Skocz do zawartości
Gość olo6

czyszczenie przepływomierza masoweg chyba G70

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

znalazlem przyczyne,jednak jest pękniecie w gumowym przewodzie,ten co idzie od intercoolera do turbiny,dokladnie jest pod turbiną zaraz przy tej spince.I teraz mam pytanie czy mozna jakos to zrobic w stylu Mc Gywera ;) czyli jakas mocna tasma,tak zebym mogl przejechac bez wiekszych problemow te 1200 km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakas mocna tasma,tak zebym mogl przejechac bez wiekszych problemow te 1200 km?

Jak mi pekl, to bezposrednio na to pekniecie dalem grobsza gume, byla to detka, ale niepamietam z czego, a pozniej zalosc owinolem kilkakrotnie, mocna tasma, wytrzymalo to okolo 2500 km, ale bez wymiany weza sie nieobejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

dzieki za pomoc,jade zaraz po jakas gume zakleje i owine jakas dobra tasma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety nieudalo mi sie tego dobrze skleic,wymiana tego węza razem z zakupem w Chorwacji to koszt jakies 800zl :zeco wiec raczej wymienie to w kraju,tylko czy jadac te 1200 km z taka usterka moze zaszkodzic intercoolerowi bądz turbinie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko czy jadac te 1200 km z taka usterka moze zaszkodzic intercoolerowi bądz turbinie ?

Mi ten waz pekl w trasie i przejechalem tak dobre 400 km, jedynie zaszkodzilo mi to filtrowi DPF, tak mi sie wydaje, bo po niedlugim czasie zaczely sie z nim problemy, co ciebie niedotyczy bo go niemasz.

Co do weza to sm zakup w niemczech to okolo 75 euro, w polsce cena podobna co sie orientuje, wiec tam tez powinna byc w tych granicach, a co do wymiany to zrobisz to sam, po zdjeciu filtra i rury ktora laczy filtr i turbo dojdziesz do niego bez problemu,

mi to zajelo okolo 20-30 min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wąż wymieniony,ale niestety nadal nie ma mocy,co moze byc nadal nie tak?Boje sie ze intercooler padl,a jutro wracam do kraju,i znowu bede przymulał pod gorke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItam dzis podmieniałem czujnik masy powietrza i z golfa jezdził w miare ale kolo 100km/h nie miał juz siły jechać a z pasata to wogole nie chciał jechać zero siły. problem polega na tym ze na mojej w miare idzie ale cos go chamuje a tamte dwie przepływki na 100% sprawne bo golf i pasat jada super. mam polski vag ale nie wiem ktora grupe zobaczyc ile daje ta przeplywka, bledow nie mam

 

EDIT 05,10,2011

 

podmienilem ze 130 konnego i to nie przeplywka ani czujnik doladowania, czyscilem egr i sam juz nie wiem co jeszcze sprawdzic, kat wtrysku waha sie w granicy 0.5

Edytowane przez jachok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przepływomierz masowy w B5-ce (silnik 1.6) znajduje się na początku rury dolotowej powietrza i jest przymocowany bezpośrednio do obudowy filtra. Żeby go zobaczyć należy zdjąć plastikową maskownicę - demontuje się ją po prostu ściągając.

Miejsce przepły.JPG

 

Aby go wymontować należy:

1. odpiąć od złącza wtyczkę;

2. poluzować opaskę zaciskową od strony rury idącej do kolektora i zsunąć rurę;

3. odkręcić 4 śruby mocujące przepływomierz do obudowy filtra (użyć klucz płasko-oczkowy lub nasadowy M10)

Zdemontowany przepływomierz wygląda tak:

SNC00413.jpg

 

Następnie należy odkręcić 2 śruby mocujące "moduł pomiarowy". Należy do tego użyć specjalnego klucza (podobny do torksa z otworem w środku). Można to zrobić mniej profesjonalnie czyli za pomocą kombinerek lub płaskoszczypiec. Po odkręcaniu wyciągamy z obudowy "moduł".

 

Czyszczenie przepływomierza polega na usunięciu brudu z rezystorów. Użyłem to tego wacików do uszu i benzyny ekstrakcyjnej (odważni mogą użyć acetonu lub nitro :] ). Oczywiście, jak ktoś chce, można zakupić specjalne środki.

UWAGA: czynność tą wykonujemy bardzo ostrożnie i delikatnie!!

 

Po wyczyszczeniu rezystorki wyglądają tak:

SNC00421.jpg

 

 

Pozdrawiam, miłej zabawy

Edytowane przez SKM_sk-ce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Posiadam Passata z 1999r, i komp pokazuje błąd przepływki zwarcie do plusa, czy jest jeszcze możliwość zregenerowania jej wyżej opisanymi sposobami (1 post) czy jak komp pokazuje coś takiego to już po niej totalnie ? Napięcie we wtyczce jest bo sprawdzałem multimetrem.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musisz sprawdzić jakie wartości przepływka pokazuje w logach Twojego silnika. W tym celu należy zlogować grupy :

003 z 011 a potem 008 z 010 i wkleić linki do ww. logów ze strony http://vaglog.rtnet.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko potwierdzić że kąpiel wkładu przepływomierza Bosch od 1.9 ATJ w myjce ultradźwiękowej zalanej alkoholem izopropylowym nie powoduje jego uszkodzenia, a zabrudzenia zostają usunięte. Taką też metodę polecam gdyż uważam że samo płukanie nie usunie skutecznie osadów, a z kolei metoda z pędzelkiem może okazać się za bardzo inwazyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem rezystory w przepływomierzu benzyną ekstrakcyjną - pomogło, jednak w mniejszym zakresie i rzadziej ale dalej obroty lekko falują. Tak myslę wyciągnąć ponownie i może zanurzyć na godzinę w roztworze tej benzyny ektrakcyjnej. Powinno usunąć resztki niedomyte patyczkiem do uszu czy myślicie że takie zanurzenie na godzinkę zaszkodzi układowi?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczyściłem rezystory w przepływomierzu benzyną ekstrakcyjną - pomogło, jednak w mniejszym zakresie i rzadziej ale dalej obroty lekko falują. Tak myslę wyciągnąć ponownie i może zanurzyć na godzinę w roztworze tej benzyny ektrakcyjnej. Powinno usunąć resztki niedomyte patyczkiem do uszu czy myślicie że takie zanurzenie na godzinkę zaszkodzi układowi?!
Czysciles jeszcze raz?

Czy po podpieciu wyskoczyl czy blad przeplywki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinno się czyścic płynami do elektroniki bądź czystym alkoholem,nie benzyną :hyhy

Poza tym,żadko kiedy to pomaga-a jeżeli już,to na krótki czas.Falowanie to w 90% przepustnica,tym bardziej w silniku ADR ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinno się czyścic płynami do elektroniki bądź czystym alkoholem,nie benzyną :hyhy

Poza tym,żadko kiedy to pomaga-a jeżeli już,to na krótki czas.Falowanie to w 90% przepustnica,tym bardziej w silniku ADR ;)

Benzyna niczym aspiryna,na każdą przypadłość jak widać:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Falowanie to w 90% przepustnica,tym bardziej w silniku ADR ;)

 

Czyżby? :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinno się czyścic płynami do elektroniki bądź czystym alkoholem,nie benzyną
Przewalilem juz troche tematow i gro osob czyscilo wlasnie benz. ekstr. z pozytywnym skutkiem.

 

Czy blad 16486 moze powstac po czyszczeniu przeplywki, czy jest to tylko raczej zwiazane z sama wtyczka albo przewodami do niej idacymi.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy blad 16486 moze powstac po czyszczeniu przeplywki,
Odpowiem sam sobie.

Tak moze.

Przeplywka padla po czyszczeniu, ale to z mojej winy bo uzywlem patyczka higienicznego nasaczonego benz. ekstr.

 

Podlaczenie nowej przeplywki od TDi utwierrdzilo mnie w podejrzeniach co do uszkodzenia. Teraz czeka mnie zakup nowej.

 

Wsadzal ktos Pierburga do 1.8T? Jak sie sprawuje? I jaki ma miec nr, bo wychodzi mi, ze jeden Pierburg obsluguje benzyny i diesle ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierburg jest :ok

Ja miałem problem z doborem do ADR'a,ale do AWT prędzej dostaniesz bez problemu przepływkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do AWT prędzej dostaniesz bez problemu przepływkę...
Sa dwa rodzaje Boscha, w zaleznosci od rocznika. Do 2001 byl montowany z koncowka L, a w latach 2002-2005 z koncowka N.

Z N monotwano jeszcze w Superbie i A6.

Ciekawiej jest z L, ktora montowana w pozostalych autach grupy VAG z 1.8/T w latach 1997 do .... 2010 (m.in. seat exeo).

 

Pytanie co takiego specjalnego ma przeplywka N, ze byla wsadzana na koniec produkcji B5 i A6?

 

W przypadku Pierburga, to sa dwa rozne modele z rozroznieniem jw., tylko ze one tez obsluguja wieksza ilosc silnikow, w tym diesle.

Na razie nie znalazlem opinii na ich temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności