Skocz do zawartości
Gość Krzychukrk

Napinacz łańcucha rozrządu - VW Passat B5 1.8 20V

Rekomendowane odpowiedzi

Bo ty masz wynalazek :haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale za to nie jeżdżę na paliwie do traktorów :haha

 

sorry za offtop. Trzeba kończyć bo zaraz jakieś punkty "żegnaj" się posypią :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie towarzysze, dołączę się do tematu, ponieważ u mnie też występują pewne objawy, które tutaj podajecie. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Paska. Na początku wszystko było w porządku. Później ciężko odpalał, ale to samo ustało. Za to od niedawna zauważyłem, że występuje falowanie obrotów. Przy odpaleniu czasami wystrzeliwuje do 1500 obrotów i od razu wskazówka spada do 1100 i z czasem do 900. Czasami w trakcie krótkich postojów można zauważyć lekkie drgania. Wczoraj też sprawdzając czy są do końca zamknięte szyby pociągnąłem za dwa przyciski od szyb i drgania były wyraźne. Gdy czynność powtarzałem ciągle drgania występowały. Co to może być, należy się martwić? Dodam, że oprócz tego chodzi normalnie, nie jak traktor. Od czasu do czasu ciężko odpala nadal, trochę dłużej trzeba przytrzymać, tak się zbiera zbiera, aż odpali, albo za drugim razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat przeczytałem cały ale nic sensownego nie wyczytałem: )

Sam nie wiem co zrobić ze swoim napinaczem. Raz ,że klepie dwa ,że ciecze z niego ulej :P

Dobrze by było wymienić go ale skąd wziąść dobry i pewny to jest pytanie? Naturalnie wykluczam ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Allegro. Ty masz zwykły napinacz za 400 zł :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z Allegro. Ty masz zwykły napinacz za 400 zł :fajny

 

Który to jest według Ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie szukac uzywki , ja narazie mam cisze i oby tak zostało :marecek ja kupowałem u tego goscia http://www.lujada.pl/ dzwonic pytac bo czesto jezdzi do niemiec moze przywiesc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Który to jest według Ciebie?

 

Jak który? Po numerze części musisz szukać i oznaczeniu dla danego silnika. U ciebie bedzie zwykły napinacz a nie taki co jest w ADR-rze, czyli hydrauliczno - elektryczny za 1000 zeta :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze tylko powiedz mi na jakiej podstawie to stwierdzasz?

W tej chwili mam ten 058109088D jest on z wtyczką więc czym niby się różni od tego z adr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobrze tylko powiedz mi na jakiej podstawie to stwierdzasz?

W tej chwili mam ten 058109088D jest on z wtyczką więc czym niby się różni od tego z adr?

 

niczym się nie różni bo masz napinacz z wtyczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niczym się nie różni bo masz napinacz z wtyczka.

 

No ja o tym wiem tylko nie wiem dlaczego kolega mnie w błąd wprowadza? !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to tylko w ADR jest napinaczy hydrauliczno - elektryczny :fajny

W pozostałych silnikach benzynowych są napinacze ze sterowaniem elektrycznym :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem, to tylko w ADR jest napinaczy hydrauliczno - elektryczny :fajny

W pozostałych silnikach benzynowych są napinacze ze sterowaniem elektrycznym :bry2

 

 

To ciekawe bo we wszystkich miejscach gdzie patrzyłem jest wymieniony ADR i APT.

Więc jak je rozróżnisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa rodzaje napinaczy sa, z wtyczka i bez. 058109088 ten numer jest wazny, literka d, e czy k nie ma znaczenia. Z literka d np w serwisie juz sie nie kupi bo zastapil go np e itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim ADR był napinacz fabryczny 058 109 088 D i został w serwisie ASO wymieniony na 058 109 088 K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, w swoim 1.8T mam podobnie (230 tys km).

 

Po kupnie (pół roku temu) zmieniłem olej na motul xcess 5w40 i po 2 miesiacach od zmiany odezwało się coś na górze silnika. Jak by "tyrkotanie". Dobrze to słychać na filmiku:

 

 

Zaczyna tyrkotać tylko na mocno rozgrzanym silniku, na biegu jałowym. Jak dodam gazu, to już powyżej 950rpm cichnie. Zdejmę nogę z gazu po 5 sekundach zaczyna tyrkotać. Wersje mechaników są różne. Napinacz albo ciśnienie oleju. Na forach piszą, że napinacz powinien cały czas tyrkotać.

 

Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Mechanicy mówią, że raczej nie da się sprawdzić napinacza, tylko wymiana stwierdzi czy był popsuty. Jednak to nie tania sprawa dlatego się trochę bujam z wymianą. Kilku mechaników zalecało zalanie półsyntetyka, że ucichnie.

 

Proszę o podpowiedź;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie napinacz napiera :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio w adr znajomego mialem przypadek że napinacz robił sporo halasu, przy okazji wymiany uszczelki pokrywy zaworow wymienilem mu uszczelke pod napinaczem i jak ręką odjął, tam tą uszczelka lubi olej uciekac na dół a do napinacza nie trafia wtedy odpowiednie cisnienie. ponadto da sie ta uszczelke wymienic bez demontażu samego napinacza - wystarczy go odkręcić i unieść do góry ;)

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda kolego gp3090 że mieszkasz aż w Gnieźnie bo mi również cieknie od dołu.. Szykuje się wymiana uszczelki ale samego napinacza na szczęście nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mi po testach przeglądach starego napinacza który został wymieniony na używkę (chwilowo pomogło) udało mi się naprawić napinacz :jupi do tego ostatnio wymieniłem jeszcze łańcuch (bez wymiany łańcucha też była cisza,wymieniłem sam dla siebie) i jak na razie od 3 tygodni jest cisza i na zimnym i na ciepłym silniku :jupi. Mam jeszcze jednego passata do testów jak się powiedzie to możliwe że udostępnie tutaj rozwiązanie problemu z napinaczem. Mój silnik 1.8 ADR napinacz z regulatorem.

 

Kolego i jak Ci poszło przy kolejnym napinaczu? Może zdradzisz tą tajemnicę? są tam jakieś uszczelki czy zaworki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności