Skocz do zawartości
-devil-

Sprzęgło wysoko bierze

Rekomendowane odpowiedzi

no sęk w tym ze u mnie po wymianie sprzęgła przejechałem 30 tysi i nadal bierze normalnie w połowie a nie tak wysoko jak wcześniej...mrowienie też ustało ale różnie to bywa.najlepiej jak oblooka to mechanik bo my mozemy tylko gdybać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ten typ tak ma.

Mnie też wysoko brało, ale niestety nie da sie sprawdzic zużycia bez rozebrania.

Jeśli ktoś nie lata na półsprzęgle, nie trzyma na nim nogi na światłach, nie ciśnie bez przesady ( każdy bieg ile bozia do garów włożyła ), to sprzęgo przeżyje sporo.

Swoje wymieniłem przy 320 tys. ( wrzesień 2008 )

Dziś ma 330 tys. i nadal bierze nie na środku ( mam porównanie z B6 - tam bierze na środku ), ale gdzieś tak właśnie wysoko.

A każda zabawa, każdym autem, nie tylko paskiem, kończy się dla kazdego sprzegła niedobrze, i już.

Przecież to auto, którym nie trzeba piszczeć oponami, bo nawet jak ktoś pierwszy ruszy spod świateł, to i tak go dogonicie, a na autobanie mało kto się za wami pojawi na lewym pasie przy 2 zł/h:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
standard ale przy tym przebiegu to troszke dziwne.

albo licznik cofnięty, co bardzo prawdopodobne jak autko z drugiej reki a tym bardziej jak z niemiec :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!wymieniałem niedawno cały komplet sprzęgła wraz z kołem dwumasowym i zaraz po wymianie sprzęgło brało praktycznie od podłogi.po przejechaniu ok.1000 km zaczęło brać już znacznie wyżej, podobnie jak było przed wymianą. nie wiem czy tak ma być czy coś jest nie tak, zawiozłem auto do mechanika i on też nie potrafi znaleźć przyczyny.miał ktoś podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo; zaraz po wymianie brało praktycznie od samego dołu, a po przejechaniu kilkuset km wróciło do mniej więcej takiej wysokości jak przed wymiana. Od wymiany przejechałem juz kilkadziesiąt tysięcy i wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uroki samoregulującego się sprzęgła ;) Tak ma być!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie mam 1,9 TDI AHU i też bierze wysoko, koleszka ma A4 1,9 TDI AFN i też bierze wysoko ( wymieniał nie dawno sprzęgło też chwile brało od dołu a teraz znowu wysoko) pytaliśmy gdzie się da i wszędzie były te same słowa "TE AUTA TAK MAJĄ" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego posprawdzaj sobie poduszki pod silnikiem albo pod skrzyniom skoro szarpie tylko przy ruszaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uroki samoregulującego się sprzęgła ;) Tak ma być!

 

No cóż, ja jeżdżę 5 lat swoim paskiem, a zaczęło mi brać na samej górze kilka tygodni temu. W zasadzie to ten fakt przyłapałem na gorącym uczynku chyba jako jedyny tutaj na forum. Stało się to nagle i tak już zostało. Jest ono teraz bardzo niewygodne w użyciu. Samoregulujące się sprzęgło, jeśli jest sprawne, powinno zawsze brać w tej samej pozycji pedału sprzęgła niezależnie od stopnia zużycia tarczy - na tym polega samoregulacja! Jeżeli bierze w innej pozycji pedału to znaczy że mechanizm sprzęgła nie jest sprawny. Czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego?

Co z tym zrobić? Naprawiać, zostawiać, mieć w pogotowiu numer telefonu do autolawety?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem swojego B5 3BG trzy tygodnie temu. Podczas poszukiwań był to czwarty 3BG którego oglądałem, jedyny nie malowany z oryginalnym lakierem i niestety największym przebiegiem. Auto od drugiego własciciela, przebieg 185 tys km udokumentowane. Na dzień dobry przy tym przebiegu zrobiłem kompletny rozrząd, pompe wody i reszte pasków. Wymieniłem też termostat i czujnik temp gdyż czasami tracił temperature. Silnik klekocze jak marzenie, jest suchy. Turbina też sucha. Ładnie ciągnie od 1700 obrotów nie widzę w lusterku najmniejszych sladów dymu, nawet po dłuższej jeździe po miescie i w momencie gdy nagle mu depne z dwójki na rondzie. W aucie nic nie trzeszczy i jest zadbane. W każdym, którego oglądałem sprzęgło łapało od samego końca. W pierwszym i drugim myslałem że jest zajechane. Auta po 140 tys przebiegu. Wyczytałem że to jednak normalka. Trzeci i czwarty też wysoko brały, a że czwarty był zadbany i nie malowany mechanicznie wyglądał obiecująco a sprzęgło się nie slizga, nie szarpie tylko bierze od końca więc dokonałem zakupu. Przyzwyczaiłem się do sprzęgła i jeździ się autem ok. Wczoraj oglądałem na TVN Turbo program Samochód Marzeń Kup i Zrób. Adam w owym odcinku testował Mercedesa 123, i miał problem z wrzucaniem biegu. Winą obarczył układ hydrauliczny sprzęgła, zrobił prosty test, wdusił kilka razy sprzęgło na włączonym silniku i jeżeli gdzies miałby nie trzymać cisnienia w tym momencie powinno one się na chwilę podniesć żeby spokojnie wbić bieg. U mnie biegi wchodzą idealnie, ale jadąc do pracy dzisiaj rano pomyslałęm że wdusze sobie kilka razy sprzęgło. Za każdym kolejnym razem kiedy wdusiłem pedał sprzęgła czułem jak robi się twardszy, wrzuciłem bieg i pusciłem sprzęgło, brało od podłogi. Działa to na chwilę, ale działa. Próbowałem kilka razy i za każdym razem działało. Czym to może być spowodowane? Czytałem że wystarczy odpowietrzyć układ. Jak mógłbym to zrobić samemu? Czy jest cos jeszcze co mógłbym samemu sprawdzić?

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może dużo nie pomogę ale coś znalazłem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=14739

 

---------- Dodano o 23:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:55 ----------

 

a odpowietrznik jest po lewej stronie skrzyni biegów nad półośką , przynajmniej tak jest u mnie

zobaczysz go po otworzeniu maski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzegła mi akurat bierze od samej podłogi nic nie robilem tam fakt jest hydrauliczne jezdzilem kilkoma passatami i ogolnie roznie brały te sprzegła ale wysoko nie powinno moim zdaniem brac czyli przy samym koncu( przy puszczaniu juz) moim zdaniem powinno juz brac na 1/4 skoku od dołu juz powinien ciagnac, w poprzednim samochodzie tez tak samo mialem ze brało tuz na 1\4 skoku od podłogi.

 

Moze kolego tak jak wczesniej koledzy pisza moze byc juz tarcza podrobiona i docisk, chociaz docisk to w szczegolnosci sie objawia tym ze biegi ciezko jest wbic bo dobrze nie wysprzegli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzenie bardzo prosta sprawa ...

U siebie w DQS skrzynce odpowietrznik jest na wysprzęgliku i dokładnie postępujesz jak z odpowietrzeniem hamulców. Wężyk na kruciec drugi pompuje sprzęgło a Ty odkręcasz na dole i ładnie powietrze ucieka 15-30 min roboty na kanale ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też tak bierze wysoko tuż prawie na końcu jak puszczam pedał , ale mechanik stwierdził że jak za miele kołami to jest ok bo ta sprzęgło by się ślizgało .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko moje Pytanie czy wymienione przeze mnie objawy to tylko objaw zapowietrzonego układu. Jak popompuje bierze od dołu. A tak normalnie to tak od 3/4 pedała który jest bardzo krótki. Dodam że auto ma 185 tys faktycznego przebiegu. Wiem kto był poprzednim włascicielem, gdzie było serwisowane i w jakim salonie gdzie było kupione. Nawet historia przeglądów to potwierdza.

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też wydawało się, że wysoko bierze. Pojechałem do mechanika i postawiliśmy na wymianę sprzęgła i jeżeli zajdzie potrzeba dwumasy. Po rozebraniu okazało się, że wszystko mokre od oleju napędowego bo ciekło z pompy vacum na skrzynie i do sprzęgła. Faktycznie sprzęgło zasyfione jakieś tłuste, ale jak by nie nieszczelna pompa pożyło by jeszcze.

 

Regeneracja pompy vacum + kompletne sprzęgło SACHS 1100zł. Dobrze, że dwumas OK :-) Teraz bierze niżej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Koledzy,

Ja mam nieco inny problem. Wczoraj wymieniałem olej silnikowy z filtrem oraz filtr paliwa. Ponadto odciągnąłem nieco płynu ze zbiorniczka wspomagania kierownicy, bo poziom był przy samym maksimum (teraz jest nieco poniżej połowy). Jak wracałem do domu to sprzęgło pracowało normalnie - chwytało wysoko, ale było dość twarde. Dziś odpalam passka i niespodzianka: dalej chwyta wysoko, ale jest dużo bardziej miękkie i lekko wibruje przy ruszaniu. Zupełnie, jakbym wóz zmienił. Biegi wchodzą jak w masło i nic się nie ślizga. Tak ma być Koledzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może napisać gdzie w cc 2.0 170km diesel jest odpowietrznik sprzęgła .W leonie 1.9 tdi był w widocznym miejscu a w cc niby coś tam widać ale strasznie mały ten cycek także nie jestem pewny .Nie widzę też odpowietrznika przy zbiorniczku z płynem hamulcowy od pompy ABS czy w tym silniku takowy wogóle jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od niedawna jestem posiadaczem B5 fl i też sprzęgło bierze przy samej górze,co sprawia delikatny kłopot przy płynnym ruszeniu ,nie wiem czy to kwestia przyzwyczajenia się czy coś nie tak jest ze sprzęgłem.Dodam że sprzęgło sie nie ślizga i jeszcze zamiele kołami,czy odpowietrzenie skrzyni może coś pomóc? robił to już ktoś ewentualnie co mogę jeszcze zrobić,sprawdzić

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie mam mały dylemat a do rzeczy . W aucie zostało wymienione sprzęgło oraz wysprzęglik i pedał sprzęgła zaczyna mi łapać dopiero od góry dziwna sprawa bo nowe kompletne sprzęgło powinno brać od dołu popytałem pare kolegów na forum i dużo osób pisało mi że im bierze od dołu . Więc mówienie że te samochody tak mają to chyba nie do końca sie sprawdza . możecie mi powiedzieć co może być nie tak z tym sprzęgłem albo co zrobiłem nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności