Skocz do zawartości
Jabol2.0

Przy włączonym ogrzewaniu temperatura silnika spada

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma tu żadnych tajemnic.

Zimno w kabinie:

* czy jest nadmuch powietrza - przyłożyć dłoń do kratek

* uszkodzony termostat i płyn się nie nagrzewa dostatecznie

* sprawny termostat ale niedrożna nagrzewnica

* sprawność filtra kabinowego

Wskazówka temp. martwa i brak ciepłego powietrza w kabinie,

* przypuszczalnie termostat ale trzeba to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK!!!ale została jedna tajemnica czyli pierwsze pytanie!czyli:Czemu po przejechaniu 200km zatrzymuje sie na swiatłach i po postoju parominutowym temp nagle zaczyna spadac o korkach nie wspomne bo u mnie akurat spada do 0 pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo:

 

Silnik 1.9TDI (131koni).

Wymieniony termostat i płyn chłodniczy.

Przed wymianą termostatu nawet podczas jazdy było około 80 stopni

a na postoju spadało sporo niżej - dmuchawa na 4biegu (climatronic)

 

Po wymianie termostatu temperatura podczas jazdy 90 stopni

a na postoju spada. Efekt jest przy temperaturze zewnętrznej

poniżej 0 stopni. Nagrzewanie silnika z ogrzewaniem trwa bardzo długo.

Z wyłączoną dmuchawą ok 5-6km spokojnej miejskiej jazdy.

 

Wiem, że mogą być jeszcze inne kwestie, ale wydaje mi się

że ten silnik nie lubi postojów i tyle.

 

 

Latem oczywiście wszystko ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kermit

OK!!!ale została jedna tajemnica czyli pierwsze pytanie!czyli:Czemu po przejechaniu 200km zatrzymuje sie na swiatłach i po postoju parominutowym temp nagle zaczyna spadac o korkach nie wspomne bo u mnie akurat spada do 0 pozdr

+++++++++

Prawdopodobnie początki niesprawności termostatu. Ja bym go jeszcze nie wymieniał.

Można by też podejrzewać czujnik temp. Pojeździć jeszcze jeśli nie ma problemów z odpalaniem i silnik nie traci mocy. Poczekać na dalsze objawy.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mirek zmartwie cie dalej kupiłem swojego paska w czerwcu i warriował czujnik raz było 50 raz 80 a za chwile znow 60 wymieniłem go na orginał i zauwazyłem ze sie nie zagrzewa silnik nawet w lecie tez wymieniłem na orginał i przyszła zima i znów problem słabe ogrzewanie temp słabo wzrasta a gdy po dynamicznej jezdzie mam juz to 90 zatrzymuje sie na swiatłach i temp powoli spada,mechanik powiedział ze termostaty sie wieszaja i czasem sie trafi wadliwy wiec znow wymieniłem 2tygod temu niestety bez zmian wiec kolego mirek to niestety ani czujnik ani termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie co czujnik ma tutaj do rzeczy?

Pytam bo od jakiegoś czasu samochód tylko rano ciężej odpala.Musi przekrecic

z 6x żeby zaskoczył. W ciągu dnia odpala od razu.

 

Podejrzewam aku. bo cały czas granie foteli, duchowa prawie na max i radio.Rano dosyć wolno kręci i załapuje z każdym obrotem coraz mocniej i tak z 6 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakup miernik multimetr w markecie 30 zł i zmierz rano napięcie aku. Powinno być min. 12,5V

do sprawnego odpalania.

Czujnik temp. cieczy podaje sygnał do wskazówki na tablicę i do kompa, co ma wpływ na pracę silnika.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja dziś zaobserwowałem dokładnie to samo u siebie do - 10 było ok teraz też nagrzewa sie do 90 stopni ciepło w aucie robi sie bardzo szybko a wskazówka pokazuje 90 przy tych -17 stopniach dopiero po 6 km ale dzis rozgrzał sie do 90 stopni wyszedłem pod domem otworzyć bramę to trwało no z dobre 2-3 minuty a temperatura na wskaźniku spadła o 1,5 kreski ??? czemu ? wiem ze jest zimno ale czy nie powinna sie ta temperatura trzymać tych 90stopni ? w benzyniaku przynajmniej tak miałem a dieslem jeżdżę pierwszy rok pierwszą zime

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nic ale kolega pytał to odp. Wątpie zeby to był akumulator,bardzo słabo by krecił albo wogole u mnie tak samo dmuchawa,radio,wzmacniacz,tuba i mam dołozone ksenony i pali na dotyk w dzien i w nocy. U ciebie podejrzewam swiece zarowe moze jedna albo 2 padły i dlatego tak pali za 6 razem,kolega tak miał w audi a4,wymienił tydzien temu i pali na dotyk pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj z doradcą serwisowym VW w związku ze spadkiem temp. silnika w mojej B6 o ok 1-1,5 kreski poniżej 90oC na postoju, np: przed światłami, lub przy spokojnej jeździe na bardzo niskich obrotach.

Powiedział, że to normalna sytuacja, kiedy temp. na zewnątrz jest w ok -10, a klimatronik jest prawie na full, bo wtedy działa na silnik jak dodatkowa chłodnica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój AFN podobnie sie zachowuje. Przy większych mrozach zagrzewa się w około 7 km spokojnej jazdy bo nie mecze go gdy jest po całej nocy przy -15 stopniach. Jak jadę czy szybko czy wolno to temp jest ciągle na 90 stopni. Ale jak stoję na jałowym z 10 minut to temp spadnie powoli o jedna kreskę . A jak ruszę to momentalnie wraca na 90 i tak trzyma. Temp na VAGu zgadza się z tym z deski. Termostat Wahlera wymieniony ponad rok temu. Czyli druga zima. W lato szybciutko łapie temp. Chyba tak ma być :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

one wszystkie tak mają czy nam się to podoba czy nie, ja dzisiaj jeździłem cały dzień bez ogrzewania żeby sprawdzić czy się szybciej zagrzeje czy nie i się udało grzeje się szybciej niż z klimą ale jak się zatrzymałem na chwilę to znowu to samo temp. spadała. Namarzłem się tylko dzisiaj i dochodzę do wniosku że nie będe z tym walczył poczekam do wiosny/lata i zobacze jak wtedy będze się trzymał temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stara szkoła, karton przed chłodnice:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak jakieś wyjście to jest;) ojciec B4 każdą zimę tak jeździ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie i panowie,moze jest na to lekarstwo.Jak juz wczesniej pisałem jestem po dwukrotnej wymianie termostatu i nadal temp wariuje czyli szybko spada na postoju.Dzwoniłem do ASO i rozmawiałemz mechanikiem i oto co mi powiedział.Oryginalny termostat Paska z moim silnikiem pracuje w zakresie temp 87-102 stopnie.A termostaty które do tej pory kupiłem do niego 87-92.Wiec zainwestuje 120 PLN anie 40 jak do tej pory i zobacze efekty.Kupilem jeden niemieckiej produkcji a drugi francuski obydwa według katalogu zamienników.Teraz jade po oryginal i w tygodniu przerzuce.Oczywiscie wrazenia opisze.Ale mysle ze 10 stopni wiecej to jest naprawde duzo.I zyczyłbym sobie zeby to było to.Miłego ciepłego wekeendu wszysstkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też uważam, że niestety chyba taki urok tych aut. Diesel to nie benzyniak i będzie dłużej nagrzewał. Mój trzymał max. 79 stopni nawet po przejechaniu 500km non stop autostradą. Wymieniłem termostat (ASO) i trzyma 90`-91`. Jednak rano jadąc powoli po mieście przy mrozie osiąga te 80-90 stopni, ale jednak szybko się schładza, gdy stoję na światłach, przy włączonym ogrzewaniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma tu żadnych tajemnic.

Zimno w kabinie:

* czy jest nadmuch powietrza - przyłożyć dłoń do kratek

* uszkodzony termostat i płyn się nie nagrzewa dostatecznie

* sprawny termostat ale niedrożna nagrzewnica

* sprawność filtra kabinowego

Wskazówka temp. martwa i brak ciepłego powietrza w kabinie,

* przypuszczalnie termostat ale trzeba to sprawdzić

ja miałem audi z 1.8t silnik AEB i przy climatronicu nie miałem zadnych problemów niezalezmnie od pory roku.Wydaje mi sie ze jest to problem tylko rechotów z climatronic.Bo z drugiej strony clime mam sprawna nabijana wiatraki chodza jak nalezy i kabinowy i do klimy a w porównaniu z Audi w lato chłodzenie pozostawia troche do zyczenia.Ale to tak gwoli kolegi posta.

 

---------- Post added at 09:59 ---------- Previous post was at 09:52 ----------

 

no własnie ,tak mi teraz przeleciało przez głowe ,czy wszystkie te niedogrzane i tracace temp na swiatłach diesle sa na climatronicu ,czy sa jakies na manualnej klimie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest to samo . dzisiaj gdy przejechalem 8 km silnik nabral 90 stopni. gdy podstawilem go na biegu jalowym i przy wlaczonym ogrzewaniu temp spadla do 70 stopni i pewnie jeszcze by spadla gdybym nie zaczal jechac dalej. powiedzcie jak ma byc z tymi wezami?? wiskoze zatrzymam reka waz gorny od chlodnicy ma moze 40 stopni a dolny zimny jak lodowka . czy tak ma byc?? silnik afn 110 km:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie jest to samo . dzisiaj gdy przejechalem 8 km silnik nabral 90 stopni. gdy podstawilem go na biegu jalowym i przy wlaczonym ogrzewaniu temp spadla do 70 stopni i pewnie jeszcze by spadla gdybym nie zaczal jechac dalej. powiedzcie jak ma byc z tymi wezami?? wiskoze zatrzymam reka waz gorny od chlodnicy ma moze 40 stopni a dolny zimny jak lodowka . czy tak ma byc?? silnik afn 110 km:(

 

ja uważam, że jest ok.

przy 70` wąż górny może być taki chłodny, bo silnik chodzi na małym obiegu (termostat zamknięty). U mnie górny wąż robi się mocno gorący przy temp. silnika 90 stopni (termostat puszcza duży obieg). Chociaż wtedy dolny wąż jest zimny, ale myśle, że to wina mrozu i chłodnica wychładza ciecz bardzo szybko.

Jeśli w czasie dłuższej jazdy trzyma 90` i się nie przegrzewa to jest ok wg mnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waz gorny ma byc goracy tak ze mozna go utrzymac max 20 s. wkazdym dadz razie ja tak mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności