Skocz do zawartości
drcnk

Znikający płyn B6 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

I mnie dopadł problem z cieknącym płynem. W moim przypadku jest trochę inaczej bo jest wyciek zewnętrzny. Kapie podobno z obudowy rozrządu. Podejrzewam, że poszła pompa wody. Ponieważ jak już mechanik rozbierze te elementy chciałbym szybko je naprawić, a mam kilka wątpliwości proszę o pomoc i odpowiedzi na kilka pytań od doświadczonych użytkowników:

1. czy oprócz pompy wody może być inna przyczyna nieszczelności? - czytałem o jakimś króćcu, tylko nie wiem czy w jego przypadku płyn będzie ściekał po obudowie rozrządu?

2. jeśli to pompa to czy przy okazji wymienić rozrząd? przebieg 140 tys. km, auto z 2011 roku?

 

 

Zdecydowanie rozszczelnia się pompa wody. Skoro mechanik będzie wymieniał pompę to warto założyć nowy rozrząd bo i tak wszystko trzeba rozkręcić. Starego paska poraz kolejny nie powinno się zakładać. Zrób to przed mrozami w celu uniknięcia większych problemów.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. czy oprócz pompy wody może być inna przyczyna nieszczelności? - czytałem o jakimś króćcu, tylko nie wiem czy w jego przypadku płyn będzie ściekał po obudowie rozrządu?

 

Po stronie rozrzadu nie ma za bardzo innego miejsca z ktorego moglby cieknac plyn chlodzacy

 

2. jeśli to pompa to czy przy okazji wymienić rozrząd? przebieg 140 tys. km, auto z 2011 roku?

 

Pasuje przynajmniej wymienic pasek rozrzadu, a jak juz masz wymienic pasek i pompe to rolki tez by pasowalo. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od niedawna mam passka b6 2.0 tdi 170 km z 2006 r w winie jest 5 auto kupiłem za granica za nie duze pieniadze z problemem szarpania podczas przyspieszania okazało sie turbina była zatarta tzn kierownicę podczas powrotu do domu z niemiec zapaliła sie kontrolka od płynu uzupełniłem bylo ok zrobilem rozrząd pomp oleju odrazu wybierak byl prawie okrągły turbine pojechalem autem za granice po 400 km kontrolka brak plynu podnioslem maske pusty zbiorniczek odkrecam korek plyn wraca do poziomu ale brakowało z 200ml i tak systematycznie co 200km dokewalem zero wyciekow wentylatory się zalaczaja temp sztywno 90*C wrocilem z niemiec auto coraz czesciej pokazuje ze nie ma plynu na dodatek tego znowu zaczęło Przerywać podczas przyspieszania pompki nowe w serwisie wszystkie 4 nie.mam pojęcia co sie dzieje i co robic ojel czysty bagnet korek plyn jasny ale.ma oczka oleju tak jakby ktos brokatu nasypal moze wy cos.koledzy poradzićie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze raz ale po stosujac odpowiednia interpunkcje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam od niedawna mam passka b6 2.0 tdi 170 km z 2006 r w winie jest 5 auto kupiłem za granica za nie duze pieniadze z problemem szarpania podczas przyspieszania okazało sie turbina była zatarta tzn kierownicę podczas powrotu do domu z niemiec zapaliła sie kontrolka od płynu uzupełniłem bylo ok zrobilem rozrząd pomp oleju odrazu wybierak byl prawie okrągły turbine pojechalem autem za granice po 400 km kontrolka brak plynu podnioslem maske pusty zbiorniczek odkrecam korek plyn wraca do poziomu ale brakowało z 200ml i tak systematycznie co 200km dokewalem zero wyciekow wentylatory się zalaczaja temp sztywno 90*C wrocilem z niemiec auto coraz czesciej pokazuje ze nie ma plynu na dodatek tego znowu zaczęło Przerywać podczas przyspieszania pompki nowe w serwisie wszystkie 4 nie.mam pojęcia co sie dzieje i co robic ojel czysty bagnet korek plyn jasny ale.ma oczka oleju tak jakby ktos brokatu nasypal moze wy cos.koledzy poradzićie

 

Witaj kolego, miałem identyczne objawy. Jestem świeżo po wymianie głowicy(na nową) i mogę Ci ze 100% pewnością powiedzieć że w moim przypadku to ona była powodem problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem ponieważ teraz po odpaleniu jak jest temperatura ok.0 stopni zapala mi się kontrolka płynu chłodniczego po wyłączeniu i odpaleniu ponownym silnika jest wszystko dobrze już się nie odpala może ktoś z was miał taki problem czekam na podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kody błędów, jak jest zapalona kontrolka, pokaże na pewno jakiś błąd. Ewentualnie spr wtyczkę do zbiorniczka płynu czy jakiś kabelek nie jest naderwany. Zacznij poszukiwania od najprostszych rzeczy. Te auta tak mają że robi się problem a okazuje się pierdoła. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hallo koledzy dzisiaj rozebraliśmy passata głowica pękńieta na każdym cylindrze obok świecy żarowej jest to możliwe? nie ma sensu tego spawać w tylu miejscach.? pozostaje mi kupno nowej za gruby cash;( może iść do serwisu VW i pokazać ze tyle miejsc to może wymienia na nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, serwis jest na to nieczuły, niestety. W autach do 5 lat mogą rozważyć partycypowanie w kosztach, a tak, to wymiana to koszt ok 10 klocków. Spawać nie ma sensu, bo jaką masz pewność że gdzieś jeszcze nie strzeli. Regenerowaną wszelkie źródła odradzają. Także jeśli chcesz jeszcze Paszczakiem pojeździć i czujesz że warto zainwestować, to radziłbym nową, ew. w potestowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

inter cars głowica z zaworami bez wałka plus uszczelki na wtryski i inne po dużym rabacie na mojego kolegę 3600zł jak na mnie to było 4250zł;( robota 400zł to jest 4tysie;((((:rozpacz ale auto potrzebne mi na czestę wyjazdy za granice i ma byc pewne w niemczech je kupiłem (niemiec płakał jak sprzedawał;) szkoda ze nie dzwoni czy chce odsprzedać :noniebardzo. A używane głowice kosztują około 1800zł to jest połowa a nie wiadomo kiedy tez strzeli ??? nurtuje mnie pytanie czy głowice firmy AMC są bez wad? czy jak załozę moj syn za 30lat dostanie jeszcze passata na pierwszy samochod :lol2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym synem, to takim optymistą bym nie był, to już nie te auta Piotrek ;) No niestety, koszta są takie jak podałeś przy nowej, dolicz jeszcze wymianę oleju, rozrządu, wychodzi sumka :) Głowice pasują z CR-a, tylko po małych modyfikacjach. Jest to gdzieś już opisane. A skoro te z CR nie mają już wad fabrycznych, które powodują spękania, to może i używana byłaby jakąś opcją... Może dostaniesz gdzieś jak pisałem a aut potestowych, wtedy będzie w miarę nowa ale i o wiele tańsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jak załozę moj syn za 30lat dostanie jeszcze passata na pierwszy samochod

 

no jak nie zgnije to moze :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Glowice z cr? Sądzisz kolego ze ta nawet mowa jest narażona na pekniecie? A dużo to roboty z przerobieniem z cr na pd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Glowice z cr? Sądzisz kolego ze ta nawet mowa jest narażona na pekniecie? A dużo to roboty z przerobieniem z cr na pd?

 

Kurcze nie pamiętam, chodziło chyba o rozwiercenie jakiś otworów, które w tej z CR są mniejsze, musisz poszukać bo kiepski jestem w tych technicznych sprawach, wiem tylko, że podchodzi. A te z CR już nie pękały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kolego to dla mnie czarna magia nawet w moich okolicach nikt sie tego nie podejmie zmuszony jestem kupic nowa przeciez zaraz nie peknie co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O kolego to dla mnie czarna magia nawet w moich okolicach nikt sie tego nie podejmie zmuszony jestem kupic nowa przeciez zaraz nie peknie co?

 

Każdy dobry warsztat ze specjalizacją VW/Audi/Skoda/Seat powinien. Nowa, jeśli z CR-a, to już w ogóle nie powinna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty w moich okolicach musialem sie prosic zeby ktos mi zdjol glowice kazdy woli se 10razy zmienic rozrzad za 300zl jak zdjac glowice za 400 i zablokowac garaż a te amc ale na pd jak sa wykonane z lepszego materialu powinny trzymac dłużej? To jest bolączką tych glowic slaby material?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co ty w moich okolicach musialem sie prosic zeby ktos mi zdjol glowice kazdy woli se 10razy zmienic rozrzad za 300zl jak zdjac glowice za 400 i zablokowac garaż a te amc ale na pd jak sa wykonane z lepszego materialu powinny trzymac dłużej? To jest bolączką tych glowic slaby material?

 

Bolączką głowic w silnikach 2.0 TDI na pompkach był słabej jakości materiał, z jakiego były wykonywany. Dowiedziałem się, że produkcja odbywała się w Hiszpanii, skąd importowane były do fabryki produkującej silniki. Problem wyeliminowano już w CR-ach.

Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mojej pisze made in germany

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nigdzie nie moge nic znalez na temat zmiany glowicy z PD Na CR moze ktos pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też przymierzam się do wymiany głowicy bo najprawdopodobniej jest pęknięta(ucieka płyn i dymi na zimnym), jakiś czas temu robiłem rozeznanie i jak wymiana to tylko na nową jest najpewniejsza. Pisałem z użytkownikiem tourana który wymieniał głowicę w BKD właśnie na AMC i po przejechaniu 60000km wszystko ok, nie jest to dużo ale zawsze coś :)

W necie można poczytać, że głowice AMC hiszpańskiej firmy są pozbawione wady fabrycznej, która przyczynia się do pękania - konkretnie opisał tę wadę pewien użytkownik forum tdi.

 

Tutaj jeszcze info z naszego forum o głowicach:

 

Podobno z literką A pękały wszystkie(BKD), z literką B przypadków było mniej, z literką C były zdrowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności