Skocz do zawartości
drcnk

Znikający płyn B6 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

U mnie pęknięciu uległ kruciec wodny przy silniku,a po odkręceniu okazało się że nawet oring był podwinięty i kruciec pękł przy dokręcaniu to musiało być od nowości ,wyciek 1l na 3-4 tyś a póżniej coraz większy doszło do 1l na 100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie! Dziwna powtarzalność tego problemu! U mnie tak samo, po wymianie rozrządu i pompy wody ubywa mi płyn chłodniczy! Wcześniej przez rok nie dolewałem nic! a teraz w ciągu dwuch tygodni ze trzy razy spadł mi z max do MIN! Wymieniali mi też pompe oleju i zabierak nieszczęsny i zaczęło mi ubywać oleju. Kolejna rzezc to po tych wymianach mokre(od oleju chyba) rury z turbo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

B5 na B7 zamieniłem w połowie grudnia 2014. Kupiłem nowego Passata z salonu. Obecnie ma przejechane ok. 3000 km, a płyn chłodniczy systematycznie znika. Nie wiem, co jest przyczyną.

 

Passat B7, 2.0 140 KM, diesel common rail

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

B5 na B7 zamieniłem w połowie grudnia 2014. Kupiłem nowego Passata z salonu. Obecnie ma przejechane ok. 3000 km, a płyn chłodniczy systematycznie znika. Nie wiem, co jest przyczyną.

 

Passat B7, 2.0 140 KM, diesel common rail

 

Gnaj do serwisu. Auto na gwarancji więc niech mądre głowy myślą!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

B5 na B7 zamieniłem w połowie grudnia 2014. Kupiłem nowego Passata z salonu. Obecnie ma przejechane ok. 3000 km, a płyn chłodniczy systematycznie znika. Nie wiem, co jest przyczyną.

 

Passat B7, 2.0 140 KM, diesel common rail

 

Cześć,

 

Miałem podobnie, w ramach gwarancji ASO zmieniło mi korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego i .... problem jak ręką odjął. Nawet mają jakąś oficjalną instrukcje postępowania w takich przypadkach (widziałem, czytałem).

Także polecam ASO, tylko im nic nie sugeruj, bo będzie na Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich

 

Śledzę forum od niedawna i chyba przyszła na mnie teraz kolej. Pacjent to B6 z 2007r silnik 2.0tdi BKP 140km bez DPF. Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Wycieków żadnych na pierwszy rzut oka nie zauważyłem . Olej czysty i stan w normie. Płyn chłodzący też czysty bez tłustych plamek , bąbelków powietrza też nie widać żadnych. Nie dymi na biało , ani po odpaleniu ani podczas normalnej jazdy.

Ubytki nie są duże tzn z 1 centymetr niżej od prawidłowego poziomu zazanczonego kreseczką na zbiorniczku. Płyn dolewam co 400-600km , nigdy nie zapaliła się kontrolka żadna na FISie dotycząca temperatury czy też żaden inny bład. Uzupełniam płyn żeby cały czas był prawidłowy stan. jak odkręce korek od zbiorniczka wyrównawczego to słychać lekkie syknięcie i płyn minimalnie się podnosi do góry.

 

Przeczytałem ten temat od deski do deski i zauważyłem że u sporej części userów z silnikiem BKP i BMR wcale nie okazywała się głowica tylko jakaś uszczelka przy trójniku przy wężykach. Powiedzcie mi czy w domu jestem w stanie sprawdzić to sam bez rozbierania czegoś?

 

Podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić, ściaganie głowicy chcę robić jako ostateczność.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jestes. Musisz odkrecic fitr powietrza aby miec czyste dojscie w okolicy pompy vacuum. Tam jest taki czrny plastic I to on albo uszczelka pod nim popuszcza. Ja tez mialem ten krociec pekniety. Od wymiany wszystko jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , jak wrócę z pracy do domu to się tym zajmę. Jesli to jest przycyzną rozumiem że ujrzę tam płyn bądź jakieś jego pozostałości?

 

Wróciłem do domu , zajrzałem pod maskę i pod pompą vacum na metalowym/aluminiowym elemencie bezpośrednio pod nią mam taki o to nalot , pokazałem go czerwoną strzałką.

 

Przypomina to jakby nalot pleśni ale oczywiście to nie pleśn.

 

Pytanie czy to mogą być pozostałości po płynie chłodzącym ?

 

nalot.jpg

 

Kolejna sprawa, bo nie ściągałem obudowy filtra powietrza, gdzie niby tam ma znajdować się jakiś trójnik z wężykami gdzie ta uszczelka się podwija i zaczyna wyciekać płyn , nie widziałem tam żadnych rurek itp...

Edytowane przez Robson3005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam silnik BMR z DSG 2007.Od kilku miesięcy zaczęło ubywać płynu.W grudniu robili w serwisie próbę szczelności i wyszło, że nigdzie

nie ma wycieków.Teraz ubytki są już spore-ponad 0,5l / 1000km.Dolewam borygo.Czy to może być inna przyczyna niż pęknięcia głowicy???

Edytowane przez kris69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Czy to może być inna przyczyna niż pęknięcia głowicy???

 

nie koniecznie pęknięcia głowicy, może tylko uszczelka pod głowicą... Masz jakieś do tego inne objawy np. olej w zbiorniczku płynu chłodzącego lub odwrotnie? może przy jeździe twardnieją węże? bąbelki powietrza w zbiorniczku płynu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze to tez byc chlodnica spalin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie jestem po wymianie głowicy u mnie przez parę miesięcy ubywało płynu , były robione próby na szczelność i było ok , około dwóch tygodni temu pokazał sie olej w zbiorniczku po zdjęciu i sprawdzeniu głowicy okazało się że jest mikro pęknięcie zdecydowałem się na zakup nowej głowicy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Killer , jakie są koszta takiej zabawy ? Nie chciałeś spawać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, a jaki ma sens spawanie już wadliwego elementu?

Ja miałem mikropęknięcie na 1 cylindrze, płyn pod koniec już uciekał jak szalony, praktycznie codzienna dolewka. Wymieniona głowica na nową, płyn wreszcie jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie koniecznie pęknięcia głowicy, może tylko uszczelka pod głowicą... Masz jakieś do tego inne objawy np. olej w zbiorniczku płynu chłodzącego lub odwrotnie? może przy jeździe twardnieją węże? bąbelki powietrza w zbiorniczku płynu?

 

Żadnych innych objawów nie zaobserwowałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Killer , jakie są koszta takiej zabawy ? Nie chciałeś spawać?

 

ja kupowałem nową głowice firmy AMC mój zaprzyjaźniony mechanik mi polecał sama głowica kosztowała 2300 zł dotego nowe zawory , uszczelniacz , rozrząd , uszczelka , płyny , wszystko wyszło około 4000 zł Spawanieodpada różnie z tym bywa możesz rozbierac wszystko potem dwa razy i koszty wyjdą wieksze , można pokusić się i poszukac używki ale dojdą koszty planowania

Edytowane przez kiler11158

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem. Passat 2006r 2,0 140 km Silnik BKP.

Z tym że w moim przypadku wadliwym elementem okazał się przewód od kolektora do nagrzewnicy. Na chwilę obecną nie jest to wymienione gdyż szukam takowego elementu aby zakupić.

Koszt wymiany serwis wycenił na 200zł

 

W chwili obecnej dolewam po ok 0,5 l na 200km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem u siebie korek do zbiorniczka cieczy chłodzącej póki co z nadzieją że to będzie to. Przejechałem dziś 200km i póki co nie uciekło nic ... Pojeżdżę i popatrzę.

 

Oglądałem tak jak radziliście okolice pompy vacum ale nie znalazłem tam żadnego trójnika z króćcami ... Ktoś może mnie nakierować gdzie szukać?

 

Fotbrenda- w jaki sposób Ci zdiagnozowali usterkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W serwisie panowie rozgrzali auto i mocno podgazowali. Podobno zobaczyli że cieknie płyn.

 

Rura a dokładnie wąż wody ( tak napisali na FV) kosztowała 38 zł. Koszt wymiany 200 zł.

 

Od wymiany zrobiłem 1800 km i jest O.K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, i mnie niestety dopadło. Pacjent to b6 2010 CBBB z DSG. 2 lata temu po szybszej jeździe autostradowej ~180-200km/h zaświecił mi się komunikat "check coolant". Zjechałem na parking, dolałem pół literka wody i pojechałem dalej. Od tamtej pory problem się nie pojawił, aż do zeszłego tygodnia. Znowu kontrolka, więc się zatrzymałem i widzę że wokół zbiorniczka mokro. Wyrzuciło płyn przez korek.

Korek wymieniłem - bez rezultatu. Oleju w płynie brak, poziom oleju prawidłowy, masła na korku i bagnecie nie ma. Auto nie dymi w żadnych warunkach i ma prawidłową moc. Jedynie po odkręceniu korka uchodzi duże ciśnienie i bulgocze, a po dodaniu gazu w zbiorniczku widać bąbelki z tej rurki od dołu co świadczyłoby o jakimś przedmuchu. Zauważyłem jeszcze, że mam chyba dość wysoką temperaturę oleju. Przy prędkości 100-110 km/h przekracza 100oC a przy 140 dochodzilo do 115oC (temperaturę cieczy VCDS pokazuje miedzy 88 a 92oC). Silnik zalany Motulem 8100 wymieniany co 15kkm. Czy ta temperatura oleju jest normalna dla tego motoru ? Brat w CFGB ma ok 10oC mniej. Łudzę się że to tylko uszczelka pod głowicą a nie pęknięta głowica bo inwestycja 5000 w staruszka nie bardzo mi się uśmiecha :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności