imagination68 Zgłoś #1 Napisano 4 Listopada 2009 Niestety musze to napisać posiadam silnik 2,0TDI (BMP) 30.03.2006 przebieg 170.000km!!!!!! Od tygodnia na zimnym silniku słyszałem stukot, mechanik stwierdził awarie koła dwumasowego ,po wymianie koła usterka nie ustapiła, mechanik stwiedza awarie serca w silniku "pęknięty wał korbowy i wybiete gniazdo w kadłubie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #2 Napisano 4 Listopada 2009 Uuu. Kurde mam ten sam silnik i prawie tą samą datę produkcji. Zaczynam panikowac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #3 Napisano 5 Listopada 2009 Panowie nie ma co panikować może być odosobniony przypadek. Zdarza się. Sławek a powiedz jesteś właścicielem od początku i czy ewentualnie furka była bita?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #4 Napisano 5 Listopada 2009 No no , dobry mechanik jak stwierdza peknięcie wału korbowego bez zdjęcia miski itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 5 Listopada 2009 Te waly wytrzymuja po 300KM a tu peka przy 140. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imagination68 Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2009 Oczywiście miska została zdemontowana to chyba zrozumiałe,no cóż panowie fakty są takie a nie inne,wał pękł na 100% ,kręcąc wałem z jednej strony druga strona porusza sie po chwili, więc sprawa jest jasna KAPLICA w tej sytuacji niepozostaje nic innego tylko wymiana na silnik o przebiegu do 50.000km......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2009 kto mi wytłumaczy jak może pęknąć wał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2009 Wał korbowy pracuje na skręcanie. Zobacz jakie ma obciążenia od zapłonów. Może pęknąć zmęczeniowo w wyniku wady materiałowej lub nadmiernych, zmiennych obciążeń. Sprzęgło chronić go powinno od obciążeń strony napędowej, ale od pracy już go nic nie ochroni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbert2205 Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2009 Jak długo jeździłeś z urwanym wałem? Czy stuki były tylko jedynym sygnałem uszkodzenia wału? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 9 Listopada 2009 wyniku wady materiałowej lub nadmiernych, zmiennych obciążeń. Z tym ze tam nadmiernych obciążeń raczej nie było.Widac ze kontrola jakosci zeszla na psy w VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #11 Napisano 9 Listopada 2009 Albo przeszłośc wozu jest zastanawiajaca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #12 Napisano 9 Listopada 2009 to jest jeden przpadek na tysiące pewnie więc nie popadajmy w paranoje jakby to była wina VW to wiecej niż połowa silników takiego samego oznaczenia by sie rozleciała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #13 Napisano 9 Listopada 2009 Wiec czyja to jest wina wlasciciela? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 9 Listopada 2009 kto mi wytłumaczy jak może pęknąć wał z tego, co tu napisali, 2.0TDI po cichu cierpią na niedomagania pompy oleju... tutaj też o tym piszą. Problem polega na tym, że w związku z nagłym spadkiem ciśnienia oleju w silniku, różne elementy silnika przestają być smarowane. Rośnie temperatura i bum czysta ruletka - czy najpierw pęknie korba i wpadnie pomiędzy przeciwwagi urywając wał, czy sam wał od naprężeń i pracy w ekstremalnych warunkach bez oleju... Shit happens jak to mówią. Jeśli vw wie o tym, a mimo wszystko nie zdecydowali się na akcje naprawczą, to na prawdę qupa straszna, bo poczciwe 1.9TDI dożywają setek tysięcy pomimo tego, że mało który jeździ na seryjnym programie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #15 Napisano 9 Listopada 2009 Była jakaś mniej lub bardziej oficjalna akcja naprawcza tego napędu pompy? Kiedy odpuścili sobie łańcuszek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
syjan1212 Zgłoś #16 Napisano 9 Listopada 2009 kolega ma silnik BMP a usterka z pompą występuje w BKP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #17 Napisano 9 Listopada 2009 Jeśli vw wie o tym, a mimo wszystko nie zdecydowali się na akcje naprawczą, to na prawdę qupa straszna, Wiedza a tym napewno,w jakimś kraju była podobno akcja serwisowa która dotyczyła silnika BLB montowanego w a4,dotyczyła oczywiście wymiany tych zębatek z plasteliny. Silnik 2.0 to konstrukcyjny bubel,sam fakt ze powstała mnogość odmian świadczy ze coś tu jest nie halo. Mnogość awarii napędu pompy olejowej,głowic,pompowtryskow teraz jeszcze pęknięty wal na deser. Jedyne co poprawili to to ze pompowtryski nie ruszaja sie w gniazdach jak to było w starych 1.9tdi zazdrość to typowa cecha maluczkich. Co ten post wnosi to tematu? Mialem okazje nabyć a3 z 2.0 ale jakoś zdrowy rozsadek przeważył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampek Zgłoś #18 Napisano 10 Listopada 2009 Też zastanawiam się czy na pewno auto nie jest powypadkowe, pierwszy raz słyszę o pękniętym wale w 2.0TDI. Rozmawiałem ze znajomym z ASO VW, sprawdzał nie mieli takich zgłoszeń na 2.0TDI, więc nie jest to typowy problem i nie warto wpadać w psychozę ...Wracając jeszcze do ocen 2.0TDI w B6 i nobilitowania się że 1.9TDI B5 przejeżdżały o wiele więcej. Fakt jest wspólny dla współczesnych nowych aut, w tym tych z silnikiem diesla, praktycznie we wszystkie produkowane teraz nie są stworzone do przebiegów np. 1000000km znanych z mercedesa 123. Znam osobę, która Passatem B6 TDI 140KM lub 170KM zrobiła ponad 420tkm i nie było większych problemów ... Fakt jest taki że w Polsce dziwnie wszystkie auta sprzedawane na rynku wtórnym, z importu czy używane z polskiej sieci dealerskiej, mają zatwarzająco małe przebiegi. Średnia z ogłoszeń dla Passata TDI z 2006 roku ma dużo ponieżej 130tkm, co ciekawe czytając to forum i samemu jeżdżąc, można odnieść wrażenie, że jesteśmy jedyną grupą użytkowników aut, która nimi w ogóle jeździ i robi przebiegi... Ciekawe ile Passatów z rynku wtórnego ma oryginalny przebieg i są podobnie bezwypadkowe. Może więc warto przy postach pisać usterka wystąpiła w moim Passacie przy przebiegu xxxxxx km, jeśli jesteśmy pewni że ma on rzeczywiście tyle lub przy domniemanym przebiegu xxxxxx km, bo zaraz wyjdzie że nowe modele w ogóle nie jeżdżą i się tylko psują, a wiemy że jest chyba inaczej. Dla mnie przy postach lepiej nie podawać przebiegów, bo często zakrzywiają rzeczywistość... Dodatkowo oceniając awaryjność należy brać popularność modelu ... liczbę poprzednich właścicieli, przeszłość auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imagination68 Zgłoś #19 Napisano 22 Listopada 2009 (edytowane) Podczas demontażu uszkodzonego silnika na części pierwsze przebieg 170000 km (dodaje że samochód był w pełni sevisowany, potwierdzone w rejestrach VW) mechanik stwierdza że pękniety wał korbowy jest opisany srebrnym flamasterm,widnieje na nim data 12.2005, podejżewamy że była akcja serwisowa na wymiane pompy olejowej na zębatą więdz i w tym przypadku musieli wymienić wał na napęd zebaty,silniki 2.0TDI BMP z tego okresu 03.2006 posiadają napęd pompy oleju na łańcuszek,ale czy tak było na 100% tego nie wiedzą najstarsi indianie, chyba że ktoś ma dostęp do danych servisowych VW, zainteresowanym mogę podać VIN, może znajdzie się ktoś kto potrafi mi powiedzieć co siedzi w tym silniku,jaka jest jego historia??? ps.dodaje że auto jest w 100% bezwypadkowe..... Edytowane 22 Listopada 2009 przez imagination68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #20 Napisano 22 Listopada 2009 Miałem wymieniany napęd łańcuchowy na zębaty pompy olejowej. Wał korbowy nie został wymieniony, zmieniono tylko koło zębate na nim osadzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach