rado82 Zgłoś #121 Napisano 11 Września 2012 (edytowane) Byłem u mechanika i wyskoczył błąd - czujnik temp. spalin1 P0546 - zwarcie do plusa. Ile może kosztować taki czujnik i gdzie go można dostać? bo w ASO nie uśmiecha mi się kupować. Edytowane 11 Września 2012 przez rado82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #122 Napisano 13 Września 2012 w odpowiedzi na wątek szarpania , który występował u mnie : wymieniłem turbinę na regenerowaną i problem zniknął! Teraz przyśpiesza wreszcie normalnie . A jeśli chodzi o ten czujnik to też to miałem koszt 260 zł jeśli dobrze pamiętam a trzeba wymienić bo zawali się DPF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado82 Zgłoś #123 Napisano 13 Września 2012 w odpowiedzi na wątek szarpania , który występował u mnie : wymieniłem turbinę na regenerowaną i problem zniknął! Teraz przyśpiesza wreszcie normalnie . A jeśli chodzi o ten czujnik to też to miałem koszt 260 zł jeśli dobrze pamiętam a trzeba wymienić bo zawali się DPF ale gdzie kupiłeś ten czujnik??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #124 Napisano 13 Września 2012 w warsztacie gdzie mi go wymienili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado82 Zgłoś #125 Napisano 14 Września 2012 w warsztacie gdzie mi go wymienili A pamiętasz może czy to był ten czujnik??? Bo warsztacie którym korzystam takiego czujnika nie mają i odsyłają mnie do serwisu. Znalazłem taki oto czujnik tylko nie wiem czy to ten: http://www.czesci.autotrader.pl/produkt/czujnik-cisnienia-spalin,vw,passat-variant-3c5-od-2005-08,1-9-tdi-105km,121-5427-18728-102809-0-183-V10721203.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andre91 Zgłoś #126 Napisano 20 Września 2012 (edytowane) Witam Mam podobny problem do opisanych wcześniej ale troszkę jednak się różni. Mianowicie: Mam passata b6 1.9TDI Od jakiegoś miesiąca zaczęło mi się dziać tak samo jak wcześniej opisano. Na biegach między 3-5 przy obrotach 1800-2300 zaczyna szarpać. Ale tylko jeżeli będę gwałtownie przyspieszał, jeżeli powoli to jest normalnie. Drugi objaw to zaczął mi dosyć mocno dymić na czarno. I jeszcze jak mi szarpie to skakają mi wtedy obroty góra dół. Czasem też da się wyczuć jakby troszkę nierówno chodził silnik. Mechanik wcześniej wyczyścił mi ten czujnik ERG ( czy jakoś tak ). Mówi że prawdopodobnie będzie to koło dwumasowe, ale nie jest tego pewny. A nie chciał bym wymienić wyrzucić tyle kasy a to nie będzie to . Może ktoś miał podobny problem. I byłby ktoś z okolic Ostrowa Wlkp, poznania może bym na kompa podjechał Ma ktoś jakiś pomysł? Edytowane 21 Września 2012 przez andre91 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #127 Napisano 21 Września 2012 WitamCzy udało się komuś rozwiązać problem szarpania w BLS-e??? Ja mam 2.0 TDI BMP. Mam identyczne objawy jak w BLS-ach. W trakcie spokojnego przyspieszania w granicach obrotów 1800-2000 występuje u mnie dwa, trzy szarpnięcia. W trakcie przyspieszania gwałtownego (gaz w podłogę) objaw ten nie występuje. Dokładnie tak jak piszecie najbardziej odczuwalne na 2 biegu i słabiej na 3 biegu. Czasem występuje u mnie również ładnie tu określony dźwięk odkurzacza na postoju i w trakcie przyspieszania. Jedna rzecz o której tu nikt nie napisał a zaobserwowałem ją u mnie to że problemy występują przynajmniej u mnie tylko latem. W zimie nie mam takich objawów. Ciekaw jestem czy ktoś z was ma również takie spostrzeżenia. Z zainteresowaniem oczekuję na rozwiązanie tego problemu. Witam, od niecałych 2 miesięcy też posiadacz paska B6 2.0 TDI i mam ten sam problem co Ty plumar. Nie jest to zawsze, ale raz na jakiś czas. 3 tygodnie temu wymieniłem rozrząd, olej, wszystkie filtry. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Też poszukuje przyczyny i rozwiązania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artas Zgłoś #128 Napisano 23 Września 2012 witam,jezeli kopci na czarno to obstawiam turbinę,zresztą w obu przypadkach bym postawił na turbo. Nie ma się co czarowac panowie .przebadajcie pod kontem turbawki. Ja też długi czas się oszukiwałem ze może nie turbo ,może cos innego ale nie ma co się cvzarowac ten typ tak ma turbiny padają i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andre91 Zgłoś #129 Napisano 24 Września 2012 A na komputerze pokaże mi że turbina jest uszkodzona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #130 Napisano 25 Września 2012 no właśnie ja u siebie nie zaobserwowałem kopcenia - ani podczas jazdy, ani na postoju, ani po uruchomieniu. Zastanawiam się nad przeczyszczeniem turba na warsztacie. Druga sprawa - tak jak pisałem gdzieś powyżej - komp nie pokazuje nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #131 Napisano 27 Września 2012 U mnie to byly pompki. Opisze swoj przypadek moze ktos z niego wycignie jakies wnioski. Otoz moj samochod byl bardzo slaby mial 97 koni z 140(sprawdzone na hamowni). Wyrok padl na pompki i pompe paliwowa. Zatarlem pompki i pompe paliwowa(lalem zlej jakosci paliwo od tirow) mialem okolo150V napiecie na kazdym wtrysku. Kupiem uzywki na ebayu. Troche postaly zamnim je zamontowalem (brak czasu). Jak wlozylismy trzy uzywki i jedego zupelnie nowego( na pierwszy cylinder). Po tej wymine nie odpalil i musielismy zalozyc z powrotem trzy stare a nowy na pierwszym zosatal. Tak wiec mialem napiecie okolo120V na pierwszym i 150V na starych. I sie zaczelo milem wlasnie opisywane objway czyli trzeslo buda tak 1800 do 2200 na 3, 4, 5 przy mocnym butowaniu na spokoje bylo nie wyczowalne. Teraz mam wszyskie 4 wtryski nowe i nie ma juz szarpania. Tak wiec wydaje mi sie ze problem jest we wtryskach, ze moze za duza roznica w ich stanie tech i pojawiaja problemy. Jak cos nie zrozumile to piszcie postaram sie pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marzar Zgłoś #132 Napisano 28 Września 2012 nogman, a przed / po hamowni podpinałeś pod kompa - jakieś oznaki miałeś na kompie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #133 Napisano 29 Września 2012 Nie bylo zadnych bledow, korekty w grupie 13 w normie. Tylko napiecie w grupie (17 i cos tam chyba 23) pokazywalo ze pompki za zatarte. Wydaje mi sie ze to szarpanie jest spowodowane wtryskami o zbyt roznym stanie technicznym. Czyli tak jak u mnie bylo jeden nowy a trzy stare zatarte. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peerzet Zgłoś #134 Napisano 18 Października 2012 Panowie pomocy! Mechanicy rozkładają ręce a ja nie wiem co robić. Sprawa wygląda natępująco: passat b5 1.8t APU, instalacja gazowa brc (od 30 tys. km), od jakiś 3 tygodni niesamowicie szarpie samochodem przy przyspieszaniu (głównie przedział 3-4tys. obr, powyżej wszystko git). Wybrałem się więc do mechanika, podpięliśmy pod kompa, żadne błędy nie wyskoczyły = cewki w porządku, przepływomierz również; wymieniliśmy świece ale problem nie ustał, sprawdzone zostało praktycznie wszystko co cię dało, od nieszczelności turbiny po przewody wysokiego ciśnienia... Dodam, że samochód ma zrobiony chip w VTG ale nigdy nie było takich problemów, samochód do tej pory jeździł wyśmienicie, zbierał się i nie brał nic oleju stąd wnioskuję, że turbo jeszcze sprawne. Wielka prośba o pomoc, słyszałem, że można spróbować zmienić ponownie mapę paliwową na oryginalną i zobaczyć jak jeździ? a może uszkodzenie przepływomierza nie wychodzi koniecznie na komputerze? HELP! P.S. Dodam, że to wszystko było robione w zaufanym serwisie, lecz po sprawdzeniu tego wszystkiego zaczął jeszcze wydawać niepokojące dzwięki przy mocnym przyspieszaniu, tak jakby uderzenia o metal ?? P.S.2 Szarpie zdecydowanie bardziej na gazie ale na benzynie tez wystepuje to zjawisko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #135 Napisano 27 Maja 2013 Witam Panowie.Mam passata b6 2005.r. 2.0 tdi 140 KM silnik BKP.Problem jest tego typu,ze zaczal czasem szarpac przy przyspieszaniu.Dodam gazu i idzie ok,nagle przydusi go i znow idzie,objaw jest przy 3,4,5 i 5 biegu,czasem tez na dwojce.Pojechalem do elektryka bo zapalila sie kontrolka egine check.Okazalo sie,ze do wymiany przeplywomierz powietrza.Kupilem nowy ogyginalny boscha,zalozylem i jest to samo.Czy moze ktos rozwiazal juz problem?Elektryk mowi,ze trzeba caly czas szukac przyczyny w tym bledzie z przeplywka bo zadnych ubytkow mocy i roznych innych bledow nie pokazalo mu.Mowi,ze mogl sie przetrzec jakis przewod bo ostatnio to robil przy takim pasacie i ma to sprawdzic,ale czytajac co piszecie to az nie chce myslec o najgorszym:)Moze jakies rady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #136 Napisano 28 Maja 2013 Kierowca mam to samo, tylko u mnie występuje to tylko wtedy gdy na dworze jest pow 22 stopnie w zimie dzieje sie sporadycznie. Problem mija po odpięciu kostki od EGR - wtedy nie szarpnie już ani razu tylko wywali bład na zegarach ktory po podlaczeniu kostki gasnie obstawiam u mnie zasyfiony EGR tylko dlaczego mam z nim problem tylko w wysokich temp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #137 Napisano 28 Maja 2013 Mateo21 ja tez mam wrazenie,ze gdy jest chlodniej to jest lepiej,ale tez przydusi go momentami i jedzie dalej,ale wkurza mnie to najbardziej jak wyprzedzam i akurat zadlawi sie.Musze to zrobic bo nie lubie jak cos jest nie tak.Gdzie jest ten zawor egr jezeli sie orientujesz u mnie?Moze jak jest zimniej jakos ten syf nie przeszkadza tak,nie wiem.Ja w piatek zaprowadze do elektryka bo swiecie jest przekonany,ze poradzi sobie z tym problem,a gosc jest taki kumaty wiec dam znac po wizycie co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo21 Zgłoś #138 Napisano 28 Maja 2013 U Ciebie znajduje sie z przodu auta, najlepiej wpisz w google czyszczenie egr w 2.0 tdi to wyskoczy Ci temat z.naszego foru. Niestety nie wkleje Ci linka bo pisze z telefonu. Czekam czy bedzie u Ciebie poprawa po czyszczeniu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kierowca Zgłoś #139 Napisano 28 Maja 2013 Ok,dzieki kolego.Nie wiem czy bedzie czyszczenie i co szpenior bedzie robil.Po piatku odezwe sie i napisze co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RafałSz Zgłoś #140 Napisano 28 Maja 2013 Witam, Jestem nowy, ale podłączę się do tego tematu, ponieważ pasuje do moich objawów. Silnik 1.8 tsi, 2008r. Zauważyłem ostatnio, że zdarza mu się podczas przyśpieszania na 2 delikatnie szarpnąć i spada trochę moc wtedy (nie za każdym razem tak się dzieje), oraz rzecz która dość mocno mnie martwi, to fakt, że na 4 (póki co tylko) zamiast płynnie przyśpieszać delikatnie szarpie (na prawdę delikatnie, jednak mimo to jest to odczuwalne). Podłączony był pod komputer, ale nie wykazuje żadnych błędów. Czy może to być powiązane ze skokami obrotów podczas postoju na rozgrzanym silniku? Mam już zaczynać dość mocno się martwić, czy może można z tego w miarę bezboleśnie wyjść? Będę wdzięczny za odpowiedź i wszelką pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach