Abe's Zgłoś #181 Napisano 30 Września 2011 Wiesz może czym się różni wypalanie aktywne od pasywnego? Bo opisujesz jedno i drugie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #182 Napisano 1 Października 2011 (edytowane) Tak w skrócie: Regeneracja PASYWNA następuje samoczynnie, bez ingerencji ECU, podczas normalnej eksploatacji, gdy temperatura spalin osiąga wartość ok 400C, w katalizatorze i filtrze zachodzą reakcje termochemiczne w wyniku których sadza zostaje zneutralizowana. NIE WYMAGA DOTRYSKU DODATKOWEJ DAWKI PALIWA Regeneracja AKTYWNA następuje wtedy gdy podczas regeneracji pasywnej sadza nie neutralizuje się w wystarczającym stopniu lub jest inicjowana przez ECU profilaktycznie co pewien, kalkulowany przebieg/okres czasu p.s proponuje aby moderator zrobił z dwóch jeden konkretny temat o DPFie, bo troche sie bajzel zrobił Edytowane 1 Października 2011 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michal244 Zgłoś #183 Napisano 6 Października 2011 Tom czy dokonałeś już modyfikacji? jak sprawuje się autko, W najbliższym czasie będzie czekać mnie chyba podobna sprawa. Powiedz jak dokładnie nazywa się ta firma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom Zgłoś #184 Napisano 7 Października 2011 Tak jestem już po wszystkim, w sumie w ubiegłym tygodniu miałem już problem z głowy. Pozostawiłem auto na 2 dni, usunęli mi elektronicznie i mechanicznie. W sumie zrobiłem nie dużą ilość kilometrów od usunięcia, ale jak dotąd wszystko sprawuje się dobrze. Jak zrobię kilka dobrych tysięcy kilometrów, a nie kilkaset to wówczas będę mógł wyrażać swoje zdanie. Poniżej link do ich witryny http://www.tune-soft.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro7104 Zgłoś #185 Napisano 7 Października 2011 tom a napisz jakie są koszty takiego kompleksowego usunięcia dpf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom Zgłoś #186 Napisano 8 Października 2011 za komplet, czyli elektroniczne, następnie mechaniczne zapłaciłem 800 zł w tym równiez mam gwarancje 2 lata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #187 Napisano 13 Października 2011 tom kilka pytań: 1. Co się dzieje z kontrolką od DPFa 2. Co się dzieje po odpięciu G450 - Jeśli po odpięciu G450 nie wywala błędu to odepnij przepływke czy jakiś inny czujnik... - Jeśli wywala błąd...to jak czujnik padnie będziesz musiał kupić nowy - 250zł, podobnie z czujnikami temperatury 3. Co się dzieje jak odepniesz sondę lambdę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacperwww Zgłoś #188 Napisano 15 Października 2011 (edytowane) za komplet, czyli elektroniczne, następnie mechaniczne zapłaciłem 800 zł w tym równiez mam gwarancje 2 lata Ciekawa sprawa, i tak tanio? W Polsce podobnież 5 osób potrafi POPRAWNIE usunąć DPF ze sterownika ppd 1.2. W tym sterowniku jest tak że jak niepoprawnie zostanie wyłączony to regeneracja włączy się po pewnym czasie.(1000KM) Mam takie same pytania jak kolega kmink. Edytowane 15 Października 2011 przez kacperwww Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom Zgłoś #189 Napisano 18 Października 2011 Czujni różnicy ciśnienia mam odpięty, a po odłączeniu przeplywki wywala błąd, po podpieciu spowrotem przepływki wszystko gra. Do końca to nie wiem o co z tym chodzi, skąd takie pytania, czy tak ma być czy też coś jest zle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #190 Napisano 19 Października 2011 kacperwww, tom ma w opisie BMP - czyli Bosch EDC16 więc prościzna...ale mimo tego może być źle wyłączony. tom podaj mi wartości(screan) z grup 067-075 to Ci powiem czy jest OK czy nie. Co się dzieje z kontrolka DPFa na zegarach? Po włączeniu zapłonu zapali się i gaśnie, miga czy co się z nią dzieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #191 Napisano 19 Października 2011 Mi sie nadal oswieca jakby filtr byl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom Zgłoś #192 Napisano 20 Października 2011 Kontrolka po włączeniu zapłonu zaświeca sie jak cała reszta po czym po chwili gaśnie, Nie posiadam vaga więc printscreena nie zrobię. Prawdę mówiąc wątpie aby był źle usunięty, autem przejechałem jakies 3-4 tyś km od momentu usuniecia, i nie miałem żadnych problemów, auto nie kopci, no i spalanie delikatnie spadło porównując do tego jak mialem filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #193 Napisano 20 Października 2011 (edytowane) No właśnie...ta kontrolka nie powinna się już nigdy więcej zaświecić :mlask Co do PPD...mamy nasze rozwiązanie na te sterowniki, nie tak perfekcyjne jak na Boscha ale bardzo dobre. Jakieś 2-3lata temu jak ktoś szukał firmy usuwającej DPFy to znalazł tylko mnie, potem doszedł Ctronic i Vtech...nie było nikogo innego...zanim pojawiła się pierwsza konkurencja my już mieliśmy przetarte szlaki i przerobionych kilkadziesiąt samochodów, grupę VAGa na Boschu idealnie robię od kilku miesięcy...po przerobieniu niemal setki samochodów udało się nam dojść do konkretnego rozwiązania...mam nadzieje że PPD też ogarniemy kiedyś na takim poziomie, niestety tych aut jest znacznie mniej niż 105ek i 140ek i nie ma na czym testować nowych rozwiązań... Różne firmy "kogucik" korzystają z różnego rodzaju pirackiego oprogramowania, nie opracowują nic po swojemu tylko walą sztampę, jak się uda to się uda a jak nie to nie...mają ceny połowę niższe więc ludzie tam robią auta...często widziane i programowane po raz pierwszy...bo dla klienta liczy sie to co jest w danym momencie - brak błędów i świecących kontrolek...problemy sie pojawiaja dopiero jak w samochodzie pojawi sie jakaś awaria.... Forda Mondeo MK3 2.0TDCI z układem wtryskowym DELPHI do tej pory poza nami nikt inny w Polsce nie ogarnia(tylko 2ie zaprzyjaźnione firmy)......mamy jeszcze kilka innych ciekawych rozwiązań(Nissan,Kia, Hyundai, Chevrolet,Crafter, Renault)....tak więc mamy dowody na to że w tym temacie nie mamy sobie równych :-) bo nikt poza nami tego nie robi w ogóle albo robi źle. Sorry za autoreklamę....ale zmierzam do tego że czasami jest lepiej zapłacić trochę więcej a mieć problem rozwiązany raz na zawsze. Edytowane 20 Października 2011 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #194 Napisano 20 Października 2011 No właśnie...ta kontrolka nie powinna się już nigdy więcej zaświecić :mlask Czyli u mnie jest cos nie tak? Kontrolka DPFa zapale sie po wlaczeniu zaplonu i po chwili gasnie, tak ma byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fiodor Zgłoś #195 Napisano 20 Października 2011 witam. mam pytanko czy usuwal ktos dpf w dynosofcie w katowicach? bo mam zamiar tam to zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #196 Napisano 21 Października 2011 witam. mam pytanko czy usuwal ktos dpf w dynosofcie w katowicach? bo mam zamiar tam to zrobic. Smialo wal do nich A co do kontrolki to radze nie wylaczac ... za kilka lat jak diagnosci beda bardziej patrzec na normy to na dzien dobry przegladu nie przejdzie...:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #197 Napisano 24 Października 2011 Robert nie przesadzaj...robiliśmy pomiar zadymienia w autach bez DPFu na stacji gdzie był sprzęt MAHY, zero problemu wszystko w normie... EURO4 nie oznacza konieczność montowania DPFa! Mieliśmy auta z silnikami BKD które nigdy nie miały montowanego filtra cząstek stałych, mają zmianę w briefie z euro 3 na euro 4 a w układzie wydechowym jest jedynie KAT...jesli auto bez DPFa spełnia normę to nie trzeba go montować... ...nawet mamy klientów z Berlina...przechodzą przeglądy bez problemu a wątpię żeby wszyscy w "łapę" dawali czy kombinowali z briefami... Nie popadajmy w paranoję...bo jak ktoś ma się dowalić to robi pomiar i po problemie a to czy kontrolka sie świeci miga czy jej nie ma nie ma w tym momencie żadnego znaczenia... Spraw ma się inaczej w przypadku aut z EURO5 gdzie nie ma możliwości spełnienia normy bez DPFa... My nie wyłączamy kontrolki...tylko obsługę DPFa, G450...wtedy kontrolka z automatu się nie zapala...jak ktoś chce żeby się zapalała to można podpiąć ja pod CHECKa czy świece żarowe i tyle...ale dla mnie to bezsens totalny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom Zgłoś #198 Napisano 28 Października 2011 Kmink, Rob555 posdsumuwując wasze wypowiedzi, wygląda na to że dobrze mam usunięty filtr DPF. To ze kontrolka filtra pokazuje się na chwilę przy włączeniu zapłonu, nie jest jednoznaczne z tym że coś jest nie tak. Kilka dni temu byłem u znajomego, który polecił mi tą firmę. Ma on Skode RS również silnik 2.0tdi ale 170km, również w firmie www.tune-soft.pl usuwał filtr i podnosił moc silnika. Kontrolka filtra pokazuje mu się na chwile jak u mnie przy włączeniu zapłonu, co do czujników ma odłączony czujnik różnicy ciśnienia DPF oraz czujnik temperatury DPF, po podłączeniu Vaga nie ma żadnych błędów, po odłaczniu przepływki pokazuje bład jej. Wiec wyglada ze wszystko jest dobrze zrobione. Autem dużo jeżdzi, przyjechał nim już ponad 30 tysiecy kilometrów i nie ma żdanych problemów. Auto nie kopci jak również kontrolki nie swiecą, błedów nie ma spalanie cały czas trzyma się na jednym poziomie, oleju nie przybywa więc chyba dobrze to zrobili. Z ciekawosci odłączyliśmy róznież u mnie czujnik temperatury dpf, podłączyliśmy vaga i róznież zero błędów, nie ma żadnego komunikatu ze czujnik jest odłaczony, po odlaczniu przepływki wychodzi błąd, czyli tak jak powinno być. Ja zrobiłem dopiero kilka tysięcy km, bez zadnych problemów. Wiec wydaje mi się ze wszystko jest ok. a jak cos to i tak mam gwarancje u nich na 2 lata więc jak by coś się działo to nie ma problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #199 Napisano 28 Października 2011 tom powtarzam - brak kontrolki oznacza że funkcja DPFa jest WYŁĄCZONA, jak kontrolka się zapala nawet na chwilkę to znaczy że funkcja DPFa jest WŁĄCZONA...wszystko jest OK bo program w Twoim aucie działa na zasadzie emulatora.... Po odłączeniu czujników temperatury, różnicy ciśnień czy sondy lambdy nie ma błędów bo zostały one wycięte z softu...czujniki nadal DZIAŁAJĄ(dawka paliwa nadal jest wyliczana w funkcji wskazań przepływomierza) a nie ma jedynie sygnalizacji że coś z nimi jest nie tak. Problem jest taki że nie da się takiego programu zrobić bez efektów ubocznych...z reguły wycinane jest za dużo błędów...może być tak że po odłączeniu jakiegoś innego czujnika nie pojawi się w ogóle błąd albo się pojawi...z tą różnice że tylko jak czujnik zostanie wypięty ale nie w sytuacji gdy np. pokaże jakąś złą wartość...no chyba że ktoś robił to dobrze i wyselekcjonował odpowiednie bajty....zajmuje to naprawdę duuużo czasu i wymaga wielu programowań... W przyszłym tygodniu zamieszczę kilka screanów jak wyglądają bloki pomiarowe itd po poprawnie przeprowadzonej modyfikacji. Jeśli chodzi o 2.0 170KM to mamy nasze autorskie rozwiązanie zapełnienie filtra w grupie 068 wynosi 0%(a nie jak u innych 15-20%).....dotryski są wyłączone, diagnostyka jak w serii...wszystko działa....kontrolka DPFa jest aktywna...no ale to siemens duuużo trudniejszy niż bosch Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #200 Napisano 28 Października 2011 Jeśli jedzIesz na tuv, i świeci się jakakolwiek kontrolka, to tuvu nie przejdziesz. Nie wspominając już o pomiarze spalin. A to ze ktoś z berlina przyjeżdża do polski żeby usunąć dpfa, oznacza tylko tyle ze w berlinie jest największe skupisko brudasow i smoluchow (czyt. Turkow, albanczykow i innych robakow) którzy po załatwieniu sobie swojego mechanika z certyfikatem tuv czy dekry, szastaja przeglądami na prawo i lewo. Gwarantuje każdemu, ze przy należytym przeglądzie, brak dpfa.wyjdzie i będzie mina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach