Skocz do zawartości
drcnk

Znikający płyn B6 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

też przymierzam się do wymiany głowicy bo najprawdopodobniej jest pęknięta(ucieka płyn i dymi na zimnym)

 

Miałem dokładnie to samo, płyn chłodniczy uciekał do kolektora wydechowego, gdy się ten rozgrzewał to płyn parował i była "siara" na pierwszych światłach od domu ;) Mocno Ci ucieka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by zmienić na głowicę z CR i problem zniknie ... Nie ma co kombinować, wady fabrycznej VW się nie przeskoczy leczeniem starej głowicy lub kupowanie używanej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mocno Ci ucieka?

 

ok 100ml na 200km, na razie jeżdżę i kontroluję czy nie widać oleju w płynie i na odwrót, jak odłożę trochę $ to wrzucę nową głowicę AMC i zobaczymy :)

 

U siebie wymieniałeś na nową/spawałeś/kupiłeś używkę, coś poważniejszego się stało podczas takiej jazdy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie wymieniałeś na nową/spawałeś/kupiłeś używkę, coś poważniejszego się stało podczas takiej jazdy ?

 

Zdecydowałem się na nową. Płyn coraz bardziej ubywał, z czasem zaczęło dymić na biało z rana, to jedyne objawy, nic poważniejszego się nie działo. Pęknięcie nad 1 cylindrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja już zupełnie zgłupiałem. U mnie też ubywa płynu , dolewam raz na miesiąc czyli co około 1200-1500 km. Wlewam też około 100ml nie więcej. Auto odpala bez żadnych problemów, po odpaleniu nie kopci ani na biało ani na czarno. Silnik pracuje równo, moc jest i wszystko OK. Żadnych błędów nigdy mi nie pokazał. Ostatnio robiłem przegląd olejowy i prosiłem mechanika żeby posprawdzał czy nie ma żadnych wycieków. W tej materii też wszystko OK. Wszędzie sucho...

 

Rozumiem że dopóki nie muszę dolewać hektolitrów płynu to mam nie ruszać i jeździć dalej?

 

Czy w moim przypadku może to być np: sama uszczelka pod głowicą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz, nie jest tak źle, Paweł. Ciężko stwierdzić, co jest przyczyną, możliwe, że okaże się dopiero po zdemontowaniu głowicy. U mnie dopiero po zdjęciu można było zobaczyć mikropęknięcie, będące całym winowajcą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem Piotr. Natomiast u mnie nie ma takich objawów jak u Was z kopceniem na biało.

 

Nie będę chyba tego ruszał skoro nie musze bóg wie ile dolewać tego płynu... Jak zaczną się cyrki to wtedy kupię głowicę z CR i oddam auto do naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo podobnie wszystko wyszlo w dlugiej trasie 1000km 1.5 l płynu tak bez żadnych objaw nawer na bialo za bardzi nie kopcił raz rano strasznie ciezko zapalil chyba z 2 min nie mógł wyrównać obrotów caly motor chcial z ramy wyskoczyć myslalem ze to swiece ale przecież było ciepło na kompie zadnych błędów pewnie rozrząd zatrzymal sie w takiej fazie ze moglo "skapywac " na tłok i podczas odpalania miał ciezko sprężyć dobrze ze sie nic nie stało to było powodem do zdecydowania zdjęcia głowicy. U mnie decyzja zapadla kupuje nowa AMC nowe uszczelki na wtryski nowe swiece żarowe odrazu i uszczelki kolektorow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chlodnica egr ?.ja mam walnieta i w lato będę ją robił

Edytowane przez koniu15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam glowice zdjęta wiec widze pęknięcia rakze chlodnica automarycznie odpadła ale ty mozesz kolego węże do niej dochodzace podłączyć na krótko ze soba i pojeździć zobaczysz czy zacznie ubywac tylko lepiej dłuższą trase gdy jest mikropekniecie aluminim musi sie nagrzac zeby sie rozszerzyc i wtedy ubywa plynu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem auto sprawdzane i jest postawiona diagnoza .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no chyba że kolego też bym wolał ta opcje;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy jeszcze jedno pytanko przy wymianie głowicy na nowa tzn głowica z zaworami i sprężynami trzeba przełozyć wałki rozrządu panewki oczywiście nowe? i sruby do głowicy tez nowe? czy wszystko stare?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sruby musza na pewno byc nowe - stare sie rozciagaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba już sie domyslam ,ze ubywajcy u mnie płyn chlodniczy ma zwiazek z kłębami białego dymu. Dymi tylko jak już sie rozgrzeje. Co to może być ? turbo ? widzę ze temat odnosnie tdi a ja mam tsi ale może ktoś bedzie wiedział ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie ubytek płynu jak sie dowiedziałem spowodowany jest awaria regulatora płynu chłodniczego z popmpą wody. Co gorsza nie ma zamienników jedynie orginał za 1150 zł a na dotatek montaż jest drogi i skomplikowany bo ma cos wspolnego z rozrządem :( W warsztacie chcą za robotę 600 zł w ASO miedzy 800-1000zł. Czyli jeden z mozliwie najgorszych scenariuszy. Zetkneliscie sie juz z tego typu ustreką? wiecie cos o zamiennikach albo używanych regulatorach ? Ja nigdzie nie mogłem ich znaleźć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem wyciek.d7ef00c2b35a6bdbe61474ee346c0c8d.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj zauważyłem wyciek.

 

Zdejmij obudowę rozrządu być może pompa wody przepuszcza płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ubywa płynu z chłodnicy to może być to ?

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ubywa płynu z chłodnicy to może być to ?

 

Skoro z chłodnicy to znaczy, że jest nie szczelna. Musisz sam zlokalizować w którym miejscu. Jeśli potwierdzi się że jest dziurawa to chłodnicę będziesz musiał wymienić. Chyba, że któryś króciec nie trzyma szczelności? Zrób zdjęcie z pod maski jeśli możesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności