Skocz do zawartości
sipowitz

Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP

Rekomendowane odpowiedzi

No pewnie i masz racje, ale co ma to wspolnego z przechodzeniem przeglada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobaczycie ze przyjda ich kontrole do nas. Od razu laweta gdy wykryja brak dpf. I podobno wysoki mandat.

Kontrola na ulicy lub na badaniu technicznym. Nasi stróże prawa nie mają, aż tyle sprzętu żeby sprawdzać większość samochodów. Łatwiej to zrobić na corocznym badaniu technicznym.

 

I może skończmy już OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech przyjdzie do nas taki zwyczaj, niech kontroluja, niech ludzie zakladaja potem DPFy i naprawiaja auta. Co do EURO4 to wcale nie trzeba miec DPFu zeby spelniac EURO4.

Norma EURO to jedno, ale to co masz wbite w homologacji samochodu to drugie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oni w niemczech sprawdzaja wg vinu. Po vinie widza ze ma miec dpf i wtedy sprawdzaja testerami jakimis... Tak slyszalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wtedy sprawdzaja testerami jakimis
tiaaaaa.... palec do rury i już wszystko wiedzą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to idąc dalej nie mogę zmieniać silnika przykładowa z BLS na BXE, bo już homologacja nie zgadza się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik zmienic mozesz ale DPF musisz miec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale zmieniam BLS który ma DPF-a czyli spełnia normę EURO4 na BXE bez DPF-a który również spełnia normę EURO4. Ekologia

Już powoli rozglądam się za benzyną :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dpf wymieniony razem z czujnikiem g450.

 

Czujnik nauczony vcdsem, dpf wyzerowany.

 

Auto chodzi jak zloto.

 

Kopa dostal duzego. A i jakos tak biegi plynniej zmienia dsg.

 

Ja kazdemu polecam firme Eurovat.

 

Dodam ze wykonali mi przedmuch przed i po regeneracji, spaw byl dobrze zrobiony. I pomalowali elegancko dpfa na czarno.

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam następujące pytanie:

 

Mam VCDS-a 10.6 i chcę sprawdzić zapylenie DPF-a, czy tym kablem to zrobię ? Czy sterowniki w B7 różnią się czymś od tych z B6 ponieważ w swoim programie nie mam wyboru B7?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączasz kabel, odpalasz soft wybierasz sterownik silnika i program łączy sie z nim automatycznie bez względu na to czy jest to B6 czy B7...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. mam od nie dawna passata 2.0 tdi 170 cr dsg i mam takie pytanie co ile się robi (co ile powinno się) oczyszczanie filtra cząstek stałych bo mi się zrobiło oczyszczanie 2 razy na jednym zbiorniku paliwa. czy tak ma być ?

i jest jeszcze jeden taki mały problem brakuje mu mocy od dołu momentu obrotowego, przy poprzednim passacie od 1800 obr normalnie rwał do przodu aż kontrola trakcji się wtrącała a w tym tego efektu brak.

czekam na pomoc sugestie rzeczy do sprawdzenia.

fotka z bloków pomiarowych dpf

 

WP_20150923_002.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ten przebieg pomiędzy regeneracją jest liczony wg tego w jakich warunkach pracuje silnik? Mi regularnie dopala się co 370km wówczas zapełnienie filtra jest 11% i po procesie spada do 0. Ostatnio trafiłem na necie wypowiedz, że komuś wgrali nowsze oprogramowanie w serwisie i dopalanie jest jeszcze częściej - na myśli mam 1.9 tdi. Natomiast 2.0tdi było napisane że dopalanie na co 180km. Zrobiłem tylko screena więc wklejam. Osobiście będę teraz testował inne paliwo, czy jest różnica w zapelnieniu filtra przed kolejnym dopalaniem + dodatek envirox.Screenshot_2015-09-11-17-14-26.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie to zastanawia po co ludzie tak się rozwodzą nad tymi DPFami, sprawdzają wiecznie czy wszystko jest ok czy nie...

Jeśli będzie jakiś problem to na desce zapali się ikonka, a w pamięci pojawi się błąd...jak wszystko jest ok to po co szukać dziury w całym? Jest taka potrzeba to niech się wypala nawet co 350km-ów, czy to ważne? Póki nie podnosi się poziom oleju, nie pojawiają błędy to po co się tym przejmować?

Już setki razy było o tym pisane, że ECU wie jak często ma wypalać filtr na podstawie odczytywanych parametrów...jak często wciskany jest pedał gazu, sprzęgła, z jakim obciążeniem jeździ samochód, w jakich warunkach zewnętrznych, z jakimi prędkościami itd itd raz wypali filtr po 300km-ch a innym razem po 1000u.

 

Jeśli masa zanieczyszczeń przekroczyła dopuszczalną normę to oznacza, że w filtrze jest sporo popiołów, które ograniczają miejsce w którym może gromadzić się sadza, dlatego filtr może wypalać się częściej ponieważ mniej sadzy jest potrzebne aby zapełnić filtr....co jest chyba logiczne...jeśli częstotliwość regeneracji jest na tyle duża, że powoduje to rozrzedzanie oleju i podniesienie jego poziomu to wtedy należy podjąć jakieś kroki, czyli albo wymienić filtr albo go wywalić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpukac, ja problemów nie mam. Jestem zadowolony z dpf bo nie mam żadnych problemów z zapiekaniem VNT w turbinie. A testy jakie robię dla siebie robię z czystej ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączasz kabel, odpalasz soft wybierasz sterownik silnika i program łączy sie z nim automatycznie bez względu na to czy jest to B6 czy B7...

 

Dzięki za odpowiedz. Program chce Kod zabezpieczający i niestety nie wiem jakiego użyć do Passata B7 2.0 TDI-CR. Ma ktoś może ten kod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz program i do czego ten kod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpukac, ja problemów nie mam. Jestem zadowolony z dpf bo nie mam żadnych problemów z zapiekaniem VNT w turbinie. A testy jakie robię dla siebie robię z czystej ciekawości.

 

A co ma zapieczoną geometria do DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no to, że podczas dopalania masz na turbinie 800 st.C i cała sadza się wypala. Normalnie nie jest to do osiągnięcia. Dla mnie to wielka zaleta bo autem robię odcinki po 7km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności