Skocz do zawartości
Passek2.0DPF

Usunięcie DPF-a w Passacie

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz może czym się różni wypalanie aktywne od pasywnego?

Bo opisujesz jedno i drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie:

 

Regeneracja PASYWNA następuje samoczynnie, bez ingerencji ECU, podczas normalnej eksploatacji, gdy temperatura spalin osiąga wartość ok 400C, w katalizatorze i filtrze zachodzą reakcje termochemiczne w wyniku których sadza zostaje zneutralizowana. NIE WYMAGA DOTRYSKU DODATKOWEJ DAWKI PALIWA

Regeneracja AKTYWNA następuje wtedy gdy podczas regeneracji pasywnej sadza nie neutralizuje się w wystarczającym stopniu lub jest inicjowana przez ECU profilaktycznie co pewien, kalkulowany przebieg/okres czasu

 

p.s proponuje aby moderator zrobił z dwóch jeden konkretny temat o DPFie, bo troche sie bajzel zrobił ;-)

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal244

Tom

 

czy dokonałeś już modyfikacji? jak sprawuje się autko, W najbliższym czasie będzie czekać mnie chyba podobna sprawa.

Powiedz jak dokładnie nazywa się ta firma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jestem już po wszystkim, w sumie w ubiegłym tygodniu miałem już problem z głowy.

Pozostawiłem auto na 2 dni, usunęli mi elektronicznie i mechanicznie. W sumie zrobiłem nie dużą ilość kilometrów od usunięcia, ale jak dotąd wszystko sprawuje się dobrze. Jak zrobię kilka dobrych tysięcy kilometrów, a nie kilkaset to wówczas będę mógł wyrażać swoje zdanie.

Poniżej link do ich witryny

http://www.tune-soft.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tom a napisz jakie są koszty takiego kompleksowego usunięcia dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za komplet, czyli elektroniczne, następnie mechaniczne zapłaciłem 800 zł w tym równiez mam gwarancje 2 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tom kilka pytań:

 

1. Co się dzieje z kontrolką od DPFa

2. Co się dzieje po odpięciu G450

- Jeśli po odpięciu G450 nie wywala błędu to odepnij przepływke czy jakiś inny czujnik...

- Jeśli wywala błąd...to jak czujnik padnie będziesz musiał kupić nowy - 250zł, podobnie z czujnikami temperatury

3. Co się dzieje jak odepniesz sondę lambdę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za komplet, czyli elektroniczne, następnie mechaniczne zapłaciłem 800 zł w tym równiez mam gwarancje 2 lata

 

Ciekawa sprawa, i tak tanio? W Polsce podobnież 5 osób potrafi POPRAWNIE usunąć DPF ze sterownika ppd 1.2. W tym sterowniku jest tak że jak niepoprawnie zostanie wyłączony to regeneracja włączy się po pewnym czasie.(1000KM) Mam takie same pytania jak kolega kmink.

Edytowane przez kacperwww

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujni różnicy ciśnienia mam odpięty, a po odłączeniu przeplywki wywala błąd, po podpieciu spowrotem przepływki wszystko gra.

Do końca to nie wiem o co z tym chodzi, skąd takie pytania, czy tak ma być czy też coś jest zle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kacperwww, tom ma w opisie BMP - czyli Bosch EDC16 więc prościzna...ale mimo tego może być źle wyłączony.

tom podaj mi wartości(screan) z grup 067-075 to Ci powiem czy jest OK czy nie.

Co się dzieje z kontrolka DPFa na zegarach? Po włączeniu zapłonu zapali się i gaśnie, miga czy co się z nią dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi sie nadal oswieca jakby filtr byl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka po włączeniu zapłonu zaświeca sie jak cała reszta po czym po chwili gaśnie,

Nie posiadam vaga więc printscreena nie zrobię.

 

Prawdę mówiąc wątpie aby był źle usunięty, autem przejechałem jakies 3-4 tyś km od momentu usuniecia, i nie miałem żadnych problemów, auto nie kopci, no i spalanie delikatnie spadło porównując do tego jak mialem filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...ta kontrolka nie powinna się już nigdy więcej zaświecić :mlask

 

Co do PPD...mamy nasze rozwiązanie na te sterowniki, nie tak perfekcyjne jak na Boscha ale bardzo dobre.

 

Jakieś 2-3lata temu jak ktoś szukał firmy usuwającej DPFy to znalazł tylko mnie, potem doszedł Ctronic i Vtech...nie było nikogo innego...zanim pojawiła się pierwsza konkurencja my już mieliśmy przetarte szlaki i przerobionych kilkadziesiąt samochodów, grupę VAGa na Boschu idealnie robię od kilku miesięcy...po przerobieniu niemal setki samochodów udało się nam dojść do konkretnego rozwiązania...mam nadzieje że PPD też ogarniemy kiedyś na takim poziomie, niestety tych aut jest znacznie mniej niż 105ek i 140ek i nie ma na czym testować nowych rozwiązań...

Różne firmy "kogucik" korzystają z różnego rodzaju pirackiego oprogramowania, nie opracowują nic po swojemu tylko walą sztampę, jak się uda to się uda a jak nie to nie...mają ceny połowę niższe więc ludzie tam robią auta...często widziane i programowane po raz pierwszy...bo dla klienta liczy sie to co jest w danym momencie - brak błędów i świecących kontrolek...problemy sie pojawiaja dopiero jak w samochodzie pojawi sie jakaś awaria....

Forda Mondeo MK3 2.0TDCI z układem wtryskowym DELPHI do tej pory poza nami nikt inny w Polsce nie ogarnia(tylko 2ie zaprzyjaźnione firmy)......mamy jeszcze kilka innych ciekawych rozwiązań(Nissan,Kia, Hyundai, Chevrolet,Crafter, Renault)....tak więc mamy dowody na to że w tym temacie nie mamy sobie równych :-) bo nikt poza nami tego nie robi w ogóle albo robi źle.

 

Sorry za autoreklamę....ale zmierzam do tego że czasami jest lepiej zapłacić trochę więcej a mieć problem rozwiązany raz na zawsze.

Edytowane przez kmink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie...ta kontrolka nie powinna się już nigdy więcej zaświecić :mlask

 

 

Czyli u mnie jest cos nie tak?

Kontrolka DPFa zapale sie po wlaczeniu zaplonu i po chwili gasnie, tak ma byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam pytanko czy usuwal ktos dpf w dynosofcie w katowicach? bo mam zamiar tam to zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. mam pytanko czy usuwal ktos dpf w dynosofcie w katowicach? bo mam zamiar tam to zrobic.

 

Smialo wal do nich

 

A co do kontrolki to radze nie wylaczac ... za kilka lat jak diagnosci beda bardziej patrzec na normy to na dzien dobry przegladu nie przejdzie...:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert nie przesadzaj...robiliśmy pomiar zadymienia w autach bez DPFu na stacji gdzie był sprzęt MAHY, zero problemu wszystko w normie...

 

EURO4 nie oznacza konieczność montowania DPFa!

Mieliśmy auta z silnikami BKD które nigdy nie miały montowanego filtra cząstek stałych, mają zmianę w briefie z euro 3 na euro 4 a w układzie wydechowym jest jedynie KAT...jesli auto bez DPFa spełnia normę to nie trzeba go montować...

...nawet mamy klientów z Berlina...przechodzą przeglądy bez problemu a wątpię żeby wszyscy w "łapę" dawali czy kombinowali z briefami...

Nie popadajmy w paranoję...bo jak ktoś ma się dowalić to robi pomiar i po problemie a to czy kontrolka sie świeci miga czy jej nie ma nie ma w tym momencie żadnego znaczenia...

 

Spraw ma się inaczej w przypadku aut z EURO5 gdzie nie ma możliwości spełnienia normy bez DPFa...

 

My nie wyłączamy kontrolki...tylko obsługę DPFa, G450...wtedy kontrolka z automatu się nie zapala...jak ktoś chce żeby się zapalała to można podpiąć ja pod CHECKa czy świece żarowe i tyle...ale dla mnie to bezsens totalny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kmink, Rob555 posdsumuwując wasze wypowiedzi, wygląda na to że dobrze mam usunięty filtr DPF. To ze kontrolka filtra pokazuje się na chwilę przy włączeniu zapłonu, nie jest jednoznaczne z tym że coś jest nie tak.

Kilka dni temu byłem u znajomego, który polecił mi tą firmę. Ma on Skode RS również silnik 2.0tdi ale 170km, również w firmie www.tune-soft.pl usuwał filtr i podnosił moc silnika. Kontrolka filtra pokazuje mu się na chwile jak u mnie przy włączeniu zapłonu, co do czujników ma odłączony czujnik różnicy ciśnienia DPF oraz czujnik temperatury DPF, po podłączeniu Vaga nie ma żadnych błędów, po odłaczniu przepływki pokazuje bład jej. Wiec wyglada ze wszystko jest dobrze zrobione. Autem dużo jeżdzi, przyjechał nim już ponad 30 tysiecy kilometrów i nie ma żdanych problemów. Auto nie kopci jak również kontrolki nie swiecą, błedów nie ma spalanie cały czas trzyma się na jednym poziomie, oleju nie przybywa więc chyba dobrze to zrobili.

Z ciekawosci odłączyliśmy róznież u mnie czujnik temperatury dpf, podłączyliśmy vaga i róznież zero błędów, nie ma żadnego komunikatu ze czujnik jest odłaczony, po odlaczniu przepływki wychodzi błąd, czyli tak jak powinno być. Ja zrobiłem dopiero kilka tysięcy km, bez zadnych problemów. Wiec wydaje mi się ze wszystko jest ok. a jak cos to i tak mam gwarancje u nich na 2 lata więc jak by coś się działo to nie ma problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tom powtarzam - brak kontrolki oznacza że funkcja DPFa jest WYŁĄCZONA, jak kontrolka się zapala nawet na chwilkę to znaczy że funkcja DPFa jest WŁĄCZONA...wszystko jest OK bo program w Twoim aucie działa na zasadzie emulatora....

 

Po odłączeniu czujników temperatury, różnicy ciśnień czy sondy lambdy nie ma błędów bo zostały one wycięte z softu...czujniki nadal DZIAŁAJĄ(dawka paliwa nadal jest wyliczana w funkcji wskazań przepływomierza) a nie ma jedynie sygnalizacji że coś z nimi jest nie tak.

 

Problem jest taki że nie da się takiego programu zrobić bez efektów ubocznych...z reguły wycinane jest za dużo błędów...może być tak że po odłączeniu jakiegoś innego czujnika nie pojawi się w ogóle błąd albo się pojawi...z tą różnice że tylko jak czujnik zostanie wypięty ale nie w sytuacji gdy np. pokaże jakąś złą wartość...no chyba że ktoś robił to dobrze i wyselekcjonował odpowiednie bajty....zajmuje to naprawdę duuużo czasu i wymaga wielu programowań...

 

W przyszłym tygodniu zamieszczę kilka screanów jak wyglądają bloki pomiarowe itd po poprawnie przeprowadzonej modyfikacji.

 

Jeśli chodzi o 2.0 170KM to mamy nasze autorskie rozwiązanie zapełnienie filtra w grupie 068 wynosi 0%(a nie jak u innych 15-20%).....dotryski są wyłączone, diagnostyka jak w serii...wszystko działa....kontrolka DPFa jest aktywna...no ale to siemens duuużo trudniejszy niż bosch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jedzIesz na tuv, i świeci się jakakolwiek kontrolka, to tuvu nie przejdziesz. Nie wspominając już o pomiarze spalin. A to ze ktoś z berlina przyjeżdża do polski żeby usunąć dpfa, oznacza tylko tyle ze w berlinie jest największe skupisko brudasow i smoluchow (czyt. Turkow, albanczykow i innych robakow) którzy po załatwieniu sobie swojego mechanika z certyfikatem tuv czy dekry, szastaja przeglądami na prawo i lewo.

Gwarantuje każdemu, ze przy należytym przeglądzie, brak dpfa.wyjdzie i będzie mina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności