wojtekpo Zgłoś #41 Napisano 17 Lipca 2010 Bardzo dziękuję. Postanowiłem jutro podjechać do Norauto - tam mi mają dopasować zestaw klocki ferodo i tarcze brembo. Mam nadzieje, ze to bedzie w miarę dobry zestaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dovercourt Zgłoś #42 Napisano 17 Lipca 2010 jezeli czytasz watek i wszyscy mowia o klockach i tarczach ate, ktore nie robia problemow to nie wiem w jakim celu wybierasz tansze. Jesli nie szukasz problemow posluchaj bardziej doswiadczonych!!!!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlin142 Zgłoś #43 Napisano 18 Lipca 2010 Kup oryginalne klocki. Będziesz miał hamulce i starczą na dłużej. Na nieoryginalnych oszczędzisz kilkadziesiąt zł. na 40-60 tys. przebiegu. czy warto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #44 Napisano 18 Lipca 2010 Polecam klocki TRW takie jak montują ASO, przejechałem na nich już 55tyś i są jeszcze grube na ok 4mm, a ważne też ze nie "kurzą" mocno, felgi czyste. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #45 Napisano 19 Lipca 2010 a w orginale to nie ate idzie na 1 montaż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #46 Napisano 19 Lipca 2010 Wydaje mi się iż TRW na pewno montują ASO ponieważ na tych klockach mam wymalowany nr części VW. W domu mam 2 VW i w każdym są klocki TRW. Kumpel teraz montował w Passacie z tyłu klocki ATE i na niech nie było nr VW. Porównując wizualnie klocki TRW i ATE to mają różną strukturę masy ściernej. TRW wchodzą bardziej w rudawy kolor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blitz Zgłoś #47 Napisano 20 Lipca 2010 Podsumowując w B6 na oryginale z fabryki są tarcze i zaciski: ATE, klocki przód: Jurid, klocki tył: TRW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #48 Napisano 18 Października 2010 Powiem. Tak ostatnio rozmawiałem z kolegą z serwisu VW bo okazjonalnie mi popiskiwały hamulce i pytałem sie, czy może sie już kończą klocki, ale powioedział, że jeżeli nei ma komunikatu na MFA to jescze jest czas (auto serwisowane). Co ciekawe zapytałem go czy w tylnych klockach jest też czujnik grubości okładzi, ale co się okazało, że tylne klocki są bez czujników a ich rolę przejmuje hamulec elektrohydrauliczny, który mierzy sobie ile jest wysunięty tłoczek i ja już jest za bardzo wysuniety (okładzina cieńka), po tym występuje komunikat na MFA. Nie ukrywam, że to bardzo sprytne rozwiazanie. Co do klocków to polecam oczywiście ATE, albo TEXTAR-y tylko na takich jeżdze. Tarcze tylko i wyłacznie ATE (wspolnik w renault zakładał TRW- pokrzywione, DELPHI- pokrzywione, ATE-wytrzymały, nie nie jest kierowcą rajdowym Powiem tyle to okropna bajka , ja tez sie o tym naocznie przekonalem . Naszczescie nie ma jeszcze tarcia blachy o tarcze . Na MFA jest komunikat tylko od przednich klocy . Moje tylne maja : od strony tloczka 1mm bez blachy , a od zewnatrz 4-5mm . Nie ma komunikatow od tylnych klocy ,tloczek pcha blache na tarcze i nic go nie innteresi. Pana z ASO na korki wyslac . Spotyka sie tam takich ,jeden mi mowil ze w B6 to przy DPF-ie trzeba lac plyn jakis ,strasznie drogi . Zmartwil mnie ,ale poszukalem/popytalem ty i jasne ze w B6 jest suchy DPF . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #49 Napisano 25 Października 2010 Podsumowując w B6 na oryginale z fabryki są tarcze i zaciski: ATE, klocki przód: Jurid, klocki tył: TRW Zgadza sie ,tak mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #50 Napisano 13 Listopada 2010 koledzy interesuje mnie sprawa klocków i tarcz przednich, muszę powoli przygotować się do wymiany, Klocki oryginalne jak wiadomo JURID wytrzymują do 150 tys. km. i mogę je kupić za 195 zł. lub ATE za 130 zł. - moja wątpliwość do ATE czy nie będą szybciej się zużywały i brudziły felgi. Jakiej firmy idą tarcze na pierwszy montaż - ATE ??? bo mogę kupić po 170 zł za szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #51 Napisano 13 Listopada 2010 JURID wytrzymują do 150 tys. km. raczej mało realne. Jakiej firmy idą tarcze na pierwszy montaż - ATE ??? dokładnie. Jestem świeżo po wymianie przodu-wszystko ate,poprzednie klocki ate wytrzymały ok.50tys.km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #52 Napisano 13 Listopada 2010 Napisał s27 Zobacz postJURID wytrzymują do 150 tys. km. mało realne ale prawdziwe, auto śmigało w trasach i nadal trasy, pierwsza wymiana około 150 tys. obecnie 100 tys. na kolejnych klockach które są zużyte w 60% tylko kant na tarczy z nagaru przetarł przewód czujnika który dzisiaj usunąłem , tarcze grubość 22.5 mm dlatego muszę się rozglądać za nowym kompletem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #53 Napisano 13 Listopada 2010 czyli w "normalnej" eksploatacji wytrzymałyby tyle co innych wiodących producentów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #54 Napisano 7 Lutego 2011 Odświeżam temat. Czy ma ktoś wiedzę na temat (np. doświadczył)- ile można jeszcze bezpiecznie przejechać na klockach z przodu po ukazaniu się sygnalizacji (na MFA) o ich zużyciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez75 Zgłoś #55 Napisano 7 Lutego 2011 Zmienaj odrazu,mam 152tys,tyl klocki zmieniony jednak przód od nowosci nie chca sie odezwac,zobacze w tym roku na przeglądzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majk26 Zgłoś #56 Napisano 7 Lutego 2011 klocki od momentu zapalenia się kontrolki "mają zasięg ok 1000km" - wersja bezpieczna:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawka Zgłoś #57 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) Dzięki. Edytowane 7 Lutego 2011 przez pawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #58 Napisano 7 Lutego 2011 Wszystko zależy w jakim stanie są tarcze, ja mam drugi komplet klocków i oryginalne tarcze, przewód sygnalizujący zużycie mam obcięty już z 10 tys. km a klocki zużyte w 50%, nagar jaki się odkłada na tarczy przepiłował mi przewodzik, teraz go usunąłem i planuję jeszcze tak jeżdzić do maja aż się ociepli. Dodatkowo stan zużycia będziesz słyszał gdy blaszki które są przymocowane do klocka zaczną ocierać o tarczę bo wówczas grubość będzie około 2-3 mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robertulus Zgłoś #59 Napisano 7 Lutego 2011 (edytowane) Mam pytanie, ponieważ przy 60tyś byłem na przeglądzie w ASO VW napisali mi, że klocki są zużyte w 60% tył i przód, w ciągu miesiąca zrobiłem 2tyś km i okazało się przy hamowaniu zaczęło mi huczeć, klocek tylny ma 1 m. Czy jest możliwe, że klocek znika w ciągu 2 tyś do minimum, żadna informacja z MFA mi nie pokazała, chociaż wiem, że tylnie klocki są z czujnikiem. Wydaje mi się, że w ASO VW zrobili sobie jaja z przeglądu, chyba że sie mylę że jest możliwe że 40% klocka zniknie. Edytowane 7 Lutego 2011 przez Robertulus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #60 Napisano 7 Lutego 2011 Mam pytanie, ponieważ przy 60tyś byłem na przeglądzie w ASO VW napisali mi, że klocki są zużyte w 60% tył i przód, w ciągu miesiąca zrobiłem 2tyś km i okazało się przy hamowaniu zaczęło mi huczeć, klocek tylny ma 1 m. Czy jest możliwe, że klocek znika w ciągu 2 tyś do minimum, żadna informacja z MFA mi nie pokazała, chociaż wiem, że tylnie klocki są z czujnikiem. Wydaje mi się, że w ASO VW zrobili sobie jaja z przeglądu, chyba że sie mylę że jest możliwe że 40% klocka zniknie. Czy jest możliwe, że klocek znika w ciągu 2 tyś do minimum, żadna informacja z MFA mi nie pokazała, chociaż wiem, że tylnie klocki są z czujnikiem. Poczytaj wcześniejsze wypowiedzi.Tylne klocki NIE MAJĄ żadnych czujników i żadnego komunikatu z MFA odnośnie tyłu nie dostaniesz.Jedyny "komunikat" to wytarta blacha klocka która trze o tarcze jak już gdzieś w drodze klocki się komuś skończą. U mnie tylne skończyły się po ok 80tkm a przednie oryginały mają teraz 95tkm i są jeszcze ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach