xoslox Zgłoś #441 Napisano 6 Maja 2015 U mnie działa w 100%. Lekka rzeźba, ale wolę to, niż nie mieć kontrolki wcale Kontrolka poduszek sterowana jest masą. Działa na zasadzie - Jest Masa - Nie ma błędu / Nie ma masy - jest błąd. Potrzebujemy mały przekaźnik, który wejdzie pod obudowę licznika. Cewka zasilana jest stałym napięciem 12V a masa z poduszek nią steruje. Dioda poduszek jest ciągle zasilana ok 10V. Dlatego musimy wlutować się pod jej anodę (minus) cieniutkim przewodem z rezystorem ok 330 ohm. I ten przewód dajemy na styk normalnie zwarty przekaźnika. Stały minus (masa) bierzemy z dowolnego punktu płytki licznika i dajemy na nóżkę przekaźnika . W momencie przekręcenia kluczyka zapala nam się licznik, moduł poduszk nie wysyła jeszcze sygnału (masy), więc na liczniku świeci się kontrolka AIR-BAG, po autodiagnozie, sterownik wysterowuje masę, co powoduje zadziałanie cewki i rozłączenie obwodu diody kontrolki. Prościej się chyba nie da Przekaźnik możecie użyć np. JZC 32F lub każdy inny ze stykiem NC na 12V. Dioda Zenera jest po to, by nie obciążać cewki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
35i Zgłoś #442 Napisano 6 Maja 2015 xoslox, a z brzęczykiem świateł też coś będziesz może działał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xoslox Zgłoś #443 Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) Ale na brzęczyk świateł i info o otwartych drzwiach jest już sposób, podał autor tematu marek29, wystarczy dolutować 3 elementy. Rezystor 1,3K, rezystor 100K i dioda przełączająca - ja użyłem BAS 21. Mam tego od groma, bo kupiłem w listwie po 25 szt. Jak ktoś by potrzebował to pisać PW. Edytowane 6 Maja 2015 przez xoslox Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #444 Napisano 6 Maja 2015 Witajcie, po zmianie sensora AB na 605B mam błędy: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 1C0 909 605 B Component and/or Version: 0A AIRBAG VW51 04 01 Software Coding: 12353 Work Shop Code: WSC 05311 3 Faults Found: 01312 - Powertrain Data Bus 37-10 - Faulty - Intermittent 01221 - Crash Sensor Side Airbag: Driver Side (G179) 28-00 - Short to B+ 01222 - Crash Sensor Side Airbag: Passenger Side (G180) 28-00 - Short to B+ mam rozumieć że pochodzi z auta po wypadkowego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #445 Napisano 8 Maja 2015 Nie, mmasz zwarte do plusa czujniki boczne zderzeniowe.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #446 Napisano 10 Maja 2015 (edytowane) W jaki sposób ? według opisu Marka zamieniłem kable i takie błędy wyskakują ? Edytowane 28 Maja 2015 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #447 Napisano 28 Maja 2015 (edytowane) Kupiłem kolejny sensor AB i teraz błąd następujący: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 6N0 909 901* Component and/or Version: Gateway K<->CAN 0001 Software Coding: 00004 Work Shop Code: WSC 00216 1 Fault Found: 01321 - Control Module for Airbags (J234) 49-00 - No Communications AB ma być podpięty w te same miejsca co komputer? Niby jest wszystko podpięte a błędu nie idzie skasować. Ma ktoś jakiś pomysł ? Już nie aktualne, sam sobie poradziłem. Edytowane 30 Maja 2015 przez rekinek7 Po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #448 Napisano 4 Czerwca 2015 (edytowane) Witam, mam dziwny problem, miałem licznik 3B1 919 880 E z MFA w zegarku i spalanie elegancko pokazywał ale w zegarku mi się nie podobało no i kupiłem licznik od polifta 3B0 920 827 A. Dołożyłem do kostki Can, zakodowałem kluczyki i wszystko ładnie pięknie, obroty pokazuję biegi od automatu też no i chciałem zobaczyć jakie pokazuję spalanie i zdziwienie bo nie mam takiej opcji, mam tylko czas jazdy, ile zrobię na zbiorniku, przejechany dystans i średnia prędkość a po spalaniu ani śladu. Wsad z licznika nowy aktualny.rar Edyt: Już sobie poradziłem, poszukałem innego wsadu i już działa jak należy Edytowane 5 Czerwca 2015 przez CULTUS3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikorkaaa Zgłoś #449 Napisano 18 Października 2015 WITAM Czy udało wam się tak zmodyfikować wsad aby na 1/2 fis była pokazywana temperatura ? nie mówię tu o przekładaniu i dołożeniu kabli od climatronika już miałem się za to brać ale... całkiem przez przypadek udało mi się uzyskać taki efekt podświetlenie nie działa jak należy ale tęperaturę idzie zobaczyć więc myślę że można by to uzyskać poprzez modyfikację wsadu oczywiście zgrałem wsady przed modyfikacją i ten gdzie lekko widać tęperaturę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #450 Napisano 19 Października 2015 Czy udało wam się tak zmodyfikować wsad aby na 1/2 fis była pokazywana temperatura ? Ale to akurat standard na Fisie - Ameryki nie odkryłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikorkaaa Zgłoś #451 Napisano 19 Października 2015 To było pytanie . Nie jestem biegły w tej dziedzinie temat przeczytałem ale widocznie gdzieś przeoczyłem rozwiązanie z edycją wsadu odnośnie temperatury ,tak jak pisałem wyżej miałem się zabierać za przekładanie kabli bo to mi gdzieś utkwiło . Jak możesz to podpowiedz które komórki i w jaki sposób edytować aby temperatura była na fisie oczywiście z góry dziękuje za podpowiedz . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borynka Zgłoś #452 Napisano 8 Listopada 2015 (edytowane) Witam Wstawiałem sobie ostatnio całą modyfikacje ecu 038906018GA , licznik 3B0920849A panel klimatronika z FL. Może o tym wcześniej ktoś pisał ale nie zauważyłem , ja akurat wymieniłem ecu miałem z literką P na GA , ale u kolegi w passku spotkałem się z ecu 038906018EH silnik AHH we wtyczce są przewody od can o czym czytałem że tak czasami jest w niektórych paskach , po podłączeniu ich do licznika komunikacji can niema ale wystarczy wymienić kości z softem na na przykład z zawartością oprogramowania z ecu GA i po odpaleniu mamy CAN . ECU się przedstawia jako GA transmisja can jest wszystko śmiga jak trzeba . Wniosek taki że nie wszyscy muszą wymienić ecu by sobie zrobić transmisje can ze sterownika wystarczy go rozebrać zanim się zdecydujecie na zakup innego i jeżeli posiada wlutowane elementy wystarczy zaprogramować odpowiednim softem kości wlutować zamiast oryginalnych i DZIAŁA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! fotka ecu normalnie nie ma can widok płyty ecu oryginalnie bez can ale ma układ do tego przeznaczony wlutowany w płytę ten sam sterownik wlutowane kości z softem od 038906018GA Czyli jak mamy układ CAN wlutowany wymieniamy kości z softem na takie które zawierają soft do naszego silnika z obsługą can w wersji fabrycznej lub tuningowanej i cieszymy się z can w aucie . Sporo sterowników z roczników 98/99 posiada wszystkie elementy potrzebne by uruchomić transmisje can. Może się komuś przyda . pozdrawiam Edytowane 9 Listopada 2015 przez borynka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #453 Napisano 21 Listopada 2015 Czy jest jakaś różnica w sterownikach 038 906 018GA występujących w Passkach na Anglię (RHD) a tych na Europę (LHD)? Numer sterownika jest ten sam ale może coś jednak je różni i w aucie z kierą po lewej stronie coś nie zadziała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #454 Napisano 23 Listopada 2015 Nie ma znaczenia. Sterowniki sa takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #455 Napisano 23 Listopada 2015 Nie ma znaczenia. Sterowniki sa takie same. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikorkaaa Zgłoś #456 Napisano 24 Lutego 2016 Ale to akurat standard na Fisie - Ameryki nie odkryłeś zbałamuciłeś mnie tą odpowiedzią i przez głupotę usunołem te wsady temat przeczytałem jeszcze raz od deski do deski i wszyscy przekładają kable a jak widać ze zdięcia nie jest to niezbędne więc może teraz odkryj ty amerykę i powiedz jak to zrobić bez przekładki kabli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #457 Napisano 3 Marca 2016 Właśnie zmieniłem swoje ECU (038 906 018P) na ECU z CAN (038 906 018GA). Auto po wykonaniu adaptacji odpaliło, wszystko działa jak najbardziej Jedyna różnica jaką dotychczas zauważyłem to reakcja na gaz - po montażu ECU 018GA pedał stał się niesamowicie czuły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #458 Napisano 7 Marca 2016 Widocznie inna jest linearyzacja pedału... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #459 Napisano 27 Marca 2016 Chciałbym ogarnąć porządnie temat kontrolki airbag w moim przedlifcie gdzie zamontowałem licznik z FL'a co za tym idzie kontrolka nie działa...Niby jest też opcja dolutowania jakiś tam elementów na PCB licznika ale sam tego nie zrobię - kwestia lutowania Jaki sterownik AIRBAG z CAN obsługuje 2 poduszki powietrzne? Niestety sterownik 6Q0 909 605B odpada - jest na 4 poduszki powietrzne a przekodować się chyba go nie da na mniejszą ilość... Gdzieś znalazłem info, że w Golfie 4 szły sterowniki airbag na 2 poduszki powietrzne ale nie ma więcej info jaki to numer... Kolejne źródło podało mi, że sterownik 1C0 909 601 obsługuje 2x poduszki i jest z CAN - prawda to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz_B5 Zgłoś #460 Napisano 2 Czerwca 2016 Hello, czytajac ten temat szykuje sie do zabawy ze zmiana licznika i przyszlo mi jedno do glowy. Jako ze srednio znam programy VAGa to ciekaw jestem czy probowal ktos grzebac w liczniku i szukac komunikatow wyskakujacych na liczniku tak zeby zmienic np. wszystkie na polskie i miec takie po wyborze ktoregos z jezykow [select][17 - Instruments] [Adaptation - 10] Kanał 004 - Ustawienie języka komputera pokładowego 00001 niemiecki 00002 angielski 00003 francuski 00004 włoski 00005 hiszpański 00006 portugalski 00008 czeski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach