Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

    Rekomendowane odpowiedzi

    Gość piki

    hej, zeby nie bylo ze przyszedlem tutaj tylko narzekac na paska b6 (chodzi mi o trzeszczenie auta w srodku rodem z żuka 15 letniego!) troszkę polukruję

     

    mianowicie chcialem o skrzyni DSG!

     

    kto ma wie że to BAJKA! kto nie ma, niech spróbuje sie testowym z tą skrzynią przejechac, po prostu MIODZIO-REWELACJA-CUKIERECZEK, a w zestawieniu z 170KM dieslem, ojej, Panowie i Panie, to najlepsze VW danie!

     

    praktycznie nie widac zmiany biegów, zmiana trwa 0.03sekundy!! plynnie, bez przestoju i szarpniecia! nie ma szans zeby szybiej reczna zmieniac! nie ma sensu do niej dokupywac lopatek przy kierownicy, bo szybciej nie bedziesz zmianienial i nie ma potrzeby recznie sie bawic! zbedny bajer mowie szczerze.

    czytalem kilka artykołów przed wyborem tej skrzyni i w kazdym pisali ze jesli raz sie przjedziesz autem z dsg, nie bedziesz chcial zadnej innej skrzyni i,,,,,, potwierdzam!

    Majstersztyk!

     

    Nawet Clarkson z TopGear mówił testując Golfa GTi ze jesli go kupowa to tylko z dsg!

     

     

    Jesli ktoś z Was zastanawia się nad zakupem Passata czy innego VW czy skody czy audi, niech powaznie rozpatrzy zakup tej skrzyni, ciezko nazywac ja automatem, bo to inna liga!

    to po prostu DSG :) warta pieniędzy jakie kosztuje.

     

    dwie skrzynie polaczone w jedna, jedna obsluguje biegi parzyste druga nieparzyste, jadac na 2 masz juz gotowa 1 i 3-kę, zmiana nastepuje dosłownie błyskawicznie, w mgnieniu oka! cięzko ją zauważyc jak jedziesz lagodnie i masz podgloszone radio. wydaje ci sie ze masz jeden bieg, jeden ciąg ;)

     

    DSG to połączenie komfortu z super osiągami i łyskawiczna, niezauważalną zmianą biegów.

     

    za skrzynię DSG dla Passata 6-tka s plusem!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2006

    Uzupełnie tylko wypowiedź piki,

    Dwusprzęgłowa skrzynia DSG(VW):

     

    W odróźnieniu od skrzyni manualnej ta ma nie dwa, lecz 3 wałki, przy czym jeden zawsze czeka z gotowym następnym biegiem. Zmiana jest błyskawiczna, gdyż wymaga tylko przełączenia sprzęgieł,a by włączyć do pracy odpowiedni wałek.

     

    Plusy:fenomenalna wręcz szybkość zmiany przełożeń(przyspieszenie lepsze niż w aucie z ręczną skrzynią)

    Minusy: konieczność stosowania aż 2 sprzęgieł, co poza wyższą masą skutkuje wysoką ceną urządzenia.

     

    To by było na tyle :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość dayv

    ale w gotowoscie jak sie jedzie na 3 i jedzie sie spokojnie przyspieszajac czeka 4 bieg ale jak sie jedzie 4 i mu sie depnie musi redukowac. to tez trwa tak szybko:>?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1996
    to tez trwa tak szybko:>?

    imho, tak

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość piki

    czy w gore czy w dol zmiana biegu trwa doslownie setne sekudny i nawet jak chcesz recznie (bo taka opcja tez jest) zmieniac kilka biegów po koleji,

    jak depne w gaz to zanim w zwyklej skrzyni wcisniesz sprzeglo i zmienisz bieg, dsg po wcisnieciu gazu do dechy rozpozna ze chcemy zapierrrdzielac i juz masz nizszy bieg,

     

    na trybie E nagła chęc przyspieszenia i redukcja biegu w dsg wyjdzie cię tak samo lub szybciej niz w manualu,

     

    oczywiscie jak mam ochote pozapierdzielac to tryb S i trzyma na wyzszych obrotach ciagle a wtedy dsg bedzie duuuuuużo szybsza od manuala i w górę i w dół,

    a jak nie masz ochoty czy zaufania do pełnego automatu to wrzucasz w tryb zmiany ręcznej i sam(bez używania nogi) czy w górę czy w dół zmieniasz sobie biegi w 0,03sekundy, wiec standardowy manual NIE MA SZANS !!

     

    :cwaniak:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012
    chcecie mi wmowic ze nie ma praktycznie minosow:>?

    Ma minus - cena

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2006

    To jest istny majsztersztyk :rotfl:

    ...no i to co napisałem wcześniej-cena :]

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1996
    nie ma praktycznie minosow

     

    Są, jak się sypnie. Ewentualnie zmiana oleum i filtrów.

    kuczlaw napisał/a:

    Ma minus - cena

     

    Ale jaka przyjemność z jazdy....

    //scaliłem :hyhy: - kuczlaw

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość piki

    to tak jak i z silnikami, np. 2.0T fsi, silnik marzenie prawda, bez wad? nie ma wadę, cena!!!

    i koszty uzytkowania, pali jak smok, wymiana rozrzadu itd duzo drozsza niz przy 2.0 fsi.

    tak samo tdi 170KM w porownaniu do 140KM, coś za coś, lepsze osiagi za wyzsza cenę i większe spalanie.

     

    z tym że w dsg problem kosztów to chyba bardzej tylko cena zakupu, bo użytkowanie to już raczej nie jakieś strasznie większe koszty, no chyba ze się sypnie, ale dwa lata gwarancji wiec jak na razie strach przed awaria mnie nie dotyczy, poza tym dlaczego zakladac ze sie sypnie?

     

    po prostu chce się miec cos mocno ponad przeciętne, coś super trzeba wybulic, ale czy nazywac to wadą? oczywista sprawa ze ta skrzynia wiecej kosztuje,

    wiec DSG to praktycznie skrzynia bez wad, jak na tą chwilę, no i oczywiście moim zdaniem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość metrotest
    chcecie mi wmowic ze nie ma praktycznie minosow:>?

     

    Są. Jak się zepsuje /po okresie gwarancji/ to rachunek będzie raczej spory tym bardziej, że naprawa pewno tylko w ASO. Znajomej się zepsuł automat i teraz płacze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Castor1495
    chcecie mi wmowic ze nie ma praktycznie minosow:>?

    Niestety - jeżeli pominiemy cenę, jako oczywistą cechę zaawansowanych produktów, to zostaje żal do konstruktorów skrzyni, albo oferty VW, z powodu nieoferowania tej skrzyni z silnikiem 2.0 TFSI. Próbowałem, namawiałem dealera, a i tak skończyłem z nieporównanie wolniejszym Tiptronic'iem. A miałem już zarezerwowane fundusze i porcję apetytu :kwasny: Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2003
    Znajomej się zepsuł automat i teraz płacze.

    A jakby popsuł Jej sie manual to pewnie sakałaby z radości?

    Plusów automatu (każdego) nie doceni ten, który takim autem choć trochę nie pojeździł.

    Oj, chciałbym miec skrzynię DSG, tylko gdzie tu znaleźć sponsora?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość metrotest
    Znajomej się zepsuł automat i teraz płacze.

    A jakby popsuł Jej sie manual to pewnie sakałaby z radości?

     

    Pewno też nie. Płacze dlatego, że za bardzo nie ma tego kto naprawić /poza ASO/. A tam z kolei obedrą ze skóry.

    Jak ktoś kupuje samochód nowy to ok. Ale kupno używanego...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    Gdybym mial kupic jakiegokolwiek automata to tylko ze wzgledu na zone. Sobie nigdy. JEchalem starymi i nowymi autamatami, owszem wygodnie ale czy to ta przyjemnosc, ktorej chce od jazdy? Nie. Nie ma to jak redukszyn z 4. na 2. i szpula. Pozatym z automatem nie zrobisz takich driftow jak manualem. No i jesli ten DSG jest taki super to dlaczego niw ykorzystuja go w zadnych wysciagach i rajdach?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość piki
    Gdybym mial kupic jakiegokolwiek automata to tylko ze wzgledu na zone. Sobie nigdy. JEchalem starymi i nowymi autamatami, owszem wygodnie ale czy to ta przyjemnosc, ktorej chce od jazdy? Nie. Nie ma to jak redukszyn z 4. na 2. i szpula. Pozatym z automatem nie zrobisz takich driftow jak manualem. No i jesli ten DSG jest taki super to dlaczego niw ykorzystuja go w zadnych wysciagach i rajdach?

     

    no nieeee,,,, to w rajdach sa normalne skrzynie manualne ? ;)

     

    bez zartow!

     

     

    poza tym dsg to nie skrzynia do rajdow aa do jazdy na codzieni, co to w ogole za porownanie :-D

    Dla mnie Pasek to auto ktorym mam wozic rodzine a nie szarpac i udawac ze to auto wyczynowe ;) to auto rodzinne z konstrukcji i zalozen producenta :-D

    gdybym chcial wielkich doznan wybral bym imprezę lub golfa GTI (ale tez z DSG a nie manualem! bo z dsg ma lepsze osiągi :-DDD) ;) nawet Clarkson z TopGear, ktory nie trawi w autach sportowych automatow testujac GTi na koniec stweirdzil ze jesli je kupowac to tylko z DSG bo to skrzynia marzenie!

     

    no i w dsg skrzyni masz opcje MANUALNEGO przelaczania biegow, jak w rajdowkach, przod tyl, na drązku lub przy kierownicy, no i takie sa skrzynie w autach rajdowych! a nie manuale w ktorych mozesz z 4 na dwojke wrzucic, to juz troszke prehistoria ;) i napewno szybciej ja w dsg zmienie z 4 na 2 niz ty w swoim manualu, zajmie mi to sporo mniej niz sekundę.

    W najnowszych rajdowych autach sa pratycznie tylko skrzynie "przod/tyl" a nie standardowe manuale, czyli skrzynie rajdowe(wyczynowe) sa bardziej zblizone i maja wiecej wspolnych cech z dsg niz standardowymi manualami ;) nie trafiles michal z tym argumentem o rajdach w ogole ;) dsg to nie typowy stary automat, to super nowoczesna skrzynia z opcja automatu!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011
    no nieeee,,,, to w rajdach sa normalne skrzynie manualne ? ;)

     

    bez zartow!

    Wiem ze nie sa takie jak mam w aucie ale nie sa to automaty. A te wszystkie tiptronici maja opcje "manuala" ale to nie to co zwyklay manual. Co z tego ze ty szybciej wrzucisz dwojke niz ja, jak robi to za ciebie automat? Powiedzialem co mysle a ty sie bulwersujesz. Chce miec samochod pod swoja reka i noga nie zeby mi automat zmienial biegi. Jesli mialbym kupic BMW M3 to z zadnym automatem, tak samo Boxstera, Carrere czy inne z moca powyzej 250 koni. Mi frajde sprawie wlasnie to ze ja zmieniam bieg, raz przy 3000 raz przy 7000 obrotow.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość piki
    no nieeee,,,, to w rajdach sa normalne skrzynie manualne ? ;)

     

    bez zartow!

    Wiem ze nie sa takie jak mam w aucie ale nie sa to automaty. A te wszystkie tiptronici maja opcje "manuala" ale to nie to co zwyklay manual. Co z tego ze ty szybciej wrzucisz dwojke niz ja, jak robi to za ciebie automat? Powiedzialem co mysle a ty sie bulwersujesz. Chce miec samochod pod swoja reka i noga nie zeby mi automat zmienial biegi. Jesli mialbym kupic BMW M3 to z zadnym automatem, tak samo Boxstera, Carrere czy inne z moca powyzej 250 koni. Mi frajde sprawie wlasnie to ze ja zmieniam bieg, raz przy 3000 raz przy 7000 obrotow.

     

    zaraz zaraz, ty czegos nie rozumiesz, jezdziles autem z tiptroniciem?

    jezdziles dsg?

     

    masz opcje manualnej skrzyni, tak samo jak w F1 czy autach rajdowych nie automat a ja sam zmieniam, tyle ze bez wciskania sprzegla! decyduje sobei sam czy przy 2000 obrotow czy przy 4000 obrotow, mowisz ze jezdziles nowymi automatami a chyba jednak nie do konca ;) skoro piszesz takei rzeczy.

     

    opcja manualnej zmiany to manualna zmiana a nie automat :-D sam decydujesz kiedy i przy ilu obrotach chcesz zmienic bieg i o ile biegow chcesz przeskoczyc.

     

    roznica jest taka ze zanim ty wcisniesz sprzeglo i przesuniesz odpowiednio drazek i puscisz sprzeglo ja juz dawno bede mial zmieniony bieg i krecil silnik na tym biegu wyzej i wyzej i tak samo jak ty w maualu w dsg ja sam moge sobei decydowac czy przy 2tysiacach czy przy 4 tysiacach zmienic bieg i robie to ja, moja dlonia, albo drazkiem albo lopatkami przy kierownicy

    chyba najlepiej idz do salonu vw i przejedz sie passatem czy golfem z dsg to moze zrozumiesz ze automat automatem a opcja manualnej zmiany biegow to nie automat! zmiana biegu taka sama jak w zwyklym manualu z tym ze bez wciskania sprzegla i 3 razy krocej trwajaca. dsg daje mozliwosc, jazdy pelnym automatem albo manualem bez sprzegla.

     

    nie rozumiem roznicy niedzy przesowaniem drazka pelnego manuala a przesowaniem drazka w dsg, jedyna roznica ze ja robie to tyl przod a ty tyl przod i jeszcze boki + sprzeglo przez co duzo wolniej i duzo mniej efektywnie.

     

    a najlepszy dowod superowosci(hehehe) i jakosci dsg :D to fakt ze golf gti z dsg ma lepsze osiagi od golfa gti w normalnym manualu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2011

    piki, co sie czepiasz`? Mowie ci jasno ze wole normalne skrzynie biegow. Nie jechalem zadnym VW z DSG ale jechalem BMW645 wiec chyba nie bylo tam automata zwyklego. Jechalem tez BMW M3 ze zwykla skrzynia i na podstawie tego stwierdzam ze wole zwykla skrzynie, nie dociera to do ciebie? Masz DSG? Fajnie, ciesze sie z twojej radosci ale ja wole manuala.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności