brada
-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O brada
- Urodziny 29.11.1981
Informacje osobiste
-
Imię
Brada
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Sobótka k/Wrocławia
Samochód
-
Silnik
B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
-
Rok produkcji
1998
-
brada obserwuje zawartość → Zawór zwrotny oleju AWT
-
Ja wstawiłem MANa, grzechotania to nie naprawiło.
-
A u mnie... Passat B5 1,9TDi 90KM AHH Gdzie jest zawór zwrotny w podstawie filtra? Wie ktoś? Dobrze zaznaczyłem?
-
A co powiecie na to (?); Passat B5 1998 AHH 1,9TDI 90KM. - pali się kontrolka akumulatora/brak ładowania (zgaśnie od czasu do czasu, na chwilę) - prąd akumulatora ciut więcej jak 12V - ładowanie na włączonym silniku 14,20V - niezależnie od tego czy kontrolka pali się czy nie - prąd ładowania taki sam (mierzone przy akumulatorze). - ruszanie kablami nic nie pomaga. Ciekawostka alternator ma 11 miesięcy. Kupiłem regenerowany w Polstarterze, gdzie odesłałem go przed 2 miesiącami bo padły łożyska. Po tym działało wszytko OK, ładowanie zaświeciło się kilka dni temu. Przez ostatni rok auto dziennie jeździ 100KM dziennie. HELP.
-
Hamulce - krzywe tarcze, problem z pompą hamulca, nie trzęsie kierownica ani pedał
brada odpowiedział Gajdzi → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Szkoda, że problem który opisywany był w pierwszej kolejności nie został opisany po tym jak został rozwiązany. Zakładam oczywiście, że udało się - BO JA MAM TAKI SAM PROBLEM. W moim pasztecie również dzieje się podobnie. Hamowanie odbywa się jakby sinusoidalnie i jest zależne od prędkości. Sądząc, że to tarcze są pokrzywione kupiłem nowiutkie wraz z klockami. Po wymianie nadal to samo. Przy odhamowaniu do skrzyżowania czuć wyraźnie że siła hamowania raz jest większa, raz mniejsza, choć pedał hamulca trzymam w tym samym momencie. Zauważyłem też, że przy bardzo mocnym naciśnięciu hampla coś skrzypi. To nie jest zawieszenie. Tarcze wymieniałem sam. Zacisk działa płynnie, użyłem smary miedziowego pod klocki. Ludziska pomocy!! -
No cóż, ja jeżdżę 5 lat swoim paskiem, a zaczęło mi brać na samej górze kilka tygodni temu. W zasadzie to ten fakt przyłapałem na gorącym uczynku chyba jako jedyny tutaj na forum. Stało się to nagle i tak już zostało. Jest ono teraz bardzo niewygodne w użyciu. Samoregulujące się sprzęgło, jeśli jest sprawne, powinno zawsze brać w tej samej pozycji pedału sprzęgła niezależnie od stopnia zużycia tarczy - na tym polega samoregulacja! Jeżeli bierze w innej pozycji pedału to znaczy że mechanizm sprzęgła nie jest sprawny. Czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego? Co z tym zrobić? Naprawiać, zostawiać, mieć w pogotowiu numer telefonu do autolawety?
-
Kolejna osoba melduje się pod tym tematem z tym samym problemem. Szarpanie na ciepłym silniku - dwa lata się z tym męczyłem. Oczywiście zimą problemu nie było. Uczono mnie że dieslem rusza się bez gazu. Po kilkugodzinnej takiej jeździe po mieście ruszyć już tylko dawało się z dużą ilością gazu. Od kiedy przestawiłem się na ruszanie z gazem - w zasadzie problem się skoczył.! Kilka tygodni temu (300tysKM) nagle sprzęgło zaczęło brać o kilka cm wyżej, prawie na samej górze. Co ważne - biegi wchodzą płynnie, a wóz ruszy z miejsca nawet na zaciągniętym ręcznym (bez gazu) czasami nawet powlecze za sobą zablokowane tylne koła. Czyli sprzęgło trzyma, ale bardzo niewygodnie się go używa. Niektórzy twierdzą, że w moim aucie sprzęgło drży (mam go 5 lat i zawsze tak było, w innych dieslach jakimi jeżdżę też pedał drży). Mówią też, że sprzęgło chodzi trochę ciężko - szczególnie na początku, potem od połowy "wpada" do środka. Ja tego nie czuję. Koledzy i koleżanki - czy KTOKOLWIEK, wie, czy ktokolwiek słyszał jakie jest rozwiązanie na problem który opisują masy? Cóż z tym zrobić? Dzięki..
-
Przebieg na wahaczach - Paski 3b i 3bg.
brada odpowiedział Stochastic → na temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Nowiutkie, tanie wahacze z Allegro za 500zł. Przebieg? Całe sto kilometrów! Są do wywalenia.! Ściągnięty przeze mnie wahacz z Audi A4 B5 2001r (identyczne jak w Passacie B5). Mój znajomy założył je do swojego wozu, ale nie nie zdążyły "się zwrócić". Chytry traci dwa razy. Zobaczcie, potraktujcie jako przestrogę. http://youtu.be/94i1FaY2Eac Wahacz nie jest pęknięty. Być może tuleja jest zbyt mała, lub odlew alu zbyt duży. Usterka ujawniła się dopiero po ostrym hamowaniu. Potem auto "pływało" już przy każdym ruchu kierownicą. -
Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)
brada odpowiedział Carrey → na temat → Poradniki i instrukcje
Witajcie ponownie. Drzwi naprawione uszkodził się sterownik podnośnika szyby. Bez wyciągania go z drzwi, udało mi się ściągnąć plastikową osłonę, Pod nią znajduje się płytka sterownika. Nawet jej demontaż jest prosty, wystarczy płytkę szarpnąć jest na zaciskach. Drugą, nową zamontowałem w odwrotnej kolejności. Na uszkodzonej płytce nie było śladów jakiegokolwiek uszkodzenia, czy przepalenia. Teraz drzwi działają bez zarzutu. -
Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)
brada odpowiedział Carrey → na temat → Poradniki i instrukcje
Niestety :smutek, nie mam kodów błędów z VAG. -
Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)
brada odpowiedział Carrey → na temat → Poradniki i instrukcje
Auto było u dwóch różnych mechaników na VAGu. Jeden stwierdził że na 1000% przerwany jest kabel. Drugi powiedział że uszkodził się moduł komfortu który znajduje się w drzwiach - wycenił naprawę na 350zł. Jak widać, nie zawierzyłem żadnej opinii. Ponoć właściwy moduł, znajdujący się w podłodze działa w trybie awaryjnym. tyle wiem. Aha, drzwi wykazywały dwa błędy. Ich kasowanie nic nie dawało. -
Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)
brada odpowiedział Carrey → na temat → Poradniki i instrukcje
Już próbowałem, na prózno. Wtyczka jest OK, kable, piny też. Sprawdziłem, nawet dmuchnąłem w kostkę WD40. dalej to samo. Działa przez kilka godzin po wypięciu. Potem znów ażeby zaczęło coś działać trzeba na nowo kostkę odpiąć. Tu nawet nie chodzi o ruszanie kablami, wystarczy wtyczkę fizycznie odpiąć na 1s. po czym wpiąć z powrotem i.. tyle. -
Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)
brada odpowiedział Carrey → na temat → Poradniki i instrukcje
Ponawiam pytanie, tym razem są wyniki pierwszych badań. Umarła elektryka prawych przednich drzwi. Ani zamek, ani lusterko ani szyba nie działa. Sprawdziłem wszystkie kable w słupkach - wszystko OK. Jest jednak pewien niuans. Po wyciągnięciu i włożeniu TEJ (zaznaczono na zdjęciu) wtyczki, wszystko ożywa i ma się dobrze przez kilka godzin. Potem znów to samo. Jak to naprawić (inaczej niż gmeranie tą wtyczką co dwie godziny?)? http://www.voila.pl/129/h5d81/?3 -
Rozbiórka drzwi i naprawa zamka - Almannah dla potomnych :)
brada odpowiedział Carrey → na temat → Poradniki i instrukcje
Cześć. Nic na ten temat na forum, zatem muszę się poradzić, bo osiwieję! Jednego dnia wszystko działa, następnego rano drzwi umarły. Cała elektryka. Nie działa zamek (nie odskakuje i nie rygluje z innymi), lusterko, szyba. Mechanik VAGiem sprawdził i wysnuł założenie że na pewno przerwał się kabelek w drzwiach. Sprawdziłem, są OK. Drugi mechanik stwierdził, że padł moduł komfortu zainstalowany w drzwiach. Chcę to naprawić, ale sama diagnoza jest skomplikowana, więc czuję nosem że rozebranie drzwi sprawy nie załatwi. Komuś coś świta? Proszę o sugestie, ewentualnie kto naprawi w okolicy Świdnica-Wrocław? Faktycznie moduł komfortu to nie tylko centralka w podłodze? W każdych drzwiach też jest jakiś klamot? -
Ile wytrzymało Wam oryginale sprzęgło w B5 1.9 TDI ??
brada odpowiedział marcink → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Mam dokładnie to samo. Proszę o info co z tym robić? Problem występuje tylko wtedy jak auto jest rozgrzane. Sprzęgło raczej mi się nie ślizga (mówię raczej, ale czasami mam wrażenie jakby auto nie równomierne przyśpieszało, jakby przyrost prędkości nie był liniowy). Przewiozłem kilka dni temu wóz po autostradzie 300KM ze średnią prędkością 160 - jechało się OK. Kłopoty ze skacząca budą pojawiają się po godzinnej jeździe w korku. Wówczas autem ledwo da się ruszyć. Najgorzej jest latem. Ciepło na dworze sprawia że sprzęgło szybciej się nagrzewa. W zimie prawie nie miałem z tym problemów. Mam też pytanie o technikę ruszania. Jak powinno się ruszać dieslem? Mnóstwo osób które znam twierdzą, ze powinno NIE używać się do tego pedału gazu. Osobiście jednak zauważam, że płynniej auto rusza, kiedy jednak doda się trochę gazu przed puszczeniem sprzęgła. Więc jak to jest? No i Panie/Panowie.... Co zrobić z tym skakaniem rozgrzanego sprzęgła? -
Panowie. Mam ten sam problem z pilotem - jajkiem (Cobra/Votex). Pilot działa mi z odległości max 30cm. Wybrałem się z tym problemem do człowieka od alarmów. Dość szybko znalazł usterkę. Okazało się, że centralka miała uszkodzony przekaźnik (jak to nazwał) superheterodynowy. Jest tam jeden potencjometr który odpowiada za strojenie sygnału pilot-wóz. Okazało się, że uległ uszkodzeniu układ który obsługuje ten potencjometr. Człowiek wyjaśnił mi również, że nowsze centralki były zamiennie wyposażone (zamiast potenc.) w układ laserowy, który stroi częstotliwości i ten juz sie nie psuje! Chciał za wstawienie nowego układu superhet...coś tam... 80zł. W każdym bądź razie, sprawdził piloty jakimś urządzeniem - nawet z 30m odbierało fale z pilota, potem poruszał potencjometrem w centralce we te i tamte... Voil'a wszystko zaczeło działać jak trzeba.... ale na 3 dni. potem to samo zaczeło się dziać. Obecnie (za dwa dni) jadę na wstawienie innego sterownika zamka, a dwa SPRAWNE ORYGINALNE piloty jajka - mam na sprzedaż jakby ktoś chciał! Są nowe baterie i mam instrukcję jak je sybchronizowac z wozem. Zatem jak Chcesz mieć 4 piloty do swojego wozu - daj znać!