Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

120 Oil ash to dużo ta wartość tylko rośnie. Te dwie po nim są zmienne. Podczas jazdy szybko schodzą w dół. Środkowy to jaki był ostatni, a ostatni jest aktualnym. Natomiast ostatnia tabela to ile litrów od wypalania, dystans km przejechany po wypalania i do wypalania. U mnie na fotce, wychwycilem proces wypalania pod garażem.received_1014568958581711.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 207 tyś ori przebiegu Oil ash wynosi 129 ml. Odkąd obserwuje ten parametr to od tego czasu przejechalem prawie 10 tyś i Oil ash w ogóle się nie zmienił nawet o 1 ml. Jazda w cyklu 40% miasto i 60% trasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przy 207 tyś ori przebiegu Oil ash wynosi 129 ml. Odkąd obserwuje ten parametr to od tego czasu przejechalem prawie 10 tyś i Oil ash w ogóle się nie zmienił nawet o 1 ml. Jazda w cyklu 40% miasto i 60% trasa.

 

to tak jak u mnie zrobiłem już prawie 6 tyś km i stoi nadal 198ml. a mam przejechane 262 tyś km. 40%trasa 60% miasto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje, chciałem potwierdzić, że ten "Oil Ash Volume" tylko się zwiększa wraz z ilością cykli wypalania sadzy (widocznie przyrost następuje skokowo).

 

Zapewne 120ml to sporo, ale do tej pory samochód jeździł pod większym obciążeniem. 7.3 litra średnie spalanie z czego 70/80% to była trasa. Teraz jak widać spalanie spadło w okolice 6 litrów i poniżej, odcinki na których jest jeżdżony są spokojniejsze ale krótsze.

 

Widzę, że kolega ma 198ml zapełnienia, dobrze wiedzieć bo na innych forach wyczytałem, że 100% zapełnienie wynosi 175ml - widocznie to bujda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

175ml to maksymalne zapelnienie ktore przewidzial producent, ale to nie znaczy ze z wyzszym nie da sie jezdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zapełnienie 198ml. "podejrzałem na trasie" np. teraz nie dawno zrobiłem 585km spalanie wyszło 6.2l/100km za popielenie 13,5 (prawidłowo?)

pierwsze zdjęcie- na początku trasy a drugie prawie na końcu odcinka tej trasy, a na drugi dzień doszło do wypalania filtra.

 

WP_20160209_001.jpg

WP_20160209_012.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie ze mozesz, ale musisz to zrobic przez "Advanced Measuring Values" a tam numeracja jest troche inna niz podal matek--1.

 

Możesz bliżej opisać jak sprawdzić stan DPF-a przez "Advanced Measuring Values" ?? Mój VCDS też przez UDS sie komunikuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie Twoj VCDS sie komunikuje przez UDS tylko Twoj sterownik silnika, VCDS uzywa takiego protokolu jaki jest dostepny. Co do samego sprawdzenia to nie ktore wartosci pokazuja stan DPFa w silnikach opartych o UDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie Twoj VCDS sie komunikuje przez UDS tylko Twoj sterownik silnika, VCDS uzywa takiego protokolu jaki jest dostepny. Co do samego sprawdzenia to nie ktore wartosci pokazuja stan DPFa w silnikach opartych o UDS.

No tak, i nie mam możliwości wejść w bloki pomiarowe-08.

Kilka postów wyżej Napisałeś,że można to zrobić przez "Advanced Measuring Values" ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie zdanie w moim poprzednim poscie mialo brzmiec: "Co do samego sprawdzenia to nie wiem ktore wartosci pokazuja stan DPFa w silnikach opartych o UDS.". Gdzies mi wcielo to co chcialem napisac.

W kazdym badz razie sprawdzic sie da, ale ktore bloki za to odpowiadaja nie wiem. Jak nie masz zadnego pomyslu to wrzuc liste dostepnych blokow (o ile sie wogole tak da) to cos wymyslimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnie zdanie w moim poprzednim poscie mialo brzmiec: "Co do samego sprawdzenia to nie wiem ktore wartosci pokazuja stan DPFa w silnikach opartych o UDS.". Gdzies mi wcielo to co chcialem napisac.

W kazdym badz razie sprawdzic sie da, ale ktore bloki za to odpowiadaja nie wiem. Jak nie masz zadnego pomyslu to wrzuc liste dostepnych blokow (o ile sie wogole tak da) to cos wymyslimy.

Ok. Będę wieczorem w garażu to coś wrzucę.

Szukałem w blokach "DPF/FAP" ,ale nie znalazłem. Kojarzy mi się " particulate filter".posiedze jeszcze poszukam,

"Advanced Measuring Values" ma tyle pozycji,(pomiarów) że ogarnać to,to trzeba czasu.

Myślałem ,że Masz gotową receptę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnie zdanie w moim poprzednim poscie mialo brzmiec: "Co do samego sprawdzenia to nie wiem ktore wartosci pokazuja stan DPFa w silnikach opartych o UDS.". Gdzies mi wcielo to co chcialem napisac.

W kazdym badz razie sprawdzic sie da, ale ktore bloki za to odpowiadaja nie wiem. Jak nie masz zadnego pomyslu to wrzuc liste dostepnych blokow (o ile sie wogole tak da) to cos wymyslimy.

 

Tak to wyglada dpf.JPG chyba nie ma tragedi?

Edytowane przez herbi_01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja odkad zregenerowalem filtr w firmie Eurovat mam problem.... Bo od tamtej pory syczy.... Szlag mnie trafial bo myslalem ze cos w wydechach u mnie... Lub na turbinie.... Ale wszystko sprawdzilem. No i okazalo sie ze ten dzwiek syczenia podczas przyspieszania "od dołu" jest z dpfa. Gdy juz nabierze obrotow jest ok. Ciekawe co tam namieszali.... I czy mu przejdzie calkiem kiedys ? Bo sa dni ze wcale nie syczy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam podczas wypalania filtra taki szum ,leciutki gwist słychać w kabinie, ale to dochodzi z filtra dpf no i wiem że jest wypalanie :)

no i inne objawy później zmienia biegi, żwawszy jest, i obroty podniesione do 950 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie słychać, żadnych niepokojących dźwięków, jedynie obroty podniesione do 950 obr/min. tak jak u kolegi matek-1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze u mnie przejdzie.... Wypala cos rzadko.... Chyba oznacza to dobry stan filtra ? Szlag wie... Tras duzo robie. Malo po miescie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zauważyłem, że wartość Oil Ash podniosła się ze 129 ml na 138 ml po przejechaniu 10 tyś km. Czyli wartość zmienia się skokowo, w moim przypadku wchodzi ok. 1 ml na 1000 km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Następna wartość jaką będziesz miał to 150ml

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja jaką wartość będę miał ? jak mam 198ml

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jeszcze tak daleko nie doszedłem :).

Mateusz a wypala ci się dpf normalnie? Nie masz żadnych problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności