kroolpaw Zgłoś #461 Napisano 17 Czerwca 2016 (edytowane) Witam... Posiadam Passata AFN 98r. i przymierzam się do całej operacji związanej ze wstawieniem licznika 1/2 FIs przed liftem. Mam małe problem: Kilka lat wstecz firma tuningowa podniosła mi moc do 135 koni i 300 Nm. rozebrali mój ECU wylutowali kość, wstawili podstawkę i wsadzili nową kość ze swoim wsadem dającym osiągi wyżej opisane. Wszystko śmiga super. Problem polega na tym, że jak zmienię ECU z 038906018P na 038906018GA to wrócę do fabrycznej mocy. I co lepiej zrobić? Czy do ECU 038906018GA również wstawić podstawkę i przełożyć kość z chipem z mojego ECU 038906018P Czy zrobić taki manewr jak pisał kolega borynka czyli wstawić kości odpowiadające za CAN z ECU 038906018GA do mojego ECU 038906018P I jeszcze jedno mam pytanie: Czy kości z wsadem pokazane przez kolegę borynka maja w sobie również zapisany wsad mapy silnika, czy są od tego by była szyna CAN? Edytowane 17 Czerwca 2016 przez kroolpaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #462 Napisano 18 Czerwca 2016 Niestety miałem podobny problem... I nie dało się go rozwiązać inaczej jak wstawieniem GA i zrobienia programu od nowa. A manewru jak kolega Borynka nie zrobisz, bo z tego co ja zrozumialem, to po pierwsze on nie lutowal do P tylko do EH. A druga sprawa, tak jak pisze trzeba wymienic te dwie kosci na takie ze wsadem od GA, a to właśnie w nich jest "zapisana moc" pojazdu. Więc tak czy owak nic ci to nie da. Najprostszy zabieg to zmiana na GA i od nowa napisać soft Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #463 Napisano 20 Czerwca 2016 Dziś byłem w firmie, która wstawiała mi chipa. Pogadałem z chłopakami i stwierdzili, że muszą najpierw sczytać wsad z GA i porównać z P. Jeśli wsady będą takie same jeśli chodzi o sterowanie silnikiem, a różnić się będą tylko obecnością CAN, to w GA wstawią podstawkę i kości z chipem z P wstawią do GA. Jeśli się okaże, że kości z P różnią się budową od GA to zdam się na ich pomysłowość jeśli chodzi o wsadzenie do GA mojego chipa. Na razie najtańsza opcja to 100 zł jeśli wszystko pójdzie dobrze z przełożeniem chipa. Licznik znalazłem na szrocie 3B0 920 827A za 50 zł. zostało jeszcze poszukać ECU z GA. Najgorsza opcja to zostawić wszystko po staremu jeśli był by kłopot z przełożeniem chipa. Wolę mieć 300Nm niż licznik z 1/2 FIS. A jakie numery ma licznik z FIS-em bez CAN, ten tak trudno dostępny i drogi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tauka Zgłoś #464 Napisano 21 Czerwca 2016 To ja wolałem wstawić GA i zapłacić jeszcze raz za program zrobiony od nowa, niż szukac i płacić za licznik bez can. Zresztą najpierw szukałem bez can, ale znaleźć działający w dobrych pieniadzach to było praktycznie niemozliwe. A program napisał mi nowy i wszystko bangla i jestem zadowolony. Co do licznika, to polecam szukac 3b0 920 8x9, albo 9x9, sa lepsze niż te starsze. A bez can to musisz szukac 3b1919890. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kroolpaw Zgłoś #465 Napisano 21 Czerwca 2016 Tak masz rację ale jak wstawię GA i pojadę do firmy tuningowej na podniesienie mocy to policzą mnie tak samo jak za pierwszym razem, a to już się nie opłaca jeśli chodzi tylko o bajer w postaci czerwonego wyświetlacza na liczniku. Jeśli faktycznie zostanie tylko taka opcja jak pisałeś to sobie odpuszczę, szkoda kasy. Wymiana licznika na 1/2 FIS dla mnie miała być zabawą z lekkimi wydatkami. Auto jeździ super, więc nic na siłę. Co do licznika to ten mój jest gorszy? Słabszy? Na czym polega różnica między tymi co napisałeś? Oczywiście nie chcę pełnego FIS-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo2558 Zgłoś #466 Napisano 28 Czerwca 2018 przeczytalem cale dwa razy i dalej nie wiem tzn jakies inne sposoby niz proba kodowania 00105 zamiast 00145 w moim przypadku. Bo tak naprawde caly fis mi psuje komunikat olejowy, ciagle na calym ekranie ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #467 Napisano 21 Października 2020 (edytowane) Troszkę odgrzeję kotleta. Mój Passek / AJM / jest z kwietnia 1999 r. i nie ma cana. Z tego roku już miały ATJ ale gdzieś od lipca chyba. I teraz pytanie czy mając przy zakupie zwykły licznik, potem założony FULL FIS bez cana, wszystko w nim hula, czy można zapodać licznik z FL'a też Full Fis ???? Co ewentualnie trzeba by było zakupić i czy jest w ogóle sens w to się pchać ??? EDIT : Po otworzeniu puszki ze sterownikiem okazuje się ,że pomarańczowe kabelki os CAN wychodzą ze sterownika tylko nie dochodzą do licznika. Czy samo dodanie kabelków sterownik - licznik wystarczy ??? Na zdjęciach wtyczki licznika - zielona i niebieska. Edytowane 13 Marca 2021 przez Gegas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach