deuz Zgłoś #741 Napisano 27 Września 2015 Witajcie, nie wiem czy nie będzie offtopu ale zaryzykuje Słuchajcie postanowiłem wypalić DPF. VCDS i długa prosta. Zapaliła się kontrolka DPF. Generalnie bardzo trudno było osiągnąć temp. wyższą niż 700 st.Nie mniej jednak wartość Particle Filter Load Coeficient spadła do 0.0%, natomiast druga Particle Filter Carbon Mass dalej 57%. Takie pytanie wartość zapełnienia - u mnie 57% to wartość która się już nie zmieni w dół ? Uważałem, że skoro pokazuje ona % zapełnienia węglem/sadzą to po wypaleniu będzie znikoma. Gdzieś znalazłem info że to % zapełnienia popiołem (nieodwracalne) ale popiół z ang. to ash ... Dzięki za pomoc. PS. zdjęcie poniżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #742 Napisano 27 Września 2015 Niestety tak będzie. Carbon mass to ilość popiołu która zalega w filtrze i wypalanie tego nie usunie. Zapycha po prostu kanaliki a mądre ecu sam sobie wylicza ile tego mniej więcej (nie wiem, jak dokładne są te obliczenia) tam zalega. Jeżeli ty masz 57g popiołu to jaki masz przebieg zapytam z ciekawości? Jest opcja resetu tej wartości, ale używa się jej po wymianie fizycznej filtra na nowy. Zapewne już niedługo polacy będą kasowali zawartość popiołu przed sprzedażą, tak jak teraz robią z licznikami :-) W jakim celu robiłeś ręczną procedurę wypalania dpf? Nie dopala ci się sam systematycznie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #743 Napisano 27 Września 2015 Niestety tak będzie. Carbon mass to ilość popiołu która zalega w filtrze i wypalanie tego nie usunie. Zapycha po prostu kanaliki a mądre ecu sam sobie wylicza ile tego mniej więcej (nie wiem, jak dokładne są te obliczenia) tam zalega. Jeżeli ty masz 57g popiołu to jaki masz przebieg zapytam z ciekawości? Jest opcja resetu tej wartości, ale używa się jej po wymianie fizycznej filtra na nowy. Zapewne już niedługo polacy będą kasowali zawartość popiołu przed sprzedażą, tak jak teraz robią z licznikami :-) W jakim celu robiłeś ręczną procedurę wypalania dpf? Nie dopala ci się sam systematycznie? Przebieg z jakim zapalił się check DPF to 210 tys. Nie wiedziałem jak wypalać a że byłęm na trasie pocisnąłem i zgasło. Mówie, trzeba VCDS zainicjować procedure i tak zrobiłem. Więc wypaliłem niejako dwa razy. Problem mam jeszcze taki że teraz mam inny silnik bo w BLS skończyły sie panewki ;-(. Ten "nowy" silnik zalany jest 5W40 i chyba nie chce go zmieniać na 5w30 (stary zalewany 5W30 do DPF). Ewentualnie będę wymieniać na 5W40 midSAPS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #744 Napisano 28 Września 2015 deuz, widzisz na tym zdjęciu gdzieś 57%? Bo ja nie widzę takiej wartości...na ten temat pisałem dosłownie kilka postów wcześniej, o bezsensownym a w zasadzie idiotycznym wypalaniu serwisowym i o tym że można w ten sposób zniszczyć filtr też już wspominałem... Następnym razem zanim zaczniesz pytać o coś co już było po prostu poszukaj o poczytaj to naprawdę nie boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #745 Napisano 28 Września 2015 (edytowane) deuz, widzisz na tym zdjęciu gdzieś 57%? Bo ja nie widzę takiej wartości...na ten temat pisałem dosłownie kilka postów wcześniej, o bezsensownym a w zasadzie idiotycznym wypalaniu serwisowym i o tym że można w ten sposób zniszczyć filtr też już wspominałem... Następnym razem zanim zaczniesz pytać o coś co już było po prostu poszukaj o poczytaj to naprawdę nie boli Owszem, pisałeś. Że to ilość popiołu który zalega. Ale chyba aż tak bardzo nie pomyliłem sie z ilością zapełnienia . A czy ktoś wie dlaczego nie piszę ash mass zamiast carbon mass ? - - - - - aktualizacja - - - - - Edytowane 28 Września 2015 przez deuz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #746 Napisano 13 Października 2015 Koledzy, Odkad zregenerowalem dpf w firmie eurovar, wczoraj pierwszy raz zaczelo sie dopalanie... Przejechalem do tego czasu nie wiem... Ze 2 tys km ? Moze mniej, ale glownie po miescie. Pomoglem dopalic, jadac na wyzszym biegu az skonczyl sie proces. Dzis nie jezdzilem autem, wsiadlem dopiero o 14tej, i po 2 km jazdy znowu dopalal. Co sie moglo stac ? To chyba nie bylo normalne. Po kilku km przestal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #747 Napisano 13 Października 2015 a wiesz w jakim stopniu się wypalił po tych 2 tys km. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #748 Napisano 13 Października 2015 Podpowiesz jak to sprawdzic vcdsem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matek--1 Zgłoś #749 Napisano 13 Października 2015 wchodzisz do [Wybierz] [01 - Engine] i [Meas. Blocks - 08] z racji że masz po 2010 r to wchodzisz na pozycje 100 -108 na blok 106 masz kiedy było ostatnie wypalenie litry paliwa. kilometry. czas 108 stan filtra za olejenie, zapełnienie i zapełnienie zdjęcie z mojego dpf, (pytaj wmiare możliwości pomogę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #750 Napisano 13 Października 2015 Powiem tylko tyle że nie mógł się wypalić po 2 tys.km. Po prostu przegapiłeś moment wypalania. Komputer silnika jest tak ustawiony że nawet jak czujnik ciśnienia spalin nie poda różnicy za dpf i przed za dużej to i tak włączy wypalanie po max.900 km. Nawet jak go sam wypalisz ,wyczyścisz będzie czysty jak łza to wypalanie się włączy po jakimś przebiegu. Tak jest zaprogramowany. Akurat tych 900 km nie jestem pewny w 2,0 L, ale w 1,6 jest ok.800 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #751 Napisano 14 Października 2015 Dokładnie, przegapiłeś moment wypalania. Swoją drogą, jaki masz przebieg w tym aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #752 Napisano 14 Października 2015 Nalatane mam 215 A vcds jakis zrypany ? Badajcie... Chcialem wejsc w 8mke i lipa.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #753 Napisano 14 Października 2015 Aktualizacja: Kupie oryginalny vcds + kabel. Postanowione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #754 Napisano 14 Października 2015 Ale oryginal akurat za wiele Ci nie pomoze, jak widzisz protokol poprzez ktory komunikuje sie VCDS z ECU to UDS. W ktorym to nie ma zwyklych blokow pomiarowych, sa tylko rozszerzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #755 Napisano 15 Października 2015 Czyli cos zle robie ? Moglbys podpowiedziec jak zmienic ten protokol ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #756 Napisano 15 Października 2015 Protokolu sie nie da zmienic, Twoj sterownik silnika moze komunikowac sie tylko po UDS i nic z tym nie jestes w stanie zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #757 Napisano 15 Października 2015 Czyli nie moge sobie sprawdzic ile mam syfu w dpfie ? Niemozliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #758 Napisano 15 Października 2015 Oczywiscie ze mozesz, ale musisz to zrobic przez "Advanced Measuring Values" a tam numeracja jest troche inna niz podal matek--1. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicqo Zgłoś #759 Napisano 11 Listopada 2015 Witam Passat b6 (3c) 2008 2.0 TDI 140km CBAB Common Rail Miałem awarie auta, był uszkodzony egr i klapa gaszaca. Około 5000km tak zrobiłem. Wszystko chodzilo do czasu gdy pewnego dnia pokazalo mi komunikat Dieselpartikfilter betribs anleitung. Auto jeszcze jezdzilo miało moc, pewnego dnia auto stracilo moc i wzialem się za wymiane EGR i klapy gaszącej. Czesci wymienione a auto nie ma mocy, wywala blad od dpf. Blad --> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P242F/009263 Przeprowadzalismy z kolega procedure wypalania dpf za pomocą vcds i opisu znalezionego w internecie. Regeneration while Standing/Idle Prerequisites (General): ## Ignition ON ## Engine ON (Idle) ## Fuel Tank at least 1/4 full ## Transmission in Neutral/Park ## Parking Brake engaged ## Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4) ## Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3 -or- 241.2/3 VCDS should give the specified values) ## If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. ## Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) ## Engine Hood Closed [select] [01 - Engine] [security Access - 16] ## Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing) [Do It!] [basic Settings - 04] ## Select Block for Regeneration while Standing [Go!] ## Follow the Instructions on the Screen [Done, Go Back] [Meas. Blocks - 08] Select Blocks 099 and 108 at once. [Go!] MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) Alternate group 241.2 if 108 is blank MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Alternate group 241.3 if 108 is blank Now let the Car run with Raised Idle until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Regeneration while Driving Prerequisites (General): ## Ignition ON ## Engine ON (Idle) ## Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4) ## Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values) ## If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating. ## If the Particle Filter Load value in MVB 108 is blank, use alternate group 241.2/3 instead. ## Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control) ## Engine Hood Closed Conditions (Driving Cycle): ## Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH) ## Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic) ## Duration approx. 10-15 Minutes ## Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2) ## Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3) ## Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4) Drive the car based on the above Conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the Regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware. [select] [01 - Engine] [security Access - 16] ## Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Driving) [Do It!] [Adaptation - 10] ## Select Channel for Regeneration while Driving [Read] ## Enter/Save 1 as new Value. [save] [Done, Go Back] [Meas. Blocks - 08] Select Blocks 099 and 108 at once. [Go!] MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter MVB 108.2 or 241.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) MVB 108.3 or 241.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required). [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Podczas postojowego wypalania dpf, nic nie potrafiliśmy zrobić, ponieważ dpf był zapełniony do 40 to jest skala maksymalna i już nie można wypalać na postoju. Wywalalo nam Error. Zaczelismy wypalać auto za pomocą jazdy. Skala wypalania opadla nam do 29 (GRUPA 108 trzecia rubryka). Podczas jazdy utrzymywaliśmy predkosc 60-80km i jak najwyższy bieg 4-5. Skala temperatury jak dochodzila do 400stopni celcjusza, wartość z tej 40 spadala. Najlepiej spadalo nam jak auto miało bardzo ciężko pod gorke, oczywiście mielismy powlaczane wszystkie możliwe urządzenia. Po powrocie pod dom zaczelismy wypalać na postoju dpf, nie było już komunikatu Error, pokazywalo jakies wartości i Break. Podobno musieliśmy wtedy naciskac hamulec.... Przebieg auta to 159tyś. 100% oryginał. Problem pojawił sie po tym jak zepsuła się klapa gasząca i zanim została wymienione autem było jeżdżone około tygodnia. Jakie wartości pokazuje grupa 108: Próbowaliśmy wypalić filtr podczas jazdy według procedury dla tego silnika gdyż na postoju nie było możliwe ponieważ zabrudzenie powyżej 40 może być zredukowane tylko podczas jazdy. Po około 1,5 godzinnej trasie udało się zbić wartość z bloku 3 w grupie 108 do 23. Wtedy próbowaliśmy się zatrzymać i dopalić go na postoju. Jednak procedura dalej nie rusza. Po około 10 minut pracy silnika na postoju wartość w kolumnie 3 znowu przekroczyła 40. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Czy filtr jest już na tyle zapchany że nie ma szans go wypalić. 99ml w kolumnie 1 nie jest to już za dużo? Dodam że podczas wypalania kolumny 1 i 2 nie udało sie obniżyć tylko kolumnę 3 i to dosłownie na 10 minut. Wszystko robione poprawnie. Włącznie z Security acces dla wypalania podczas jazdy itd. Warunki temperatur zachowane prawidłowe. Paliwo w baku itd. Z góry dzięki za każdą pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosen Zgłoś #760 Napisano 14 Lutego 2016 Panowie, Proszę o podpowiedź jak interpretować odczyty z VCDS. Od Listopada 2015 Passat przeszedł w ręce Żony i zaczęła się jazda na krótkich dystansach, dlatego dzisiaj zacząłem sprawdzać stan DPF w VCDS. Dodam, że żadna kontrolka nie oznajmia problemów, samochód zbiera się standardowo. 14:28:31 Group 108: Diesel Particle Filter 120 ml Particle Filter Oil Ash Volume 11.4 Particle Filter Carbon Mass (spec.) 0.0 Particle Filter Carbon Mass (act.) 14:28:31 Group 106: Diesel Particle Filter 17.0 l Fuel Consumption since Regeneration 300 km Driven Distance since Regeneration 288.0 Time elapsed since Regeneration Obecnie mam przejechane 161,5 tys. km, dożyje ten DPF do 200 tys? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach