Skocz do zawartości
drcnk

Znikający płyn B6 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie to był objaw padniętej uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ubywa mi plyn, fakt w nie duzych ilosciach ale jednak ubywa. dzis na rozgrzanym silniku na wolnuch obrotach delikatnie odkrecilem korek. Bylo delikatne sykniecie poziom plynu sie podnisl deliaktnie. Ale co najwazniejsze zobaczylem ze sa tam delikatne pecherzyki powietrza. Czy one tam powinny byc czy to oznaka walnietej uszczeli pod glowica?

Pozdr I dziekuje

 

Jeśli w zbiorniczku są pęcherzyki powietrza to znaczy, że uszczelka pod głowicą przepuszcza. Dobry warsztat mechaniczny posiada urządzenie, które wkłada się do zbiorniczka i na uruchomionym silniku sprawdza czy dwutlenek węgla dostaje się do układu chłodzenia. W taki sposób najszybciej sprawdzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobry warsztat mechaniczny posiada urządzenie, które wkłada się do zbiorniczka i na uruchomionym silniku sprawdza czy dwutlenek węgla dostaje się do układu chłodzenia. W taki sposób najszybciej sprawdzisz.
Pisałem już kilkukrotnie, że ten test przy małym przedmuchu nic nie daje. U mnie po godzinie płyn nie zmienił barwy, a uszczelka i tak była do wymiany.

Są pęcherzyki gazu w zbiorniku, tzn., że gdzieś jest przedmuch - to wg mnie najszybszy sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki za moze glupie pytanie ale czy przy wymianie uszczeli trzeba tez planowac glowice?

Dzieki I pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorki za moze glupie pytanie ale czy przy wymianie uszczeli trzeba tez planowac glowice?

Dzieki I pozdr

 

Prawidłowo tak i przy okazji dobrze jest sprawdzić zawory i uszczelniacze. Są profesjonalne firmy, które takie usługi robią kompleksowo łącznie z doborem właściwej grubości uszczelki, śrub itd. Jest to o tyle ważne, żeby np. nie "przeprężyć" silnika lub odwrotnie. Nie wiem jak u Ciebie ale np. w Poznaniu jest firma Baranowski. Robiłem u niego busa i pełna profeska. Może robi też wysyłkowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorki za moze glupie pytanie ale czy przy wymianie uszczeli trzeba tez planowac glowice?

Dzieki I pozdr

 

Może się nie znam, ale w silniku BKP bardziej prawdopodobne, że padła głowica, a nie uszczelka :luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze ktos polecic taki dobry zaklad w Gdansku.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Może się nie znam, ale w silniku BKP bardziej prawdopodobne, że padła głowica, a nie uszczelka :luka

 

Jakbym mial peknieta to penie mialbym albo bialy dym, albo olej w plynie albo korek z mazia a nic takiego nie mam. Mam tylko babelki w zbirnikczku z plynem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i w moim przypadku doczekałem się już usterki znikający płyn chłodniczy znalazł się w oleju :(, możne znacie jakiegoś dobrego mechanika z Gliwic lub okolic który by to ogarnął za rozsądne pieniądze. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

passat b6 2007 170 km.

 

Czy nieszczelna chłodnica spalin może powodować przerywanie powyżej 3000 obrotów, coś jak by zmieniał dawkę paliwa?

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze ktos polecic taki dobry zaklad w Gdansku.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Jakbym mial peknieta to penie mialbym albo bialy dym, albo olej w plynie albo korek z mazia a nic takiego nie mam. Mam tylko babelki w zbirnikczku z plynem.

drogi kolego u mnie ani mazi ani oleju w plynie byl tylko brudny nie rozowy byly tylko babelki i twarde weze i w 2-miejscach peknieta to wszystko jeszcze zalezy w ktorym miejscu jest walniete i na ktory kanalik wali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A ja dam odrobinę nadziei tym, którym płyn znika powoli i nie wiadomo gdzie. Mnie uciekał wpierw bardzo powoli, a potem coraz szybciej.

Za pierwszym razem ok. 3 lata temu też miałem wizję głowicy i uszczelki (jeden warsztat chciał już rozbierać), ale w drugim szukali i znaleźli - uszczelka pod plastikowym króćcem wodnym głowicy (w BMR po prawej stronie). Nie widać tego, cieknie tylko w czasie pracy silnika na większych obrotach. Potem spływa na skrzynię biegów i wylatuje w czasie jazdy przez nawiewy w dolnej osłonie oraz przy lewym nadkolu. Dopiero przy dużym wycieku to widać.

Króciec jest pod pompą tandemową za rurą od turbiny (właśnie znów zaczął sączyć), trzyma się na 2 śrubach (i to jest wada - leci z wolnych rogów). Uszczelka jest po 16 pln w VW. Po wymianie spokój z poziomem płynu.

A tych co mają bąbelki i CO2 w płynie lub majonez w oleju to nie pocieszę...

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myslalem ze bede pierwsz bo wlasnie tez to mialem napisac:lol3. Tez mialem babelki I znikal mi plyn chodniczy. Tez juz myslalem ze mam glowice do roboty Ale mialem wymieniac poduszki I mechanik zobaczyl ze wlasnie z pod tego krocca cieknie. Ja wyminilem caly krociec tak na wszelki wypadek I od tej pory stan plynu sie nie zmienia a babelkow brak. Moze warte zobaczenia przed robieniem calej glowicy. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź czy masz takie bańki w zbiorniczku (na zimnym mniej, na ciepłym więcej; oczywiście ostrożnie odkręcaj korek na rozgrzanym).

 

Tak wyglądało to u mnie przy padniętej uszczelce. Po wymianie ani najmniejszego pęcherzyka nie widać, niezależnie od temperatury silnika.

 

Pisałem już kilkukrotnie, że ten test przy małym przedmuchu nic nie daje. U mnie po godzinie płyn nie zmienił barwy, a uszczelka i tak była do wymiany.

Są pęcherzyki gazu w zbiorniku, tzn., że gdzieś jest przedmuch - to wg mnie najszybszy sposób.

 

A sprawdzali Ci kompresje na poszczegolnych cylindrach? Wydaje sie ze taki pomiar powinien potwierdzic ze faktycznie uszczelka walnieta, nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A sprawdzali Ci kompresje na poszczegolnych cylindrach?
Nie. Po nic nie wykazującym teście z płynem i tak zdecydowałem się na wymianę uszczelki, bo miałem doświadczenie po B5. Bąble w zbiorniczku i uciekający płyn wystarczyły mi do podjęcia decyzji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A myslisz ze sprawdzenie kompresji moze potwierdzic wystepowanie problemu w sytuacji gdy test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia daje wynik negatywny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie znikający płyn był objawem nieszczelnej chłodnicy. Ciekła na dolnych króćcach. Na razie poszedł płyn uszczelniający i jest git, ale spodziewam się, że w ciągu kilku miesięcy czeka mnie wymiana chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A myslisz ze sprawdzenie kompresji moze potwierdzic wystepowanie problemu
Pojęcia nie mam - nie jestem mechanikiem samochodowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdarzylo sie komus zeby za ubywanie plynu odpowiedzialna byla chlodnica spalin?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposob na sprawdzenie to pewnie wypecie chlodnicy spalin z ukladu chlodzenia, tylko czy tak mozna bezpieczenie przez jakis czas jezdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności