lewmir Zgłoś #101 Napisano 23 Kwietnia 2013 Chyba nie rozumiesz stwierdzenia "sprecyzować" - upewnić się . Jak nie zamierzasz pomagać to się nie wcinaj w forum aby sobie bzdety pisać - czasem wystarczy odpowiedź tak, nie , nie wiem - albo wskazanie cytatem jednoznacznej odpowiedzi, jeżeli ją przeoczyłem, dzięki za pomoc ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #102 Napisano 23 Kwietnia 2013 1. Czy wystarczy kupić przełącznik zespolony z tempomatem bez wiązki i można wyprowadzić kable bezpośrednio z kostki, czy wiązka dochodząca do manetki tempomatu jest niezbędna (pełno jest aukcji samych manetek, ale bez wiązek). 2. Czy Passat B6 1.9(BXE) TDI 2006 rocznik jest dostosowany do montażu tempomatu, czy muszę zmieniać (dokładać) jakieś moduły. Wszystko jest tutaj opisane... Chyba nie rozumiesz stwierdzenia "sprecyzować" - upewnić się . Trochę więcej pokory,przeczytanie 97postów to chyba nie problem? Precyzyjnie: 1.kartka i długopis 2.czytamy 97 postów 3.robimy rozpiskę części / kodowania / ew.problemów 4.jeśli czegoś nie rozumiemy podkreślamy na czerwono i szukamy odpowiedzi,czytając jeszcze raz 97 postów Jak nie zamierzasz pomagać to się nie wcinaj w forum aby sobie bzdety pisać - czasem wystarczy odpowiedź tak, nie , nie wiem - albo wskazanie cytatem jednoznacznej odpowiedzi, jeżeli ją przeoczyłem,dzięki za pomoc ! proponuję poczytać regulamin forum jeśli czegoś nie rozumiemy: 1.kartka i długopis 2........... Mniej spiny i więcej luzu a odpowiedź na Twoje pytania znajdziesz na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zola22 Zgłoś #103 Napisano 24 Kwietnia 2013 Nie udało mi się tego zagadnienia dokładnie podanego znaleźć na forum, więc chciałem sprecyzować. 1. Czy wystarczy kupić przełącznik zespolony z tempomatem bez wiązki i można wyprowadzić kable bezpośrednio z kostki, czy wiązka dochodząca do manetki tempomatu jest niezbędna (pełno jest aukcji samych manetek, ale bez wiązek). 2. Czy Passat B6 1.9(BXE) TDI 2006 rocznik jest dostosowany do montażu tempomatu, czy muszę zmieniać (dokładać) jakieś moduły. wydaje mi się, że oprócz dokupienia manetek (a właściwie manetki od tempomatu - bo można przełożyć do istniejącej, ja tak zrobiłem) oraz dolnej osłony kolumny kierowniczej (wycięcie pod lewe manetki jest szersze) nic nie musisz więcej kupować... po zamontowaniu manetek trzeba tylko przeprowadzić kabelek do ECU i to wszystko. Jaki pin do jakiego znajdziesz poniżej. Pewną trudnością była dla mnie dostanie się do ECU ponieważ zabezpieczenie było przykręcone śrubami bez łbów... ale o tym też ktoś już pisał... Generalnie chyba wszystko o tempomacie zostało już tu napisane. silnik moduł kierownicy ECU (wtyczka 20-pinowa) (wtyczka 94-pinowa) 1.6l benzyna pin 16 pin 69 (żółty kabel) 1.6l benzyna FSI pin 16 pin 25 2.0l benzyna Turbo FSI pin 16 pin 18 3.2l benzyna FSI pin 16 pin 18 1.9l diesel TDI PD pin 16 pin 20 2.0l diesel TDI PD pin 16 pin 20 2.0l diesel TDI CR (m.in. CBAB, CBBB) pin 16 pin 64 CAWB,CCTA,CCZA pin 16 pin 45 (po listopadzie 2009 wtyczka T16o) pin 5 pin 45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lewmir Zgłoś #104 Napisano 20 Maja 2013 A teraz zagadka. Po aktywowaniu tempomatu, wszystko działa, ale prędkość ustalaną na wyświetlaczu pokazuje w milach a nie w kilometrach. Jak to zmienić ??? Dodam, że jest to wersja angielska, ale licznik był już przekodowany wersję europejską i wszystko pokazuje normalnie : kilometry, litry itp. Dlaczego prędkość tempomatu jest w milach ? Czy można to przekodować, jeżeli tak , to w jakim sterowniku i jakim kodem ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarekpl Zgłoś #105 Napisano 25 Lipca 2013 A może ktoś powiedzieć jak dostać się do ECU w B6 z 2008 CBAB 2.0 TDI CR najlepiej jakieś zdjęcie bo ogólnie jestem zielony w temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zola22 Zgłoś #106 Napisano 25 Lipca 2013 Ja zakładałem tempomat do CBAB no i największy problem to dostęp do ECU a właściwie nie tyle do samego ECU co do jego zabezpieczenia. Zabezpieczenie jest przykręcone śrubami z płaskimi łbami. Ktoś już pisał o tym w tym wątku jak sobie z tym poradzić. Sam ECU znajduje się w podszybiu, z tego co pamiętam musiałem polowe plastiku pod szybą, żeby się tam dostać... Szczegółową instrukcję masz w linku poniżej... http://malonetuning.com/guides/vag-mk5-mk6-v1-ecu-removal.pdf w passacie jest bardzo podobnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #107 Napisano 17 Lipca 2014 Chciałbym odświeżyć temat. Mam Passata B6 2.0 TDI CR w wersji Trendline bez MFA. Czy dołożenie tempomatu jest raczej bezproblemowe, czy trzeba kombinować np. z wymianą zegarów itp.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TheStig Zgłoś #108 Napisano 17 Lipca 2014 Nie trzeba wymieniać licznika, prędzej manetki przy kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #109 Napisano 17 Lipca 2014 I obudowę kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #110 Napisano 17 Lipca 2014 A dokładniej pół... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fratter Zgłoś #111 Napisano 7 Sierpnia 2014 Witam, ja też mam pytanie szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Mam passata B6 (Trendline z MFA(biały zegar)) z 2009 roku 1.4 TSI. Moduł pod kierownica 3C0 953 549 AT, z tego co wyczytałem z postów obsługuje tempomat, ale : 1. Czy wystarczy dokupić dowolny tempomat do B6 i wpiąć go w pająka którego już mam ?? 2. Trzeba pociągnąć kabelek z 16 pinu w kierownicy, tylko nie wiem do którego pinu w ECU (nigdzie nie znalazłem opisu CAXA), jeśli któryś doświadczonych kolegów podpowie będę wdzięczny ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #112 Napisano 7 Września 2014 widzę że kolega też czyta i ma problem. Chce założyć tempomat i przy okazji multikiere więc: 1. Kupić pająka- manetki z tempomatem i taśmą 2. Kupić sterownik kiery z wersji highline 3. Kiera (z wiązką?) Tylko teraz pytanie, ponieważ każdy pisze coś innego. Jakieś wiązki są do tego potrzebne? Jedni mówią tylko kodowanie a inny że jakieś przewody abu uruchomić tempomat. jak to w końcu jest? czy jest tutaj ktoś kto sam to montował a nie podjechał do elektryka czy elektronika i jest w stanie wytłumaczyć w sposób łopatologiczny??? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #113 Napisano 7 Września 2014 Jedni mówią tylko kodowanie a inny że jakieś przewody abu uruchomić tempomat. jak to w końcu jest? Trzeba połączyć 1 żyłą moduł pod manetkami z komputerem w podszybiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fratter Zgłoś #114 Napisano 6 Października 2014 Ponawiam pytanie. Trzeba pociągnąć kabelek z 16 pinu w kierownicy, tylko nie wiem do którego pinu w ECU (nigdzie nie znalazłem opisu CAXA), jeśli któryś doświadczonych kolegów podpowie będę wdzięczny ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #115 Napisano 7 Października 2014 Jacek jeśli nie zapomnę to zobaczę podaj mi na pw kod skrzyni i vin oraz rocznik oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #116 Napisano 7 Października 2014 Ponawiam pytanie. Trzeba pociągnąć kabelek z 16 pinu w kierownicy, tylko nie wiem do którego pinu w ECU (nigdzie nie znalazłem opisu CAXA), jeśli któryś doświadczonych kolegów podpowie będę wdzięczny ?? Wtyk silnika 94 pinowy, tempomat idzie na pin 19 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #117 Napisano 8 Października 2014 Jacek masz stary typ manetek moduł od spodu czy nowy moduł w taśmie bo to różnica ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luis_gik Zgłoś #118 Napisano 15 Listopada 2014 Witam szanowne grono !! od kilku dni jestem posiadaczem Passata B6 sedan 2005 rok 2.0 TDI 140 koni silnik BKP. Przemieliłem ten wątek dotyczący tempomatu i chciałem opisać procedurę montażu krok po kroku żeby ktoś z obecnych tu doświadczonych kolegów potwierdził że dobrze wszystko zrozumiałem i niczego nie poniszczę jak będę montował tempomat u siebie. Zaznaczę że interesuje mnie tylko tempomat bez kierownicy multimedialnej więc z tego co zrozumiałem wszystkie moduły kierownicy miały funkcję tempomatu. Będę wdzięczny za potwierdzenie ewentualnie za wszystkie uwagi uzupełnienia itp. 1. Kluczyk do stacyjki na zapłon i odłączenie akumulatora - najpierw minus - służy to wyłączeniu blokady kierownicy i żeby poduszka nie wystrzeliła 2. kierownica w lewo o 90 stopni od standardowego położenia i odpięcie pierwszego zatrzasku poduszki - płaski krótki śrubokręt 3. kierownica w prawo o 90 stopni od standardowego położenia i odpięcie drugiego zatrzasku poduszki - płaski krótki śrubokręt 4. demontaż osłony kierownicy 5. demontaż koła kierownicy (torx 55) 6. odpięcie złączy demontaż przełączników i montaż nowych z tempomatem 7. przeciągnięcie 1 przewodu pomiędzy modułem kierownicy a ECU (znajduje się w podszybiu - komora silnika) - są dwa miejsca przejścia między kabiną a komorą silnika - oryginalne gdzie idzie wiązka oraz za obudową akumulatora gumowa zatyczka. Jakiego przewodu użyć (średnica/przekrój) - proszę o podpowiedź 8. dla mojego silnika Passata B6 sedan 2005 rok 2.0 TDI 140 koni BKP z tego co zrozumiałem w module kierownicy (kostka 20 pin) powinienem wpiąć się w pin 16 a w ECU (kostka 94 pin) powinienem wpiąć się w pin 20 - bardzo proszę o sprostowanie jeżeli źle podałem piny 9. Kodowanie modułu kierownicy oraz ECU 10. Skręcenie wszystkiego i rozumiem że koniec Jeżeli na forum jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto montował już tempomat i mógłby swoim doświadczeniem wspomóc początkującego podczas montażu to będę wdzięczny. Postawię jakieś piwko i będzie można razem założyć ten tempomat. Jak coś poproszę info na priv. Z góry dziękuję za wszelki odzew w tej sprawie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezzo33 Zgłoś #119 Napisano 10 Czerwca 2015 Witam wszystkich. Trochę odświeżę temat , na który pin idzie tempomat w passacie b7 1.6 TDI silnik CAYC ? Jeżeli ktoś sie orientuje to proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezzo33 Zgłoś #120 Napisano 13 Czerwca 2015 (edytowane) To tak dla tych którzy szukają a nie mogą znaleźć . Piny do podpiecia tempomatu w passacie B7: Moduł kierownicy (kostka 16 pin) wpinamy się w pin piąty ( u mnie był wolny bez kabelka) ECU PIN 64 i wszystko działa . Oczywiście jeszcze kodowanie w vcds. Edytowane 14 Czerwca 2015 przez lopezzo33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach