Jabol2.0 Zgłoś #1 Napisano 21 Stycznia 2010 (edytowane) Kolega ma problem w swoim passacie a mianowicie; silnik temperature łapie w normie dość szybko i do 90stopni ,ale gdy włączy ogrzewanie na bieg 4 spada temperatura silnika do prawie 0 ,rano np gdy jego odpali i włączy od razu ogrzewanie przejedzie nawet 200km to temperatura podniesie się o grubość wskazówki,co moze być przyczyną nie dogrzania silnika. Jest to Passat 1,9tdi ,ja podejrzewam termostat ale ,jak by to był termostat to by nie chciał nabierać temp przy wyłączonym ogrzewaniu ,może to zapowietrzony układ? Podpowiedzcie coś. Edytowane 21 Stycznia 2010 przez Jabol2.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbzzyyczczeek Zgłoś #2 Napisano 21 Stycznia 2010 albo termostat albo czujnik cieczy sprawdz jezeli przejedzie ok.20km i weza gornego ktory idzie od chlodnicy utrzymacz w rece wiecej jak 20s to termostat jak nie to czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arth Zgłoś #3 Napisano 21 Stycznia 2010 Raczej chyba powinien spr dolny waz....oczywiscie kiedy auto "niby" nagrzeje sie do tych 90 C, potem bedziemy djagnozowac, absorbujac od tego, iz oczywiste jest ze jak rozkrecisz ogrzewanie przy terazniejszych temp to dlugo ci sie bedzie grzal, jak kazdemu z nas niestety kolego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #4 Napisano 21 Stycznia 2010 Kolega jechał z Warszawy do Łodzi miał odkręcone ogrzewanie na 4 i temperatura cały czas się utrzymywała o grubosc wskazówki ponad 0 ,a dziś gdy nie włączył ogrzewania przejechał odcinek ok 10 KM i temp była ok 90 stopni a jak włączył to temp zaczeła opadać aż do prawie 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #5 Napisano 21 Stycznia 2010 u mnie też tak było, to okazało się że układ był zapowietrzony, jak spadnie temperatura do 0 to pokręć pokrętłem od regulacji temperatury (jak nie masz klimatronika) i zobacz czy pomoże. Sprawdź też czy jak wrócisz z trasy i silnik powinien mieć 90 stopni to odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i spójrz czy poziom nie podskoczy. ---------- Post added at 19:44 ---------- Previous post was at 19:42 ---------- A co do temperatury wewnątrz, to mój AWX grzeje w środku dobrze dzisiaj po przejechaniu około 7 km w środku było ciepło i temp silnika była 90 stopni i tak się utrzymuje nawet przy dłuższej jeździe, inaczej mówiąc ogrzewanie wnętrza nie wpływa na temp silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malski Zgłoś #6 Napisano 21 Stycznia 2010 A co do temperatury wewnątrz, to mój AWX grzeje w środku dobrze dzisiaj po przejechaniu około 7 km w środku było ciepło i temp silnika była 90 stopni i tak się utrzymuje nawet przy dłuższej jeździe, inaczej mówiąc ogrzewanie wnętrza nie wpływa na temp silnika. raczej ogrzewanie wnetrza wplywa na temp.silnika (to tak samo jakby wentylator chlodzil chlodnice ) ,u mnie dzieje sie tak samo na postoju jak wlacze na 2 bieg nawiew to temp.nie spada ,ale jak wlacze 4 bieg to juz wskaznik wedruje prawie do zera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skandaluzja Zgłoś #7 Napisano 21 Stycznia 2010 witam i sie podlacze do tematu.U mnie przy climatronicu jest to samo.Czujnik jest nowy i termostat tez.Jak stane na swiatlach to temp silnika na zegazre spada w oczach,ale i jest wtedy chlodne powietrze na wylocie z kratek.Za cholewe nie moge dojsc co jest grane.Na obrotach grzeje a na wolnych nie.Przy odsniezaniu auta przy -4 chodzil na wolnych obrotach z ogrzewaniem okolo 1.5 godziny i zagrzal sie do 70 stopni.Ma ktos jakis pomysl.Clima nie wykazuje bledow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #8 Napisano 21 Stycznia 2010 termostat 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #9 Napisano 21 Stycznia 2010 Ja się nie zgodzę,że to termostat bo mam takie same objawy jak koledzy wyżej a wymieniłem czujnik temp w lecie(zaraz po kupnie bo wskażnik wariował) i zauwazyłem ze autko sie nie dogrzewa wiec wymieniłem termostat przyszła zima i zuwazyłem ze znów to samo,mechanik powiedział ze czasem sie zawieszają wiec wymieniłem znów bez rezultatu!Dalej autko po zapaleniu pochodzi 10min potem jade 20 km i cos podskoczy ale tylko zatrzymam sie na światłach spada do 0 a powinna rosnąc przecież wtedy nie ma chłodzenia!koledzy poratujcie!! z gory dzięki za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skandaluzja Zgłoś #10 Napisano 21 Stycznia 2010 jak juz napisalem wczesniej kupilem nowy termostat,a poprzedni mial okolo 3 miesiecy.Wiec to napewno nie to jest przyczyną.Jest tez nowy czujnik temp.A w srodku w miare cieplo podczas dluzszej jazdy ale bez zadnej eufori,zgrzac sie nie zgrzalem a temp ustawiona na HI.W audi jakos to mi wszystko chodzilo a tutaj ni cholewy nie moge dojsc o co kaman hehehee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jabol2.0 Zgłoś #11 Napisano 21 Stycznia 2010 Zastanawiam się może by zrobić płukanie układu chłodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #12 Napisano 21 Stycznia 2010 A ja obstawiam na 100 % termostat. Jeśli jest sprawny to temp. silnika zawsze będzie wynosić 90 stopni. Bez względu, czy stoimy w korku, czy mamy ogrzewanie na full. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2010 Mam dokładnie tak samo jak koledzy wyżej na początku jakoś nie zwracałem na to uwagi bo mam webasto i tym się ratuje chwila moment i w aucie jest gorąco i silnik mi rozgrzewa do 90stopni, ale jak tylko wyłącze webasto to temp. silnika spada momentalnie ale z nawiewu nadal leci ciepło. Jako że nie jeżdżę na włączonym webasto to cały czas mam niedogrzany silnik. Dzwoniłem miesiąc temu do ASO VW ws. norm spalania oleju i przy okazji dowiedziałem się że paska B5 3B i 3BG jest bardzo ciężko zagrzać i takie spadanie temp. silnika to podobno norma. Dlatego się tym nie przejołem ale teraz zaczyna mnie to denerwować. A czy w lato szybciej się zagrzewa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbzzyyczczeek Zgłoś #14 Napisano 22 Stycznia 2010 ja tez mam paska ale po przejechaniu 7 km. ma 90 st. z ogrzewaniem wlaczonym na maxa mozliwe ze wiskoza ci sie zablokowala i wiatrak chodzi caly czas na full. powinien on chodzic caly czas lecz tak ze go zatrzymasz reka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandit57 Zgłoś #15 Napisano 22 Stycznia 2010 Kurcze ja mam podobnie..Wymieniany u mnie byl rozrzad a przy okazji termostat i wiskoza bo nie chodzila jak należy..Teraz w te mrozy ma problem z dogrzaniem w korkach i na postoju bo wtedy nie trzyma 90 stopni..W trasie przy wiekszych obrotach wszystko jest ok..Dodam że przy włączonym nawiewie na 3 po 12 km od zimnego startu ma dopiero 45 stopni C..A może czujnik temperatury ktorego nigdy nie wymienialem? Faktem jest ze zre mi jak smok ostatnio bo na kompie pokazuje 7l a w realu okolo 10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #16 Napisano 22 Stycznia 2010 U mnie auto rozgrzewa się bardzo szybko i trzyma w czasie jazdy 90 stopni. Gdy wjadę do miasta w korki to na postoju tem. spada. Przy okazji innego problemu wymieniłem termostat oraz czujnik tem. silnika, lecz ten zabieg nic nie poprawił odnośnie trzymania temperatury. Rozmawiałem w końcu z mechanikami z ASO i okazało się że ten typ tak ma i nic nie zrobię oczywiści pytałem się na podstawie mojego auta i silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2010 Jak włączysz ogrzewanie na full na postoju to ma prawo sie wskazówka cofnąć poniwważ ogrzewanie srodka samochodu działa na silnik jak wentylator na chłodnice w przednim wzmocnieniu , jak nawiew ujmiesz o 2 kreski to powinna staćw miejscu czyli 90 stopni. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gadget Zgłoś #18 Napisano 22 Stycznia 2010 Polecam sprawdzenie wiskozy. Zatrzymać ja przed rozruchem silnika gumką recepturką. Przy około 90 stopniach powinna się ożywić i zerwać gumkę. Jeśli natomiast wisko od samego początku będzie chodziło na sztywno. Wisko do wymiany. Przestrzegam również przed nowymi częściami, nowe nie jest równoznaczne ze sprawnym. Szczególnie w wypadku termostatu i sprzęgła wiskotycznego. Pozdrawiam Damian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #19 Napisano 22 Stycznia 2010 no ale co ma wisko ? wisko dziala na chlodnice, termostaty ustawiane sa chyba na 87 C jak dobrze pamietam, wiec ... ja slyszalem teorie ze diesle jednak trudniej sie grzeja (wieksza sprawnosc ) niz np benzyniaki poza tym jak ustawiacie wentylator na 4 bieg to chlodniczka migiem sie wychlodzi, a przy -10C na zewn to raczej nie ma szans zeby sie nagrzal silnik , szczegolnie na postoju. a jezdzil ktos z wlaczona klimą ? musze sprobowac czy z wlaczona klima szybciej sie bedzie nagrzewal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kermit Zgłoś #20 Napisano 22 Stycznia 2010 Każdy pisze co innego że to termostat chociaz pare osób pisze ze są po wymianie i nic,inni ze to ogrzewanie schładza silnik a jeszcze inni ze ten typ tak ma. Więc wytłumaczcie mi wszyscy taka rzecz,mój szwagier ma transportera t5 busa z takim silnikiem jak ja i on po zapaleniu samochodu i przejechaniu 4km ma 90st temp ani drgnie nawet przy nawiewie 4 a w środku idzie sie ugotowac a u mnie wskazówka lezy jak martwa i w srodku zima a róznica przestrzeni chyba jest!!!czekam na pomysły!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach