Skocz do zawartości
rafal102

[B5][Instrukcja] Wymiana skrzyni z 5 na 6 biegową sprzęgło 240mm

Rekomendowane odpowiedzi

witam a czy ktoś robił swap skrzyni z 5 na 6 biegowa w benzynie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

orientuje się ktoś czy skrzynia z A4 FEC to jest to samo co z Passata FHN???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qwertyuiop696 przełożenia w FEC są identyczne co w FHN, z tym że FEC jest pod 240mm dwumas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli skoro do skrzyni 6 biegowej zakładają 1 mas 228 to do tej FEC teoretycznie też się da tylko jak z rozrusznikiem i odsunięciem skrzyni od silnika oraz czy będzie pasować do sanek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mocowanie takie same tylko z innej strony automat co nie powinno przeszkadzać

zdjęcie skrzyni DQS

 

https://www.google.pl/search?q=skrzynia+biegów+dqs&hl=pl&client=firefox-a&hs=w6&rls=org.mozilla:pl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=C0xVUa6vC5HA7Abpq4GYCQ&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1280&bih=629

 

---------- Dodano o 09:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:09 ----------

 

sory za zamieszanie, te zdjęcia z google grafika do dupy

 

rozrusznik z 1,9

http://allegro.pl/nowy-gwar-rozrusznik-passat-syncro-4motion-tdi-i3080322758.html

 

i rozrusznik z 2,0

http://www.konceptis.com.pl/pl/s12/Katalog/starter/hcp_CBS1392,Audi

 

kolego podpowiedz jak w końcu zrobiłeś?

Stoję przed dylematem rozrusznika w swoim AWXie i skrzynią DQS, która już jest pod autem, ale wolę mieć ten temat dogadany.

Wspornik turbo powiedzmy zbędny, ale mocowanie klimy jakoś średnio mi się uśmiecha.

Wg ETKI serwisowej miałem flanszę 5,7mm 01X103551 ale po wydłubaniu skrzyni okazało się, że nic takiego nie mam także pozostaje jeszcze sprawa dokupienia jej bo sprzęgło 240mm już też czeka.

 

Ok już wszystko wiem....

Rozrusznik od 6 biegowej w AWX pasuje idealnie po zdemontowaniu wspornika turbo. Na tym, który udało mi się kupić jest data 2001rok czyli jak już to ten dłuższy. Flansza oczywiście też musi być.

Edytowane przez conrad81
Sam sobie odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, flanasza 01X103551 jest przy AFV, przy awx i 5biegowej skrzyni nie powinieneś jej tam mieć

chyba źle w etce sprawdziłeś

ja rozrusznik założyłem taki od 2.0 tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej, flanasza 01X103551 jest przy AFV, przy awx i 5biegowej skrzyni nie powinieneś jej tam mieć

chyba źle w etce sprawdziłeś

ja rozrusznik założyłem taki od 2.0 tdi

 

Odnośnie ETKI mam swój plik txt z rozkodowanymi częściami. Ale nie ważne.

 

Mogę się jedynie pochwalić wszem i wobec, że dołączam do grona 1,9 TDI ze skrzynią DQS.

Ogólnie jest moc. Chwilowo pogoda nie pozwala ale jak będzie trochę lepiej porobię pomiary odnośnie osiąganych prędkości na poszczególnych biegach.

Z tego co sprawdzałem na podnośniku to licznikowo 6 bieg - 60km/h, 5 bieg 50km/h 4 bieg nieco ponad 40km/h

Przy AWX potrzebowałem:

Skrzynia DQS wraz z obiema łapami i poduszkami

Flansza

Rozrusznik z AVF'a normalnej długości

Wybieraki biegów

Trawers od V6

Kompletne sprzęgło 240mm o AVF'a

Uszczelniacz wału przy okazji

Bardzo ważne i pomocne to dwie tulejki są 5mm dłuższe. Występowały w autach które miały flanszę dystansową.

 

Potrzebne przeróbki:

Podpora turbo zrobiła OUT, żadnego mocowania klimy nie trzeba akurat było w AWX ruszać, pasuje idealnie.

Wtyczka od wstecznego jest inna, ale akurat miałem od dawcy z kabelkiem.

Warto zrobić przegląd rozrusznika, rozebrać go, nasmarować co trzeba, ewentualnie wymienić szczotki jak już słabe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo ważne i pomocne to dwie tulejki są 5mm dłuższe.

 

co to za tulejki?masz ich nr kat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak chcecie sprzęgło 240mm to polecam jeszcze kupić dwie tulejki prowadzące (wg ETKI "tulejka pasowana") (koszt 8zł/2szt w ASO). bez dystansu ta tulejka ma rozmiar 16x13,5mm a z dystansem 16x18,8 (średnica x długość).

 

nr w etce : 01E301153G (tu dla skrzyni ELN ale to też 6 biegów ;) )

 

 

Trzeba jeszcze sprawdzić dokładnie ;) Bo pisze ze swoich podręcznych dokumentó i nr mogłem przekręcić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatni numer to tulejka pasowana 01E301153E z literką G na końcu też ma taki sam wymiar czyli 16x18,8mm

te krótkie to 022103139 16x13,5mm różnica spora. Wg mnie bardzo ważne aby skrzynia nie była centrowana za pomocą śrub, które mają sporą tolerancję. Zawsze po założeniu skrzyni i przyłapaniu pierwszych śrub warto nią trochę poruszać czy pewnie siedzi na tych tulejkach w miarę centralnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chwilowo pogoda nie pozwala ale jak będzie trochę lepiej porobię pomiary odnośnie osiąganych prędkości na poszczególnych biegach.

 

Kolego z tego co się orientuję to skrzynia przy AWX jest dosyć długa jakieś 150 może nawet 160 na 5 przy 3krpm (mogę się mylić bo już dużo czasu minęło od mojej ostaniej jazdy takim autem).

To powiem Ci że na skrzyni DQS będziesz miał 165 km/h przy 3krpm na 6 biegu, więc szału nie będzie a jednak biegów do zmieniania więcej, ale to nic seryjna 6 w passacie czyli FRK to jest dopiero porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynka GGB po prostu się odmeldowała i przy każdym obciążaniu mi o tym przypominała, że ma już dosyć. Także chyba nie było innego wyjścia jak zamontować sobie 6tke z mocniejszym sprzęgłem i nawet nieco ciut dłuższym przełożeniem.

Do tej pory licznikowe 230 nie było problematyczne do osiągnięcia więc jakoś szczególnie na V-max mi nie zależy, bo już było ok.

 

Ciężko mi idzie szukanie , ale może ma ktoś informacje o przełożeniach GGB, bo DQS jest na 3 stronie tego wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla GGB:

1: 34/9		3,7777
2: 37/17	2,1765
3: 34/25	1,36
4: 28/31	0,9032
5: 24/35	0,6857

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego

Z tego co widzę każdy bieg ma niższą wartość. Niewielka ale jednak :)

Zbierać się zbiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

conrad81 przy tej mocy, którą masz w podpisie wierzę że 230 jest w zasięgu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla GGB:

1: 39/9		4,3333
2: 37/17	2,1765
3: 34/25	1,36
4: 28/31	0,9032
5: 24/35	0,6857

 

a przełożenie główne ? W DQS jest dosyć wysokie a jakie jest w GGB ?

 

Kiedyś mi przelazł przez głowę pomysł zmiany przełożenia głównego w DQS ale to już chyba się nie opłaca ;)

 

 

 

 

Panowie jak Wam się jeździ ? :) Coś wydaje mi się że przyszła "moda" na te skrzynki ;) Także Ci co się zastanawiają.... to mówię Wam kupujcie bo podrożeją :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta moc jest właśnie dopiero baaardzo wysoko. Autem jeździ często żona i nie zamierzam zmieniać opon co sezon;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś wyjaśnić w jaki sposób można wyliczyć prędkość na danym biegu znając przełożenia skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie główne GGB: 31/9 = 3.444

PS. Można te dane znaleźć w etce dla każdej nowszej skrzyni http://ifinterface.com/page/page3.php > CarProg2

należy wejść w swój model samochodu, następnie skrzynia biegów > koła i wałki (3-11), odszukać swój model skrzyni i macie tam podane:

Untitled.jpg

a przekładnia główna jest na pierwszym rysunku (3-00)

Untitled2.jpg

 

PS2. zrobiłem literówkę w poprzednim poście - poprawione

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności