raf1026 Zgłoś #61 Napisano 17 Kwietnia 2009 (edytowane) witam, zabralem sie za czyszczenie mojej przepływki i ku mojemu zdziwieniu siatka od wlotu powietrza byla ciemna jakby od sadzy filtr zmieniam co okolo 8 - 10 tys,wyczyscilem spitytusem za pomoca szczykawki choc nie wiem czy sam ten drucik dokladnie sie wyczyscil bo nie rozbieralem przeplywki z siatki ochronnej,moze to tylko wrazenie ale wydaje mi sie ze po czyszczeniu auto lepiej przyspiesza w zakresie 2000 - 2300 obrotow Edytowane 17 Kwietnia 2009 przez raf1026 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #62 Napisano 18 Kwietnia 2009 (edytowane) witam, zabralem sie za czyszczenie mojej przepływki i ku mojemu zdziwieniu siatka od wlotu powietrza byla ciemna jakby od sadzy filtr zmieniam co okolo 8 - 10 tys,wyczyscilem spitytusem za pomoca szczykawki choc nie wiem czy sam ten drucik dokladnie sie wyczyscil bo nie rozbieralem przeplywki z siatki ochronnej,moze to tylko wrazenie ale wydaje mi sie ze po czyszczeniu auto lepiej przyspiesza w zakresie 2000 - 2300 obrotow Wydaje Ci się. Ta siateczka nie odpowiada za sygnal powietrza, za to odpowiada ten czujnik ktory jest skrecony na dwie srubki torx przy ktorym jest wtyczka od elektryki aut. jak go wyciagniesz z tej plastikowej rurki i przeczyscisz moze pomoc ci to na jakis czas a moze tak jak mi gdy odrazu wlozylem i depnalem porzadnie buta gdzie zauwazalna poprawa byla od samego dolu obrotow po tym przeplywka kompletnie padla i musialem dac nowa i spokoj juz 15 000 km. Pozdro Edytowane 18 Kwietnia 2009 przez Brudek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf1026 Zgłoś #63 Napisano 19 Kwietnia 2009 u mnie jest troche inny, nie mam czesci wyjmowalnej (nr 074906461) wyczyscilem oczywiscie drucik wewnatrz a nie tylko siatke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #64 Napisano 19 Kwietnia 2009 u mnie jest troche inny, nie mam czesci wyjmowalnej (nr 074906461) wyczyscilem oczywiscie drucik wewnatrz a nie tylko siatke Ale przy przeplywce to nic nie proponuje innego jak podmiana na chwile z kims innym na sprawna i wtedy dopiero po tetach wymiana na nowa bo tak to szkoda kasy :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziobass Zgłoś #65 Napisano 6 Maja 2009 Porusze jeszcze raz temat. Czy ktoś z was miał doczynienia z tym sklepem? http://motomaximus.pl/przeplywomierze Znalazłem tam przepływomierz pasujący do mojego auta (tak mi się wydaje) w niezwykle atrakcyjnej cenie - 179zł. Rozkręciłem obudowę filtra powietrza u siebie, wyjąłem i obfociłem przepływomierz. I okazało się że widniejące na nim numery katalogowe to: VW 06A 906 461 L i Bosch 0 280 218 063. Inne niż te podane we wcześniejszych postach... Mam nadzieje, że poprzedni właściciel poza rozwaleniem obecnego przepływomierza (same plastiki bez platyny i termistora) nie wpakował "zamiennika" z innego modelu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #66 Napisano 14 Lipca 2009 czy czyszczenie przepływomierza profilaktyczne opłaca sie? u mnie chyba nie ejst z nim zle auto do 160 idzie a potem juz niebardzo, i z tad pytam czy jest sens przeczyścic go? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg1971 Zgłoś #67 Napisano 15 Lipca 2009 Znalazłem na AKP bardzo interesujący artykuł na temat " czyszczenia przepływki " Moze komus się przyda -- http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=85084 Mam problem. Przy czyszczeniu mojej przepływki zauważyłem brak czerwonego elementu umieszczonego na zewnątrz obudowy. Są same końcówki. Co to za czujnik i w jaki sposób jego brak wpływa na pracę silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chlebos73 Zgłoś #68 Napisano 29 Sierpnia 2009 ja tu w gaz a on tylko 120km\h i nie wiem co jes wiec ustalem na poboczu zgasilem i ponownie uruchomiłem i byla poprawa 145-150km\h bylo lepiej ale to nie jest to. mam paska b5 110 kucy poradzcie niby mowią ze to przeplywka bo kuzyn mial podobnie w gollfie 4 110ps co robic doradzcie mi co to za paskuda tam siedzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mz1 Zgłoś #69 Napisano 24 Października 2009 Silnik AWT w audi A6 nie jest tym samym silnikiem co AWT w passacie - podstawowa różnica to w passacie są zmienne fazy rozrządu w silniku AWT w audi A6 tego nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #70 Napisano 31 Października 2009 Podepne sie do tematu. Czy mozna przeczyscic przeplywomierz spirytusem ratifikowanym??? Nic sie nie stanie?? Bo jak tak to sie zaraz za to wezme. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #71 Napisano 31 Października 2009 Ja tam przepływomierz czyszczę benzynką ekstrakcyjną i wsio lata jak należy P.S Też nie mam tego drucika łączącego wystające piny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafek13 Zgłoś #72 Napisano 27 Listopada 2009 Mam pytanie o przepływomierz do 2002 AVF tiptronic. Otóż wczoraj wyciągnałem czunik i nie miałem ,żadnego termistora. Czy to jest OK. Auto pali około 8l/100 i ma nierówne obroty na biegu jałowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karas804 Zgłoś #73 Napisano 12 Lutego 2010 Witam, Wiem, ze lekko odświeżam temat ale chciałem zapytać czy ktokolwiek próbował wyczyścić przepływkę myjką ultradźwiękową a potem dopiero acetonem lub isopropanolem :638: Zastanawiam się czy może się coś od tego uszkodzić.Chcę spróbować dopiero jutro, więc dam odpowiedź czy coś pomogło, czy też nie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawels9 Zgłoś #74 Napisano 28 Lutego 2010 ja uzywałem tego tego spray-u do przepływomierzy w kilku samochodach i chodzą supre, 5 minut pracy z odparowaniem a cena to 22 zl w sieci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #75 Napisano 23 Marca 2010 witam chciałbym po pytać kolegów o doświadczenia a nie chcę nowego tematu zapodać a mimo prób nie znalazłem nic podobnego na naszym kochanym forum... chyba że znów źle szukam ale szukałem dla b4 mam pewien problem z przepływka a mianowicie - szukałem przyczyny buczenia silnika w dolnym zakresie obrotów. Grzebałem i grzebałem i doszedłem do pewnego zadowalajacego efektu ale wszystko było git jak było zimno. teraz jak zrobiło się cieplej problem się znów pojawił - silnik w zakresie 1500 - 1800 obrotów znów zaczynał być głośny - przenosi drgania na budę. Wydumałem że temp otoczenia wpływa głownie na odczyty przepływomierza bo on mierzy przepływ powietrza na podstawie temperatur więc podmieniłem przepływkę z innego TDI z mniejszym przebiegiem - efekty są takie: auto jest żwawsze powyżej 2000 - wyraźniej czuć doładowanie no i buczy dużo mniej w interesującym mnie zakresie obrotów (czasem też buczy ale rzadziej i nie wiem jeszcze od czego to zależy ale postaram się to z czymś powiązać. ale do sedna - z moją starą przepływką auto idzie tylko trochę gorzej i troche bardziej buczy.... nigdy jej nie czyściłem. Trochę próbowałem ją pryskać zmywaczem ale myślę że trzeba by go rozciąć (odciąć siatkę by sie dostać do elementów ale by później to złożyć) a elementy w środku spryskać czymś ale i wyczyścić raczej czymś a'la szpatułka. gdzieś czytałem że są jakieś środki do tego ale po ostatnich próbach wątpię że bez mechanicznej ingerencji da sie to do czyścic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwadrat109 Zgłoś #76 Napisano 28 Marca 2010 (edytowane) Zabrałem się za czyszczenie przepływki na hura. Kupiłem denaturat wziąłem patyczek z watą i wcisnąłem do wnętrza z obu stron płytki. Po założeniu mocy zero. Pojechałem do kolegi wziąłem od niego jakiś inny na chwilę. Wyjąłem swój, wyjąłem ta pokrywkę pokryta w koło klejem i zdjąłem pokrywkę z "drucika" jak to popularnie się go nazywa. Element wykonawczy przepływki stanowi super krucha płytka o grubości kilku dziesiątych milimetra. Wpychając tam wacik po prostu ją ułamałem. Tak więc jak sami widzicie na zdjęciu nie ma tam żadnego drucika Dodam, że wczesniej nie mialem problemów z moca itd, chciałem z ciekawości zobaczyć jak będzie latał na czystej przepływce. Teraz będę wiedział jak lata na nowej Bosch na aSSegro 300PLN. Dodam tylko, że samochodami zajmuję się od lat. Zrobię w nich wszystko, a z przepływką mnie poniosło, ponieważ nie chciało mi się iść do domu poczytać w necie co i jak. Edytowane 28 Marca 2010 przez kwadrat109 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommo Zgłoś #77 Napisano 29 Marca 2010 Przepływkę czyściłem starym pędzelkiem moczonym w benzynie ekstrakcyjnej aż dwie blaszki się zaświeciły jak psu jajca Ja spryskałem preparatem dla elektroników - do czyszczenia potencjometrów i efekt był taki sam. Cena małego spray-a w zależności od firmy ok. 6 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #78 Napisano 6 Lipca 2010 Mam pytanie. Czyściłem sobie przepływkę po auto osłabło.Wyczyściłem delikatnie benzynką ekstrakcyjna.Zamontowałem w aucie i auto muli jak nigdy?Trzeba kasować jakieś błędy?Co mogło sie stać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #79 Napisano 6 Lipca 2010 Mam pytanie. Czyściłem sobie przepływkę po auto osłabło.Wyczyściłem delikatnie benzynką ekstrakcyjna.Zamontowałem w aucie i auto muli jak nigdy?Trzeba kasować jakieś błędy?Co mogło sie stać? Niczego nie trzeba kasowac, a przeplywka mogla juz wyzianac ducha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #80 Napisano 6 Lipca 2010 Niczego nie trzeba kasowac, a przeplywka mogla juz wyzianac ducha Czyli był w miarę dobry i padł po delikatnym czyszczeniu?masakra jakaś;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach