Skocz do zawartości

tomno

  • Liczba zawartości

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O tomno

  • Urodziny 30.01.1970

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Wrocław

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
  • Rok produkcji
    2001

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam, podepnę się pod temat. Jakiś tydzień temu podczas jazdy usłyszałem dziwne huczenie czy też buczenie dochodzące z przodu samochodu. Zaczynało się przy prędkości ok. 60 km/h i dźwięk przyspiesza w rytm prędkości. Auto poszło do mechanika ale ten stwierdził że podczas jazdy nic nie słyszał, auto było na stacji, sprawdzali wszystko, szarpali itp. i nic. Mechanik powiedział że nic nie stwierdzili i żeby jeździć. Przez jakieś 2 dni był spokój, ale podczas jazdy na wakacje dźwięk powrócił, jechałem kilkadziesiąt km i ustało. Powrót z wakacji (450 km) bez uwag. Wczoraj wsiadam i znów to samo. Podniosłem na lewarku i podczas obracania kołem słychać w jednym miejscu szuranie i jest opór, czy to może być przyczyną? to znaczy tarcze i klocki do wymiany? (mechanik twierdzi że są jeszcze ok.) Ja stawiałem na łożysko koła ale też moją teorię obalono, że niby szarpali itd. nagrałem filmik, ja słyszę to wyraźnie, może to przez te upały teraz? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam, 20190719_172213.mp4
  2. Ale miałeś ten sam kod błędu? 00526 27-10 ?
  3. W moim silniku olej uciekał przez uszczelkę pokrywy zaworów, ale tą z czterema otworami tam gdzie idą świece. Ta uszczelka była stara, mechanik mówił że łamała się w palcach. A cewki i świece dosłownie stały w oleju. Koszt uszczelki 60 PLN. Na razie odpukać spokój. Ale mechanik powiedział, że ten silnik bierze i już. Taki jego urok.
  4. Mam ten sam problem z kontrolką ESP. Zapala się podczas jazdy po kilku km. Sprawdziłem czujniki ABS i żarówki stopu (stop działa), czujniki były brudne i z opiłkami, wyczyściłem i jazda próbna. Bez sukcesów. Vag wskazuje błędy: 00526 (27-10), 16486 P0102 - 35-10 (wypiąłem wtyczkę z przepływomierza na chwilę, może dlatego, a może padła nie daj Boże). Jutro wymieniam czujnik stopu, jak nie pomoże to szukam dalej. U mnie idzie 4A0945515A wkręcany już go namierzyłem. Napiszę co i jak po wymianie. Dzisiaj wymieniłem czujnik, skasowałem błędy i w trasę. Po kilku km znów to samo. Błąd /00526 ale za to 27-10. Jakieś pomysły?
  5. Ja miałem podobnie w moim tylko 1.8T. Po wymianie cewek (wszystkich) auto jak dotąd chodzi. Wymiana banalnie prosta. Wykonałem ją samodzielnie, dodatkowo wymieniłem świece bo już się należało. Temat był już opisywany na forum, zalecano wymianę wszystkich cewek, podobno jak padnie jedna to się przenosi na inne. Ja wymieniłem wszystkie cztery, namiar na cewki dostałem od użytkownika forum. Może to pomoże, oby tak było. Pozdrowienia i sukcesów.
  6. Witam, podłączę się pod temat. Czy do mojego passata idzie dwumasa czy zwykłe, bo na allegro pasują i to i to. Trochę to wprowadzające w błąd. A może tylko po rozłożeniu skrzyni można to stwierdzić? Dane auta: rok produkcji 2001, 150 koni, czyli 1.8T, silnik AWT, kombiak. Z góry dzięki za informację. Pozdrawiam forumowiczów.
  7. Ja miałem podobny problem. Wentylator klimy chodził od razu po włączeniu auta, bez załączonej klimatyzacji, a po kilku sekundach przechodził w 2 bieg. Wymieniłem czujnik na dole w trójniku i nic, to samo. Okazało się że niekumaty gość w sklepie dał mi czujnik ten co jest za silnikiem. Kolejna wizyta u mechanika, diagnostyka nr czujnika, do innego sklepu i eureka. Po wymianie wentylator nie pracuje, dopiero po włączeniu klimy pracuje tak jak powinno. Ten pierwszy czujnik i tak wykorzystałem, bo po pewnym czasie wskazówka temperatury "poległa" na "0". Po wymianie stoi na 90 stopni. I tak ma być. Konkludując, czujników nie zamieniać. Pozdrowienia.
  8. Wygląd cewek wewnątrz i na zewnątrz, jakby wżery otworek którego nie ma w nowej. Dziś wymieniłem 2 i auto ożyło, jednak radość chwilowa bo na 3 cylindry. Ale dokupiłem jeszcze 2 i mam komplet wymieniony. Samochód jeździ chyba normalnie mówię chyba bo jestem przeczulony. Pierwszy raz taki numer miałem, strach pomyśleć co by było w trasie...Dzięki za namiary na cewki, zaoszczędziłem troszkę, powinienem browara postawić, jak będziesz we Wrocku to daj znać. Mam też nadzieję że nie uwaliłem katalizatora bo chwilę jechałem na 3 garkach. Pozdrowienia.
  9. I tak trzeba było wymienić świece. Jeśli możesz poradzić to jakie cewki kupić? Proponują mi NGK za 150 szt. Mam zamiar wymienić 2 szt, a jak kolejne pójdą to sukcesywnie też je wymieniać. Czy lepiej już 4 od razu ale jakieś zamienniki z gwarancją? Wiem, że zamienniki to zamienniki ale teraz to nic nie wiadomo. Na allegro znalazłem aukcję (nr 3432610284), nie wiem jak to wkleić za 79 1szt. z Wrocławia mam rzut beretem do nich. Nie piszą nic o gwarancji. Pewnie jakaś china. Jeśli możesz to wyraź swoją opinię. Z góry dzięki.
  10. Wymiana świec nic nie dała. Poprzekładałem cewki i po kilku próbach odpalił i krótko było prawie normalnie, potem drgania a następnie zaczęło okropnie rzucać silnikiem, jakby palił na 2 cylindry. (jeśli to możliwe). Więc do wymiany są chyba 2 cewki. Zamówię jutro i zobaczę.
  11. Witam, Podepnę się pod temat. Wczoraj wracając do domu zauważyłem osłabienie silnika i dławienie, buczenie. Dojechałem do domu (kilkaset metrów) i na jałowym biegu żal było słuchać, jakby pracował na 2 albo 3 cylindrach. W domu wsiadłem na forum i doczytałem że świece, cewka lub przewody itd. Zajrzałem pod maskę, wyjąłem cewkę nr 2 (wyglądała podejrzanie, bo pozostałe otwory były suche a od tej mokre??? ). Powyjmowałem te cewki po kolei, czyste na zewnątrz i w środku widać ten otworek oprócz tej drugiej, brudny nalot na zewnątrz i w środku też nieciekawie. Przeczyściłem na ile mogłem, ale nic nie pomogło. Auto odpala, chwilę pochodzi normalnie a potem buczy i się krztusi. Dziś rano odpaliłem na zimnym silniku ,to samo zapalił i na ssaniu ok, później w miarę grzania pojawiły się drgania i spadek obrotów gdzieś około 500. Dziś wymieniam świece, może to one, zamówiłem NGK. Jeśli nie trzeba szukać dalej, ale może ktoś miał podobne problemy niedawno i może coś zasugerować. Czytanie innych możliwych usterek wpędza mnie w doła. Parametry: 2001, silnik AWT, 1.8T, Passat variant, gaz sekwencja od 4 lat. P.s. Czy w tym silniku są przewody wysokiego napięcia, bo piszą różnie... pozdrowienia i dzięki za pomoc.
  12. Dzisiaj czujnik został włączony do obiegu i jest dobrze. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy PASSATÓW.
  13. Ja się z tym problemem borykałem dość długo. Powodem ciągłej pracy wentylatora klimatyzacji był niewłaściwy czujnik. W moim passacie ma być czujnik 8D0959481B niebieski, 4 piny zaokrąglony z jednej strony. Po zmianie (na razie tylko wpięcie w kostkę), wentylator klimy na econ nie kręci, po właczeniu klimy kręci na I biegu. Pozostało mi wsadzic go na miejsce, mam nadzieję że po wpięciu w trójnik będzie dobrze. Dam znać. Dodam jeszcze, że dopiero u elektryka dowiedziałem się że miałem niewłaściwy czujnik (tak kupiłem aus Deutchland ach ci Niemcy...).
  14. Wreszcie znalazłem czas żeby na serio się tym brzęczeniem zająć. Koło sprawdzone bardzo dokładnie, zero luzów, zaciski i druty mocujące o.k. Już nie wiedziałem co zrobić i zacząłem jeździć w koło po nierównościach z otwartą szybą. Dźwięk dalej doskonale słyszalny ale już nie do końca z przodu. Znowu runda ale z otwartymi drzwiami i co się okazało? TO TYŁ!!! Odkręciłem tylne koło, podniosłem auto i bez ręcznego oględziny. Okazało się że mechanik źle zamocował wewnętrzny klocek, jest tam taki drucik dolny i górny, ten górny był nie na swoim miejscu. Po wsadzeniu na miejsce runda próbna i nie brzęczy. A już miałem kupować nowe tarcze i klocki... A obecne są jeszcze dobre. Pozdrawiam i chyba zamykam ten temat, mam nadzieję że na zawsze.
  15. U mnie była wycieraczka zapieczona, rurka wewnątrz okładki ebonitowej. Musiałem zbić ten ebonit (plastik?), i mocno rozruszać mechanizm. Po nasmarowaniu i złożeniu działa już 1 rok, w tym zima. Musiałem tylko zabezpieczyć przed wilgocią.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności