Skocz do zawartości
drcnk

Znikający płyn B6 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

czyli może być tylko uszczelka z głowicą walnięte ze wyrzuca płyn przez zbiorniczek i nie grzeje ?

 

---------- Post added at 21:31 ---------- Previous post was at 21:24 ----------

 

kiedyś znajomy woził głowice do wrocławia do sprawdzenia i i planowania może ktoś wie gdzie najlepiej zawieśc głowice do sprawdzenie (woj. opolskie lub dolnośląskie) oczywiście nie ukrywam że będzie mi zależało na czasie żeby sprawdzić albo ewentualnie wymienić głowice na dobrą

Edytowane przez prymus99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz takie bańki w zbiorniczku (na zimnym mniej, na ciepłym więcej; oczywiście ostrożnie odkręcaj korek na rozgrzanym).

 

Tak wyglądało to u mnie przy padniętej uszczelce. Po wymianie ani najmniejszego pęcherzyka nie widać, niezależnie od temperatury silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro sprawdze ale jak uszczelka jest padnieta to bedzie zimnie powietrze lecieć w kabinie bo te dwa przewody które wchodzą do nagrzewnicy są gorące a w kabine zimne powietrze leci jak otworzy sie termostat nie wiem może jest jakiś zawór czy coś takiego co blokuje ciepłe powietrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak uszczelka jest padnieta to bedzie zimnie powietrze lecieć w kabinie
Nie, normalnie ogrzewanie działa, wszystko pracuje jak należy, tylko płynu ubywa.

I prośba od razu - interpunkcję stosuj, bo oczopląsu można dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy okazji padniętej uszczelki na wolnych obrotach też nie grzało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc jednak uszczelka jest padnięta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

 

 

- zaślepka czujnika,która znajduje się powyżej dolnego węża za obudową wętylatorów,

 

 

 

O jaką chodzi zaślepkę ? i od czego ona jest ? ma może ktoś fotkę lub rysunek gdzie dokładnie jest umiejscowiona. Podejrzewam lekki wyciek właśnie z tych okolic.

Edytowane przez Pitrsja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem nie szczelną chłodnice wody passat b6 2.0 150 fsi wymieniłem ją, i narazie jeżdzę na starym płynie i wodzie destylowanej mam już kupiony płyn g-12 i proszę was bo nie mogłem znależ żadnej informacji w jaki sposób należy właściwie wymienić płyn. Jak spuścić właściwie stary i napełnić chłodnice nowym? PROSZĘ O WSZELKIE RADY I Z GÓRY DZIEKUJE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy silniki 170KM też miały takie problemy? Bo zauważyłem, że u mnie też ten poziom delikatnie spada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno tak, a w 16-sto zaworowych podobno głowice podatne na pęknięcia.

Piszę "podobno", bo tak mówił mi mechanik wymieniający uszczelkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy silniki 170KM też miały takie problemy? Bo zauważyłem, że u mnie też ten poziom delikatnie spada.

 

Kolego jest to samo, mnie akurat pomaga Tunap tylko nie pamiętam symbolu ale mogę sprawdzić na opakowaniu, które mam w garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ralfi a co dokładniej? Zauważyłem, że płyn ubywa ale naprawdę po długich trasach i w ilościach do przeżycia. Ale jest to objaw który mi się zbytnio nie podoba, wkrótce autko na przegląd i naprawę kilku dupereli, to zobaczę co powie serwis. Mam nadzieję, że sprawdzą sumiennie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ralfi a co dokładniej? Zauważyłem, że płyn ubywa ale naprawdę po długich trasach i w ilościach do przeżycia. Ale jest to objaw który mi się zbytnio nie podoba, wkrótce autko na przegląd i naprawę kilku dupereli, to zobaczę co powie serwis. Mam nadzieję, że sprawdzą sumiennie.

 

Dokładnie jak piszesz Beni0, płynu ubywa po dłuższych trasach i bardziej dynamicznej jeździe. Oczywiście wszędzie suchutko, czysciutko. Jedno zalanie tym preparatem wystarcza na okres od wymiany do wymiany oleju czyli u mnie 13-15 tys. i jest spokój. Zdążyłem się do tego przyzwyczaić. Zresztą jak się ma B6 to już nic nie powinno zaskoczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też znikał gdzieś plyn w bardoz małych ilosciach ale znikał,

szukałem pilnowalem i nic,

w koncu przy której dolewce zamiast dolewac plyn, wlałem koncetrat G12

2 lata spokój :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlalem na zimnym silniku plynu koncetratu G12 do polowy wskaznika tzn miedzy min i max po ok 100 km patrze a tam jest na zimnym min. Jak sprawdzic dokladnie, kiedy sprawdzac i kiedy dolewac plynu zeby byc pewnym ze ubywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzic dokladnie, kiedy sprawdzac i kiedy dolewac plynu
Na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, u siebie mam podobny problem. Posiadam passata 2007r 171tyś km 2.0 TDi 170km.

 

Od jakiegoś czasu zaczął mi ubywać płyn chłodniczy, nie są to duże ilości, tj w sumie od wymiany oleju 4tyś km ubyło w sumie z 400ml.

Płyn chłodniczy czysty, nie widać żadnych oznak mieszania się z olejem. Na bagnecie od oleju nie ma podwyższonego stanu, który miałby sugerować przedostawanie się płynu w tą stronę.

 

Macie jakiś pomysł gdzie szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele razy już na forum było napisane, że wymienione przez Ciebie objawy wcale nie muszą towarzyszyć padniętej uszczelce.

Podstawowe pytanie- na uruchomionym silniku pojawiają się pęcherzyki w zbiorniczku wyrównawczym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To powiem Wam tak. Ja oddałem autko do ASiO. Zdiagnozowano pękniętą głowicę na 3 cylindrach, głowica w trakcie wymiany a w dodatku kolektor dolotowy. Płynu ubywało tylko gdy jechałem dłuższe trasy z większą prędkością, w jeździe miejskiej ilości nie do zauważenia.

 

Koszt w ASO głowicy ok 10 tyś zł wraz z wymianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr124

Witam mam też problem ze znikającym płynem chłodniczym. Nie ma oznak pekniecia glowicy lub uszczelki, brak dymu, brak spadku mocy, brak wycieku, brak śladu osadu po płynie w katalizatorze (tzn nie ucieka w wydech uszczelką) korek zbiorniczka nowy oryginał, ładnie chodzi ogrzewanie, temperatura też na stałym poziomie bez wariacji. Stan oleju super bez ubytków i nadstanu.Silnik suchy i czysty. Brak zanieczyszczenia w zbiorniczku i tłustego osadu, brak pecherzy powietrza na uruchomionym silniku. Została mi tylko jeszcze przed rozebraniem silnika wymienić zbiorniczek wyrównawczy płynu bo podobno moze sie rozszczeniac przy cisnieniu, a mam na wygłuszeniu maski takie żółte osady suche jakby parował tam płyn???? Może ma ktos pomysł na jakas jeszcze diagnostykę?? Płynu ubywa średnio tak 0.5L na 1000km.

Passat B6 2008, 2.0tdi 170km DSG przebieg 202000.

Edytowane przez piotr124

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności