77Marek Zgłoś #261 Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) I mnie dopadł problem z cieknącym płynem. W moim przypadku jest trochę inaczej bo jest wyciek zewnętrzny. Kapie podobno z obudowy rozrządu. Podejrzewam, że poszła pompa wody. Ponieważ jak już mechanik rozbierze te elementy chciałbym szybko je naprawić, a mam kilka wątpliwości proszę o pomoc i odpowiedzi na kilka pytań od doświadczonych użytkowników:1. czy oprócz pompy wody może być inna przyczyna nieszczelności? - czytałem o jakimś króćcu, tylko nie wiem czy w jego przypadku płyn będzie ściekał po obudowie rozrządu? 2. jeśli to pompa to czy przy okazji wymienić rozrząd? przebieg 140 tys. km, auto z 2011 roku? Zdecydowanie rozszczelnia się pompa wody. Skoro mechanik będzie wymieniał pompę to warto założyć nowy rozrząd bo i tak wszystko trzeba rozkręcić. Starego paska poraz kolejny nie powinno się zakładać. Zrób to przed mrozami w celu uniknięcia większych problemów. Edytowane 10 Listopada 2015 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #262 Napisano 10 Listopada 2015 1. czy oprócz pompy wody może być inna przyczyna nieszczelności? - czytałem o jakimś króćcu, tylko nie wiem czy w jego przypadku płyn będzie ściekał po obudowie rozrządu? Po stronie rozrzadu nie ma za bardzo innego miejsca z ktorego moglby cieknac plyn chlodzacy 2. jeśli to pompa to czy przy okazji wymienić rozrząd? przebieg 140 tys. km, auto z 2011 roku? Pasuje przynajmniej wymienic pasek rozrzadu, a jak juz masz wymienic pasek i pompe to rolki tez by pasowalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #263 Napisano 11 Listopada 2015 Witam od niedawna mam passka b6 2.0 tdi 170 km z 2006 r w winie jest 5 auto kupiłem za granica za nie duze pieniadze z problemem szarpania podczas przyspieszania okazało sie turbina była zatarta tzn kierownicę podczas powrotu do domu z niemiec zapaliła sie kontrolka od płynu uzupełniłem bylo ok zrobilem rozrząd pomp oleju odrazu wybierak byl prawie okrągły turbine pojechalem autem za granice po 400 km kontrolka brak plynu podnioslem maske pusty zbiorniczek odkrecam korek plyn wraca do poziomu ale brakowało z 200ml i tak systematycznie co 200km dokewalem zero wyciekow wentylatory się zalaczaja temp sztywno 90*C wrocilem z niemiec auto coraz czesciej pokazuje ze nie ma plynu na dodatek tego znowu zaczęło Przerywać podczas przyspieszania pompki nowe w serwisie wszystkie 4 nie.mam pojęcia co sie dzieje i co robic ojel czysty bagnet korek plyn jasny ale.ma oczka oleju tak jakby ktos brokatu nasypal moze wy cos.koledzy poradzićie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #264 Napisano 11 Listopada 2015 Napisz jeszcze raz ale po stosujac odpowiednia interpunkcje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlatan Zgłoś #265 Napisano 22 Listopada 2015 Witam od niedawna mam passka b6 2.0 tdi 170 km z 2006 r w winie jest 5 auto kupiłem za granica za nie duze pieniadze z problemem szarpania podczas przyspieszania okazało sie turbina była zatarta tzn kierownicę podczas powrotu do domu z niemiec zapaliła sie kontrolka od płynu uzupełniłem bylo ok zrobilem rozrząd pomp oleju odrazu wybierak byl prawie okrągły turbine pojechalem autem za granice po 400 km kontrolka brak plynu podnioslem maske pusty zbiorniczek odkrecam korek plyn wraca do poziomu ale brakowało z 200ml i tak systematycznie co 200km dokewalem zero wyciekow wentylatory się zalaczaja temp sztywno 90*C wrocilem z niemiec auto coraz czesciej pokazuje ze nie ma plynu na dodatek tego znowu zaczęło Przerywać podczas przyspieszania pompki nowe w serwisie wszystkie 4 nie.mam pojęcia co sie dzieje i co robic ojel czysty bagnet korek plyn jasny ale.ma oczka oleju tak jakby ktos brokatu nasypal moze wy cos.koledzy poradzićie Witaj kolego, miałem identyczne objawy. Jestem świeżo po wymianie głowicy(na nową) i mogę Ci ze 100% pewnością powiedzieć że w moim przypadku to ona była powodem problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciej1976 Zgłoś #266 Napisano 24 Listopada 2015 Witam Mam problem ponieważ teraz po odpaleniu jak jest temperatura ok.0 stopni zapala mi się kontrolka płynu chłodniczego po wyłączeniu i odpaleniu ponownym silnika jest wszystko dobrze już się nie odpala może ktoś z was miał taki problem czekam na podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sia&Cin_SRZ Zgłoś #267 Napisano 26 Listopada 2015 Sprawdź kody błędów, jak jest zapalona kontrolka, pokaże na pewno jakiś błąd. Ewentualnie spr wtyczkę do zbiorniczka płynu czy jakiś kabelek nie jest naderwany. Zacznij poszukiwania od najprostszych rzeczy. Te auta tak mają że robi się problem a okazuje się pierdoła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #268 Napisano 2 Grudnia 2015 hallo koledzy dzisiaj rozebraliśmy passata głowica pękńieta na każdym cylindrze obok świecy żarowej jest to możliwe? nie ma sensu tego spawać w tylu miejscach.? pozostaje mi kupno nowej za gruby cash;( może iść do serwisu VW i pokazać ze tyle miejsc to może wymienia na nowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R-line Zgłoś #269 Napisano 2 Grudnia 2015 Piotrek, serwis jest na to nieczuły, niestety. W autach do 5 lat mogą rozważyć partycypowanie w kosztach, a tak, to wymiana to koszt ok 10 klocków. Spawać nie ma sensu, bo jaką masz pewność że gdzieś jeszcze nie strzeli. Regenerowaną wszelkie źródła odradzają. Także jeśli chcesz jeszcze Paszczakiem pojeździć i czujesz że warto zainwestować, to radziłbym nową, ew. w potestowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #270 Napisano 3 Grudnia 2015 inter cars głowica z zaworami bez wałka plus uszczelki na wtryski i inne po dużym rabacie na mojego kolegę 3600zł jak na mnie to było 4250zł;( robota 400zł to jest 4tysie;((((:rozpacz ale auto potrzebne mi na czestę wyjazdy za granice i ma byc pewne w niemczech je kupiłem (niemiec płakał jak sprzedawał szkoda ze nie dzwoni czy chce odsprzedać :noniebardzo. A używane głowice kosztują około 1800zł to jest połowa a nie wiadomo kiedy tez strzeli ??? nurtuje mnie pytanie czy głowice firmy AMC są bez wad? czy jak załozę moj syn za 30lat dostanie jeszcze passata na pierwszy samochod :lol2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R-line Zgłoś #271 Napisano 3 Grudnia 2015 Z tym synem, to takim optymistą bym nie był, to już nie te auta Piotrek No niestety, koszta są takie jak podałeś przy nowej, dolicz jeszcze wymianę oleju, rozrządu, wychodzi sumka Głowice pasują z CR-a, tylko po małych modyfikacjach. Jest to gdzieś już opisane. A skoro te z CR nie mają już wad fabrycznych, które powodują spękania, to może i używana byłaby jakąś opcją... Może dostaniesz gdzieś jak pisałem a aut potestowych, wtedy będzie w miarę nowa ale i o wiele tańsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #272 Napisano 3 Grudnia 2015 czy jak załozę moj syn za 30lat dostanie jeszcze passata na pierwszy samochod no jak nie zgnije to moze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #273 Napisano 3 Grudnia 2015 Glowice z cr? Sądzisz kolego ze ta nawet mowa jest narażona na pekniecie? A dużo to roboty z przerobieniem z cr na pd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R-line Zgłoś #274 Napisano 3 Grudnia 2015 Glowice z cr? Sądzisz kolego ze ta nawet mowa jest narażona na pekniecie? A dużo to roboty z przerobieniem z cr na pd? Kurcze nie pamiętam, chodziło chyba o rozwiercenie jakiś otworów, które w tej z CR są mniejsze, musisz poszukać bo kiepski jestem w tych technicznych sprawach, wiem tylko, że podchodzi. A te z CR już nie pękały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #275 Napisano 3 Grudnia 2015 O kolego to dla mnie czarna magia nawet w moich okolicach nikt sie tego nie podejmie zmuszony jestem kupic nowa przeciez zaraz nie peknie co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R-line Zgłoś #276 Napisano 3 Grudnia 2015 O kolego to dla mnie czarna magia nawet w moich okolicach nikt sie tego nie podejmie zmuszony jestem kupic nowa przeciez zaraz nie peknie co? Każdy dobry warsztat ze specjalizacją VW/Audi/Skoda/Seat powinien. Nowa, jeśli z CR-a, to już w ogóle nie powinna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #277 Napisano 3 Grudnia 2015 Co ty w moich okolicach musialem sie prosic zeby ktos mi zdjol glowice kazdy woli se 10razy zmienic rozrzad za 300zl jak zdjac glowice za 400 i zablokowac garaż a te amc ale na pd jak sa wykonane z lepszego materialu powinny trzymac dłużej? To jest bolączką tych glowic slaby material? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R-line Zgłoś #278 Napisano 3 Grudnia 2015 Co ty w moich okolicach musialem sie prosic zeby ktos mi zdjol glowice kazdy woli se 10razy zmienic rozrzad za 300zl jak zdjac glowice za 400 i zablokowac garaż a te amc ale na pd jak sa wykonane z lepszego materialu powinny trzymac dłużej? To jest bolączką tych glowic slaby material? Bolączką głowic w silnikach 2.0 TDI na pompkach był słabej jakości materiał, z jakiego były wykonywany. Dowiedziałem się, że produkcja odbywała się w Hiszpanii, skąd importowane były do fabryki produkującej silniki. Problem wyeliminowano już w CR-ach. Powodzenia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitekt Zgłoś #279 Napisano 3 Grudnia 2015 Na mojej pisze made in germany - - - - - aktualizacja - - - - - Nigdzie nie moge nic znalez na temat zmiany glowicy z PD Na CR moze ktos pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #280 Napisano 3 Grudnia 2015 też przymierzam się do wymiany głowicy bo najprawdopodobniej jest pęknięta(ucieka płyn i dymi na zimnym), jakiś czas temu robiłem rozeznanie i jak wymiana to tylko na nową jest najpewniejsza. Pisałem z użytkownikiem tourana który wymieniał głowicę w BKD właśnie na AMC i po przejechaniu 60000km wszystko ok, nie jest to dużo ale zawsze coś W necie można poczytać, że głowice AMC hiszpańskiej firmy są pozbawione wady fabrycznej, która przyczynia się do pękania - konkretnie opisał tę wadę pewien użytkownik forum tdi. Tutaj jeszcze info z naszego forum o głowicach: Podobno z literką A pękały wszystkie(BKD), z literką B przypadków było mniej, z literką C były zdrowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach