Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Po przeglądzie zawieszenia w ASO dostałem taki raport:

* do wymiany łączniki stabilizatora przód

* Lekko naderwane tleje na wachaczach nośnych

* Zużyte podkładki gumowe sprężyn z tyłu (w szczególności str. prawa)

Trzeba się tym zająć jak najszybciej, czy można jeszcze pojeździć?

 

Dzięki,

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam do wymiany tylko jedna końcówkę drążka i dolne wahacze ale wymieniam cały komplet bo tak jest podobno najrozsądniej. podkładki raczej nie powinny być drogie (ok.20-30zl) wiec najlepiej tez wymienić i mieć spokój. co do czasu jazdy nie wiem jak bardzo masz to zużyte to wszystko ale długo bym nie czekał.

Edytowane przez kkrriiss007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trzeba się tym zająć jak najszybciej, czy można jeszcze pojeździć?

 

Ja jeżdżę pół roku z tak wybitymi tulejami, że wahacz ręką mogę poruszyć. Ale jak będziesz miał pecha, to jutro rano pęknie Ci banan. Nie ma zasady.

 

 

Ja mam jedno pytanie. W poniedziałek wymieniam wszystkie wahacze, oba drążki i łączniki stabilizatora. Powinienem po tym zrobić zbieżność, czy ogarnięty mechanik złoży to tak, że nie będzie trzeba?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz ustawiac zbieżności po wymianie to powinienes jechać do magika, nie do mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli drążki wymieniane to lepiej jechać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę aby mechanik bawił się w liczenie frezów i pomiary suwmiarką, drążki kierownicze bądź końcówki drążków poskręca możliwie tak samo, po ingerencji w te elementy powinno się ustawić zbieżność bo może się okazać że ścina oponę albo ściąga auto na którąś stronę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet jak by się bawił w liczenie frezów i tak nie ustawi tego tak jak być powinno

zasada jest prosta , wahacze wymieniać można do woli bez zbieżności bo regulacji na nich brak, drążek kierowniczy - zbieżność obowiązkowa ale nie u byle kogo tylko takiego co się naprawdę na tym zna i rozumie passata luka.gif czy wielowachaczowe zawieszenie luka.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) Autko odebrałem wczoraj, nie ściąga, ale po Świętach podjadę na geometrię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolejny niewychowany pies spuszczony ze smyczy bez kaganca na mordzie jak widze

 

Jeszcze jeden taki post i Lenin wylatujesz z forum......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nawet jak by się bawił w liczenie frezów i tak nie ustawi tego tak jak być powinno

zasada jest prosta , wahacze wymieniać można do woli bez zbieżności bo regulacji na nich brak, drążek kierowniczy - zbieżność obowiązkowa ale nie u byle kogo tylko takiego co się naprawdę na tym zna i rozumie passata luka.gif czy wielowachaczowe zawieszenie luka.gif

Oj Krzysiu nie zgodzę się z tobą. Niestety wahacz wahaczowi nie jest równy! Zawsze minimalnie się różnią, a w szczególności jak robisz podmiane z wahaczem innego producenta. Wystarczy sworzeń mniej lub bardziej włożyć do zwrotnicy i już się mienia geometria. W Passacie bardzo ważne jest pochylenie koła i dlatego z powodu niemożności regulacji pochylenia wielu pseudo fachowców nie daje sobie rady z geometrią w autach z wielowahaczowym zawieszeniem. Oczywiście regulację pochylenia robi się na inne sposóby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj Krzysiu nie zgodzę się z tobą. Niestety wahacz wahaczowi nie jest równy! Zawsze minimalnie się różnią, a w szczególności jak robisz podmiane z wahaczem innego producenta. Wystarczy sworzeń mniej lub bardziej włożyć do zwrotnicy i już się mienia geometria. W Passacie bardzo ważne jest pochylenie koła i dlatego z powodu niemożności regulacji pochylenia wielu pseudo fachowców nie daje sobie rady z geometrią w autach z wielowahaczowym zawieszeniem. Oczywiście regulację pochylenia robi się na inne sposóby.

 

Dzięki Darek za sprostowanie teraz jeszcze raz to przeczytałem i widzę że zapomniałem dopisać

"wymieniając na wahacze tego samego producenta", chociaż defakto nawet na zamiennikach made in shit -Harty i temu podobne krzywdy oponom czy dziwnych zachowań auta nie powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do wymiany wahaczy kompletu i prosiłbym o sprostowanie jednej sprawy...

Jak już wymienię górne wahacze to nie muszę wkładać amortyzatora ( bo muszę go wyjąć by wymienić poduszkę) by później podstawić np lewarek pod piastę i podnieść zawieszenie w celu dokręcenia na maxa te górne wahacze...?

 

Jaki Wy macie sposób bo czytałem by też opuszczać autem ale tam tak mało miejsca na górze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A montował może ktoś poliuretany do passata? Przeglądałem aledrogo i komplet 12 sztuk można kupić za 600 zł i sie zastanawiam czy nie byłoby dużo dużo lepiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o poliuretanie.Napewno sie zawiecha usztywni bedzie twardziej w sensie że każda dziura bedzie bardziej odczuwalna wiec jak na nasze drogi to chyba tego nie widzę.Jedynie to może założę na banana bo on generuje najwięcej luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie czy przy wymianie górnych wahaczy z prawej strony trzeba cały amor wyciągać z tym aluminiowym górnym mocowaniem czy da się wymienić wahacze bez demontowania tego

moc.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam takie pytanie czy przy wymianie górnych wahaczy z prawej strony trzeba cały amor wyciągać z tym aluminiowym górnym mocowaniem czy da się wymienić wahacze bez demontowania tego

 

Amor będzie trzeba zdemontować i tak żeby szpilka przeszła. Można bez tej blachy ale jak już wymieniasz 2 wahacze to lepiej z blachą wytargać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie... probowalem wybic szpileczke trzymajaca dwa gorne wahacze... niestety poki co nie chca ruszyc. jaka srobe zastosowac jak ta niestety bedzie musiala ulec destrukcji? jakas dlugosc skok gwintu czy moze twardosc? czy wewnatrz obejmy trzymajacej oba wahacze gorne jest rowniez jakis gwint?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

spryskaj ją WD40 i spróbuj ją okręcić. Nie wybijaj jej na siłę bo uszkodzisz gwint.

Ja u siebie też miałem problem z wyjęciem jej. Spryskałem i opukałem by zruszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śruba nowa w motoryzacyjnym kosztuje nie więcej niż 10 zł, zatem kup nową a z tą się wogóle nie patyczkuj,

ps. w moim za cholere wybić się jej nie dało mimo grzania palnikiem, młota udarowego itd, pomogło tylko wycinanie jej po kawałeczku i wybijanie w drugą stronę , ponad 2h mordęgi ale co zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności