Skocz do zawartości
rafal102

[B5][Instrukcja] Wymiana skrzyni z 5 na 6 biegową sprzęgło 240mm

Rekomendowane odpowiedzi

Można. Ale komplikacje bedą, ponieważ działa to w odwrotną stronę.

 

potrzeba:

1. sanki, trawers od 5 biegówki

2. kompletnego sprzęgła 228 mm ( jesli posiadasz 240mm ---- choć według mnie.... do 5 biegówki da sie założyć 240mm sprzęgo <<< ale nie potwierdzam na 100 % i nie mam na to żadnych dowodów :P choć teoria jest :D )

3. wybieraki od 5 bigowej skrzyni

4. rozrusznik od "5-ki"

5. no oczywiście skrzynię 5 (wraz z łapą lewą oraz poduszką)

 

 

Według mnie... bez sensu wymieniać 6 na 5. A możesz powiedziec dlaczego tak chcesz zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie ile Nm wytrzymuje sprzęgło 228mm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie jeżdzą z około 380-390nm i przeżywa ale ponoć widać że to się męczy i po krótkim czasie tak czy tak trzeba wymieniać (mówię o AVB). Podobno to z AWX (również 228mm) jest mocniejsze. Ja mam 228mm sprzęgło przy skrzyni 6 i programie 308nm. Lata bez problemów już jakieś niecałe 20tys. Ale pewnie pytasz o wytrzymałość bo chcesz coś przy silniku zmodzić ? Ja będe zmieniał na 240mm jednomas. Plany to "magiczne" 200/400.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie pytam względem modów;) Teraz mam 138km i 320NM-chce założyć turbo BRD i FMIC i dlatego pytam;) Myślę że tak do 350NM by starczyło;) A czemu AWX ma mocniejsze sprzęgło pomimo tej samej średnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ma na starcie ma więcej mocy ?

 

okładziny ma mocniejsze (tak mi się wydaję). Podobna sytuacja jest w przypadku AVF 240 mm oraz BRD też 240 mm. ; tylko że BRD jest 170 kucy i seryjnie było montowane mocniejsze sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ma sens;) Kurcze szkoda ze teraz się dowiedziałem bo tarcze kupił bym od AWX zwłaszcza ze niedawno zmieniałem komplet,no cóż człowiek się uczy całe życie;) Myślę ze jak by było ok.350-360NM dało by rade 228mm sprzęgło;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o 350-360nm bym się nie martwił :) Ja mam zagwódkę bo będe miał około 400 do przeniesienia :/

 

 

edit: Widzę że na forum coraz więcej AVB po modach :)

 

 

edit2:

 

korzystając z okazji że napisałem już posta..... tak się zakończyła moja "walka" z sankami od A4 : http://forum.vw-passat.pl/threads/79010-Mniszkowa-fura?p=1810127&viewfull=1#post1810127

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
około 400 do przeniesienia

 

ale po co jednomas zaraz ? Traksio i jeszcze ktoś jeździ spokojnie na seryjnym sprzęgle 240mm a mają ponad 400+NM :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo chcę to załątwić raz na zawsze. Teraz mam ori 228 mm. Sam już na tym zrobiłem 60 tys... a nie wiadomo ile przed tym. Pasiek ma 250tys przelotu więc chyba to nie jest oryginalne sprzęgło ? :D W każdym bądz razie... jestem przekonany że jak wzrośnie niuton o 100 jednostek niż teraz to to moje sprzęgło zrobi "papa". Nowa dwumasa 240mm kosztuje koło 1500 zł (plus minus 100 zł w zalezności od zródła) Jak widze... często bywa tak.. że taka dwumasa.. choć nowa to i tak pada po jakimś "śmiesznym" przebiegu 30-50 tys. W internecie są nawet przypadki że po miesiącu jazdy znowu jest usterka (a ileż można zrobić w miesiąc ? 10 tys km przy dobrych wiatrach ? ) I tu zrodził się pomysł właśnie jednomasu. Kupiłem co prawda używkę po około 15 tys km (sprzedawca to handlarz częściami z rozbitków). Z wyglądu jak nowe.. tarcza... nie budzi zastrzeżeń choć wolałbym wsadzić nową (jesli znajdę taką to napewno tak zrobię). Sam robię wymiankę.. i wiem ile się tam trzeba urobić... dlatego chcę to zrobić raz i więcej tam nie zaglądać (przynajmniej przez jakiś czas :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja np mam już 90tys km nalatane na seryjnym 240mm i 202/408 i bez problemu daje radę. O dwumasie nie mówię bo przydałoby się go zmienić, a nie zdziwiłbym się jakby z pół miliona miał :).

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem jednomas u siebie i chodziło to jak w starym busie z milionem km na liczniku. Podczas przyspieszania i zwalniania halasowalo.

Teraz mam oryginał 240mm i całkiem inna jazda i wydaje mi się że można go też zamontować do skrzyni 5 biegowej+ dystans między skrzynie a silnik i rozrusznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał.. a jaki miałeś jednomas ? Jakiej firmy.. ewentualnie z czego zapożyczony ?

 

 

Teraz mam oryginał 240mm i całkiem inna jazda i wydaje mi się że można go też zamontować do skrzyni 5 biegowej+ dystans między skrzynie a silnik i rozrusznik.

 

Ja jestem tego pewny że da się założyć 240mm do 5 biegówki. Tak jak piszesz... dystans... i rozrusznik z "szóstki".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafał.. a jaki miałeś jednomas ? Jakiej firmy.. ewentualnie z czego zapożyczony ?

 

 

 

 

Ja jestem tego pewny że da się założyć 240mm do 5 biegówki. Tak jak piszesz... dystans... i rozrusznik z "szóstki".

 

Jednomas miałem z passata b5 afn (chyba początek produkcji był na jednomasie) sprzęgło nowe sachs-a. Jednomas kupiłem z silnikiem kilka lat wcześniej, silnik poszedł do zamiatarki, a jednomas po kilku latach do mojego paska. Był tam może z 10 dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednomas z Audi A6C4 / Audi 80 z silnikiem 1Z. Sam mam to wstawione + nowe sprzęgło Sachs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wjadę z ot bo potrzebuję szybką odpowiedz a nie moge zaczynac nowych watkow ..

 

chcialbym znac wasza opinie o sprzęgle continental do paska b6 1.9 tdi z 2006 r. Mam okazje takie nabyc i chce wiedziec czy jest one godne polecenia, byłbym bardzo wdzięczny za pomoc i wasze opinie. :) chodzi mi o mniejwiecej takie sprzeglo http://www.ebay.ie/itm/CONTINENTAL-ROVER-75-DIESEL-CLUTCH-KIT-MG-ZT-2-0-3-PIECE-WITH-SLAVE-CYLINDER-/170920229015?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27cba3b897#ht_943wt_932 tyle ze do passata a nie rover'a rzecz jasna;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy jak kupie skrzynie DQS z v6 manuala, to bedzie wszystko wyglądało tak samo jak w opisie z pierwszego postu ? I jak rozpoznać czy skrzynia jest w dobrym stanie? Mam już gotówkę szukam skrzyni i wszystkiego co potrzeba. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zakładać 240mm sprzęgło to opis z pierwszego postu jest dla Ciebie. Jedynie co bym zmienił z tej instrukcji to założenie trawersu z automatu bądz z 6-cio biegowej skrzyni bo kolega z pierwsego postu dorabiał lewą łapę w swoim zakresie.

 

Jeśli dwumasę masz jeszcze w nie najgorszym stanie to możesz zrobic na sprzęgle 228mm tak jak ja. Koszty mniejsze bo odchodzi koło zamachowe.. sprzegło, rozrusznik, dystans alu pomiedzy skrzynie i silnik.

 

 

ps. znam osobe co w AWX zrobiła dokładnie to co ja i hula bardzo dobrze ;)

 

 

 

Ale nie namawiam... wiadomo że 240mm lepsze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,jestem po wymianie skrzyni na DQS i mam taki problem z wybierakiem bo kupiłem wybierak 6 biegów po montażu wszystkiego nie pasowało mi to cięgło od góry.Kupiłem teraz drugie i kolega z forum zapewniał na 99% że to od auta co miało skrzynie DQS i okazało się dokładnie takie samo jak to co miałem.Po zamontowaniu w styczniu były problemy z włożeniem biegów 1,3,5 ale mechanik podkładkami wyregulował i jest niby dobrze ale nie tak jak powinno być i teraz nie wiem czemu tak mam czy drążki od wybieraka są inne dla różnych typów skrzyń?Poniżej zamieszczam fotke skopiowaną z aledrogo z czym mam problem.dqspoprawka.jpg

dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może masz cięgna od wybieraka delikatnie powyginane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na sprzęgło od 2.5tdi a dwumas avf/brd ?

taki off: kupię alu dystans między skrzynię 6gang a silnik :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności