BCS_SKRZYNIE Zgłoś #101 Napisano 16 Września 2013 a widzisz żeby była tam norma wymagana do Twojej skrzyni? Taka normę spełnia inny fusch... http://allegro.pl/zamiennik-g-052-911-g052911a2-sintofluid-75w80-i3507852601.html dtambor ma w 100% rację. Zapraszam tu - http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan-sintofluid-sae-75w-80-api-gl-5-olej-przekladniowy-1-litr.html Skorzystaj z kodu rabatowego - będzie taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek0808 Zgłoś #102 Napisano 16 Września 2013 Panie Grzegorzu, zastanwaim sie nad wymianą oleju w swojej skrzyni FRK. Tak z ciekawości zapytam czy kolor zalecanego oleju Fuchs jest taki sam jak w przypadku oryginału? Waham się pomiędzy VW a Fuchs'em bo jego cena troche kusi. Przebieg 270000 km (nie kręcony). z góry dziekuję za odp. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BCS_SKRZYNIE Zgłoś #103 Napisano 17 Września 2013 (edytowane) Panie Grzegorzu, zastanwaim sie nad wymianą oleju w swojej skrzyni FRK. Tak z ciekawości zapytam czy kolor zalecanego oleju Fuchs jest taki sam jak w przypadku oryginału? Waham się pomiędzy VW a Fuchs'em bo jego cena troche kusi. Przebieg 270000 km (nie kręcony). z góry dziekuję za odp. pzdr Panie Darku Olej G052911 i Fuchs Sintofluid 75W80 mają kolor słomkowy. Mogą się różnić odcieniami. Może wytłumaczę na początku kwestę koloru oleju. Olej przekładniowy w swojej pierwotnej postaci ma kolor słomkowy. W zależności od rodzaju i ilości dodatków jest jaśniejszy lub ciemniejszy bez względu czy jest to olej do skrzyń manualnych czy do skrzyń automatycznych ATF. W końcowej fazie produkcji oleje są barwione. Umownie oleje ATF na czerwono, natomiast do CVT dla odróznienia pozostają słomkowe lub np. niebieskie (!). Do manuali najczęściej są słomkowe. Do układów wspomagania czasem zielone. Niektórzy producenci samochodów też zamawiają czasem nieumowne kolory, np. olej Opla 1940182 ma kolor czerwony, a jest lany prawie do wszystkich skrzyń manualnych. VW kilka lat temu też produkował czerwone oleje do skrzyń manualnych. W związku z powyższym kolor oleju ma drugo-, a nawet trzeciorzędne znaczenie. Najważniejsze jest czy spełnia normę, która przewidziana jest do danej skrzyni biegów. Następna kwestia to czy zamiennik czy oryginał. Ktoś produkuje dla Volkswagena oleje na pierwsze zalanie i do butelek serwisowych. W większości przypadków to FUCHS jest tym producentem. Produkcja olejów OEM to osobna część produkcji. Oleje tego typu sa produkowane na podstawie szczegółowych wytycznych producenta. Są one stricte dedykowane do danej normy, a to oznacza że olej serwisowy posiada ograniczony pakiet dodatków, który z przyczyn technicznych i ekonomicznych nie musi być poszerzany. Oznacza to że olej serwisowy, szczególnie VW jest jest zrobiony pod konkretną normę i nie powinien być wykorzystywany w innych przekładniach. VW ma dość dobrze dopracowane normy i wytyczne dla swoich olejów, dlatego o jakości oleju nie świadczy w tym przypadku producent oleju, a wytyczne VW dla danego oleju. Podukcja olejów dla konfekcji detalicznej polega na zebraniu jak największej ilości norm w jak najmniejszej ilości oferowanych olejów. Gdyby podobnie jak w olejach OEM jeden olej spełniałby jedną normę to w ofercie każdego producenta oleju musiały by być setki olejów do skrzyń biegów FUCHS Sintofluid 75W80 jest przykładem bardzo dobrze opracowanego oleju syntetycznego, mocno napakowanego dodatkami i spełniającego wiele norm. Był testowany zarówno laboratoryjnie jak i w wielu testach drogowych, stąd FUCHS rekomenduje go dla tak wielu skrzyń. Jego cena jest adekwatna do jakości. To cena olejów serwisowych jest zawyżona, no ale to przecież "oryginał" Są przypadki że wahał bym się polecić olej zamienny do oryginału, na szczęście do manuali grupy VAG mamy bardzo dobrej jakości oleje zamienne spełniające wszystkie normy tego producenta. Jedynie w automatach poddajemy się z olejem G062162, który w oryginale kosztuje ponad 220 zł za litr i nie ma zamiennika- a do wymiany potrzeba 9 litrów ! Uważam że w wielu przypadkach nie ma co przepłacać, skoro ten sam olej jest w tańszej wersji, a jakością nie ustępuje serwisowemu, w wielu przypadkach nawet sporo go przewyższa. Żeby nie posądzono mnie o stronniczość to mamy w ofercie zarówno olej G052911 jak i wspomniany FUCHS Sintofluid 75W80 Pozdrawiam Grzegorz Makowski Edytowane 17 Września 2013 przez BCS_SKRZYNIE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #104 Napisano 17 Września 2013 Witam w moim manualu wymieniłem na Castrol Taf-X i weszło rowno 4 butelki po 0,5 l minimalnie sie przelało korkiem wlewowym wiec idealnie i od 50 tys OK biegi wchodzą dobrze Natomiast posiadam tez A4B6 multitronik olej w skrzyni był wymieniany okresowo przez ASO DE skrzynia pracuje dobrze nie szarpie ale zbliza sie okres wymiany i jak zwykle głosy ....jak sie nic nie dzieje to nie ruszaj bo mozesz tylko pogorszyc....ale skoro producent wręcz zalecił wymiane ATF to zaczynam sie rozgladac co i jak . Wiem jaka powinna byc norma oleju ale tej konkretnej G052 180 A2 jest ciezko cos znalesc ale trafiłęm na aukcje chyba nawet mojego przedmówcy http://allegro.pl/olej-przekladniowy-fuchs-atf-cvt-multitronic-i3487007278.html wiec chyba taki bedzie wybór co prawda Fuchsa nigdy zadnego nie uzywałem ale moze sie przekonam .... czy ja na wymiane (statyczna) standardowa musze kupic az 6 L????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BCS_SKRZYNIE Zgłoś #105 Napisano 17 Września 2013 Witam w moim manualu wymieniłem na Castrol Taf-X i weszło rowno 4 butelki po 0,5 l minimalnie sie przelało korkiem wlewowym wiec idealnie i od 50 tys OK biegi wchodzą dobrze Natomiast posiadam tez A4B6 multitronik olej w skrzyni był wymieniany okresowo przez ASO DE skrzynia pracuje dobrze nie szarpie ale zbliza sie okres wymiany i jak zwykle głosy ....jak sie nic nie dzieje to nie ruszaj bo mozesz tylko pogorszyc....ale skoro producent wręcz zalecił wymiane ATF to zaczynam sie rozgladac co i jak . Wiem jaka powinna byc norma oleju ale tej konkretnej G052 180 A2 jest ciezko cos znalesc ale trafiłęm na aukcje chyba nawet mojego przedmówcy http://allegro.pl/olej-przekladniowy-fuchs-atf-cvt-multitronic-i3487007278.html wiec chyba taki bedzie wybór co prawda Fuchsa nigdy zadnego nie uzywałem ale moze sie przekonam .... czy ja na wymiane (statyczna) standardowa musze kupic az 6 L????????? Do multitronica wchodzi na sucho 7,7 litra. Myslę, że ta 6 powinna wystarczyć. Zawsze możesz wziąć 7 i odesłać (pocztą najtaniej) jak zostanie cała butelka. Zapraszam tu bo taniej- http://www.skrzynie.com.pl/olej-przekadniowy-do-automatycznych-skrzy-biegow-atf-cvt.html.html. Castrol do specyfikacji G052911 przewiduje Syntrans Transaxle 75W-90. Formalnie TAF-X spełnia normę 501.50 A propos lania do przelania. UWAGA bo można sobie zrobić problem. Niektóre skrzynie VW mają źle osadzone korki kontrolne lub wlewowe. Serwisy w wielu przypadkach mają informacje, która skrzynka wymaga uzupełnienia np. przez prędkościomierz. Najbezpieczniej zlać maksymalnie dużo oleju ze skrzynki i wlać tyle ile zaleca serwisówka - w miarę możliwości dolać przez inne otwory - prędkościomierz, czujnik wstecznego. Brak oleju nie wychodzi od razu. Czasem objawy są jak już 5 czy 6 jest do wymiany. Przy okazji obalę kolejny mit. W większości skrzyń manualnych brak nawet 100 ml oleju może spowodować uszkodzenia najwyższych biegów. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to jest w błędzie. Nawet gdy wszystkie tryby są zalane olejem (do pewnego poziomu) to występuje krytyczny poziom oleju w skrzyni, przy którym w czasie pracy nie są smarowane biegi 6 lub 5. W czasie obrotu większych trybów w skrzyni, "zabierają" one ze sobą na tyle dużo oleju, że wyższe biegi nie są smarowane, mimo, że na postoju są w oleju. Stąd częste zdziwienie kierowców, że przecież wlali olej pod korek a po 2 tkm wyje piątka. O jakości oleju nie wspominam bo to zasadnicza sprawa. tasior69 nie twierdzę, że to bezpośrednio dotyczy Ciebie, ale wrzuciłeś ważny temat dlatego się rozpisałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #106 Napisano 17 Września 2013 (edytowane) przepraszam bardzo bo chyba pomieszałem ja wlalem cos takiego do skrzyni EEN w AVB a podałem ze TAf-X a to chyba rozne produkty mimo iz oba Castrol inne normy.... Edytowane 14 Października 2013 przez tasior69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BCS_SKRZYNIE Zgłoś #107 Napisano 17 Września 2013 [ATTACH=CONFIG]107929[/ATTACH]przepraszam bardzo bo chyba pomieszałem ja wlalem cos takiego do skrzyni ELN w AVB a podałem ze TAf-X a to chyba rozne produkty mimo iz oba Castrol inne normy.... No to ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majuDJ Zgłoś #108 Napisano 8 Grudnia 2013 W swoim aucie Skoda Octavia 1.9TDI AHF mam skrzynie o oznaczeniu EGS? Czy mogę ją zalać olejem G 060 726 A2 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BCS_SKRZYNIE Zgłoś #109 Napisano 9 Grudnia 2013 W swoim aucie Skoda Octavia 1.9TDI AHF mam skrzynie o oznaczeniu EGS? Czy mogę ją zalać olejem G 060 726 A2 ? Do EGS zalecany jest olej G070726. Olej taki zaleca serwisówka VW natomiast Skoda zaleca G060726. VW ma aktualniejsze dane dotyczące olejów dlatego skłaniałbym się do tego pierwszego oleju. Oleje u nas: G070726A2 - http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-070-726-a2.html.html G060726A2 - http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-060-726-a2.html.html i zamiennik który spełnia obie normy: http://www.skrzynie.com.pl/olej-przekadniowy-fuchs-sintofluid-fe-75w-1-litr.html.html Do skrzyni należy wlać 2 litry oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #110 Napisano 9 Grudnia 2013 Kolego BCS_SKRZYNIE mogę prosić o dobranie oleju do mojego auta. Interesuje mnie rodzaj oleju oraz ilość potrzebna do wymiany. Passat 3BG AVF 2004r skrzynia GVS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BCS_SKRZYNIE Zgłoś #111 Napisano 10 Grudnia 2013 Kolego BCS_SKRZYNIE mogę prosić o dobranie oleju do mojego auta. Interesuje mnie rodzaj oleju oraz ilość potrzebna do wymiany. Passat 3BG AVF 2004r skrzynia GVS. Do 6 biegowej skrzyni GVS VW zaleca olej o symbolu G052911 w ilości 2,4 litra. Ori - http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052-911-a2-pl.html.html Zamiennik - http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #112 Napisano 16 Maja 2014 witam, czy mozna dolac Fuchs Sintofluid 75W80 do skrzyni biegow gdzie jest jeszcze ori olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BCS_SKRZYNIE Zgłoś #113 Napisano 21 Maja 2014 witam, czy mozna dolac Fuchs Sintofluid 75W80 do skrzyni biegow gdzie jest jeszcze ori olej? Witam Można dolać. Zastanów się jednak czy nie zrobić całej wymiany i mieć spokój na następne kilka lat. Podstawowa kwestia to dlaczego ubyło oleju? Jeśli jest wyciek, to bezwzględnie należy go usunąć. Olej w skrzyni ma już 10 lat i pewnie więcej jak 100 tyś za sobą. Dolanie świeżego oleju uzupełni tylko stan i nie poprawi właściwości oleju, który w skrzyni jest już sfatygowany. Poza dodatkowym kosztem ok 100 zł taka wymiana to odkręcenie tylko 1 korka więcej Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabek150 Zgłoś #114 Napisano 21 Czerwca 2014 BCS_SKRZYNIE do Passata b5 3BG AVF 2003r. ze skrzynią FRK olej ten http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html lub Castrol 75w90 Syntrans Transaxle tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BCS_SKRZYNIE Zgłoś #115 Napisano 23 Czerwca 2014 Witam. GRABEK150 - według normy którą rekomenduje Castrol - 75w90 Syntrans Transaxle powinien być ok. Nie mamy doświadczenia z tym olejem. FUCHS Sintofluid 75W80 jak najbardziej. Mamy sprawdzony w tych skrzyniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Foxtrod Zgłoś #116 Napisano 25 Lipca 2014 Witam dziś sprawdzałem olej w skrzyni manualnej 5 biegów i jakby było mało chciałbym tylko dolać oleju czy dolać pod sam korek żeby się przelało czy do jakiegoś momentu żeby nie przedobrzyć proszę o info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #117 Napisano 8 Września 2014 (edytowane) A ja mam takie pytanko ile potrzebuje oleju do wymiany w skrzyni EHV Audi a6 c5 2003r,bo coś ostatnio niektóre biegi zaczeły ciężej wchodzić i zastanawiam się nad wymianą oleju. Edytowane 6 Grudnia 2014 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomun26 Zgłoś #118 Napisano 27 Marca 2015 Koledzy zamierzam wymienić skrzynię w pasku na DQS i profilaktycznie chce wymienić olej. Do skrzyni wchodzi około 2,4 litra. Kupiłem 3 litry. Czy mogę wlać wszystko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macioxx2 Zgłoś #119 Napisano 27 Marca 2015 podłącze się do tematu może ma ktoś informacje jaki olej powinien być zalany do tiptronika W8 skrzynia 5HP19 jakiś zamiennik???? bo skrzyniarze mają rózne opinie i już nie wiem kogo słuchać jeden mówi zielony fluid drugi mówi zółty półsyntetyk z góry dzięki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #120 Napisano 28 Marca 2015 podłącze się do tematu może ma ktoś informacje jaki olej powinien być zalany do tiptronika W8 skrzynia 5HP19 jakiś zamiennik???? bo skrzyniarze mają rózne opinie i już nie wiem kogo słuchać jeden mówi zielony fluid drugi mówi zółty półsyntetyk z góry dzięki... np FUCHS Skrzynia biegów, automatyczna 01V (ZF 5HP19) 5/1 Pojemność: Pojemność układu smarowania 9 litrów Napełnienie początkowe Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji Częstotliwość: Kontrola 60000 km Produkty: TITAN ATF 5005 TITAN ATF 4000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach