Skocz do zawartości
Rosa

Gdzie zaślepić EGR i co to za część ..

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie skoro pojawiają się osoby, którym przeszkadzają wszelkie odpowiedzi, konwersacje i tematy to może zaczniemy obwiniać modów o to, że nie pilnują forum i nie segregują dokładnie tematów albo całkiem po prostu usuńmy CAŁY portal i miejmy wszystko w d... Po to jest to wszystko żeby można było ze wszystkimi pogadać o wszystkim odnośnie naszych aut. Bo skoro opiekunowie nie przenoszą jakiegoś tematu w inne miejsce to znaczy, że jest OK. Takie moję zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sie wyluzować panowie ;)

 

Pusciłęm tą odme prosto w dół na osłone silnika i czasem mi tam kapnie kropla oleju :/ czy to źle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A błędy !!?? Jakie błędy?? Popatrz dokładnie a zobaczysz, że egr nie jest w żaden sposób połączony z komputerem bo żadne wiązki kablowe do niego nie prowadzą.

To prawda, ECU nie jest połączone bo nie musi być. Jest za to na tyle mądre, że wystarczy mu sygnał z MAF, który podczas otwarcia EGR zmienia się prawie dwukrotnie. Zaślepiony EGR nie zmienia wartości MAF i tak właśnie powstają błędy EGR ;)

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pusciłęm tą odme prosto w dół na osłone silnika i czasem mi tam kapnie kropla oleju :/ czy to źle ?

 

KROPLA ??? To wielkie nic. A za to jaki czysty dolot po takim zabiegu. A w miedzyczasie kiedy klima włączona to nie idzie dojrzeć tej "kropli" bo z klimy się skrapla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A w miedzyczasie kiedy klima włączona to nie idzie dojrzeć tej "kropli" bo z klimy się skrapla.

 

W sumie , to koło odstojnika klimy wiec moze to była kropla czy dwie wlasnie z niego . To była ocena wizualna a nie smakowa :P tego co tam było na osłonie , patrząc w dół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To była ocena wizualna a nie smakowa tego co tam było na osłonie , patrząc w dół

 

Ale nawet na "oko" każdy jest w stanie ocenić daną ciecz czy to skroplona woda czy olej. Prawda? Choćby nie wiem co zrobić to nie da się jednego z drugim tak wymieszać aby stanowiło jedność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale nawet na "oko" każdy jest w stanie ocenić daną ciecz czy to skroplona woda czy olej. Prawda? Choćby nie wiem co zrobić to nie da się jednego z drugim tak wymieszać aby stanowiło jedność.

 

W sumie racja , ale to była szybka akcja typu - ciemno , otwierasz maske , świecisz latarką czy coś tam nie kapie , i widzisz kilka kropel . Zamykasz maske i tyle :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam już zaślepkę częściową(z otworami) jak założę to podziele się spostrzeżeniami co z autem i czy wywala błędy a z innych forów dowiedziałem się ze ta zaślepka częsciowa zmniejsza przepływ spalin piętnastokrotnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luźno .... to ile tych otworów tam jest ? jakieś małe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaślepka z trzema otworami z allegro totalnie się nie sprawdziła już na pierwszy rzut przy montażu widać że te trzy otwory to prawie srednica rurki wtłaczającej spaliny a do tego być może tylko mi się trafiła taka zaślepka ale musiałem podpiłować otwory na śruby bo nie bardzo pasowały...po logach widzę że jest tak samo jak przed częściowym zaślepieniem więc jeśli ktoś się zdecyduje to lepiej kupić całą zaślepkę i ewentualnie w niej wywierdzić jeden mały otór zamiast trzech ...itp na razie w związku z niepowodzeniem z blaszką jezdze na zaślepionym wężyku i na razie nie wywala błędów ale jeszcze za wcześnie na ocenę

ps. wywala błędy na komputerze a szkoda bo auto od dołu lepiej idzie...

Edytowane przez rafal28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka mnie czyszczenie egr i kolektorów obu i zmiana uszczelek. Chciałbym zaślepić od razu EGR. Taka zaślepka:

 

http://allegro.pl/zaslepka-egr-1-9-tdi-1-9tdi-vw-audi-skoda-vag-i1240861076.html

 

W którym miejscu ją tu wsadzić?

1afn.th.jpg

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W którym miejscu ją tu wsadzić?

 

w sumie bez znaczenia bo efekt będzie taki sam, ale ja zaślepiłbym na kolektorze wydechowym, jak gruba blaszka to nie powinna sie przepalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki za odkopanie ale nie będę zakładał nowego. Ostatnio próbując odkręcić kolektor ssący okazało się że jedna ze śrub mocujących go do bloku silnika jest tak wyrobiona że nie da się jej odkręcić. A jak wiadomo dostęp i tak jest tam utrudniony i teraz nie wiem jak ją wykręcić, macie może jakiś patent na nią??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpier pare razy spróbuj w nią uderzyć przez jakąś przedłużke ,następnie może większy troszke imbus w nią wbic ,od spodu sprubować zrobic nacięcie na srubokręt,lub jak dojdziesz od spodu do spawać do niej srube na klucz,lub bardziej drastycznie ściąć główke sruby wyciągnąć kolektor i wtedy wykręcić reszte sruby,po próbuj może któraś sie metoda sprawdzi bo śruba i tak na straty

 

 

to uderzanie przez przedłużke ma na celu zruszenie tej srubyi sklepania troche sruby wtedy imbus powinien złapać

Edytowane przez bolo02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz spawarke to od razu spawaj przedłużkę. Zostaje jeszcze kwestia grzania śruby chociaz w obu przypadkach dostęp jest ciężki. Widzisz teraz jak ważną rzecza są nowe śruby przy montażu... Rozkręcając, wymieniając części zawsze staram sie dac nowe śrubki.

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłem EGR w swoim modelu i od razu błąd wyskoczył :/ Nie za fajnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Zastanawiał się ktoś kiedyś jaki wpływ ma zaślepienie EGRu na pracę turbiny na biegu jałowym? mianowicie po zaślepieniu EGRu więcej spalin jest dostarczane do turbiny co za tym idzie pracuje ona przy wyższych prędkościach obrotowych, więc przy gaszeniu auta mamy turbinę pracującą tak jak by na zegarach było ze 2tyś obrotów, więc przy gaszeniu jest to prawie mordercze dla turbiny, czy się mylę? prosze o jakies sugestie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w AFNie EGR nie włącza się i tak od razu. Włącza się, ja wiem może po minucie na wolnych obrotach. Wg mnie to jeśli wtedy gaszę samochód, jak przyjadę i postoi 20 sekund kiedy nie zdąży włączyć się EGR, to na jedno wychodzi jakby był zaślepiony. A to już inżynierowie musieli przewidzieć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy się mylę?

sie mylisz, ilość spalin trafia taka sama, jedyna różnica to taka iż część spalin nie wraca do silnika w celu podgrzania mieszanki ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności