Duży Zgłoś #181 Napisano 3 Kwietnia 2014 U mnie to był objaw padniętej uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #182 Napisano 3 Kwietnia 2014 Witam. Ubywa mi plyn, fakt w nie duzych ilosciach ale jednak ubywa. dzis na rozgrzanym silniku na wolnuch obrotach delikatnie odkrecilem korek. Bylo delikatne sykniecie poziom plynu sie podnisl deliaktnie. Ale co najwazniejsze zobaczylem ze sa tam delikatne pecherzyki powietrza. Czy one tam powinny byc czy to oznaka walnietej uszczeli pod glowica?Pozdr I dziekuje Jeśli w zbiorniczku są pęcherzyki powietrza to znaczy, że uszczelka pod głowicą przepuszcza. Dobry warsztat mechaniczny posiada urządzenie, które wkłada się do zbiorniczka i na uruchomionym silniku sprawdza czy dwutlenek węgla dostaje się do układu chłodzenia. W taki sposób najszybciej sprawdzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #183 Napisano 3 Kwietnia 2014 Dobry warsztat mechaniczny posiada urządzenie, które wkłada się do zbiorniczka i na uruchomionym silniku sprawdza czy dwutlenek węgla dostaje się do układu chłodzenia. W taki sposób najszybciej sprawdzisz.Pisałem już kilkukrotnie, że ten test przy małym przedmuchu nic nie daje. U mnie po godzinie płyn nie zmienił barwy, a uszczelka i tak była do wymiany.Są pęcherzyki gazu w zbiorniku, tzn., że gdzieś jest przedmuch - to wg mnie najszybszy sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #184 Napisano 4 Kwietnia 2014 Sorki za moze glupie pytanie ale czy przy wymianie uszczeli trzeba tez planowac glowice? Dzieki I pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #185 Napisano 4 Kwietnia 2014 Sorki za moze glupie pytanie ale czy przy wymianie uszczeli trzeba tez planowac glowice?Dzieki I pozdr Prawidłowo tak i przy okazji dobrze jest sprawdzić zawory i uszczelniacze. Są profesjonalne firmy, które takie usługi robią kompleksowo łącznie z doborem właściwej grubości uszczelki, śrub itd. Jest to o tyle ważne, żeby np. nie "przeprężyć" silnika lub odwrotnie. Nie wiem jak u Ciebie ale np. w Poznaniu jest firma Baranowski. Robiłem u niego busa i pełna profeska. Może robi też wysyłkowo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #186 Napisano 4 Kwietnia 2014 Sorki za moze glupie pytanie ale czy przy wymianie uszczeli trzeba tez planowac glowice?Dzieki I pozdr Może się nie znam, ale w silniku BKP bardziej prawdopodobne, że padła głowica, a nie uszczelka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #187 Napisano 4 Kwietnia 2014 A moze ktos polecic taki dobry zaklad w Gdansku. - - - - - aktualizacja - - - - - Może się nie znam, ale w silniku BKP bardziej prawdopodobne, że padła głowica, a nie uszczelka Jakbym mial peknieta to penie mialbym albo bialy dym, albo olej w plynie albo korek z mazia a nic takiego nie mam. Mam tylko babelki w zbirnikczku z plynem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
budda25 Zgłoś #188 Napisano 6 Kwietnia 2014 no i w moim przypadku doczekałem się już usterki znikający płyn chłodniczy znalazł się w oleju , możne znacie jakiegoś dobrego mechanika z Gliwic lub okolic który by to ogarnął za rozsądne pieniądze. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
exille Zgłoś #189 Napisano 6 Kwietnia 2014 Witam. passat b6 2007 170 km. Czy nieszczelna chłodnica spalin może powodować przerywanie powyżej 3000 obrotów, coś jak by zmieniał dawkę paliwa? dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
38slaw Zgłoś #190 Napisano 9 Maja 2014 A moze ktos polecic taki dobry zaklad w Gdansku. - - - - - aktualizacja - - - - - Jakbym mial peknieta to penie mialbym albo bialy dym, albo olej w plynie albo korek z mazia a nic takiego nie mam. Mam tylko babelki w zbirnikczku z plynem. drogi kolego u mnie ani mazi ani oleju w plynie byl tylko brudny nie rozowy byly tylko babelki i twarde weze i w 2-miejscach peknieta to wszystko jeszcze zalezy w ktorym miejscu jest walniete i na ktory kanalik wali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PLopat Zgłoś #191 Napisano 10 Maja 2014 Witam, A ja dam odrobinę nadziei tym, którym płyn znika powoli i nie wiadomo gdzie. Mnie uciekał wpierw bardzo powoli, a potem coraz szybciej. Za pierwszym razem ok. 3 lata temu też miałem wizję głowicy i uszczelki (jeden warsztat chciał już rozbierać), ale w drugim szukali i znaleźli - uszczelka pod plastikowym króćcem wodnym głowicy (w BMR po prawej stronie). Nie widać tego, cieknie tylko w czasie pracy silnika na większych obrotach. Potem spływa na skrzynię biegów i wylatuje w czasie jazdy przez nawiewy w dolnej osłonie oraz przy lewym nadkolu. Dopiero przy dużym wycieku to widać. Króciec jest pod pompą tandemową za rurą od turbiny (właśnie znów zaczął sączyć), trzyma się na 2 śrubach (i to jest wada - leci z wolnych rogów). Uszczelka jest po 16 pln w VW. Po wymianie spokój z poziomem płynu. A tych co mają bąbelki i CO2 w płynie lub majonez w oleju to nie pocieszę... Pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #192 Napisano 10 Maja 2014 Myslalem ze bede pierwsz bo wlasnie tez to mialem napisac:lol3. Tez mialem babelki I znikal mi plyn chodniczy. Tez juz myslalem ze mam glowice do roboty Ale mialem wymieniac poduszki I mechanik zobaczyl ze wlasnie z pod tego krocca cieknie. Ja wyminilem caly krociec tak na wszelki wypadek I od tej pory stan plynu sie nie zmienia a babelkow brak. Moze warte zobaczenia przed robieniem calej glowicy. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #193 Napisano 31 Sierpnia 2014 Sprawdź czy masz takie bańki w zbiorniczku (na zimnym mniej, na ciepłym więcej; oczywiście ostrożnie odkręcaj korek na rozgrzanym). Tak wyglądało to u mnie przy padniętej uszczelce. Po wymianie ani najmniejszego pęcherzyka nie widać, niezależnie od temperatury silnika. Pisałem już kilkukrotnie, że ten test przy małym przedmuchu nic nie daje. U mnie po godzinie płyn nie zmienił barwy, a uszczelka i tak była do wymiany.Są pęcherzyki gazu w zbiorniku, tzn., że gdzieś jest przedmuch - to wg mnie najszybszy sposób. A sprawdzali Ci kompresje na poszczegolnych cylindrach? Wydaje sie ze taki pomiar powinien potwierdzic ze faktycznie uszczelka walnieta, nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #194 Napisano 31 Sierpnia 2014 A sprawdzali Ci kompresje na poszczegolnych cylindrach?Nie. Po nic nie wykazującym teście z płynem i tak zdecydowałem się na wymianę uszczelki, bo miałem doświadczenie po B5. Bąble w zbiorniczku i uciekający płyn wystarczyły mi do podjęcia decyzji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #195 Napisano 31 Sierpnia 2014 A myslisz ze sprawdzenie kompresji moze potwierdzic wystepowanie problemu w sytuacji gdy test na obecnosc spalin w ukladzie chlodzenia daje wynik negatywny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #196 Napisano 1 Września 2014 U mnie znikający płyn był objawem nieszczelnej chłodnicy. Ciekła na dolnych króćcach. Na razie poszedł płyn uszczelniający i jest git, ale spodziewam się, że w ciągu kilku miesięcy czeka mnie wymiana chłodnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #197 Napisano 1 Września 2014 A myslisz ze sprawdzenie kompresji moze potwierdzic wystepowanie problemuPojęcia nie mam - nie jestem mechanikiem samochodowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #198 Napisano 2 Września 2014 Zdarzylo sie komus zeby za ubywanie plynu odpowiedzialna byla chlodnica spalin? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #199 Napisano 2 Września 2014 Jak najbardziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #200 Napisano 2 Września 2014 Najprostszy sposob na sprawdzenie to pewnie wypecie chlodnicy spalin z ukladu chlodzenia, tylko czy tak mozna bezpieczenie przez jakis czas jezdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach