bajor Zgłoś #141 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam, odświeżę trochę temat. Przed chwilą chciałem się wziąć za czyszczenie przepływki w moim Passacie 1.9 TDI AVF z 2004 roku, ale po jej wyjęciu ukazał mi się taki widok: czy nie powinny tam być jakieś druciki/rezystorki? Bo jedyny drucik jaki mam to ten zaznaczony na poniższym zdjęciu Numery na przepływomierzu i na puszcze od niego: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #142 Napisano 4 Stycznia 2013 Witam, odświeżę trochę temat. Przed chwilą chciałem się wziąć za czyszczenie przepływki w moim Passacie 1.9 TDI AVF z 2004 roku, ale po jej wyjęciu ukazał mi się taki widok: czy nie powinny tam być jakieś druciki/rezystorki? Bo jedyny drucik jaki mam to ten zaznaczony na poniższym zdjęciu Numery na przepływomierzu i na puszcze od niego: Jeśli chodzi o budowę samej przepływki to nic w niej nie brakuje.Jest kompletna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bajor Zgłoś #143 Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) Dobra poradzilem sobie tak, ze tylko wyczyscilem tam na dole gdzie jest ta jedyna blaszka, a mianowicie kąpiel w alkoholu izopropylowym, głębokość na tyle by przykryć tą blaszkę, najpierw przez 5 minut. Następnie czyszczenie pędzelkiem i potem znów kąpiel przez 10 minut, wykonując dodatkowo pod koniec ruchy by dokładnie tam wypłukać. Następnie wyciągnięcie by ociekło, przedmuchanie powietrzem w puszcze i zostawienie na pół godziny do wyschnięcia. W tym czasie postanowiłem pójść do samochodu i wykręcić puszkę w której przepływka siedzi i jak zobaczyłem jakie to usyfione było postanowiłem tez wyczyścić. Tak więc najpierw pędzelkiem by usunąc większe nieczystości, ręcznik papierowy i potem od strony siatki kąpiel w izopropanolu jakieś 10 minut, znów pędzelek, opłukanie, oszuszenie i czekanie jakieś 15 minut. Przed czyszczeniem i po czyszczeniu robiłem logi, których zobrazowaniem jest poniższy wykres (logi dodatkowo pod spodem) Jak widać nie miałem jakiś strasznie niskich wartości, ale jednak odbiegały one od wzorcowych i czyszczenie przewróciło te wartości. Z ciekawości dodam ze jest to ciągle oryginalny, zamontowany w fabryce przepływomierz Tutaj logi: przed http://vaglog.rtnet.pl/bajorvu_110002.html po1 http://vaglog.rtnet.pl/bajorvu_110000.html po2 http://vaglog.rtnet.pl/bajorvu_110001.html teraz tylko mieć nadzieję, że obniży to spalanie Edytowane 5 Stycznia 2013 przez bajor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #144 Napisano 5 Stycznia 2013 Nie znam się za bardzo na logach, ale gdyby takie pomiary mi wyszły to bym już zwalał węże i szukał dziury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bajor Zgłoś #145 Napisano 5 Stycznia 2013 Ja też super mistrzem w czytaniu logów nie jestem, opieralem się na innych logach, uważanych za wzorcowe i porównywalem z tym co mi wyszło i np w porównaniu z tym, to widzę ze jest bardzo bardzo podobnie http://forum.vw-passat.pl/threads/29757-LOG-wartosci-przeplywki-i-doladowania-dla-seryjnego-AWT-AVF-AWX-AJM?p=528627&viewfull=1#post528627 Więc zastanawia mnie co bbudzi Twój niepokój i o jakich wezach mówisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #146 Napisano 5 Stycznia 2013 Chodzi mi oto, że wartość zmierzona jest dużo wyższa od zadanej. Chyba, że masz przeładowanie w logu 011 to by dla mnie wyjaśniało sprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bajor Zgłoś #147 Napisano 5 Stycznia 2013 (edytowane) ale widzisz krzychmax, że w tym poście który wkleiłem jest wykres przepływki w AVF i jest też dużo wyższy od żądanego a został uznany jako wzorowy, także chyba każdy silnik ma jakieś swoje "normy" Log 011 po czyszczeniu przepływki jest tu http://vaglog.rtnet.pl/bajorvu_110004.html a jego wykres wygląda tak: Mogę mieć wyższe doładowanie ze względu na program jaki mam zrobiony Edytowane 5 Stycznia 2013 przez bajor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #148 Napisano 5 Stycznia 2013 Mogę mieć wyższe doładowanie ze względu na program jaki mam zrobiony To wyjaśnia sprawę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #149 Napisano 12 Stycznia 2013 Witam, Dzisiaj wykręciłem przepływomierz w celu wyczyszczenia i trochę się zdziwiłem bo mam zerwany jeden drucik i dość konkretną dziurkę.. ostatnio pojawił się problem z falowaniem obrotów oraz szarpaniem i na LPG i PB, ale nie zawsze. Potrafię przejechać do pracy 35km i nic się nie dzieje, a czasami przejechać 5km wyłączyć silnik, po chwili odpalić i problem się pojawia. Dzisiaj po podpięciu do kompa wyskoczył mi błąd 16487 i dlatego się wziąłem za czyszczenie, ale mam pytanko czy jak jest zerwany jeden z drucików z tej kratki co jest w przepływomierzu to jest przepływomierz do wymiany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #150 Napisano 12 Stycznia 2013 Jak widać nie miałem jakiś strasznie niskich wartościDlatego lepiej przepływkę badać w grupie 008 niż 003, tam widać różnice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #151 Napisano 13 Stycznia 2013 problem z falowaniem obrotówPrzy walnietej przeplywce nie mialem falowania obrotow. Z falowaniem zwiazana jest raczej brudna przepustnica, ktora nalezy przeczyscic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #152 Napisano 13 Stycznia 2013 czyściłem przepustnicę tydzień temu i nic to nie pomogło. Głównym problemem jest przerwa podczas dodawania gazu i na PB i LPG, natomiast jak jadę na LPG to przełącza mi się w chwili przerwy na PB, ale też nie zawsze. Przejadę chwile na PB i jest ok. Ale tak jak pisałem wyżej dzieje się to po postoju i ponownym uruchomieniu ciepłego silnika. Gdy rano odpalę auto i jadę do pracy 35km nic się nie dzieje. A co do falowania obrotów to dopiero podczas jazdy w korkach dzieje się tak, że stojąc na światłach w pewnym momencie obroty spadają jakby chciał się silnik zgasić i wtedy przełącza się też z LPG na PB. Błąd jaki się ostatnio pojawił to 16487.. Czytałem też o rozjechany mapach PB, ale wydaje mi się że gdyby były rozjechane to problem by występował cały czas.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #153 Napisano 13 Stycznia 2013 Czytałem też o rozjechany mapach PB, ale wydaje mi się że gdyby były rozjechane to problem by występował cały czas..A jak jezdzisz caly dzien na Pb, to tez to masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #154 Napisano 13 Stycznia 2013 Masz bardzo durny silnik-podobnie jak ja Jest jeszcze jedna rzecz którą warto sprawdzić-takie ustrojstwo jak regulacja dolotu...W środku tej gruchy plastikowej masz membramę,sprawdź ją...U mnie jest tak samo,ona reguluje w kolektorze ilość powietrza,jak jest zjepana to silnik przerywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #155 Napisano 13 Stycznia 2013 A jak jezdzisz caly dzien na Pb, to tez to masz? cały dzień na Pb jeszcze nie jeździłem natomiast w momencie jak mi z LPG przełączyło na Pb i przejeździłem chwile to też ten problem się pojawiał, ale po jakimś czasie było ok. A jak było ok i przełączyłem z powrotem na LPG to też szedł normalnie. Także stwierdzam, że cuda się dzieją.. raz jest ok, a raz szarpie, dławi się i nie chce jechać.. Masz bardzo durny silnik-podobnie jak ja Jest jeszcze jedna rzecz którą warto sprawdzić-takie ustrojstwo jak regulacja dolotu...W środku tej gruchy plastikowej masz membramę,sprawdź ją...U mnie jest tak samo,ona reguluje w kolektorze ilość powietrza,jak jest zjepana to silnik przerywa. ok, jutro sprawdzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gabmaj Zgłoś #156 Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Witam jestem tu nowy zapytam ile powinna wynosić wartość przepływu powietrza na wolnych obrotach dla 1.9 130 KM AWX i na którym kanale w vagu to sprawdzić Edytowane 20 Stycznia 2013 przez gabmaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotruspan84 Zgłoś #157 Napisano 21 Stycznia 2013 Witam mam pytanie odnośnie przepływki do paska b5 fl 2001 130km awx,moja przepływka chyba jest jakaś inna bo numery na przepływomierzu to F 00C 2G2 055,auto jest jakieś zamulone,nie wkręca się na obroty tak jak powinno.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #158 Napisano 21 Stycznia 2013 bez logów dynamicznych to można gdybać co jest przyczyną , zatem pierw logi a potem można brać się za naprawę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #159 Napisano 22 Stycznia 2013 Witam mam pytanie odnośnie przepływki do paska b5 fl 2001 130km awx,moja przepływka chyba jest jakaś inna bo numery na przepływomierzu to F 00C 2G2 055,auto jest jakieś zamulone,nie wkręca się na obroty tak jak powinno.pozdrawiam Twoja przepływka ma prawidłowe numery.Taka powinna tam siedzieć.Kolego zrób logi i wszystko wyjdzie co niedomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
four Zgłoś #160 Napisano 3 Lutego 2013 Panowie mam pytanko odpiąłem dzisiaj wtyczkę od przepływomierza i przez chwilę miałem wrażenie, że lepiej auto jedzie bez przepływomierza niż z przepływomierzem, natomiast po przejechaniu kilku km stwierdzam, że jest tak samo... czy tak ma być, że z podpiętym przepływomierzem auto chodzi tak samo jak bez podpiętego???? przeczytałem na forum bmw że jeśli jest tak samo to na 99% jest padnięty. Dodam jeszcze, że z podpiętym przepływomierzem wyskakuje błąd 16487.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach