Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

nie sądze żeby to była turbodziura

 

No to może inaczej - diesle maja duży moment obrotowy juz od samego dołu. Może skrzynia chcąc uniknąć przeciążeń, a przy tym zwiększyć trwałość, w trybie "normalnym" nieco dławi obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O już lepiej :) Teraz jakby jej to dławienie delikatnie ograniczyć byłoby super:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz jakby jej to dławienie delikatnie ograniczyć

 

Tryb "S" ;-) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest problem - moim skromnym zdaniem przy tym silniku tryb S nie nadaje się do jazdy. Trzyma za wysokie obroty - na dłuższą metę ten silnik diesla może tego nie źnieść (o spalniu nie wspomne bo w mieście spoko wchłonie nawet 12-13L). Jak już pisałem w tym wątku przydałby się jakiś tryb pracy skrzyni pomiędzy D a S.

A najlepiej D ale z wyeliminowaniem opóźnienia reakcji na gaz i jakby to nazwać chyba opóźnienia "wysprzęglenia"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
O już lepiej Teraz jakby jej to dławienie delikatnie ograniczyć byłoby super

Witam

Poprawa a co tam wykabinowales nowego ?

Pzd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle zrozumiałeś ;) Chodzi o to że npisałem że lepiej jak kolega motomouse przyznał ze to skrzynia dławi obroty a nie turbodziura powoduje czkawkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie turbodziura powoduje czkawkę...

 

Ależ może powodować - ale to raczej nie przy ruszaniu ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Chyba źle zrozumiałeś Chodzi o to że npisałem że lepiej jak kolega motomouse przyznał ze to skrzynia dławi obroty a nie turbodziura powoduje czkawkę...

 

Ok . juz wszystko jasne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a może wiecie czy w silnikach vw golfa 1,9 tdi 105 km była montowana skrzynia DSG ? Planuje zakup golfa mk5 2004-2005 r z silnikiem 1,9 i jestem ciekaw czy tam ta skrzynia występowała?

 

 

Inne pytanie,ile więcej pali taki samochód ze skrzynia DSG od manuala?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że z DSG spalają mniej. :D Ale niech się posiadacze wypowiedzą, ja tego jeszcze nie doświadczyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeniosłem 16 postów o spalaniu do ODPOWIEDNIEGO wątku!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawiazujac do skrzyni DSG - w moim pasku 170 KM, zauwazylem ze w trybie "D" drugi bieg przynajmniej u mnie przy normalnym przyspieszaniu wlancza sie stosunkowo krotko w porownaniu z innymi biegami. Czy w Waszych pojazdach jest podobnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie . Jedynka i dwójka są bardzo krótkie i są wybierane przeważnie przy ruszaniu. A dalej to już bajka.

Edytowane przez diabel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro
Nawiazujac do skrzyni DSG - w moim pasku 170 KM, zauwazylem ze w trybie "D" drugi bieg przynajmniej u mnie przy normalnym przyspieszaniu wlancza sie stosunkowo krotko w porownaniu z innymi biegami. Czy w Waszych pojazdach jest podobnie?

 

U mnie to samo ,miałem wrażenie kiedyś że w ogóle go nie ma :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A najlepiej D ale z wyeliminowaniem opóźnienia reakcji na gaz i jakby to nazwać chyba opóźnienia "wysprzęglenia"...

 

Zrob chipsa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Nawiazujac do skrzyni DSG - w moim pasku 170 KM, zauwazylem ze w trybie "D" drugi bieg przynajmniej u mnie przy normalnym przyspieszaniu wlancza sie stosunkowo krotko w porownaniu z innymi biegami. Czy w Waszych pojazdach jest podobnie?

 

Tak umnie podobnie .

Jedynka a potem gdzies miedzy 1 a 1.5 tys.obr.min wpada drugi , jadac normalnie jak emeryt w niedziele .

Co wiecej jak auto sie toczy to nadal utrzymuje sie drugi bieg ,dopiero jak przystopowane (toczy sie w tepie pantofelka ) lub zatrzymane, to wtedy wskakuje jedynka .

 

I wydaje mi sie mimo opini ze skrzynia DSG sie uczy i dostosowuje do kierowcy (tzn. ciskajac pedal zmienia biegi wysoko , emeryt nisko ) ,ze pomimo to bieg 1 i 2 zmieniac bedzie raczej na tych samych poziomach obrotow .

 

Inaczej jest oczywiscie na S.

 

Widze tez cos takiego jadac na S , ze jak normalnie sie rozpedza auto to biegi zmienia po 3.0-3.2 obr.min. , ale jak sie bardziej wciska pedal gazu to 3.5 tys.obr./min osiaga przed zmiana .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że tylko jedynka jest krótka, od dwójki już tak samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to czytajac wypowiedzi kolegow, wszyscy mamy podobnie z ta 2-ka. Myslalem ze u mnie dsg jest zle zaprogramowana. Ok, dzieki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrob chipsa

 

A to pomaga na opisane prze mnie dolegliwości? Jeżeli tak to mogę nawet dzisiaj tyle że nie wiem gdzie. A jak to wpłynie na spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co Wy z tą dwójką? Ja uważam, że skrzynia jest bardzo przyjemnie zestopniowana. Jest tak akurat. I jedynka i dwójka. Nie za długo, nie za krótko. To od stylu jazdy zależy, ile automat będzie trzymał na poszczególnych biegach. Skrzynia się uczy i dostosowuje. Jak jadę spokojnie, to jedynkę trzyma krótko, wrzuca zaraz dwójkę, nie wkręcając silnika powyżej 1,8 tysiąca obrotów. To samo robi z dwójka i pozostałymi biegami. Może się wydawać, że biegi są krótkie, bo nawet spokojnie przyspieszając moment i robi się 7 - 8 dych na liczniku. A chyba nikt nawet z manualem normalnie nie jeździ 80 km/h na dwójce.

 

A jak trzeba, to na jedynce potrafi dociągnąć do czerwonego pola zwijając asfalt, wrzuci dwójkę i jeszcze pisnąć potrafi... Normalnie jadąc, przy tej prędkości miałbym już 4-kę.

Edytowane przez Majosa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności