Skocz do zawartości
Gość Krzychukrk

Napinacz łańcucha rozrządu - VW Passat B5 1.8 20V

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz lepiej jak czyści się tą pompę. Normalnie mogę ją spryskać środkiem do mycia silników, a później myjka ciśnieniową? Oczywiście nie z zewnątrz mam ją myć tylko głownie wewnątrz?

 

Demontuje się ją po odkręceniu miski od dołu tak? Na co trzeba zwrócić uwagę żeby czegoś nie spartaczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że zarówno napinacz jak i pompa oleju mogą dawać takie same objawy.

Najczęściej zaczyna się wszystko na ciepłym silniku jak rozgrzeje się olej - wtedy i napinacz i pompa mogą się odezwać.

Ciężko jest stwierdzić co nawala.

Najlepiej zacząć od przeczyszczenia miski i ssaka od pompy oleju.

Jak to nie pomoże to napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chce cię martwić, ale podobne objawy miał mój kolega ten sam silnik rocznik, skończyło się na wymianie silnika, wytarły się krzywki na wałkach bo jak powiedział mu mechanik nie było smarowania na górze.Jakieś pół roku temu silnik zaczął mu nie równo pracować ale po pewnym czasie się uspokoił, około miesiąca temu zaczął klekotać jak diesiel, po zdjęciu pokrywy zaworów usłyszał wyrok - wymiana silnika, bo wychodzi taniej niż kupno wałków zaworów i całej reszty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie same objawy daje pompa oleju i napinacz tak więc bez przesady. Zacząć od najprostszego czyli zrzucić miskę olejową, poczyścić, zmienić olej i filtry. Jak to nie pomoże pomyśleć dalej o napinaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktos szukal napinacza do ADR to za jakis tydzien bede mial go na sprzedarz, włozylem nówke 260funtow przejechala jakies 6tys, wymieniam silnik wiec osprzet adr mam na sell, jak by ktos byl zainteresowany to prosze na priv. Wysylka do polski nie bedzie droga tymbardziej ze napinacz jest lekki. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. a ile kolego cenisz sobie za tan napinacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko w moim pasku 1.8 t stuka cos ale tylko pare sekund po odpaleniu czy to tez moze sie odzywac napinacz?zaobserwowałem jeszcze ze minimalnie sie porusza wskazuwka od obrotów na biegu jałowym, prawie nie zauwazalnie ale jednak co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego odzywa sie napinacz ,ale nie swiadczy to że masz uszkodzony , jak wczesniej pisano duza szansa ze masz zabrudzony smok w pompie olejowej albo inaczej w misce, co skutkuje za niskim cisnieniem oleju na starcie, bynajmniej ja tak mam , przy wymianie oleju i mechanik wyczysci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale olej wymieniałem w zeszłym tygodniu,a jak mozna to sprawdzić?dodam ze jak sie rozgrzeje to tez słychac czasem jakieś terkotanie

Edytowane przez JACEKWAWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 100funtow (do negocjacji) go oddam w dobre ręce :) cos ok 400zl w gratisie moge dorzucic czujnik halla

Mam tez kupe innych częsci do adr, prawie kompletny silnik :]

Edytowane przez ZeRo4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

kolego jak na ciepło klekocze to na 100% napinacz już nie trzyma ciśnienia ... Jeszcze jedno jaki olej lałeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mobil 5 W 50, i jeszcze takie pytanko czy jak sie psuje napinacz to wywala jakis błąd?

Bo mi czasem sie zapala silniczek i wywala błąd ( 17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) ale czasem on sam znika niewiem co sie dzieje

Edytowane przez JACEKWAWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wywalało błąd zbyt bogatej mieszanki, ale czy na 100% to była wina napinacza to nie wiem, bo miałem jeszcze kilka innych spraw do naprawienia w tym samym czasie.

O napinaczu pisałem już wieeele razy...jest wszystko opisane w niejednym wątku, a miałem z nim przeboje.

Zasada jest prosta - jak zaczyna chodzić jak diesel - najczęściej na rozgrzanym silniku to schemat jest taki:

1. sprawdzamy pompę oleju - czyśmy, czyścimy miskę olejową, zalewamy nowy olej i dajemy nowy filtr. Jak nie pomaga to niestety napinacz. Można próbować zmieniać oleje, lać super turbo dodatki, ale nic to na dłuższą metę nie da.

U mnie napinacz dodatkowo powodował zmianę w dźwięki silnika i spadki mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie z oklei prawie identycznie jak u kolegi Kimo , na kompie wykazywalo ,masę błędów począwszy od czujnika Halla a skończywszy na spadkach mocy ,terkotaniu na cieplo itp. Jestem po wymianie napinacza całkowity koszt jaki zapłaciłem to 800zl napinacz( orginał jaki sprzedaje VW za 1350zl ) w komplecie z łańcuszkiem i blokadami . Na chwilę obecną przy wymianie oleju mechanik wyjmie pompe olejową i wyczyści wszystko. To tak profilaktycznie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ile kosztował napinacz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj macie ciekawe filmiki .Pokazana jest przyczyna terkotania .Widać ,że olej ucieka z napinacza i potem potrzeba czasu aby ponownie go nabić.

 

[ame=

]
[/ame]

 

[ame=

]
[/ame]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy kreceniu bez odpalania to cały czas klepie:niekumama jak odpali to juz nie klepie ,niema tak ze cały czas klepie niewiem sam co robic

Edytowane przez JACEKWAWA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz kolego napinacz http://allegro.pl/napinacz-lancucha-vw-audi-1-8-20v-wyprzedaz-i1564806545.html koszt z przesylka 810zl , przy czym jak zmieniasz napinacz koniecznie zmien lancuch . U mnie tez caly czas nie klepal , rano przy odpalaniu ok 5-10s czasem jak sie rozgrzal zwlaszcza gdy silnik byl cieply zgasilem poszedlem np. do marketu ,wrocilem po godzinie jak odpalilem to terkotal dodalem gazu i milklo , czasem jak postalem na luzie ) silnik pracowal ) zaczynal lekko klekotac... Tak ze jak widzisz nie ma jednego konkretnego momentu gdzie odzywa sie napinacz ...

 

---------- Post added at 21:28 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

 

A jeszcze jedno sprawdz czy masz kostke do napinacza ,te bez kostki typowo hydrauliczne nie maja sterowania z kompa i sa tansze : )

 

---------- Post added at 21:30 ---------- Previous post was at 21:28 ----------

 

Napinacz 810zl+300zl robota na pomorzu to taniocha bo normalnie biora 500-1000zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja spytam, a co sie stanie jak sobie on klu sie zapsuje i cos jeszcze pójdzie czy jak?

czy zepsuje sie i poprostu trzeba będzie go wymienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze to wina pompy oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności