Black Hawk Zgłoś #101 Napisano 25 Sierpnia 2010 Witam kolegów. jestem od niedawna na forum, być moze nie wszystko przeczytałem ale ma pare pytań? Szczególnie w kontekście paska rozrządu, jestem od niedawna szcześliwym posiadaczem paska B6 z 2006, 1,9 /nawiasem te 105 km wystarczy, choć wczesniej jeździłem B5 i miałem 130 km!/. auto kupiłem z nowym silnikem, wymieniony przy 210 tyś /obecnie 255/ niestety niemiaszki nie zmienili paska rozrzadu razem z silnikeim. 1 wymiana u nich przy 150 tyś /u nas 120 -choć w serwisie twierdzą że 90 tys podobno u nas sie gorzej jeździ, drogi, itp?/. Zamierzam wymienić teraz całośc pompa /ma tyle co silnik/ i reszte tzn. pazury, pasek, ma przejechane ok 105 tyś. Co panowie o tym sądzicie? I jeszcze jedna sprawa, jak są ceny chipów do 105 i gdzie można popytać ok. krakowa i katowic? Z góry dziękuję za info Pozdrawiam Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #102 Napisano 25 Sierpnia 2010 Włożyli nowy silnik i zamontowali do niego stary pasek rozrządu???? Przecież to totalna głupota. Tłumaczenie serwisu o gorszej jeździe w polski warunkach, też nie ma większego sensu. W Twoim aucie rozrząd powinno wymieniać się co 120tys km, oczywiście wymieniając co 90tys jest bezpiecznej, ale podobnie można mówić o wymianie oleju co 10tys km zamiast co 15tys itd. Wszystko zależy od sposobu użytkowania auta. Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach i często zapalasz i gasisz silnik, warto czynności obsługowe wykonywać częściej. Tak jest w przypadku samochodu mojej żony, która w ciągu roku potrafi zrobic 7tys km . Jeżeli już zdecydowałeś o wymianie rozrządu, to tak jak piszesz wymień wszystkie elementy z tą czynnością zwiazane, włącznie z pompą wody. Odnośnie chip tuningu, to będzie on kosztował ok. 1500-2000pln w dobrej firmie. Modyfikacja polega na dostrojeniu programu silnika wykonując przy tym kilka testów na hamowni, dopiero po uzyskaniu optymalnych wyników (nie koniecznie najwyższej mocy) praca jest kończona. Nie daj się namówić na tzw. wszczepiany chip, z racji jego uniwersalności nie ma on dobrego wpływu na jednostkę. Mógłbym polecić profesjonalne warsztaty na terenie Warszawy, w Krakowie nic pewnego nie znam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #103 Napisano 25 Sierpnia 2010 I jeszcze jedna sprawa, jak są ceny chipów do 105 i gdzie można popytać ok. krakowa i katowic? Normalna cena dla tego silnika od ok. 1300 do 1600 zl W Krakowie masz Compsport a Katowicach [kiedys w Tychach] Dynosoft Obydwie firmy sa renomowane i porównywalne ze soba Jak chcesz taniej np. w Dynosofcie to zapisz sie na grupowy [LINK] Cena ok. 900-1000 zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Black Hawk Zgłoś #104 Napisano 26 Sierpnia 2010 Dziękuje za podpowiedzi. mam pytanie gdzie znajdę na portalu odpowiednią instrukcje obsługi w j. pol. dla mojej B 6 2006r. nie za bardzo śmigam po zakładkach?! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #105 Napisano 26 Sierpnia 2010 mam pytanie gdzie znajdę na portalu odpowiednią instrukcje obsługi w j. pol. dla mojej B 6 2006r. nie za bardzo śmigam po zakładkach?! Nikt Ci tego nie napisze, bo to nielegalne. Ale poprzeglądaj trochę google - jest tego naprawdę dużo . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Black Hawk Zgłoś #106 Napisano 30 Sierpnia 2010 Dzieki kolego, ściągnąlem z chomikuj.pl ale niedobrze zeskanowana i źle czytać pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luca79 Zgłoś #107 Napisano 20 Stycznia 2015 Od niedawna jestem posiadaczem tego autka jaka stacja jest według was najlepsza zdania są różne do tej pory miałem same benzyny wiec trudno rozeznać gdzie łac do diesla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #108 Napisano 20 Stycznia 2015 Od niedawna jestem posiadaczem tego autka jaka stacja jest według was najlepsza zdania są różne do tej pory miałem same benzyny wiec trudno rozeznać gdzie łac do diesla. Kolego! tankuj na markowych stacjach i bierz zawsze paragon za tankowanie "w razie czego"! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toma Zgłoś #109 Napisano 20 Stycznia 2015 Ja tez mam 1,9 Bluemotion i zgadzam się co do spalania z kolegami co pisza wyżej, a jeszcze porownojac obecnego passata do bylej BMW E39 2,5D to naprawdę jest oszczędny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #110 Napisano 23 Stycznia 2015 Ja tez mam 1,9 Bluemotion i zgadzam się co do spalania z kolegami co pisza wyżej, a jeszcze porownojac obecnego passata do bylej BMW E39 2,5D to naprawdę jest oszczędny to ile wam ten silnik pali mi raz sie udalo zejsc do 4.9 na kompie ale taka jazda 160km bez zatrzymania max 90/100km a tak przewaznie 6 ostatnio liczylem z baku duzo autostrady rzeszow katowice spowrotem i takie wiejskie drozki to 6.3 140 tempomat szybciej nie jezdze bo nima czym moim zdaniem malo nie pali duzo tez nie tak w sam raz chyba ze cos mam posrane. (kiedys mialem mitsubishi z silnikiem reno 90 km but w podlodze i nidy nie wzial wiecej jak 5.5 a jak 4.7 4.9l/100.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzu126 Zgłoś #111 Napisano 23 Stycznia 2015 1,6tdi na autostradzie łyka 6,5 przy prędkościach 160km/h. Gdzie ten postęp skoro 1,9 pali tyle samo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #112 Napisano 24 Stycznia 2015 1,6tdi na autostradzie łyka 6,5 przy prędkościach 160km/h. Gdzie ten postęp skoro 1,9 pali tyle samo? Dla niech to postęp pewnie taki ,że mas niższe opłaty za 1,6 niż za 1,9 a spalanie takie same .. Chociaż dla mnie to żyłowanie silnika ale ich księgowi sądzą inaczej ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gw87 Zgłoś #113 Napisano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Dla niech to postęp pewnie taki ,że mas niższe opłaty za 1,6 niż za 1,9 a spalanie takie same .. Chociaż dla mnie to żyłowanie silnika ale ich księgowi sądzą inaczej ..... w 1.6 przynajmniej 6 bieg to mozna pozylowac bo obroty nizsze przy 160km/h ja jak tak latalem rzeszow-katowice 160km/170km obroty 4tys i mi zaczal olej gdzies przepalac ze 3 setki dolalem w ciagu kilku tys ale chyba niema co sie dziwic na odcince prawie teraz na spokojnie 140 max i nic nie lyka od wymiany do wymiany te silniki potrafia byc ekonomiczne prawda ale uj z taka jazda za tirem chyba.., normalnie to 6 lyka. Edytowane 24 Stycznia 2015 przez gw87 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach