Skocz do zawartości
Szychu

1.9 105 KM czy warto?

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega ma caddy z BLS bez DPF i pali mu przy 150 ok 8 a przy 100-120 ok 6.5

Ali-m z Dynosoftu ile on bierze za diagnostykę

Jak dobrze pamietam to diagnostyka kosztowala 100 lub 150 zl:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uwazam ze 1,9 105 KM to jedyny sluszny wybor. 2,0 mocno awaryjne wystarczy wejsc na mobile de i poczytac ile jest uszkodzonych 2,0 a ile 1,9 .kolosalna roznica.

:) :) :) Poczytaj może ile jest na rynku 1,9 i 2,0 - kolosalna różnica, stąd się głównie bierze awaryjność.

Jeżdziłem 2,0TDI z 2006 roku przez 4 lata. To ponoć obok 2005 najbardziej awaryjny rocznik. Gdybym miał kupić go jeszcze raz kupiłbym w ciemno. Bardzo dobry silnik.

 

Jak komus malo mocy to mozna bez problemu podkrecic.

Jeżeli wychodzić z założenia, że będzie brakowało mocy, to po co kupować 1,9? Ten silnik jest OK do fabii (żona posiada takową z tym silnikiem), w passacie wystarczy do spokojnej jazdy, ale mimo wszystko to trochę mało na to dość ciężkie auto.

 

Moje wyniki w spalaniu to 6-6,5 trasa i 7,5 -8,5 miasto zalezy czy ja jade czy zona

Moje wyniki w 2,0TDI były podobne, aczkolwiek w mieście palił max. 7,5-8,0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem po co pogoń za tymi kucykami ;) Do 160km/h auto idzie bez problemu i wbrew pozorom nie odstaje od innych... później fakt, trzeba rozbujać... ale max 200km/h poleci...Tutaj przydałby się 6 bieg bo auto na wysokich obrotach ;) Przy wyprzedzaniu też nie widzę problemu - autko zbiera się całkiem przyjemnie, na tyle szybko, że nie mam przerażenia w oczach przy wyprzedzaniu. W dodatku z reguły nawet nie mam potrzeby redukować do czwórki. No chyba, że ktoś lubi wyścigi i wyprzedza tych co lecą 140-160km/h ;) To wtedy faktycznie mocy mało ;)

 

Mój egzemplarz średnio w trasie pali poniżej 6.0l/100 (5,7-5,8 przy prędkościach do 140km/h). Jak lecę 180 to potrafi do 8/100 spalić - ale można powiedzieć coś za coś. W końcu przy takich prędkościach warunki pracy są wyśrubowane do granic. Najmniej przy jeździe oszczędnej (max 120km/h) zszedłem na 4.7l/100. W cyklu mieszanym miasto/trasa średnio robię na "zbiorniku" około 1000km (przy dzisiejszych cenach paliwa - leje za 270zl - około 62litrów).

 

Co do awaryjności - tfu tfu odpukać - póki co bez większych problemów.

 

Jak dla mnie to autko z 1.9 TDI daje radę. Zresztą podobną opinię potwierdziło mi już parę osób, które jechało moim autem, w tym parę osób które jeździ "większymi pojemnościami". Dynamikę jak na taką masę i taki silnik ma na bardzo przyzwoitym poziomie i IMHO wystarczającym.

 

Jak komuś będzie mało - może stuningować - choć IMHO nie ma powodów do takiego działania.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez VDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do 160km/h auto idzie bez problemu i wbrew pozorom nie odstaje od innych... później fakt, trzeba rozbujać... ale max 200km/h poleci...T

Taaaaaaaaaaaaaaaaak do 300 od razu :)

 

 

Nie oszukujmy się nikt nie powie ,że 1.9 105KM starczy do auta segmentu D!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie oszukujmy się.

ale żeby auto segmentu D miało korby z tyłu,

zwykłą klimę,

jesszcze brakuje OKA KURY w kierownicy i juz czułbym się jak w Fabii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam BXE w wersji Comfortline więc wyposażenie w sumie nie złe, co do silnika to mało pali, ale dynamika to pojęcie względne. Ja kupując ten model chciałem celowo 1.9 ze względu na trwalsze jednostki, napewno trwalsze niż 2.0 z lat 2005-2006. Do 160 faktycznie nie idzie źle, ale nie można go porównywać ze 140 konnym czy 170 2.0. Cos za coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie te dywagacje czy pójdzie 180 czy 200 km/h o kant d.. potłuc:)Pewnie że pójdzie sprawdzałem.Ale co z tego ja się pytam??Gdzie wy jezdzicie z takimi prędkościami?? Po polskich drogach?Okazjonalnie,raz dwa razy w roku autostradą?Ja kupiłem z tym silnikiem bo już się wyszalałem i potrzebuję ,,tatowozu":)A jak ktoś chce poszaleć to niech mi nie wciska że mu 140KM wystarczy...i dalej jak masz 170KM i więcej to nie płacz że auto dużo pali.Pali i będzie palić a poza tym jaki jest cel kupować auto z dużą mocą i jezdzić ,,na kropelkę"

pzdr dla wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie oszukujmy się.

ale żeby auto segmentu D miało korby z tyłu,

zwykłą klimę,

1. Niestety korby ma . Nie jeżdżę z tyłu więc nie jest to mi potrzebne.

2. Zwykła klima ? No jeżeli chciałeś mi dogryźć to Ci nie poszło, bo w swoim mam praktycznie wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie te dywagacje czy pójdzie 180 czy 200 km/h o kant d.. potłucPewnie że pójdzie sprawdzałem.Ale co z tego ja się pytam??

 

No wlasnie nic, ja tez sprawdzilem - z ciekawosci... :) Tylko jak czytam ze 1.9 jest za slaby do tego samochodu bo przed wyprzedzaniem to ze trzy zdrowaski trzeba by odmowic to cos mi sie cisnie na usta ;) ;)

 

 

Gdzie wy jezdzicie z takimi prędkościami?? Po polskich drogach?Okazjonalnie,raz dwa razy w roku autostradą?

Ojj, mamy troche jeszcze drog dobrej jakosci klasy "ekspresowa", albo dwujezdniowych z dobrym asfaltem ;) ;) Ale wystarczy ruszyc gdzies poza granice naszego kraju ;)

 

Ja kupiłem z tym silnikiem bo już się wyszalałem i potrzebuję ,,tatowozu"

I chyba przyznasz, ze jezdzi sie tym autem normalnie nie potrzeba wcale wiecej pod maska ??

 

Ja mam 1.9, planowalem 2.0 z 6 biegowa skrzynia i ... nie zaluje. A wrecz chyba jestem bardziej zadowolony z wyboru po tym co poczytalem na temat silnikow 2.0.

 

Pozdrawiam.

 

P.s a juz dyskusja na temat wyposazenia mnie rozwalila -- auto ma sluzyc do jezdzenia a nie do szpanowania wyposazeniem -- a climatic spokojnie daje rade, dwa nie ma potrzeby uzywac korbek z tylu - skoro klima zalatwia temat temperatury... ;) Celowalem w auto ktore mialo miec WSZYSTKO, trafila sie okazja - kupilem trendline i nagle odkrylem ze bez tych wszystkich gadzetow jakos spokojnie sobie radze ;)

 

P.s2 No i chyba nikt nie porownuje 105KM do 140KM czy 170KM -- przeciez wiadomo, że różnica jest i to widać i czuć. Tylko ze watek byl czy warto 1.9 105 KM a nie czy lepszy jest np. 2.0 140 ;) I IMHO warto ;)

Edytowane przez VDR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kupilem trendline i nagle odkrylem ze bez tych wszystkich gadzetow jakos spokojnie sobie radze

Pewnie, że tak. Też bardzo poważnie myślałem o trendline ale niestety o ile brak wyposażenia typu zamykany schowek czy podłokietnik można przeżyć to już siedzenia są w trendline poniżej krytyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem kilka samochodów przed passatem i były z wyższego segmentu.

nie narzekam passata kupiłem i jestem zadowolony a to chyba o to chodzi?

1.9 TDI 105 KM wyścigówką nie jest 2.0 TDI też nie należy do rakiet.

wszystko zależy co tam komu potrzeba.'

 

a autorowi tematu polecam pojeździć dobre pare km 1.9 TDI i 2.0 TDI najlepiej kilkoma i sobie porównać. bo pisać to można wiele.

 

koledzy dziś piątek więc wszystkim zimnego browara życze

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takiego muła to strasznie dużo pali-jak by miał ze 150KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, obecnie jezdze b5 z 2004 ale planuje zmienic na b6 tylko nie wiem z jakim silnikiem 1.9 105 czy 2.0 140 . Slyszalem ze elektronika siada ? Czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Slyszalem ze elektronika siada ? Czy to prawda?

Masz na myśli elektronikę silnika porównując 1,9 do 2,0? Jeżeli tak, to bzdura.

Silnik 1,9 ma opinię co prawda bardziej sprawdzonego i żywotniejszego, za to znacznie trudniej go trafić, bo aut z tym silnikiem jest niewiele, po drugie wystarcza on ledwo do fabii, która też z nim strzałą nie jest. W passacie jest trochę za słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 15 tys jazdy, głównie trasa, mogę powiedzieć że spalanie z tym silnikiem super. natomiast mocy brakuje, w szczególności gdy załączy sie klimę i weźmie 2 lub 3 ładne autostopowiczki :)

wtedy ciężko wyprzedzić, chyba ze ciężarówkę zjeżdżającą na stacje benzynową:)

sam w tym momencie zastanawiam się nad chipem lub zmianą auta na coś co ma więcej niż 140 - 150 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak zrobisz chipa to daj znac bo ja sie tez na dniach przymierzam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzytkuje juz 3 Caddyca z tym silnikem łącznie przejechałem nimi ok 250 tys...

Do obencego auta zrobilem chipa w Dynosofcie w Tychach przy przebiegu 12 tys obecnie auto ma 46 i jezdzi bez problemow...

Seria wyszla 112/260 [zamiast 105/250] obecnie jest 139/317

Takze jak komus brakuje mocy to niech zrobi chipa naprawdę warto:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy moim zdaniem od tego, jaką kto ma nogę... Też się uczepiliście w B6 tego 1.9 TDI. Jakoś w B5/FL jeździły 1.9 w kilku wersjach, jeżeli chodzi o moc i nikt nie sapał. Były 101, 115 i 130KM o ile dobrze pamiętam i te 101-ki jeździły, także jak slysze takie teksty "czy on w ogóle rusza z miejsca" to mi się śmiać chce z tego kogoś. Osobiscie śmigam B6 w 1.9 i nie ukrywam, że szósty bieg by się przydał, no ale wiedziałem co robie - naczytałem się o 2.0 i wolałem nie mieć tych problemow, a 1.9 to jednak sprawdzona jednostka. Oprócz 1.9 105KM, śmigam często 2.0TDI 170KM CR z DSG, to już jest motor!

Edytowane przez biszkopt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I popieram przedmówcę. Niech każdy zerknie na elektronikę w którą wyposażył nasze kochane pojazdy sam VW i sprawdzi sobie średnią prędkość. Panowie - powyżej 160 km/h brakuje mocy - w Polsce na tych kilkudziesięciu kilometrach autostrad - no chyba , że po polskich DK na trzeciego. Miałem Golfa IV kombi - 101 PS - chodził ekstra, mam Paska 105 i nie narzekam. Jechałem na urlop - autostrada Niemcy 150 tempomat i nie powiem żeby mu czegoś brakowało . Jazda z żoną i dwójką dzieci, boks na dachu i samochód załadowany - naprawdę sprawdza się ta jednostka. Owszem jest uciecha z jazdy gdy ma się pod maską 200 czy ponad koni ale niestety zasada jest jedna - stado chce pić. I tu masz dylemat.

Przede wszystkim wszystko zależy jak trafisz i na to już nie ma rady. Są samochody co mają po 300 tkm i prawie nic nie siadało a są - zresztą koledzy z forum piszą o nich - nowe samochody na gwarancji sprawiające problemy. Wybór niestety należy do Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

190km/h już nim nie raz leciałem, 3 osoby na pokładzie, z 30kg bagażu i pełny bak... dlatego jeszcze raz to napiszę do kilku osób: K...A ON NIE STOI W MIEJSCU :D Nawet na 18 calach jak niektórzy twierdzą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności