Skocz do zawartości
Gość Krzychukrk

Napinacz łańcucha rozrządu - VW Passat B5 1.8 20V

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów mam passata 1.8 20V z silnikiem ADR 157tys km .Kupiłem go miesiąc temu. Natomiast mam taki mały problem, jak silnik się rozgrzeje to zaczyna klekotać jak diesel po dodaniu gazu uspokaja się i po chwili zapala się kontrolka oleju (olej wymieniony 50 km przejechane 10W40) jak ostygnie jest ok. Co mam robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pewny jestes przebiegu ? 157 tys jak na 97 rok to "trochę" mało ...

 

Co to za olej ?

 

Sprawdź ciśnienie oleju !

Lepsza wersja to taka że pompa oleju niesprawna/przytkana albo olej lipa ... a gorsza to taka że kupiłeś zamordowany złom.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rodzina ma ADRa z 97 roku i coś około 250tys nalatane (realne) i tam nic nie grzechocze , także w 157 i rozpadnięty rozrząd nie uwierzę.

Na allegro albo innym sklepie internetowym (iparts) można kupić zestawy napinacza duuużo taniej niż w ASO .

Jak grzechocze to raczej wymiana Cię nie ominie.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

157 tkm i klepie ci na ciepłym silniku? :hmm Dodaj jeszcze 200 tkm i wyjdzie ci realny przebieg.

Jedyne co możesz zrobić, to sprawdzić pompę oleju i ssak. W najgorszym przypadku - wymiana napinacza łańcucha rozrządu i od razu samego łańcucha. Ja mam310 tkm i nie mam żadnego klekotania :D Więc sam sobie odpowiedz- ile twój może mieć nakulane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kiniu76
Witam kolegów mam passata 1.8 20V z silnikiem ADR 157tys km .Kupiłem go miesiąc temu. Natomiast mam taki mały problem, jak silnik się rozgrzeje to zaczyna klekotać jak diesel po dodaniu gazu uspokaja się i po chwili zapala się kontrolka oleju (olej wymieniony 50 km przejechane 10W40) jak ostygnie jest ok. Co mam robić

 

Cześć kolego miałem identyczne problemy jak ty ale u mnie była to sprawa złożona ponieważ wymieniłem łańcuch na szczęście nie musiałem wymieniać napinacza mechanik mówił że jest ok. ta naprawa miała miejsce 1,5 roku temu i wymieniłem podczas tej naprawy także samoregulatory bo stare nie trzymały już ciśnienia. Przed naprawą po odpaleniu jak stał dłużej to olej z tych samoregulatorów zleciał i zawory przez tą chwilę chodziły na sucho. Po naprawie jak ręką odjął. Po jakimś czasie zaczęła mi się zapalać kontrolka oleju bardzo rzadko ale już były nerwy ponieważ to żona jeździ tym autem do pracy i codziennie robi 70 km. Pojechałem do mechanika sprawdziliśmy ciśnienie oleju na wolnych obrotach a tam było 0,3 atmosfery mniej aniżeli zaleca producent i niestety musiałem wymienić jeszcze pompę ciśnienia oleju (smok był czysty) na szczęście nie jest to wielki koszt. A w tym roku przez to że jednego dnia zwariował pozostało mi wymienić przepustnice bo jak był zimny to po odpaleniu i zdjęciu nogi z gazu gasł a na ciepłym obroty spadały (szacuję) do ok. 550-650, ale o tej przepustnicy wiedziałem wcześniej i tak pokulałem się na niej prawie dwa lata. Żeby było śmieszne to to wszystko wyszło tak jak u ciebie po wymianie oleju bo w starym był wlany doktor i silnik chodził cicho do sprzedaży. A kilka dni przed wigilią dostałem niepożądany prezent w postaci pękniętego uszczelniacza przy chłodniczce oleju, przez przypchaną odmę mróz -15 zamarzło samochód odpalił uszczelniacz pękł i prawie cały olej wyciekł (defakto 1000 km po zmianie), na szczęście napadało śniegu i odśnieżałem podwórko i słyszałem że silnik zaczął chodzić jak diesel, podbiegłem a tam kałuża oleju. Wygasiłem na szczęście silnika nie zajechałem ( niech mechanik sprawdzi tobie drożność odmy jak będziesz w warsztacie ponieważ podobno jest to często spotykane w różnych modelach VW). Takie perypetie miałem z moim passatem ( ps. tobie bym radził sprawdzić najpierw ciśnienie oleju u mechanika zegarami od tego zacznij najtańsza możliwość na pierwszy ogień, ale obawiam się że może nie skończyć się na tym i będziesz musiał wymienić łańcuch i napinacz nie wiadomo czy też nie samoregulatory), ale głowa do góry może nie będzie tak źle. Pozdrawiam KINIU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

raz jeszcze postaram opisać sytuację z napinaczem.. tak jak było to u mnie.. od razu piszę, że to tylko informacja i niczego nie sprzedaję (dla tych co mnie o to oskarżają) Poniżej opiszę co było w moim przypadku- proszę o wyrozumiałość :)

 

Temat się przewija ale teraz mogę coś powiedzieć. Mitów i opinii jest dużo: co do cen, co do wymian itd. Wiadomo nie każdy ma to samo ale warto żeby miał porównanie. Co do silników ADR warto zwracać uwagę na dźwięk.

Przerobiłem właśnie temat napinacza i łańcucha rozrządu oraz czujnika.. syndromy: głośna praca po rozgrzaniu.. jak dostanie obrotów tłucze się jak stare tdi- czasem ucichnie by znów się tłuc.

 

Przy okazji możliwy jest problem czujnika to spadek mocy do chyba nawet 90KM, dziwne uczucie hamowania (jakby ktoś wciskał hamulec za nas) dziury mocy w określonych przedziałach obrotów(po przebyciu określonego przedziału przyspiesza) możliwe też uszkodzenie rurki (nie wiem jak się nazywa) znajduje się za napinaczem rozrządu- w efekcie falowanie obrotów po odpaleniu.co do części można mnie pytać co i gdzie- podpowiem.. tak samo co do doświadczonego warsztatu.

 

Koszt części (komplet) 600zł

 

poniżej też film z kamery full hd (wtedy jeszcze nie wiedziałem co się tłucze)

Mam nadzieję że pomogłem.

 

PS

Warto dobrze opisywać tema żeby wcześnie zdiagnozować i nie dać się wrobić w wielkie naprawy i remonty (zwykle wymieniają wszystko ale nie to co się zepsuło)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurka, ja jakis czas temtu ( w lutym wymienilem napinacz - wczesniej w maju 2012 ).. po wymianie skasowalem wszystkie bledy. Jakies 2 tyg temu, zaczelo mi zas klekotac. Oddalem auto w rece mechanika. Stwierdzil ze cisnienie jest okej - czyli pompa sprawna. Wyczyscil mi miske i ssaka - i ku mojemu zdziwnieniu do dzis bylo super, lekko ponad tydzien bylo cicho. A dzis... zas zaczal klekotac;/. Nie wiem czy ma to znaczenie ale dziwnym trafem plynu chlodniczego mialem ze 3cm ponizej min, to po powrocie do domu dolalem do min (gdy poprzednio zaczal klekotac, tez mialem taka sytuacja z plynem, bylo ok 2-3cm ponizej min.). A poza plynem... po wymianie samego napinacza (bo lancucha po przejechaniu ok. 10-12k km mechanik mowil ze nie ma sensu wymiany) pojawil mi sie blad 01120 (Camshaft Adjustment 1, 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent, zwiazane jest to z walkiem). Skasowalem go... i chyba bylo git. Ale teraz jak zaczal zas stukac, to podlaczylem VAG-a i ... zas ten blad mam. Jutro zerkne jak troche pojade czy zas sie pojawi. Ma ktos jakies sugestie, co to moze byc ? Bo mechanicy u mnie w Olsztynie rozkladaja rece ;/

 

--edit--

Błedu poki co nie mam, ale klekot czasem jes (nie tak glosny jak kiedys, ale go slychac). Z reguly na mocno nagrzanym silniku. Dzis jak zlapal tem 90stopni... nic nie walil. Przejechalem jeszcze jakies 15km po miescie i dalej cisza. Dojechalem do domu, 15 km drogi krajowej. Parkuje i ... cisza. Zgasilem silnik, odpalilem po kilku chwilach (2-5min)... i niestety... zas zaczal klekotac:/. Czy jak powiedzmy pompa przestaje dobrze dzialac, moze na manometrze wskazywac dobre cisnienie? Bo chyba juz tylko to mi zostalo do wymiany ;/. Ew. zna kots jakiegos mechanika godnego polecenia w rejonie?

Edytowane przez maxblink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam !

Kupiłem Passata 1.8 20V - silnik ADR, 1997. Poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym. Wymieniłem rozrząd, filtry i zalałem go 10w40. Po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest ok, natomiast jeśli zgaszę rozgrzany silnik i po 5 minutach odpalę słychać głośne brzęczenie. Po przekroczeniu 2000 obrotów hałas silnika zanika. wystarczy kilka razy przegazować i wszystko wraca do normy. Jeszcze po przegazowaniu 1do 3 razy delikatnie zafalują obroty jałowe.

 

Czy mam już szukać nowego napinacza łańcucha rozrządu ?

stary jeśli silnik jeździł na mineralu to nie wlewaj do niego lepszego oleju:wscieklyPonieważ ten lepszy olej ma więcej dodatków czyszczacych,które usuwają nagary z oleju .Wróć do minerala jeśli długo chcesz się cieszyć autkiem:marecek:rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też kupiłem paska 1.8 adr z olejem mineralnym. Wymieniłem szybko na 10w40 półsyntetyk, u mnie skończyło się to wymiana 4 uszczelniaczy z przodu silnika + uszczelka pokrywy zaworów (świece pływały do połowy w oleju) + pasek rozrządu znowu, bo zachlapany olejem. Po za kosztami to same pozytywy - lepszy rozruch zimą, "gładszy silnik". Teraz się zastanawiam czy nie wlać 5w40 skoro już uszczelki mam nowe. Olej wymieniam co 10 000. :)

 

jeszcze nie powiedziałem że nowe kable ngk od tego oleju (prawdopodobnie) skończyły żywot po 10 000 i też do wymiany.... :D

Edytowane przez @BERGER@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 5w40 i dobrze że nie posłuchałem aby na te stuki wlać 10w40... trzeba 100 razy się zastanowić nad tymi pseudo dobrymi radami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak jak pisalem ze dam znac. Wymienilem po raz 3ci od maja ubieglego roku napinacz. Tyle ze tym razem wszystko zalatwial warsztat (Eurowarsztat w Barczewie). Za napinacz + uszczelke do napinacz + uszczelke pokrywy zaworow + robocizne = 1570zł. Plus tego jest taki ze mam rok gwarancji na robote, i jak tylko cokolwiek zaczelo by pukac w napinaczu jak poprzednio, warsztat naprawia to na swoj koszt. (napinacz kosztowal podobno 972zł ( w detalu 1200 ) a za jego zalozenie 400zł wzieli). To takie info dla potomnym, jakie to przejscia bywaja z napinaczmi w ADR (zamiennikami)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

 

Mam pytanie odnośnie napinacza łańcucha rozrządu do silnika 1,8 adr.

 

Mam tak silnik w swoim Passacie z 97r.

 

Wyskakuje mi błąd 17936 czyli Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem.

 

Zauważyłem że w swoim silniku mam założony napinacz taki jak na aukcji poniżej:

 

http://allegro.pl/napinacz-lancucha-...215255119.html

 

Ale z tego co mi sie wydaje i co czytałem powinienem mieć taki:

 

http://allegro.pl/napinacz-lancucha-...205930729.html

 

dodatkowo koło tego napinaca jest lużna wtyczka dwu pinowa i to wyglada tak jakby ta wtyczka była od tego napinacza.

 

Moje pytanie czy można zmienić sobie napinacz ten zwykly na ten z czujnikiem bez wiekszego problemu i wtedy ten błąd zniknie?

 

Dodam ze silnik jest troche zmulony i duzo pali.

 

Innych błędów nie mam w silniku.

 

Pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten passat to z konca 97? Bo z tego co wiem, to pierwsze adry nie mialy czujnika (tak mi sie zdaje). A linki z twojego posta nie dzialaja. Ps powiedz ile Ci pali? Bo mi w trasie pali z dyche benzyny, a gazu do 13. Podobno te silniki tak maja, nie sa ani zrywne ani ekonomiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję gdzieś sprawdzić po VIN czy powinny mieć czy nie, mój ADR ze stycznia 1998 i wtyczkę w napinaczu ma. Mam ten sam gaz co ty maxblink i na trasie pali 8,5(90km/h) - 10(130km/h). Mniemam że to może być przez ten napinacz, co do zrywności .... hm.... chyba za mały moment obrotowy ten silnik ma do tej budy, mój też słabo idzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuję gdzieś sprawdzić po VIN czy powinny mieć czy nie, mój ADR ze stycznia 1998 i wtyczkę w napinaczu ma. Mam ten sam gaz co ty maxblink i na trasie pali 8,5(90km/h) - 10(130km/h). Mniemam że to może być przez ten napinacz, co do zrywności .... hm.... chyba za mały moment obrotowy ten silnik ma do tej budy, mój też słabo idzie.

 

Kolego, napinacz mam nowy ;) przejechane jakies... 2k km. Nie wiem, moze to od swiec, czy jeszcze czegos innego tak pali. Tyle ze obroty nie faluja, bledow tez nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten moj silnik moze byc zmieniony poprzedni wlasciciel wspominal ze jak go kupował od niemca ten mowil ze silnik jest z Audi a4 i tez adr.

 

Wiec nie wiem a moj ma spalanie 13 litrow gazu i to bez roznicy czy to trasa czy miasto cal`u c`zas tyle samo :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten moj silnik moze byc zmieniony poprzedni wlasciciel wspominal ze jak go kupował od niemca ten mowil ze silnik jest z Audi a4 i tez adr.

 

Wiec nie wiem a moj ma spalanie 13 litrow gazu i to bez roznicy czy to trasa czy miasto cal`u c`zas tyle samo :(

 

Czyli instalacja i ecu pozostały stare... Teraz tylko eksperymenty pozostają, ciekawe czy ktoś wie czy adr z wtyczką ma taką samą głowicę jak adr bez wtyczki.

 

Jaką masz instalację gazową ? której generacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli instalacja i ecu pozostały stare... Teraz tylko eksperymenty pozostają, ciekawe czy ktoś wie czy adr z wtyczką ma taką samą głowicę jak adr bez wtyczki.

 

Jaką masz instalację gazową ? której generacji ?

 

 

Adr z a4 tyle pali ,adr z passata pali 10-11 w mieście .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lpg ? chciałbym... 13 litrów w mieście i nie chce być inaczej, w trasie za to mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacje mam BRC i tej najnowszej generacji 3 bodajze tak?

 

A orientuje sie ktos czy glowice w silniku z olejowym napinaczem jest inna niz z normalnym mechanicznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności