Tomek-Szaku Zgłoś #21 Napisano 4 Stycznia 2011 a u mnie jest tak, że im niższa temperatura silnika tym gorzej pali/dłużej trzeba kręcić, przy mrozach nawet do 10 sekund. Ciepły silnik pali na dotyk. Przed zimą wymieniłem akumulator, świece żarowe, przekaźnik świec oraz pompę paliwa w zbiorniku, odrobinę pomogło wyciągnięcie i przeczyszczenie wszystkich styków rozrusznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #22 Napisano 4 Stycznia 2011 U mnie im niższa temperatura na zewnątrz, tym dłużej się pali kontrolka świec żarowych. Przy -22 stopniach zeszłej zimy, nim zgasła to zdążyłem ziewnąć i odpędzić swojego psa od zamiaru gryzienia przedniego koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emdżi Zgłoś #23 Napisano 4 Stycznia 2011 Zeszłej zimy miałem ten sam problem, długo kręcił zanim odpalił. Moja diagnoza: akumulator. Nowa bateria i dalej to samo. Po akumulatorze przyszedł czas na świece. Niby nowe , ale dalej trzeba było kręcić znacznie dłużej niż latem (nawet 8-10 sekund). No i w takim wypadku zamontowałem system dogrzewania postojowego DEFA. Jest to grzałka silnika na prąd. Nawet przy mrozach powyżej -25 stopni, pali na dotyk. Przy okazji kazałem dorzucić ogrzewanie kabiny ( taka mała dmuchawa pod nogami pasażera, w ogóle nie przeszkadza), rano jak do pracy to silnik ciepły, w kabinie też, zero problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #24 Napisano 4 Stycznia 2011 No i w takim wypadku zamontowałem system dogrzewania postojowego DEFA. Jest to grzałka silnika na prąd. Raczej nie rozwiązało to problemu tylko go zamaskowało Niemniej fajny wynalazek, tylko że u nas nie ma publicznych gniazdek do zasilania. Ja wsadziłem Webasto - pali jak latem, świece nawet się nie włączają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #25 Napisano 4 Stycznia 2011 Mogę potwierdzić z własnych obserwacji. Długość palenia się kontrolki świec żarowych jest uzależniona od temperatury zewnętrznej. Silnik zapala bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mimoc Zgłoś #26 Napisano 4 Stycznia 2011 Na mrozie świece dłużej grzeją,wystarczy popatrzec na spiralkę.Nie trzeba nic kombinowac.Ma palic.W Oplu grzałem dwa lub trzy razy,ale silnik był zarżnięty.A filtr paliwa kiedy był wymieniany? Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fikanoteran11 Zgłoś #27 Napisano 4 Stycznia 2011 to odpukać nie mam takich problemów, świece nagrzewają się w ok. 3-5 sek. (bez względu na temp.) i pali na "dotyk" jak w lato, oby tak dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukc80 Zgłoś #28 Napisano 7 Stycznia 2011 U mnie jest podobnie, w mrozy nawet przy -5oC kreci ciezko tzn 3-5ek, podczas krecenia wyczuwa sie jakby brakowalo mu paliwa, jak juz zalapie to troche zakopci na czarno. Aku na tescie pokazuje 78%, swiece wlasnie wymienilem na nowe oryg w serwisie, filtr paliwa wymieniony. Ponoc sprawdzali dawke startowa i jest ok wiec zastanawiam sie co to jeszcze moze byc? Paliwo BP lub Statoil zwykly diesel, tankowalem rowniez diesel superma ze statoil i nie ma zadnej roznicy w rozruchu. Latem pali na dotyk. Przejechane mam 134tys, od poczatku w moich rekach i regularnie serwisowany. Jakies sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #29 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam. Koledzy proszę o pomoc!!! Mam problem z odpalaniem B6 1.9 TDI BLS z 2007r. Na zimnym silniku długo musiałem kręcić, gdy temperatura spadła poniżej -6 nie odpalał ( kręcił, nowy aku). Zabrałem się za wymianę świec na nowe - okazało się , iż nie ma wcale napięcia na listwie świec ( oczywiście mierzyłem podczas grzania). Listwa była wymieniana - nowa izolacja. Proszę o podpowiedz gdzie szukać bezpiecznika, przekażnika grzania świec żarowych ewentualnie jaka może być inna przyczyna braku napięcia ( w 1.9 tdi są 5V świece). W jaki sposób sprawdzić stan wyjętych świec 5V ( przy braku napięcia)??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #30 Napisano 4 Stycznia 2013 świece w prosty sposób sprawdzisz...wyjmujesz ją i podłączasz plus z aku i masa do świecy, dobra powinna się w momencie rozżarzyć do czerwoności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smalcerz Zgłoś #31 Napisano 4 Stycznia 2013 umnie mnie pali na dotyk.do -20 stopni a co najsmiejszniejsze akumulator jest od nowosci ,czyli 2003 rok.czsami sie sawacha ,alo obroci i pali,swiece tez pewnie nie chalo ,ale nie sprawdzam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #32 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam. Koledzy proszę o pomoc!!!Mam problem z odpalaniem B6 1.9 TDI BLS z 2007r. Na zimnym silniku długo musiałem kręcić, gdy temperatura spadła poniżej -6 nie odpalał ( kręcił, nowy aku). Zabrałem się za wymianę świec na nowe - okazało się , iż nie ma wcale napięcia na listwie świec ( oczywiście mierzyłem podczas grzania). Listwa była wymieniana - nowa izolacja. Proszę o podpowiedz gdzie szukać bezpiecznika, przekażnika grzania świec żarowych ewentualnie jaka może być inna przyczyna braku napięcia ( w 1.9 tdi są 5V świece). W jaki sposób sprawdzić stan wyjętych świec 5V ( przy braku napięcia)??? Wystarczy w jednym temacie opisać swój problem a nie gdzie się da-na forum jeśli ktoś będzie wiedział,to udzieli odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro1979 Zgłoś #33 Napisano 4 Stycznia 2013 Mi pali słabo jak jest wilgotniej jak jest -10 do -15 też słabo tzn. może innaczej zapali i gaśnie po chwili trzęsienia budą i klekotem traktorowym. Potem jak go chce odpalić **** nie chce i czerwona kontrolka oleju się pojawia lecz po 10 sekundach kręcenia odpala. Słyszałem że to rozrusznik może dawać ciała bo nie ma obrotów i dlatego czerwona kontrolka od oleju się zapala. Może coś wiecie na ten temat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #34 Napisano 4 Stycznia 2013 Jestem nowym forumowiczem i nierzetelnie zapoznałem się z zasadami forum - przepraszam. ---------- Dodano o 21:28 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:25 ---------- Wystarczy w jednym temacie opisać swój problem a nie gdzie się da-na forum jeśli ktoś będzie wiedział,to udzieli odpowiedzi Jestem początkującym forumowiczem i nierzetelnie zapoznałem się z zasadami forum - przepraszam. ---------- Dodano o 21:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:28 ---------- świece w prosty sposób sprawdzisz...wyjmujesz ją i podłączasz plus z aku i masa do świecy, dobra powinna się w momencie rozżarzyć do czerwoności. Kolego CargoHS Świece są 5v a z aku 12v więc zaczym się rozżarzy to sie spali ??? Te zdemontowane mają 0,7 ohm - BOSCH 5V z oryginalnym logo VW( więc wszystkie są chyba dobre) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #35 Napisano 5 Stycznia 2013 nie spali się...jak będzie dobra to w ciągu sekundy się rozżarzy i już masz sprawdzone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #36 Napisano 5 Stycznia 2013 OK - dzięki sprawdzę i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #37 Napisano 6 Stycznia 2013 Sprawdziłem świece są OK ( te stare). Również otrzymałem info od poprzedniego właściciela iż ok 20.000 km temu wymieniał świece i listwe świec - też niał problem z odpalaniem ( ale to już było po zimie). Podczas pierwszego sprawdzania napięcia na listwie nie wiedziałem o czujniku cieczy i dlatego nimiałem wogóle napięcia ( silnik ciepły). Teraz mieżyłem na zimnym silniku i na początku ( ok. 3 s.) mam 12v na listwie ( w tym samym czasie co swieci kontrolka) a potem ok 3-4 V przez 10 s. Auto nadal ma problem z odpalaniem. P.S. Zatankowałem dobre paliwo i wymieniłem filtr paliwa ( tak na wszelki przypadek). Problem z odpalaniem pozostał Czy macie jakieś inne pomysły!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #38 Napisano 6 Stycznia 2013 a jak długo świeci Ci kontrolka od świec? ile masz nalotu już na tym pasku ? być może dlatego musisz kręcić bo paliwo gdzieś ucieka...miałeś wymienianą pompke paliwa w zbiorniku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azibela Zgłoś #39 Napisano 6 Stycznia 2013 Zapalają się kontrolki słychać przekażniki a passat nie odpala trzeba parę razy przekręcać kluczyk i zapłon aby zaskoczył co to może być szczotki do wymiany czy coś innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #40 Napisano 6 Stycznia 2013 (edytowane) a odzywa się wgle rozrusznik ? btw. to jest forum B6 Edytowane 6 Stycznia 2013 przez CargoHS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach