Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

nie wiem czy nie będzie offtopu ale zaryzykuje ;)

Słuchajcie postanowiłem wypalić DPF. VCDS i długa prosta. Zapaliła się kontrolka DPF. Generalnie bardzo trudno było osiągnąć temp. wyższą niż 700 st.Nie mniej jednak wartość Particle Filter Load Coeficient spadła do 0.0%, natomiast druga Particle Filter Carbon Mass dalej 57%. Takie pytanie wartość zapełnienia - u mnie 57% to wartość która się już nie zmieni w dół ?

Uważałem, że skoro pokazuje ona % zapełnienia węglem/sadzą to po wypaleniu będzie znikoma. Gdzieś znalazłem info że to % zapełnienia popiołem (nieodwracalne) ale popiół z ang. to ash ...

Dzięki za pomoc.

PS. zdjęcie poniżej.

 

DSC_0044.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak będzie. Carbon mass to ilość popiołu która zalega w filtrze i wypalanie tego nie usunie. Zapycha po prostu kanaliki a mądre ecu sam sobie wylicza ile tego mniej więcej (nie wiem, jak dokładne są te obliczenia) tam zalega. Jeżeli ty masz 57g popiołu to jaki masz przebieg zapytam z ciekawości?

Jest opcja resetu tej wartości, ale używa się jej po wymianie fizycznej filtra na nowy.

Zapewne już niedługo polacy będą kasowali zawartość popiołu przed sprzedażą, tak jak teraz robią z licznikami :-)

W jakim celu robiłeś ręczną procedurę wypalania dpf? Nie dopala ci się sam systematycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety tak będzie. Carbon mass to ilość popiołu która zalega w filtrze i wypalanie tego nie usunie. Zapycha po prostu kanaliki a mądre ecu sam sobie wylicza ile tego mniej więcej (nie wiem, jak dokładne są te obliczenia) tam zalega. Jeżeli ty masz 57g popiołu to jaki masz przebieg zapytam z ciekawości?

Jest opcja resetu tej wartości, ale używa się jej po wymianie fizycznej filtra na nowy.

Zapewne już niedługo polacy będą kasowali zawartość popiołu przed sprzedażą, tak jak teraz robią z licznikami :-)

W jakim celu robiłeś ręczną procedurę wypalania dpf? Nie dopala ci się sam systematycznie?

 

Przebieg z jakim zapalił się check DPF to 210 tys. Nie wiedziałem jak wypalać a że byłęm na trasie pocisnąłem i zgasło.

Mówie, trzeba VCDS zainicjować procedure i tak zrobiłem. Więc wypaliłem niejako dwa razy.

Problem mam jeszcze taki że teraz mam inny silnik bo w BLS skończyły sie panewki ;-(.

Ten "nowy" silnik zalany jest 5W40 ;) i chyba nie chce go zmieniać na 5w30 (stary zalewany 5W30 do DPF). Ewentualnie będę wymieniać na 5W40 midSAPS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

deuz, widzisz na tym zdjęciu gdzieś 57%? Bo ja nie widzę takiej wartości...na ten temat pisałem dosłownie kilka postów wcześniej, o bezsensownym a w zasadzie idiotycznym wypalaniu serwisowym i o tym że można w ten sposób zniszczyć filtr też już wspominałem...

 

Następnym razem zanim zaczniesz pytać o coś co już było po prostu poszukaj o poczytaj to naprawdę nie boli ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
deuz, widzisz na tym zdjęciu gdzieś 57%? Bo ja nie widzę takiej wartości...na ten temat pisałem dosłownie kilka postów wcześniej, o bezsensownym a w zasadzie idiotycznym wypalaniu serwisowym i o tym że można w ten sposób zniszczyć filtr też już wspominałem...

 

Następnym razem zanim zaczniesz pytać o coś co już było po prostu poszukaj o poczytaj to naprawdę nie boli ;-)

 

Owszem, pisałeś. Że to ilość popiołu który zalega. Ale chyba aż tak bardzo nie pomyliłem sie z ilością zapełnienia .

A czy ktoś wie dlaczego nie piszę ash mass zamiast carbon mass ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

Edytowane przez deuz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

Odkad zregenerowalem dpf w firmie eurovar, wczoraj pierwszy raz zaczelo sie dopalanie... Przejechalem do tego czasu nie wiem... Ze 2 tys km ? Moze mniej, ale glownie po miescie.

 

Pomoglem dopalic, jadac na wyzszym biegu az skonczyl sie proces.

 

Dzis nie jezdzilem autem, wsiadlem dopiero o 14tej, i po 2 km jazdy znowu dopalal. Co sie moglo stac ? To chyba nie bylo normalne. Po kilku km przestal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wiesz w jakim stopniu się wypalił po tych 2 tys km. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wchodzisz do [Wybierz]

[01 - Engine] i [Meas. Blocks - 08] z racji że masz po 2010 r to wchodzisz na pozycje 100 -108

na blok 106 masz kiedy było ostatnie wypalenie litry paliwa. kilometry. czas

108 stan filtra za olejenie, zapełnienie i zapełnienie

zdjęcie z mojego dpf, (pytaj wmiare możliwości pomogę)

WP_20150923_002.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko tyle że nie mógł się wypalić po 2 tys.km. Po prostu przegapiłeś moment wypalania. Komputer silnika jest tak ustawiony że nawet jak czujnik ciśnienia spalin nie poda różnicy za dpf i przed za dużej to i tak włączy wypalanie po max.900 km. Nawet jak go sam wypalisz ,wyczyścisz będzie czysty jak łza to wypalanie się włączy po jakimś przebiegu. Tak jest zaprogramowany. Akurat tych 900 km nie jestem pewny w 2,0 L, ale w 1,6 jest ok.800 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, przegapiłeś moment wypalania.

Swoją drogą, jaki masz przebieg w tym aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nalatane mam 215

 

A vcds jakis zrypany ?

Badajcie...

 

eb428a66d3c32e1b87edf9a31603acca.jpg

 

Chcialem wejsc w 8mke i lipa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja:

 

Kupie oryginalny vcds + kabel. Postanowione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale oryginal akurat za wiele Ci nie pomoze, jak widzisz protokol poprzez ktory komunikuje sie VCDS z ECU to UDS. W ktorym to nie ma zwyklych blokow pomiarowych, sa tylko rozszerzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli cos zle robie ? Moglbys podpowiedziec jak zmienic ten protokol ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Protokolu sie nie da zmienic, Twoj sterownik silnika moze komunikowac sie tylko po UDS i nic z tym nie jestes w stanie zrobic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie moge sobie sprawdzic ile mam syfu w dpfie ? Niemozliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze mozesz, ale musisz to zrobic przez "Advanced Measuring Values" a tam numeracja jest troche inna niz podal matek--1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Passat b6 (3c) 2008 2.0 TDI 140km CBAB Common Rail

 

 

Miałem awarie auta, był uszkodzony egr i klapa gaszaca. Około 5000km tak zrobiłem. Wszystko chodzilo do czasu gdy pewnego dnia pokazalo mi komunikat Dieselpartikfilter betribs anleitung. Auto jeszcze jezdzilo miało moc, pewnego dnia auto stracilo moc i wzialem się za wymiane EGR i klapy gaszącej.

 

Czesci wymienione a auto nie ma mocy, wywala blad od dpf.

 

Blad --->> http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P242F/009263

 

 

Przeprowadzalismy z kolega procedure wypalania dpf za pomocą vcds i opisu znalezionego w internecie.

 

Regeneration while Standing/Idle

 

Prerequisites (General):

 

## Ignition ON

## Engine ON (Idle)

## Fuel Tank at least 1/4 full

## Transmission in Neutral/Park

## Parking Brake engaged

## Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)

## Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3 -or- 241.2/3 VCDS should give the specified values) ## If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.

 

## Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)

## Engine Hood Closed

 

[select]

[01 - Engine]

 

 

[security Access - 16]

 

## Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing)

 

[Do It!]

 

 

[basic Settings - 04]

 

## Select Block for Regeneration while Standing

 

[Go!]

 

## Follow the Instructions on the Screen

 

[Done, Go Back]

 

 

[Meas. Blocks - 08]

Select Blocks 099 and 108 at once.

[Go!]

 

 

MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger

MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter

MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

 

 

MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) Alternate group 241.2 if 108 is blank

MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Alternate group 241.3 if 108 is blank

 

 

Now let the Car run with Raised Idle until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %).

 

 

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

 

Regeneration while Driving

 

Prerequisites (General):

 

## Ignition ON

## Engine ON (Idle)

## Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)

## Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values) ## If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.

## If the Particle Filter Load value in MVB 108 is blank, use alternate group 241.2/3 instead.

 

## Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)

## Engine Hood Closed

 

Conditions (Driving Cycle):

 

## Vehicle Speed above 60 km/h (40 MPH)

## Engine Speed between 2000-2500 RPM (4th or 5th Gear, Automatic Transmission in Tiptronic)

## Duration approx. 10-15 Minutes

## Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger above 170 °C (MVB 099.2)

## Exhaust Gas Temperature before Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.3)

## Exhaust Gas Temperature after Diesel Particle Filter above 150 °C (MVB 099.4)

 

Drive the car based on the above Conditions until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %). In case the Regeneration fails there can either be problems with the Driving Cycle Conditions or with the Engine Hardware.

 

[select]

[01 - Engine]

 

 

[security Access - 16]

 

## Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Driving)

 

[Do It!]

 

 

[Adaptation - 10]

 

## Select Channel for Regeneration while Driving

 

[Read]

 

## Enter/Save 1 as new Value.

 

[save]

[Done, Go Back]

 

 

[Meas. Blocks - 08]

Select Blocks 099 and 108 at once.

[Go!]

 

 

MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger

MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter

MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

 

 

MVB 108.2 or 241.2: Particle Filter Soot Mass (calculated)

MVB 108.3 or 241.3: Particle Filter Soot Mass (measured)

 

 

Now Start the Driving Cycle and keep watching the Measuring Blocks (2nd Person required).

 

 

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

 

 

Podczas postojowego wypalania dpf, nic nie potrafiliśmy zrobić, ponieważ dpf był zapełniony do 40 to jest skala maksymalna i już nie można wypalać na postoju. Wywalalo nam Error.

Zaczelismy wypalać auto za pomocą jazdy. Skala wypalania opadla nam do 29 (GRUPA 108 trzecia rubryka).

Podczas jazdy utrzymywaliśmy predkosc 60-80km i jak najwyższy bieg 4-5. Skala temperatury jak dochodzila do 400stopni celcjusza, wartość z tej 40 spadala. Najlepiej spadalo nam jak auto miało bardzo ciężko pod gorke, oczywiście mielismy powlaczane wszystkie możliwe urządzenia.

 

Po powrocie pod dom zaczelismy wypalać na postoju dpf, nie było już komunikatu Error, pokazywalo jakies wartości i Break. Podobno musieliśmy wtedy naciskac hamulec....

 

 

 

Przebieg auta to 159tyś. 100% oryginał. Problem pojawił sie po tym jak zepsuła się klapa gasząca i zanim została wymienione autem było jeżdżone około tygodnia.

 

 

 

Jakie wartości pokazuje grupa 108:

 

 

 

etrttrtrtrtrt.jpg

 

 

 

Próbowaliśmy wypalić filtr podczas jazdy według procedury dla tego silnika gdyż na postoju nie było możliwe ponieważ zabrudzenie powyżej 40 może być zredukowane tylko podczas jazdy.

 

 

 

Po około 1,5 godzinnej trasie udało się zbić wartość z bloku 3 w grupie 108 do 23. Wtedy próbowaliśmy się zatrzymać i dopalić go na postoju. Jednak procedura dalej nie rusza. Po około 10 minut pracy silnika na postoju wartość w kolumnie 3 znowu przekroczyła 40.

 

 

 

Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Czy filtr jest już na tyle zapchany że nie ma szans go wypalić. 99ml w kolumnie 1 nie jest to już za dużo? Dodam że podczas wypalania kolumny 1 i 2 nie udało sie obniżyć tylko kolumnę 3 i to dosłownie na 10 minut.

 

 

 

Wszystko robione poprawnie. Włącznie z Security acces dla wypalania podczas jazdy itd. Warunki temperatur zachowane prawidłowe. Paliwo w baku itd.

 

 

 

Z góry dzięki za każdą pomoc.

 

image.jpg

image.jpg

 

wypalanie_filtra.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Proszę o podpowiedź jak interpretować odczyty z VCDS. Od Listopada 2015 Passat przeszedł w ręce Żony i zaczęła się jazda na krótkich dystansach, dlatego dzisiaj zacząłem sprawdzać stan DPF w VCDS. Dodam, że żadna kontrolka nie oznajmia problemów, samochód zbiera się standardowo.

 

14:28:31 Group 108: Diesel Particle Filter

120 ml Particle Filter Oil Ash Volume

11.4 Particle Filter Carbon Mass (spec.)

0.0 Particle Filter Carbon Mass (act.)

 

14:28:31 Group 106: Diesel Particle Filter

 

17.0 l Fuel Consumption since Regeneration

300 km Driven Distance since Regeneration

288.0 Time elapsed since Regeneration

 

Obecnie mam przejechane 161,5 tys. km, dożyje ten DPF do 200 tys?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności