Szychu Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2010 Witam wszystkich. Po długim namyśle i rozważeniu wielu innych aut podjąłem decyzję o wymianie mojego b5 na b6. Jestem w fazie poszukiwań egzemplarza i mam pytanie do użytkowników aut z silnikiem 1.9 105KM. Ile pali, jak z usterkami w tym silniku, czy polecacie ogólnie? Na co zwrócić uwagę w tym samochodzie z takim silnikiem ? Chciałbym aby wypowiedzieli się posiadacze auta z tym silnikiem. Wiem, że 105 KM to niedużo ale autem będę robił raczej krótkie trasy więc bardziej od dynamiki liczy się dla mnie ekonomiczność. ż góry dzięki za pomoc.:638::confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWTEDE Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2010 troszkę słaby ale jak ci nie zależy na dynamice:) twój wybór. Jeździłem sam 105io konnym Passatem i powiem ci odczucia pozytywne i szczerze mogę polecić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz 2007 Zgłoś #3 Napisano 25 Lutego 2010 Jak na moje to duzo za malo , w koncu to passat ja bym nie polecal lepiej dolozyc i kupic cos normalnego.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
login_87 Zgłoś #4 Napisano 25 Lutego 2010 105 km troche chyba malo jak na taki samochod. Spalanie napewno na duzy +. Jezeli nie zalezy Ci tak na dynamice warto rozwazyc. Najlepiej zebys gdzies poszukal takiego i sie przejechal. Wtedy zobaczysz czy Ci odpowiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomay Zgłoś #5 Napisano 25 Lutego 2010 Ja mam takie auto od niedawna,wg.mnie dynamika tego samochodu nie jest taka zła.Fakt że użytkuję go w Anglii a tutaj się tak często nie wyprzedza.Ale miałem jazdy próbne 2.0 tdi 140KM i tutaj różnica jest prawie niedostrzegalna. Osobiście polecam.Tym bardziej że teraz(*okres zimowy)spalanie nie przekroczyło 7 litrów jeżdżąc tylko w mieście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolintom Zgłoś #6 Napisano 25 Lutego 2010 (edytowane) Witam Ja jestem właścicielem od września jak narazie nic się dzieje oprócz jednego nie wiem czy to normalne ponoć tak - u mnie po 150 tys, trzeba było wymienić pompę paliwa w zbiorniku koszt w ASO 1300zł poza tym git no musisz zwrócić uwagę na to co miał zmienione przy ilu km by się nie okazało że przejedziesz 1000 km i będzie trzeba wymienić im więcej miał wymienione tym lepiej chodzi mi o takie rzeczy jak pasek olej pompa. Jeśli chcesz wykluczyć w jakim stopniu to by nie kupić bubla polecam ci sprawdzenie na serwisie przed kupnem koszt ok 300-350zł możesz się umówić ze sprzedającym czy poda VIN i pojedziesz najpierw się spytać co i jak będziesz już wiedział czy warto go sprawdzać i co miał robione faktycznie no chyba że nie był serwisowany. Co do spalania jest różnie nigdy nie będzie tak że 2 te same auta a inny kierowca i będzie to sano to zależy od nogi. Mi w trasie wychodzi średnio trasa Olsztyn-Goleniów-Olsztyn 1000km 6,2 litra prędkość 130-140 momentami 160 ale krótko no bo gdzie w Polsce W mieście też nie jest wymierne ale jest 7,5-8 litrów. Jak bym się uparł i jeździł naprawdę spokojnie to zejdzie do 5,2 w trasie i do 6,8 w mieście ale co to za jazda a co do KM dla mnie jest ok no i najważniejsze czym się kierowałem nie miałem więcej kasy by kupić młodszy 2.0 chciałem kupić 2.0 140KM ale poczytałem że te przed 2006 są jakieś felerny (poczytaj na forum)a na młodszego nie miałem kasy i tak już zostało ale jak chcesz kupić 2007 i młodszy bierz 2.0 w spalaniu nie ma różnicy a jest czym depną pomoc nie jechałem ale mogę sobie wyobrazić po swoim Edytowane 25 Lutego 2010 przez wolintom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo1979 Zgłoś #7 Napisano 25 Lutego 2010 Witam. Od stycznia jestem posiadaczem paska 1,9 TDI 105 KM.Nie jest to rakieta,ale nie odstaje duża za o wiele mocniejszymi autami na lokalnych drogach.Dziennie robię jakieś 50 km w trasie do pracy i spalanie kształtuje się na poziomie 6-6,5 litra. Co do słabych punktów mechanicznych nie wypowiem się bo za króko go mam, ale kupiłem go z wymienionym paskiem,filtrami i olejem więc mogę spać na razie spokojnie . Aha mimo,że mam wersję comfortline + parę dodatków wnętrze dość ponure i szare. Lej dobre paliwo na sprawdzonej stacji dobry olej na czas a myślę,że pojedzisz sporo no i jest to stare sprawdzone TDI w którym większość chorób wieku dziecięcego wyeliminowano. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szychu Zgłoś #8 Napisano 25 Lutego 2010 Chcę kupić rocznik 2006 bo na więcej mnie nie stać. Dlatego właśnie myślę o 105cio konnym motorze. 2.0 tdi w tym roczniku podobno bardzo padają. Może wiecie jakie oznaczenia literowe mają te silniki 105 KM i czym się różnią między sobą? ---------- Post added at 20:05 ---------- Previous post was at 20:02 ---------- I jeszcze jedno, czy wszystkie te passaty 1.9 105KM mają filtr cząstek stałych? Ekologiem nie jestem, a jest to dodatkowy wrzód na .... i lubi sprawiać problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dszyszka Zgłoś #9 Napisano 25 Lutego 2010 Witam Ja posiadam passka 105 KM 1,9 TDI ok kwietnia 2009 i jestem zadowolony. Spalanie u mnie to ok 7 -7,3 l na 100km jeśli jeździsz do 90 km/h to zejdziesz poniżej 6,7 jeśli jeździsz w mieście to ok 7,7 - 8 l/100. Ja max co zszedłem to średnia 5,7 ale to była jedna ekonomiczna trasa później przestałem przywiązywać do tego uwagę i poziom spalania troszeczkę się podniósł na ok 7 l. Jeśli chodzi o awaryjność silnika to obecnie wymieniłem pasek rozrządu z pompą wody w serwisie Auto Premium w Poznaniu (polecam ten serwis) koszt 1450 czas 3 godziny i odbierasz autko (gwar. 90 tyś), wymieniałem pokrywę zaworów ( uszkodzona odma) koszt coś koło 500 ale nie pamiętam, i bym zapomniał wymieniłem jedną świecę żarową koszt coś ok 300 zł z kasacją błędów itp. Autko u mnie przejechało już ok 30 tyś km. Wymiana oleju i filtrów to norma (koszt w serwisie ok 500 zł). Przed zakupem zastanawiałem się nad 2,0 TDI ale znalazłem gdzieś na forum że te silniki szwankują i to mocno do modelu z 2008 roku. Np. Pękają głowice, wypalają się dziury w tłoku itp. Podobno dopiero w 2008 roku problem został rozwiązany ale mnie na taki rocznik nie stać. A i bym zapomniał Passat (zwłaszcza na mrozach) bierze olej i to od 200 ml. do 1 l - od zmiany do zmiany (olej LL 0W/30 co 15 tyś) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #10 Napisano 25 Lutego 2010 (edytowane) Może wiecie jakie oznaczenia literowe mają te silniki 105 KM Oznaczenia silników 2005-2007 czerone kropki to 1.9TDI (105KM) ---------- Post added at 21:26 ---------- Previous post was at 21:19 ---------- I jeszcze jedno, czy wszystkie te passaty 1.9 105KM mają filtr cząstek stałych? Jeżeli na wlepce (tej co sie znajduje w bagażniku tam gdzie jest miejsce na koło zapsowe lub w książce serwisowej) jest 7GG-jest filtr DPF, a jeżeli znajduje się 0GG-brak filtra DPF... z tego co pamiętam to filtr DPF jest we wszystkich 2.0TDI 170KM, w 2.0TDI 140KM filtr był w opcji czyli wszystkie passki go nie mają, a w 1.9TDI 105KM na polski rynek filtr nie był dostępny ale w niemczech silnik 1.9TDI występuje z filtrem DPF jeżeli się nie mylę to jest to silnik ten z filtrem o oznaczeniu BLS. Edytowane 25 Lutego 2010 przez Michał2008 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość imhotep1 Zgłoś #11 Napisano 25 Lutego 2010 Początkowo po zakupie Paska ze 105-tką doskwierał mi brak elementu przyśpieszenia zwłaszcza przy wyprzedzaniu (notabene było ono koszmarem:eek:) ale remedium okazał się Chipt. i po dodaniu brakujących koników doznaję pełnej satysfakcji przy każdorazowym odpalaniu autka.Co ciekawe pali też odrobinę mniej niż przed zmianą !!! Co do najsłabszych stron wg. mnie jest to koło dwumasowe które każdemu klęknie bez względu na jakość eksploatacji,jest to swoiste KOŁO FORTUNY ale o tym poczytaj w innym wątku. Powodzenia ---------- Post added at 21:57 ---------- Previous post was at 21:35 ---------- Początkowo po zakupie Paska ze 105-tką doskwierał mi brak elementu przyśpieszenia zwłaszcza przy wyprzedzaniu (notabene było ono koszmarem:eek:) ale remedium okazał się Chipt. i po dodaniu brakujących koników doznaję pełnej satysfakcji przy każdorazowym odpalaniu autka.Co ciekawe pali też odrobinę mniej niż przed zmianą !!! Co do najsłabszych stron wg. mnie jest to koło dwumasowe które każdemu klęknie bez względu na jakość eksploatacji,jest to swoiste KOŁO FORTUNY ale o tym poczytaj w innym wątku. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter25 Zgłoś #12 Napisano 25 Lutego 2010 (edytowane) Ja ci powiem 105 KM jest bardzo mały jak na taki samochód przed kupnem takim jeździłem i odrazu zrezygnowałem trafił mi się 170KM i ci powiem przyśpieszenie jest nie do opisania.A ze spaleniem w mieście pali mi 8,5 litra na 100km i napewno nie jeżdze jak źółw.a w trasie udało mi sie zejść na 5,9litra około 90-120km/h.Pomyśl chociaż na 140KM.NO i jeszcze dodam że naprawy w tym samochodzie są bardzo drogie sama wymiana 1 świecy kosztowało mnie 250zł Edytowane 25 Lutego 2010 przez piter25 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #13 Napisano 25 Lutego 2010 Ale miałem jazdy próbne 2.0 tdi 140KM i tutaj różnica jest prawie niedostrzegalna. :eek: Niedostrzegalna??? Moja żona ma fabię z silnikiem 1,9TDI 105KM i mimo, że to auto jest znacznie lżejsze od passata jest odczuwalnie słabsze niz passat 2,0TDI. Co dopiero powiedzieć o różnicy w passatach? Różnicę to ja osobiście widzę niewielką pomiędzy silnikami 2,0TDI 140KM i 170KM - opisywałem to kiedyś w innym wątku. Dynamika bardzo podobna, nie czuć tych 30KM więcej, za to różnicę w spalaniu już się odczuwa. Oczywiście tragedii nie ma i 1,9 także w passacie da się jeździć, mało tego silnik jest chwalony jako bezawaryjny, podatny na chiptuning. Tak prawdę powiedziawszy, to o wiele większy wybór jest w autach z silnikami 2,0TDI, bo ten chyba w passacie mimo średnio pochlebnych opinii jest najpopularniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #14 Napisano 25 Lutego 2010 zawsze mozna 105 podrkecic na wiecej Ten silnik jest solidny i chyba najmniej awaryjny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alfa28 Zgłoś #15 Napisano 26 Lutego 2010 Witam, ja mam 1.9 (BLS) bluemotion - moze rzeczywiscie nie jest to rakieta jesli chodzi o przyspieszenie ale to SPALANIE - na trasie, jak sie staram (srednia predkosc z komputera 75 - tempomat ustawiony na 93km i wiekszosc na tempomacie - oczywiscie czasami troche szybciej) po 200km(trasa kielce-warszawa) to komputer pokazuje srednie 3,7l/100 - jak sobie cisne i tak tempomacik na 130-140 to 5,2-5,4 - a normalnie bez patrzenia na predkosc 4,3. Po miescie 6,2-7. Wiec jestem w pelni zadowolony - autko tez mozna rozbujac do 200km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mark3k Zgłoś #16 Napisano 26 Lutego 2010 No to jesteś mistrz świata. Mniej spala od tego co pisze w książce auta i to ok 1,0l. Mnie to pasek śmiga na zmoczonej w ropie szmacie:):. Nie wiem po co ludzie wypisują takie bzdury. Za chwilę ktoś napisz e o spalaniu 2,5l/100 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szychu Zgłoś #17 Napisano 26 Lutego 2010 Panowie ja jeżdżę głównie po mieście i krótkie trasy więc po co mi jakaś wielka dynamika? Mój obecny passat 1.8 też rakietą nie jest ale jazda jest przyjemna. Wydaje mi się iż 1.9 105KM będzie dla mnie odpowiedni z powodu małej usterkowości samego silnika (osprzęt to co innego i jest podobny jak w pozostałych), niskiego spalania. A jazda takim autem z powodu komfortu i przestrzeni to frajda - dziękuję za posty i proszę o jeszcze jedną odpowiedź - ile kosztuje zestaw do wymiany rozrządu tj. pasek napinacz i rolki (tylko nie podawajcie cen z serwisu bo i tak tam nie pojadę) i jaki olej ewentualnie polecacie do tego silnika (nie firma tylko klasa):638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #18 Napisano 26 Lutego 2010 to komputer pokazuje srednie 3,7l/100 - jak sobie cisne i tak tempomacik na 130-140 to 5,2-5,4 - a normalnie bez patrzenia na predkosc 4,3.Po miescie 6,2-7. Wiec jestem w pelni zadowolony - autko tez mozna rozbujac do 200km/h To Ci komputer i licznik przekłamuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolintom Zgłoś #19 Napisano 26 Lutego 2010 Witam,ja mam 1.9 (BLS) bluemotion - moze rzeczywiscie nie jest to rakieta jesli chodzi o przyspieszenie ale to SPALANIE - na trasie, jak sie staram (srednia predkosc z komputera 75 - tempomat ustawiony na 93km i wiekszosc na tempomacie - oczywiscie czasami troche szybciej) po 200km(trasa kielce-warszawa) to komputer pokazuje srednie 3,7l/100 - jak sobie cisne i tak tempomacik na 130-140 to 5,2-5,4 - a normalnie bez patrzenia na predkosc 4,3. Po miescie 6,2-7. Wiec jestem w pelni zadowolony - autko tez mozna rozbujac do 200km/h nie ma takiej opcji masz coś walnięte i to nie jest powód do zadowolenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tombou Zgłoś #20 Napisano 26 Lutego 2010 panowie spokojnie, moze kolego alfa28, zrób rzeczywisty pomiar nie napodstawie komputera tylko po prostu zatankuj do pełna i po ilus tam kilometrach znowu full i przelicz na kalkulatorze,nie od dzis wiadomo ze komputery tez nierzadko potrafią przekłamywac nawet o litr. Chociaz z drugiej strony spalanie w miescie w 1.9 BMot przy spokojnej jezdzie na poziomie 6.2 do 7 jest raczej osiągalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach