Skocz do zawartości

rafek13

  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O rafek13

  • Urodziny 05.04.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    Rafał
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Ostrów wlkp.

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Ponawiam pytanie o możliwość założenia wtrysków od 150km motoru? Czy bez zmiany softu będzie chodziło? Z góry dzięki za odpowiedzi.
  2. Dzięki za odpowiedzi. Ale w tym spisie nie widzę oznaczenia F tylko FX? Możecie mi to jakoś wyjaśnić? I jeszcze jedno pytanie , czy mogę do tego silnika wrzucić pompki ze 150 KM. Mechanik powiedział, że będą chodziły i będzie OK, a jak będę chciał zwiększyć moc to trzeba przeprogramować. Co o tym sądzicie? Czy tak jest rzeczywiście?
  3. Witam, na początku dodam, że przeszukałem całe formu wzdłuż i wszerz i nie znalazłem ostatecznie odpowiedi na mój problem. Otóż mam passata 131 PS, 2002 rok, AVF. Padł mi wtrysk na 3 cylindrze. Obecnie mam założone wtryski z końcówką F jednak nigdzie nie można tego dostać. Proponują mi pomowtrysk z końcówką T o żekomo takich samych parametrach i ma nie być problemów żadnych. Proszę o poradę czy rzeczywiście w miejsce uszkodzonego mogę założyć ten jeden T a reszta zostanie F ? Czy wogóle te zkońcówką F występowały w tym silniku? Z góry dzięki wielkie za wszelkie konkretne odpowiedzi.
  4. Tylko jak to można dokładnie sprawdzić. Dodam jeszcze , że jakieś 3 miesiące temu czyściłem EGR choć nie ciekł tak mocno i teraz wogóle nie cieknie. Mam ktos jakies pomysły ? Dzięki za wszelkie rady
  5. Witam, Mam pytanie o EGR. Chodzi dokladnie o tę czarną puszkę z wajhą co rzekomo odpowiada za to , zby przy gaszeniu silnika za bardzo nie rzucało silnikiem. Otóz od jakiego czasu na luzie silniki nierówno pracuje skaczą obroty czasmi i jakoś tak głośno wg mnie. Zauważyłem, że jak lekko docisnę tą wajhę ( o około pół długości) to silnik zaczyna chodzić równo oraz cichutko bardzo. Pytanie moje jest takie czy może to świadczyć o uszkodzonym EGR lub jakimś innym sterowniku. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam
  6. właśnie mialem na myśli focusa w benzynie - nagrzewa się duzo szybciej od passata TDI. Może termostat?
  7. Witam! mam pytanie odnosnie nagrzewania się silnika od zimnego. Oprócz TDI mam inne auto w benzynie i tam wskazówka temperatury silnika stoi na zimnym i po przejechaniu pewnego odcinka wzrasta do i zaraz potem następnym ruchem ( jednym) do 90. W Passacie TDI 131 KM jest tak , że wskazówka temperatury wzrasta równomiernie powoli 50-60-70 itd... Oczywiście jak auto juz złapie temperaturę to juz trzyma 90. Jak wy macie w swoich TDI z tym nagrzewaniem?
  8. Mój passat ( 2002 , automat 131 KM) pali średnio około 8 L/100km. Głównie trasy ale bardzo krótkie około 10 km. Nie wiem czy to dużo , ale to Wy ocenicie. Martwi mnie jednak spalanie chwilowe, poniewaz na P lub N pokazuje 0,3l/h natomiast na pozycji D lub R pokazuje 0,6l/h - to chyba trochę mało , jak sądzicie. Dodam, że na wolnych obrotach trochę faluje. Do tego komputer z licznika 2 pokazuje spalanie średnie np. 6,5-6,7 a wrzeczywsitości wychodzi 8,0 l/100. Skąd takie przekłamania i czy wartości na wolnych obrotach nie są za niskie i dlatego faluje? Może troche ustawić lepiej kat wtrysku bo jest jakieś -2,2? Podsumowując mam dwa pytania do szanownych kolegów : 1. Czy wartości na wolnych onrotach nie są za nieskie ? 2. Skąd moze wynikać taka różnica między komputerem a rzeczywsitym spalaniem ( mierzone dla przejechanych około 500-600 km)? Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
  9. Witam , mam pytanie co to jest za elementu ze schematu podciśnienia do AVF z numerem 12 - jeden z przewodów idzie do EGR ( plastikowego bocznego grzybka). Wiem , że rysunek ten jest pogladowy ale u mnie to wygląda totalnie inaczej i może to jest coś innego ( zdjęcie). Czy to co jest na zdjęciu jest właśnie tym nr 12? dzieki za odpowiedź.
  10. Potwierdzam, że pierwsza śruba jest od opokrywy zaworów. Wczoraj odkręcałem i teraz ma jedną w zapasie :591:
  11. No wiem, że zdjęcie nie najlepsze. jutro postaram się zrobić lepiej aparatem a nie telefonem.
  12. Witam, Dołączam zdjęcie pewnego elementu i nie wiem co to jest , ale jest trochę na tym oleju ( możliwe że to olej spod uszczelki z pokrywy zaworów). Silnik 1,9 TDI AVF 131 KM. Element ten znajduje się po lewej stronie bloku silnika w głębi ( gdzieś pod EGR). Koło silnika jest to rurka średnicy około 3-4 cm i później przechodzi w taką plastikową osłonę jakby. Nie wiem czy jest to bieg jakiegoś płynu czy może poprosu osłona przewodów elektrycznych ( na zdjęciu zaznaczone w czerwonym kółku). Z góry dzięki za wszelki wyjaśnienia.
  13. jak rozkręcę w przyszłym tygodniu pokrywę to dam znać czy to taka śuba :-)
  14. dzięki, a czy brak popychacza albo coś takiego jaki może mieć wpływ na wolne obroty lbo prace silnika?
  15. śruba mocowania silnika? tzn dokładniej móglbys napisać, dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności