W jaki sposob sprawdzic stan sprezyn wewnatrz zdradzic niestety nie moge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności