77Marek Zgłoś #21 Napisano 19 Stycznia 2014 Dziękuje ślicznie za schematy ! Jak dla mnie sytuacja jasna, ale strasznie zastanawiający jest temat dlaczego po zdjęciu pedału sprężyna była odwrócona ? Nie wydaje mi się żeby było tam miejsce i podczas "wystrzału"obróciła się o 180 stopni. Jeśli nie będzie to problem to mogę prosić o zdjęcie ? Pozdrawiam Daj mi 15 min. na zrobienie zdjęcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arkadio.k Zgłoś #22 Napisano 29 Stycznia 2014 a u mnie to w ogóle dziwna sytuacja.Sprzęgło zachowuje się bardzo dziwnie tylko w temperaturach minusowych i tylko gdy jakiś kawałek drogi ok 10 km jade powyżej np. 130 km/h wtedy pedła sprzegła robi się miękki do ponad połowy albo dalej taki luźny jakby brał przy podłodze. stanę na parkingu zgaszę poczekam chwilę odpalam i wszystko w normie. znów pełny gwizdek 140 km/h 150 km/h i robi sie miękki, ale nie wpada i cały czas odbija tyle ze łapie coraz bardziej przy podłodze. teraz gdy mamy temperatury dodatnie, sprzęgło chodzi idealnie bez wzgledu na prędkość. ja już tego pojąć nie mogę... pięknie łapie powyżej połowy jest dość miękkie biegi super wchodzą... i o co kaman? Panowie odgrzeję trochę kotleta. Gdyż mam podobny problem, czy po upływie czasu macie jakieś nowe spostrzeżenia na sprawę? Prawidłowość jak u kolegi luccass większa prędkość przez kilka minut miękki pedał sprzęgła w skrajnych przypadkach po dłuższej jeździe w podłodze, trzeba go podnosić i trudność ze zmianą biegów. Mija godziną, czasem doba i wszystko wraca do normy. Dodam że od 15 tyś. stuka na wolnych dwumas, wycieków płynu nie ma. Panowie jakaś podpowiedź od czego zacząć? dziękuję z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek85 Zgłoś #23 Napisano 29 Stycznia 2014 mam zapytanie nie wiem czy jest watek na forum a nie moge zadnego dodac.. w vw 2009 2.0tdi dsg pojawia sie komunikat słowny (kupplung-sprzęgło) czy to jakies oznaczenie serwisowe..czas na wymiane sprzegła? uszkodzenie sprzęgła? da sie to skaskowac.. z gory dziekuje za pomoc... dodam ze zadna inna kontrlka sie nie pali.. silnik i skrzynia dziala normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #24 Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam. Wymieniłem koło dm i sprzęgło, odpowietrzyłem i pedał sprzęgła zachowuje się dziwnie. Nie wchodzi do podłogi tak jak wcześniej, tylko tak 2/3 Czemu tak się dzieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #25 Napisano 23 Lutego 2017 Czy do wyjęcia pedału sprzęgła potrzebny jest kanał ? Odkrecę 3 śruby mocujące pedał i tu powstaje pytanie czy wężyki podłączone do pompki są na tyle elastyczne że pociągne je do kabiny ? Pozwolę sam sobie odpowiedzieć. Kanału nie potrzeba do wyjęcia pedału. Do przewodów dostaniemy się po wyjęciu akumulatora oraz jego podstawy i mamy wszystko na wierzchu. Odpinamy wężyk od zbiorniczka, opaska metalowa, a od wysprzęglika musimy odciągnąć metalowy pierścionek i odciągamy resztę w dół. W środku żeby wyjąć pedał, należy odkręcić 3 śruby. Dwie widzimy z dołu, a jedna jest od góry. Żeby ją odkręcić musimy zdjąć osłonę kolumny kierowniczej. Góra osłony trzyma się na zatrzaskach, podważamy od strony kierownicy. Dolna osłona jest na 3 śrubkach, plus śruba od rączki regulacji kolumny. Jak zdejmiemy osłonę, to gdzieś w oddali ujrzymy 3-cią śrubkę. Nasadka 13 mm na długiej przedłużce i odkręcamy. U mnie pękła główka od popychacza pompki i tłoczysko od pompki latało luźno. Nie było połączone z pedałem, a powinno przez tą właśnie kulkę. A na dodatek wyskoczyła sprężyna od odbijania pedału i ów pedał luźno latał. Pompka zamówiona i będzie wstawiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawelMusic1989 Zgłoś #26 Napisano 3 Sierpnia 2018 Witajcie. Może ktoś mi pomoże. Jechałem teraz A wakacje 800km. Kilkakrotnie stanąłem na przerwę i wszystko że sprzęgłem było ok. 100km od celu podczas zapalanie po postoju pedał sprzegla został w podlodze. Oczywiście pierwsze co panika, tym bardziej że podróż z dzieckiem. Po chwili namyslu wziąłem butem pocislem pedał do góry i odbił na swoje miejsce. Dojechałem na miejsce dzisiaj wróciłem spowrotem do domu i ze sprzęgłem nic po drodze nie bylo. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszz Zgłoś #27 Napisano 4 Sierpnia 2018 Sprawdź poziom płynu hamulcowego, być może wyprzęglik Ci się zapowietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawelMusic1989 Zgłoś #28 Napisano 6 Sierpnia 2018 Stan jest ok ale narazie zmienię płyn hamulcowy w całym układzie. Zobaczymy co będzie się dalej działo. Narazie od akcji że sprzęgłem zrobiłem 900km i nic się dalej z nim nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #29 Napisano 6 Sierpnia 2018 A czy ja mogę zapytać co ma płyn hamulcowy do sprzęgła? Czy te systemy są w jakikolwiek sposób połączone? .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #30 Napisano 6 Sierpnia 2018 Marek poczytaj to się zdziwisz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawelMusic1989 Zgłoś #31 Napisano 6 Sierpnia 2018 No ja narazie polecę najtańszym kosztem. Wycieków nie ma. Zmienię płyn zobaczymy co będzie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B6 2.0 TDI Zgłoś #32 Napisano 23 Czerwca 2021 Passat B6 2.0 TDI 2010r. Miałem ten sam problem , tylko fakt że działo się to tylko latem , gdy temperatury sięgały wysoko (w zimę żadnych objawów) okazało się że sie zapowietrzało sprzęgło i co chwilę musiałem odpowietrzac (pomagało chwilowo) , nieważne czy to była jazda w mieście czy w trasie , chociaż dziwne było to że w trasie gdzie jechałem na 6 biegu przez dłuższy czas nie wciskając sprzęgła, to przy próbie zmiany biegu pedal był mocno wciśnięty, jakby podczas jazdy go zassało a trzymała tylko sprężyna, wydawało mi się że to płyń (dot4) robi się bardzo rządki , jednak nie tam była przyczyną. Jest coś takiego jak akumulator ciśnienia, tam byla przyczyna wciśniętego pedału , okazało sie ze można go usunąć i połączyć przewody że sobą bezpośrednio unikając przepływu przez ten akumulator , i problem znikł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Betim Zgłoś #33 Napisano 24 Czerwca 2021 (edytowane) Ja u siebie musiałem wymienić na nowe teraz nie mam już tego problemu. Wymiana się opłacała bo zaoszczędziła kupę nerwów. Jak chcecie kupić tanio sprzęgło to na https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/sprzegla-z-kolem-dwumasowym-vw-passat-b5-kombi-1-9-tdi-diesel-101-km/12516299#opis_start mają do tego duży wybór. Edytowane 24 Czerwca 2021 przez Betim błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dariusz_Dz4 Zgłoś #34 Napisano 12 Lipca 2021 Witam mam porobny problem kilka razy pedał sprzegła zostal w podlodze recznie wyciagnalem i było ok na jaki czas i znowu to samo...wyciekow nie widze co moze byc przyczyna najczeciej passat B6 2008 2.0 TDi : pompa sprzegła, wysprzeglik, docisk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #35 Napisano 14 Lipca 2021 @Dariusz_Dz4 wysprzęglik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #36 Napisano 2 Lutego 2022 Cześć, dopadło mnie to samo. Sprzęgło i dwumas zrobione parę miesięcy temu a dziś pedal w podłodze wylądował. Idzie odciągnąć go do góry, po wciśnięciu zeskakuje w dół. Płyn hamulcowy jest Zakładam, że to wysprzęglik? On siedzi w skrzyni i bez jej zwalania się go nie wymieni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Termosik Zgłoś #37 Napisano 2 Lutego 2022 Jeżeli masz skrzynię 6 biegową to bez demontażu się nie obędzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #38 Napisano 2 Lutego 2022 (edytowane) Dzięki. Tak, 6 biegowy manual, silnik cbbb 170km. Szkoda więc, że profilaktycznie nie poszedł do wymiany przy robieniu sprzęgła/dwumasu. Nie wpadłem wtedy na to a teraz dojdzie extra koszt praktycznie tej samej roboty. Jeszcze jedno, czy przy padniętym wysprzęgliku sprzęgło powinno być zapięte czy rozpięte? Czy da radę wrzucać biegi normalnie? U mnie sprzeglo wpadło jak auto stało na luzie. Stoi teraz na luzie a biegi idzie normalnie wrzucać Edytowane 3 Lutego 2022 przez pioters nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazmirz_pawlak Zgłoś #39 Napisano 3 Lutego 2022 (edytowane) Nie wiem jak w Pastuchu ale w Octavii 2 przed liftem masz jakąś pompkę wspomagania pod pedałem sprzęgła. Mojej mamie tak samo wpadał pedał i zostawał. Sprawdź czy nie masz tam zapocenia. Może warto zacząć od tego. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Edytowane 3 Lutego 2022 przez kazmirz_pawlak edycja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioters Zgłoś #40 Napisano 3 Lutego 2022 W sumie tam powinna być pompka pod pedałem. Przejrzałem też co było zakładane przy wymianie sprzęgła i teoretycznie wysprzęglik powinien być w zestawie więc musiał być wymieniony. Może faktycznie ta nieszczesna pompka. Tak czy inaczej pod blokiem raczej tego nie zrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach