Skocz do zawartości
cooler

Po czym poznać uszkodzoną poduszkę pod silnikiem?

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś byłem na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia poduszek pod skrzynią,znajomy który tam pracuje stwierdził że wszystkie poduchy łącznie z silnikowymi są ok. Więc chyba zostają przeguby, na skręconych kołach nic nie trykocze itp tylko podczas jazdy szczególnie biegi 2,3,4 po odjęciu i dodaniu gazu są głuche szarpnięcia, ewidentnie czuć luz w napędzie. Bedę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hawaii u mnie jak była walnięta poduszka, konkretnie prawa zdiagnozowałem to w następujący sposób:

otworzyłem maskę i widząc silnik między deską rozdzielczą a uniesioną maską, wrzuciłem pierwszy bieg oraz ruszałem kilka razy do przodu bądź do tyłu. Silnik po prostu podskakiwał. Moja poduszka była urwana całkowicie i dawała właśnie takie objawy jakie opisujesz;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hawaii u mnie jak była walnięta poduszka, konkretnie prawa zdiagnozowałem to w następujący sposób:

otworzyłem maskę i widząc silnik między deską rozdzielczą a uniesioną maską, wrzuciłem pierwszy bieg oraz ruszałem kilka razy do przodu bądź do tyłu. Silnik po prostu podskakiwał. Moja poduszka była urwana całkowicie i dawała właśnie takie objawy jakie opisujesz;)

Pozdrawiam

 

Dzięki! Zrobię jak piszesz + jeszcze raz przyjrzę się sprawie na kanale. Napisz jeszcze czy mocno telepało budą na jałowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki! Zrobię jak piszesz + jeszcze raz przyjrzę się sprawie na kanale. Napisz jeszcze czy mocno telepało budą na jałowym?

 

Właśnie w ogóle nie telepało...

A dwumas? Ale to chyba telepie tylko przy ruszaniu, czy się mylę...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawem uszkodzonej poduszki może być że jak samochód jedzie np. na 4 biegu a potem nagle zmieni się bieg i puści szybko sprzęgło to słychać takie puknięcie jakby coś miało luz? Gdy patrzyłem samochód na ręcznym i dałem 1 bieg i puszczał brat sprzęgło delikatnie to silnik chował się w komorę a jak wsteczny na ręcznym to strasznie chował się też w stronę grodzi.

 

Czy to objawy zużytych poduszek? Nie mam aktualnie wjechać na kanał i sprawdzić.

 

W ASO ile kosztuje usługa sprawdzenia całego samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zastanawiam się czy poduszka od benzyny spełni swoją funkcję w dieslu ? Na elektrodzie gość pisał że wsadził od benzyny i drgania ustały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszka od benzyny w dieslu? Miałem. Po 10 minutach wyjąłem. One są twarde jak beton...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsadzilem u siebie jedną poduszkę od benzyniaka i strasznie trzepało. Poduszka faktycznie była bardzo sztywna, trudno było ugiąć ją swoim ciężarem. A wyglądala identycznie jak ta od diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję kierować się numerami części, i wsio powinno być oki;) Zamienniki Corteco są dość przyzwoite, choć u mnie urypał się po półtora dwóch latach. Teraz mam jakiś wynalazek od roku i jest oka;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydech sprawdziłem, nie lata, fotel kierowcy to też nie będzie. Dźwięk jest głuchy, metalowo-gumowy, ewidentnie spod podłogi, pytanie czy przy wybitym sworzniu wahacza może być podobny objaw? Sprawdziłem i moim zdaniem przedni górny wahacz ma lekki luz ale czy to mogłoby powodować takie dźwięki? Wiem, że to trochę wróżenie ale może przerabialiście podobny temat.

 

hmm a jak byłeś na kanale to sprawdziłeś luz na dolnym wachaczu ( kosa) głównie slienblok to ok jest tak w gruncie rzeczy odpowiedzialny za wyrównoważenie drgań przód tył często się tuleja wybija a nie zawsze jest to łatwo zauważyć bo jest jakby w stalowym gnieździe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuzyla Ci sie poduszka corteco pod silnikiem czy pod skrzynią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zuzyla Ci sie poduszka corteco pod silnikiem czy pod skrzynią?

Jeśli piszesz do mnie, to pod silnikiem.Konkretnie prawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocno męczyłeś auto ? Jak wyglądało uszkodzenie w Corteco ?

 

Ja akurat mam wszystkie poduszki nowe z ASO, ale zauważyłem, że na prawej poduszce Corteco i lewej Avon auto pracuje ciszej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Męczyłem...?:hmm Nie, no jazda po Krakowie o okolicach.Czasem z wypchanym bagarianem. Raz dynamiczniej raz spokojniej...Normalnie;)

A corteco urwała się w dolnej części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy tak zachowuje się każdy silnik? Czy to objaw uwalonej poduszki? Film nie mój ale tak samo się zachowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozwalona przednia poduszka centralna, ew. jedynie źle ustawiona. U mnie silnik na nowych poduszkach też wyraźnie się podnosi, choć nie aż tak jak na filmie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki! Zrobię jak piszesz + jeszcze raz przyjrzę się sprawie na kanale. Napisz jeszcze czy mocno telepało budą na jałowym?

 

Wstępna diagnoza jest taka, że prawdopodobnie banan z prawej strony jest wybity. Poduszki są w porządku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej szukam przyczyny jak pisałem z tym ze jadąc na przykładowo 2 biegu i odpuszczeniu i dodaniu gazu jest głuchy stuk, i auto w tym momencie wydaje się jakby miało luz gdzieś, ten stuk czuć w okolicach siedzenia kierowcy,. Poduszki silnika i skrzyni sprawdzone, zawieszenie tez, luz na przegubach minimalny i diagnosta stwierdził że jest ok, jedynie osłona prawego zewnętrznego przegubu jest pęknięta którą już kupiłem i wymienię. Czy wogole jaki kolwiek luz powinien być na przegubie? Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy pytam we właściwym temacie, ale: podczas dodawania gazu dźwignia zmiany biegów przemieszcza się, trochę tak jakby wchodzący na obroty silnik "pociągał za sobą" cały układ (silnik-skrzynia-dźwignia), kiedy puszczam gaz dźwignia powraca. Czy taki stan może być wynikiem zużytych poduszek pod skrzynią/silnikiem? Czytałem też wypowiedzi, że "ten typ tak ma" (bo wszystko połączone na sztywno a nie na linki). Nie che wydawać pieniędzy bez sensu, więc pytam: wymieniać poduszki, szukać innej przyczyny, czy się do tego przyzwyczaić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile mamy poduszek silnika i skrzyni? Co najczęściej pada? U mnie są drgania na skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności