matmur Zgłoś #141 Napisano 30 Września 2013 Dzień dobry, Bardzo proszę o Waszą opinie. Od razu zastrzegam, że nie mam passata dsg ale zależy mi na odpowiedzi na moje pytanie może ktoś z Was będzie mógł mi pomóc. W moim passacie 2.0 tdi 140 km 2007 rok, przebieg 131 000 km kiedy stoję, biegi są na luzie, podczas puszczania sprzęgła słychać głośne warczenie, zgrzytanie, chrobotanie. Bieg wchodzą normalnie, sprzęgło puszczało normalnie, nie odbija, żadnych innych objawów. Byłem już u dwóch niezależnych mechaników i każdy mówi mi że do zrobienia jest dwumasa. Oczywiście nie zajrzeli nigdzie stwierdzili to po tym jedynym objawie, który Wam opisuje. Jaka jest Wasza opinia na ten temat. Na razie obaj powiedzieli że to się dopiero zaczyna i że mogę jeszcze na tym jeździć jakiś czas. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #142 Napisano 1 Października 2013 (edytowane) Panowie jestem właśnie na etapie wymiany dwumasy. Całkowicie i absolutnie wszystko robię sam , od A do Z . Mam w związku z tym pytanie , czy ktoś z Was jest w stanie powiedzieć czym różni się dwumasa z oznaczeniem " BD " od " B " ??? Numery takie same , różni się tylko ta końcówka oznaczenia , BD - D . Czym się różnią ? Edytowane 1 Października 2013 przez latinoo_80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #143 Napisano 2 Października 2013 Witam latino_80 gorąca prośba jak już zrobisz tą dwumasę napisz jak po kolei się do tego zabrać. Wszyscy piszą różne rzeczy odnośnie dwumasy ale nikt nie napisał jak to zrobić. Może taki opis przydałby się niektórym kolegom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flexo Zgłoś #144 Napisano 7 Października 2013 a ja dwumas nie wymieniałem do 260 k km, ale już dość mocno go było słychać. Sprzedałem auto i nowy właściciel tego samego tygodnia robił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #145 Napisano 7 Października 2013 latino_80 gorąca prośba jak już zrobisz tą dwumasę napisz jak po kolei się do tego zabrać.Wszyscy piszą różne rzeczy odnośnie dwumasy ale nikt nie napisał jak to zrobić. Może taki opis przydałby się niektórym kolegom. Jestem po zabiegu wymiany dwumasy. WSZYSTKO robiłem sam. Jedyna operacja do której poprosiłem szwagra to wsadzenie skrzyni biegów na miejsce. Cała reszta samodzielnie. Autentycznie nie mam pojęcia za co mechaniory biorą tyle kasy. Naprawdę bardzo chciałem sporządzić manuala ale takiej masy zdjęć po prostu nie byłem w stanie ogarnąć od wczoraj. Ale postaram się to zrobić jak najszybciej. Dodam że na koniec miesiąca będę robił przegląd wszystkich śrub, połączeń, mocowań itp. Wtedy też zweryfikuję zdjęcia i postaram się wybrać te najbardziej znaczące i opisać. Podsumowując napiszę tak : wymiana dwumasy jest prosta jak seks w misjonarskiej pozycji . Podstawa to narzędzia. Reszta to szczypta mechanicznej wiedzy i intuicja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariuszb Zgłoś #146 Napisano 7 Października 2013 Czekamy z niecierpliwością na opis pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek82 Zgłoś #147 Napisano 17 Marca 2014 Dzien dobry. Nie chcialem zkładać nowego wątka więc zapytam tu. Czy podczas wymiany dwumasa wymienialiście też sprzęgło? Mój Passat ma 100000 km prawdziwego przebiegu. Ewidentnie jest w nim do wymiany dwumas. Dlatego proszę o informację od forumowiczów, którzy już wymieniali dwumas co jeszcze robiliscie przy tej wymianie. Ja planuje dwumase, śruby, olej w skrzyni i filtr, a co ze sprzęgłem i łożyskiem? Czy przy tym przebiegu z DSG sprzęgło też wymieniać. Jedna praca tylko koszt części się znacznie powiększy. Pozdrawiam i proszę o informację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DemoniK Zgłoś #148 Napisano 17 Marca 2014 Obawiam się, że mylisz zestaw dla DSG z zestawem dla manual'a. W przypadku DSG sprzęgła są umieszczone w skrzyni i to nie będzie ta sama robota. Zobacz tutaj: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #149 Napisano 17 Marca 2014 Dwumasę wymieniaj ze sprzęgłem. Jeśli chodzi o olej w skrzyni to jeśli był wymieniany po 60kkm to nie ma potrzeby wymieniać go teraz. Spokojnie możesz pojeździć do 120kkm. A swoją drogą ktoś musiał straszliwie zamulać że przy takim przebiegu w silniku z dsg padła dwumasa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek82 Zgłoś #150 Napisano 17 Marca 2014 Tak już było. Niedawno go kupiłem. Wibracje mam tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest cicho. Czy długo jeździliście z taką dwumasą, czy od razu wymienialiście. Jak kupowałem to podczas oględzin w serwisie mechanik powiedział, że spokojnie można jeszcze trochę pojeździć. Jednak trochę jest pojęciem względnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #151 Napisano 17 Marca 2014 Dwumasę wymieniaj ze sprzęgłem ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek82 Zgłoś #152 Napisano 17 Marca 2014 Wolna jazda chyba nie ma z tym dużo wspolnego. Znam osobę która ma Superba z DSG i naprawdę jeździ dynamicznie wręcz sportowo jak dla mnie, a dwumasa wymieniali mu na gwarancji przy 120000km. Natomiast ostatnio turbinę mimo, że zawsze była studzona. Myślę, że w tych nowych samochodach to trochę loteria co komu i kiedy padnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #153 Napisano 17 Marca 2014 Maciek poniosło mnie Wibracje mam tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest cicho.Ale kiedy masz wibracje? Czy w każdej pozycji lewarka czy tylko na D/R? Czy wibracje są podczas jazdy, czy jak auto stoi? Czy po rozgrzaniu znikają całkowicie, czy są tylko mniejsze? Dwumasa daje o sobie znać chyba trochę bardziej dosadnie niż drganiami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek82 Zgłoś #154 Napisano 17 Marca 2014 Dokładnie jeszcze sprawdzę, ale ostatnio przyglądałem się w jakiej sytuacji jest je czuć. Gdy samochód jest zimny i się go zapali słychać dziwny dźwięk dobiegający z komory silnika tak jakby klepanie zaworów czy coś. Gdy gaszę zimny samochód to słychać tak jak by coś o coś uderzało. Po lekkim dodaniu gazu odgłos ustaje. Jeżeli pytałeś czy drży lewarek podczas zmieniania biegów z N na D na R to nic na nim nie czuć. Jeżeli silnik jest zimny, a skrzynia na N to w środku nie czuć żadnych drgań, natomiast jeżeli mamy np. D i trzymamy hamulec to na zimnym silniku czuć w środku, że samochód wpada w jakieś wibracje. Po rozgrzaniu silnika wszystkie objawy ustają. Skrzynia zmienia biegi płynnie bez żadnych odczuwalnych szarpnięć. Dźwięk na zewnątrz przy zimnym silniku jest podobny do tego: U mnie jest tylko mniej intensywny (cichszy nie tak bardzo metaliczny). Tak jak napisałem wcześniej podczas wizyty w ASO przed zakupem mechanik potwierdził, że to dwumasa chyba, że macie jakieś inne sugestie. Jak wspomniałem ma DSG i dopiero 100.000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kowet Zgłoś #155 Napisano 17 Marca 2014 bardzo często dochodzi do zużycia dwumasy jeśli jeździ się ekonomicznie - niskie obroty, szybka zmiana biegów - niestety też to przerabiałem w Touranie z DSG. Sprzęgła nie wymieniasz na tym sprzęgle przejedziesz bez problemu 300 kkm tylko dwumas może siadać. Jeśli twój hałas jest podobny do tego z linku Skody do dwumas do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kml_84 Zgłoś #156 Napisano 17 Marca 2014 U mnie w Touranie było to samo jak w filmiku ze skodą. 1.9 DSG mokre 6biegów. Wymiana dwumasy pomogła. Jeśli masz w swoim DSG 6 biegów to wymieniaj dwumas i po problemie, a jeśli masz DSG 7 biegów (sucha skrzynia) to może to być kończące się sprzęgło - naprawa z częściami ok 3-3.5tys zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #157 Napisano 17 Marca 2014 Czy długo jeździliście z taką dwumasą, czy od razu wymienialiście.Ja zrobiłem jeszcze 100tys km,poranne brzęczenie mi nie przeszkadzało,dopiero jak nawet na rozgrzanym nie przestawało,wyrwałem chwasta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek82 Zgłoś #158 Napisano 17 Marca 2014 Oczywiście w niczym mi to nie przeszkadza. Tylko skoro większość osób od razu wymieniała to myślałem, że jest to pilne. Nie jestem żadnym mechanikiem więc może ktoś kto zna się na temacie dokładnie opisze za co dwumasa jest odpowiedzialna i co się może stać jak całkiem padnie. Uszkodzi się skrzynia DSG? Samochód się zatrzyma, czy co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #159 Napisano 17 Marca 2014 Widziałem miesiąc temu co się stało jak z dwumasy wyszła bokiem sprężyna Dzwon skrzyni się praktycznie rozleciał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DawidK Zgłoś #160 Napisano 19 Marca 2014 Moje pytania są może trochę laickie, ale mimo wszystko proszę o odpowiedzi... Czy w silnikach benzynowych (zarówno FSI jak i TSI) też występuje dwumasa? Jeśli tak, to czy jej żywotność i koszty wymiany są podobne do silników diesla? Czy to, czy owa dwumasa jest, czy jej nie ma, zależy od skrzyni biegów (DSG/manual)? Z góry dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach